Vaikka en usko karmaan, joskus tuntuu siltä kuin universumi haluaisi näpäyttää
Esim. jos olen mielessäni ajatellut toisen ihmisen ulkonäön jostain piirteestä jotain negatiivista, niin myöhemmin itselle tulee tai tajuan itselläni olevan sama juttu.
Tuntuu että pitää olla koko ajan varpaillaan, ettei ajattele pahaa kestään, koska muuten saattaisin kohta joutua ajattelemaan samaa itsestäni.
Onko sinulla ollut ikinä vastaavia ajatuksia?
Kommentit (19)
What you think you create, what you feel you attract.
Todella outoa lukea tätä koska ihan vähän aika sitten mulla tapahtui niin että jos kirjoitin ja kritisoin kenenkään julkkiksen ulkonäköä niin huomasin että seuraavana päivänä mun naama oli vähän huonommassa kunnossa (mulla atopia). Tätä tapahtui aina!! Sitten mietin että ihan kuin oikeasti joku karma kostaa ja olin tarkka etten kritisoi :D
Anyway, tiedän ettei näin voi oikeasti olla. Niitä on niin kauniita ja kiusaajia eikä heitä karma koske (ainakaan aina) Sen takia joskus silti kritisoin (en hauku) , mutta en seuraa seuraavana pvänä naamaani.
Vierailija kirjoitti:
Todella outoa lukea tätä koska ihan vähän aika sitten mulla tapahtui niin että jos kirjoitin ja kritisoin kenenkään julkkiksen ulkonäköä niin huomasin että seuraavana päivänä mun naama oli vähän huonommassa kunnossa (mulla atopia). Tätä tapahtui aina!! Sitten mietin että ihan kuin oikeasti joku karma kostaa ja olin tarkka etten kritisoi :D
Anyway, tiedän ettei näin voi oikeasti olla. Niitä on niin kauniita ja kiusaajia eikä heitä karma koske (ainakaan aina) Sen takia joskus silti kritisoin (en hauku) , mutta en seuraa seuraavana pvänä naamaani.
Oho, jännä että muillakin jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me itse tiedostamme huonon käytöksemme ja se jotenkin vaikuttaa meihin ja esim mulla tulee pieni leihahdus naamaan :D En tiedä. ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me itse tiedostamme huonon käytöksemme ja se jotenkin vaikuttaa meihin ja esim mulla tulee pieni leihahdus naamaan :D En tiedä. ..
Voisiko tässä olla takana se, ettei halua uskoa olevansa vain satunnainen uhri huonolle onnelle. Jos on muka ansainnut sen itse, niin ehkä se tuntuu jotenkin "reilummalta".
...ja sitten jos oppii siitä, niin ehkä "kirous" poistuu. :D
- 6 eli aloittaja
Taidat olla vielä aika nuori.
Jokainen kokee negatiivista ajattelua. Siinä ei ole mitään väärää, vaikka se kohdistuisi itseensä, kunhan se ei ole jatkuvaa (silloin kyseessä on jo jotain psyykkistä).
Suvaitsevaisuus on jotain mitä voisit opetella.
Kukaan ei voi vaikuttaa ulkonäköönsä mahdottoman paljon, eikä sen perusteella voi ihmisestä sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kokee negatiivista ajattelua. Siinä ei ole mitään väärää, vaikka se kohdistuisi itseensä, kunhan se ei ole jatkuvaa (silloin kyseessä on jo jotain psyykkistä).
Kukaan ei voi vaikuttaa ulkonäköönsä mahdottoman paljon, eikä sen perusteella voi ihmisestä sanoa mitään.
Tiedän sen kyllä erittäin hyvin, olen miettinyt tätä asiaa paljon vuosien ajan. Vaikka tiedostan saavani ihmisistä erilaisia mielikuvia ulkonäön pohjalta, niin on vaikea nähdä heidän sisimpänsä ja sulkea ulkonäkö kokonaan pois. Se olisi ihanne, mutta en usko maailmassa olevan paljon ihmisiä, jotka siihen täysin pystyy. Sokeatkin on varmaan pinnallisia, koska toisilla on viehättävämpi ääni kuin toisilla...
- aloittaja
Välillä vaikuttaa että näpäyttää, mutta välillä vaikuttaa että ei näpäytäkään, joten kyllä se taitaa aika sattumanvaraista olla silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi vaikuttaa ulkonäköönsä mahdottoman paljon, eikä sen perusteella voi ihmisestä sanoa mitään.Tiedän sen kyllä erittäin hyvin, olen miettinyt tätä asiaa paljon vuosien ajan. Vaikka tiedostan saavani ihmisistä erilaisia mielikuvia ulkonäön pohjalta, niin on vaikea nähdä heidän sisimpänsä ja sulkea ulkonäkö kokonaan pois. Se olisi ihanne, mutta en usko maailmassa olevan paljon ihmisiä, jotka siihen täysin pystyy. Sokeatkin on varmaan pinnallisia, koska toisilla on viehättävämpi ääni kuin toisilla...
- aloittaja
Ihminen muuttaa luonnettaan sen perusteella miten toiset reagoivat häneen, ja toisten reaktiot perustuvat osin siihen miltä joku näyttää ja vaikuttaa.
On väitetty, että esimerkiksi Tim-nimiset ihmiset ovat pidempiä ja laihoja kun taas Bobit ovat pyöreämpiä, koska se sopii nimen antamaan mielikuvaan.
En usko karmaan.
Välillä kuitenkin tulee tunne, että niitä jotka jo kykenevät parempaan koulutetaan noin.
Itsellä hieman samankaltaista joskus.
Toisaalta olen aika estottomasti haukkunut kun olen kokenut sen olevan aiheellista. Osa väärintekijöistä saa liikaa silitystä ja mielinkielinporukoita ympärilleen. Mutta kyllä koen joskus, että ei olisi pitänyt laittaa edes peukkua johonkin kommenttiin koska pieni tunne on, että asiassa monta puolta.
Minua haukkui menneisyydessä eräs mies usein läskiksi ja nyt löysin kuvan hänen pojastaan joka on ...... läski! Karma vai geenit ?
Karma on jännä juttu. Pari ikävää tyyppiä on aiheuttanut minulle kaikenlaista pahaa, mutta samalla ne ovat molemmat menettäneet mielentervytensä lopullisesti. Minun menetykset on kuitenkin vain aineelliset, kun taas heidän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi vaikuttaa ulkonäköönsä mahdottoman paljon, eikä sen perusteella voi ihmisestä sanoa mitään.Tiedän sen kyllä erittäin hyvin, olen miettinyt tätä asiaa paljon vuosien ajan. Vaikka tiedostan saavani ihmisistä erilaisia mielikuvia ulkonäön pohjalta, niin on vaikea nähdä heidän sisimpänsä ja sulkea ulkonäkö kokonaan pois. Se olisi ihanne, mutta en usko maailmassa olevan paljon ihmisiä, jotka siihen täysin pystyy. Sokeatkin on varmaan pinnallisia, koska toisilla on viehättävämpi ääni kuin toisilla...
- aloittaja
Ihminen muuttaa luonnettaan sen perusteella miten toiset reagoivat häneen, ja toisten reaktiot perustuvat osin siihen miltä joku näyttää ja vaikuttaa.
On väitetty, että esimerkiksi Tim-nimiset ihmiset ovat pidempiä ja laihoja kun taas Bobit ovat pyöreämpiä, koska se sopii nimen antamaan mielikuvaan.
Olen miettinyt tätäkin. Lisäksi ihminen havaitsee niin että odotusten mukaiset asiat korostuu enemmän. Siksi horoskoopitkin sopii niin hyvin. Ihminen saa toisesta ihmisestä tietyn kuvan ja sitten vain rekisteröi joka kerran kun tämä käyttäytyy odotuksen mukaan, mutta jättää muut asiat vähemmälle huomiolle. Ehkä ajan kanssa ihminen alkaa oikeastikin käyttäytyä enemmän sillä tavalla, koska alkaa pitää itseään ihmisenä, joka käyttäytyy niin.
Mua vähän ärsytti, kun yksi nätti pienikokoinen tyttö vitsaili väkivaltaisuudella niin kuin se olisi hauskaa. Itse harteikkaana ja "vihaisen näköisenä" en voisi niin tehdä niin että sitä pidettäisiin yhtään hauskana. Jos tekisin niin, niin joku varmaan ajattelisi "Joo pitihän se arvata, tuo kyllä näyttääkin väkivaltaiselta!" mutta sen harmittoman näköisen tytön kohdalla kaikki varmaan unohtivat koko jutun - paitsi minä jota se jäi vaivaamaan.
Ihan hieman vain meni sivuraiteille. :D
- aloittaja
Tämä tuli mieleen tosissaan sinä vuonna kun oli se valtava kohkaus homoliitoista, mahtoi olla lakimuutos työn alla tms. Päivi Räsänen loukkasi homoja tosissaan jossain A-talkin joukkokeskustelussa. Nousi valtava kohu, Päivi Räsänen hieroi haastattelussa suolaa homojen haavoihin voivottelemalla kuinka raskasta on ollut, mutta onneksi on perhe tukena. Halonen kutsui linnaan paljon homoja ja nousi kauhea haloo siitä että nämä aikoivat hieroa seksuaalisuuttaan ihmisten naamoihin tanssimalla puolisonsa kanssa valssia normaaleissa juhlapuvussa. Onneksi Päivi ei lainkaan hieronut seksuaalisuuttaan ihmisten naamoihin pukeutumalla linnan juhliin morsiameksi ja asettumalla varta vasten toimittajien eteen suutelemaan puolisoaan. Samassa yhteydessä Päivi hehkutti tulevaa hääpäivää ja sen kunniaksi tehtävää matkaa Egyptiin. Häämatka meni kuitenkin vähän penkin alle koska Egyptissä koettiin tuolloin kunnon vitsaukset. Tuli rakeita, ukkosmyrskyjä, kadut tulvi, paikalliset oli säästä ihmeissään. Päivin hotellin ranta oli suljettu koska siellä oli hai purrut turistia. Tulikohan Päiville koskaan mieleen että haluaakohan Jumala nyt sanoa minulle jotain? En usko.
Olen monesti miettinyt olenko ollut Hitler, Stalin tai Attila edellisessä elämässäni. Muu ei selitä jatkuvaa epäonnistumista sellaisella tavalla, mikä aiheuttaa eniten kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- aloittaja
On väitetty, että esimerkiksi Tim-nimiset ihmiset ovat pidempiä ja laihoja kun taas Bobit ovat pyöreämpiä, koska se sopii nimen antamaan mielikuvaan.Ja sitten kun tajuaa sen, että ihmiset reagoivat lähinnä siihen itse omassa päässään kehittämäänsä mielikuvaan, niin voi lopettaa sen luonteensa muuttamisen toisten ihmisten reaktioiden tähden.
Karma voi olla jollain lailla hyväkin juttu, menetät jotain tärkeää mutta jotain tärkeämpää voi tulla tilalle. Minulle kävi näin. Jotain pahaa olen tehnyt entisessä elämässä ja minut pantiin tähän elämään sovittamaan syntini, menetin paljon mutta lopulta sain myös tilalle jotain parempaa. Ehkä viimein opein läksyni?
Vastatkaas nyt joku, tai karma kostaa ja teidänkään ketjuihinne ei tule vastauksia. :D