Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkoittaako varakas ja rikas eri asioita? Jos niin, kummalla on enemmän rahaa?

Vierailija
19.05.2018 |

Minä olen mieltänyt ne samaksi asiaksi, ja rikas on ihminen jolla on keskimääräistä enemmän rahaa, eli ei ole enää keskituloinen. Suomessa on kuulemma 48 000 ihmistä joilla on omaisuutta miljoonan edestä, mutta kyllä mun mielestä rikas tai varakas on jo sellainen jolla on velaton omakotitalo (omaisuutta siis 100-400 000) ja yli 3500€/kk/br tulot eli yli keskimääräisen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sulle pähkinää purtavaksi. 

Vierailija
2/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaalla on enemmän, vai oletko koskaan kuullut sikavarakkaasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 tuhatta ihmistä? 

Uskomattoman vähän. Kai täällä stadissa Munkassa asiat vääristyvät. Tuntuu, että jokainen on rikkaampi kuin minä. 

On omistusasunto, osakkeita, metsää vähän ehkä tuon miljoonan verran kaikkinensa. En miellä itseäni rikkaaksi, ehkä perusvarakkaaksi. Monilla naapureilla on viisin- tai kymmenkertaisesti realisoitavaa. 

Vierailija
4/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaalla on varoja ja rikkaalla rikkauksia. Mitä eroa on varoilla=rahaa ja rikkauksilla=rahaa?

ap

Vierailija
5/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaalla on enemmän, vai oletko koskaan kuullut sikavarakkaasta?

No ei tuolla nimityksillä mitään merkitystä ole, niitä voi keksiä kuinka paljon vaan, olen kuullut puhuttavan erittäin varakkaasta henkilöstä ja sellainen kyllä kuulostaa myös erittäin rikkaalta.

ap

Vierailija
6/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48 tuhatta ihmistä? 

Uskomattoman vähän. Kai täällä stadissa Munkassa asiat vääristyvät. Tuntuu, että jokainen on rikkaampi kuin minä. 

On omistusasunto, osakkeita, metsää vähän ehkä tuon miljoonan verran kaikkinensa. En miellä itseäni rikkaaksi, ehkä perusvarakkaaksi. Monilla naapureilla on viisin- tai kymmenkertaisesti realisoitavaa. 

No, miten sen nyt ottaa. 48 tuhatta ihmistä jos laittaa samaan paikkaan niin onhan niitä paljon, melko suuren kaupungin verran Suomessa, se olis 23. suurin kaupunki.

Toisaalta, monella joka näyttää rikkaalta on varmasti paljon velkaakin, ettei se kaikki olekaan sitä varakkuutta mikä päällepäin näkyy.

ap

Vierailija
7/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta varakkaan merkitys on laajempi kuin rikkaan: varakas voi olla jo vähemmällä omaisuudella kuin rikas.

Rikas on kuitenkin aina myös varakas. Jos rikkaalta kysyy onko hän varakas, niin olisi outoa jos sanoisi että ei.

Vierailija
8/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000.000 talo on halpa ja e5å0 euroa brutto on hiukan enemmän kuin keskiansio.

Varakkaalla on velattoman asuntonsa lisäksi muutakin omaisuutta. Mökki, sijoitusasuntoja, osakkeita.

Rikkaalla taas kaikkea vielä monin verroin enemmän.

Vierailija
9/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaalla on enemmän rahaa. Roope Ankka on rikas. Varakas on enemmän hyvinvoivaa keskiluokkaa.

Vierailija
10/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48 tuhatta ihmistä? 

Asuntoa ei lasketa mukaan kun puhutaan varakkaista.

Vain sijoitusomaisuus.

Vatakkaan sijoitusomaisuus yli millin ja rikkaan yli kymppi millin, oliskos sopiva tänne köyhään suomeen.

Vierailija
11/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, missä menee keskituloisen raja teidän mielestänne? Miten hyvätuloinen ei muka ole rikas tai varakas?

Puolet suomalaisista tienaa alle 3000€/kk/br, eli suurinpiirtein siinä tienoilla on keskituloinen, suuri määrä tienaa parin tonnin kieppeillä ja oikeastaan kaikki jotka tienaavat lähemmäs 1500€/kk/br on jo pienituloisia. Mun mielestä yli 4000€ on jo suurituloinen ja hyvintoimeentuleva koska tienaa keskimääräistä enemmän ja niitä ammatteja on aika vähän jotka tienaa yli 4000€. Esim. lääkäreiden palkat alkaa tietääkseni reilusta neljästä tonnista, ja lääkärithän on palkansaajista jo niitä rikkaimpia.

ap

Vierailija
12/13 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaan ei tarvitse tehdä töitä elääkseen vaan pääomatuloillakin onnistuu mukava elämä+ omaisuus karttuu entisestään. Yleensä ns vanhaa rahaa tai sitten urheilutähdet kuten Selänne tai Räikkönen tai onnistunut ajoitus firman/ firman myynnin kanssa.

Varakas voi olla pelkkien palkkatulojen perusteella mutta siten bruttotuloja pitää olla yli 10 000€/kk / vuositulot yli 150 000€/ vuosi useamman vuoden putkeen. Näitä lienee Suomessa paljon; rikkaita varmaan muutaman kymmenen tuhatta/ pienen kaupungin verran.

Vierailija
13/13 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas ja varakas on eri asioita; rikkaalla on enemmän