Häiritseekö sinua lasten vertaaminen koiriin?
Kommentit (20)
Ei häiritse, sehän on kohteliaisuus.
Riippuu täysin asiayhteydestä eli missä asiassa verrataan. Anna esimerkkejä?
en tiedä häiritseekö mutta huolestuttaa...
En tiedä, ei ole lapsia. Koirani vertaaminen lapseen sen sijaan häiritsee. Mä en ole tuon äiti, sen äiti on nelijalkainen ja se haukkuu.
Eipä juuri. Toisaalta minua ei myöskään häiritse ihmisten pohjaton tyhmyys.
Kyllä!
Rakas koirani oli kuollut. Naapuri tuli "lohduttamaan" sanomalla, että tietää, miltä tuntuu.
Hänellä oli kuollut vauva (kätkytkuolema).
Miten joku voi verrata muutaman kuukauden elänyttä vauvaa koiraan, joka oli ollut kumppani minulle 15 vuotta?
Kyllä häiritsee, kun se esitetään lapsettomuudesta kärsivälle, että "ota joku lemmikki". Koiran ja oman lapsen vertaaminen on asiatonta ja tällaiset ehdotukset kertovat enemmän esittäjästään. Hänellä ei luultavasti ole itsellään lapsia, kun hän vertaa niitä koiriin.
Ja tämä edellinen, joka vertaa kuollutta vauvaa kuolleeseen koiraansa, niin hänelläkään ei ole omia lapsia.
Ei häiritse. Sanon itsekin monesti että koirani on kuin lapseni. Se on tärkeä minulle.
KYLLÄ!
Naapurini sanoi kerran että hänen poikansa, kova urheilemaan, on kuin BIT BULL!
Aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Rakas koirani oli kuollut. Naapuri tuli "lohduttamaan" sanomalla, että tietää, miltä tuntuu.
Miten joku voi verrata muutaman kuukauden elänyttä vauvaa koiraan, joka oli ollut kumppani minulle 15 vuotta?
Jos tämän kirjoittaja on tosissaan, niin puistattaa moinen suhteellisuudentajuttomuus. Eläinrakkaana ymmärrän, että se pitkäaikainen lemmikki on tärkeä ja sen kuolema raskas paikka, mutta ihan oikeasti nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Jos tämän kirjoittaja on tosissaan, niin puistattaa moinen suhteellisuudentajuttomuus. Eläinrakkaana ymmärrän, että se pitkäaikainen lemmikki on tärkeä ja sen kuolema raskas paikka, mutta ihan oikeasti nyt!
Varmasti 15 vuotta seurana ollut rakas koira on tärkeämpi kuin parkuva vauva, joka on kuollut parin kuukauden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Oli provo.
Tulin katsomaan, että kuinka moni seinähullu sitä on peukuttanut ja olihan niitä tähän mennessä viisi.
Jos en tätä tässä myöntäisi, niin illan mittaan varmaan sata.
Sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Oli provo.
Tulin katsomaan, että kuinka moni seinähullu sitä on peukuttanut ja olihan niitä tähän mennessä viisi.
Jos en tätä tässä myöntäisi, niin illan mittaan varmaan sata.
Sairasta!
Ei ollut provo. MINÄ kirjoitin sen jutun 15 vuotiaasta koirastani.
Kyllä koira aina kersaa rakkaampi on.
Sen verran voi verrata, että lapset harvemmin purevat toisia lapsia hengiltä tai retuuttavat pienempiä lapsia hampaissaan.
Enimmäkseen myös uskallan kävellä tiellä, jossa on irrallaan juoksenteleva lapsi, vaikka olisi isokin. Ei ole kertaakaan iskenyt hampaitaan lahkeisiin.
Mr: 24 Jeesus lähti Gennesaretista Tyroksen alueelle. Hän meni erääseen taloon ja halusi pysytellä tuntemattomana, mutta hänen tulonsa ei pysynyt salassa.
Mt: 22 Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi: "Herra, Daavidin Poika, armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni." 23 Mutta hän ei vastannut naiselle mitään. Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät: "Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa." 24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." 25 Silti nainen tuli lähemmäs, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi: "Herra, auta minua!" 26 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei ole oikein ottaa lapsilta leipä ja heittää se koiranpenikoille." 27 "Ei olekaan, Herra", vastasi nainen, "mutta saavathan koiratkin syödä isäntänsä pöydältä putoilevia palasia." 28 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Suuri on sinun uskosi, nainen! Tapahtukoon niin kuin tahdot."
Rr: 30 Nainen meni kotiin ja näki lapsen makaamassa vuoteella. Paha henki oli lähtenyt hänestä.
Kuka tai mikä helkkari täällä on joku muka arvioimaan onko toisen 15 vuotta vanha koira tärkeämpi ja isompi menetys kuin vauvan menetys tai päinvastoin? Se on täysin henkilökohtaista kuinka raskaasti kuoleman ottaa. Typeryyttä ja tilannetajuttomuutta osoittaa kyllä se, että joku rupeaa vertailemaan ja kyseenalaistamaan toisen menetystä, oli kyseessä sitten lemmikki, lapsi tai muu läheinen.
Itse aloitukseen taas niin vertailu kyllä sikäli häiritsee, että jotkut luulevat tosissaan olevansa oikeutettuja vertaamaan lapsen ja koiran tärkeyttä keskenään ja sitä kumman menetys on isompi. Se on henkilökohtaista eikä kenenkään asia ole kyseenalaistaa toisen surua.
Itse oon ajatellu että toimisko lasten ja koirien kasvatus samalla tavalla? Positiivista vahvistamista, tarkkoja sääntöjä ja hyvästä käytöksestä kehumista :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Vaikutat hirveältä ihmiseltä.
Miten niitä on verrattu?
Mitä siis tarkoitat? Ei ole kohdallani osunut tällaista. Onko siis täällä vertailtu?