Naapuriapu vai napu?
Palvelusten vastavuoroisuus? Onko sitä? Naapuri mielellään vaivaa meitä atk-aiheisilla
kysymyksillä ja solmussa ollutta tietokonetta on korjattu kerta jos toinenkin naapuriapuna
ilmaiseksi, ammattilaisia kun ollaan molemmat. Alan liikkeessä huoltokerrat olisivat liikkuneet jo sadoissa euroissa. Nyt sitten pyysimme naapuria, että kun hän käy puutavaraliikkeessä, voisiko tuoda myös meille
peräkärryllään tarvitsemamme tuotteen. Meillä ei ole omaa kärryä. Siitäpä alkoi vuolas
selitys, että ei hän nyt ole menossa mihinkään, vaikka hänellä on rakennusprojekti kesken, ja
että "hakekaa ihmeessä itse jos heti tarvitsette tai tilatkaa kuljetus", kun hänellä ei ole mitään asiaa mihinkään nyt viikkokausiin. Kyseltiin apua tyyliin 2 päivää sitten, ja nyt taas on pihalla kärryllinen
juuri sieltä liikkestä ostettua tavaraa, josta tuontia oltiin itse vailla. Maksettu toki oltaisiin
omat ostoksemme ja vielä vaivanpalkkaa kuljetuksesta. Mitä tekisitte? Seuraavan kerran kun se
jumittunut tietokone kannetaan meidän ovelle, niin vastataanko "Ei nyt ole aikaa, jos koneen heti
haluat käyttöösi, niin vie huoltoon" vai tekisitkö kiltisti naapuripalveluksen? Vielä selvennettäköön,
että kyseessä olisi ollut tyyliin pari lautaa pinon päälle, ei mitään ns. erillistä
reissua vaativaa hommaa.Rahatkin oltaisiin annettu käteisenä mukaan. Lievästi mieleni pahoitin, olisitko sinä?
En antaisi enää naapuriapua, mutta voisin sanoa sen suoraan kun että kun vastavuoroisuutta ei ole vielä huoltoon vaikka minulla olisi aikaakin.