Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
1901/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounasseteleillä et voi maksaa lounasaikasi ruokakauppaostoksia. Vaikka niitä eineksiä lounaaksi söisikin.

Joissain ruokakaupoissa tämäkin on tullut mahdolliseksi.

Missä?

Vierailija
1902/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounasseteleillä et voi maksaa lounasaikasi ruokakauppaostoksia. Vaikka niitä eineksiä lounaaksi söisikin.

Missä?

https://edenred.fi/fi/lounasetu-kay-myos-ruokakaupoissa/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa työskennellessäni jouduin välillä jänniin tilanteisiin.

Kerran Pakistanista Suomeen työmatkalle tullut mies ei millään meinannut ymmärtää, että Italia ei ole Suomen naapurimaa, ja että siellä ei voi Suomesta piipahtaa parin tunnin tauon aikana palavereiden välissä. Muttakun molemmat on Euroopassa, eikö?

Tilanne selvisi vasta, kun näytin kartasta missä ollaan.

Vierailija
1904/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aiemmin oli firman puhelinnumero melkein sama kuin ET-lehden asiakaspalvelun numeron.  (Yksi kutonen olikin kasi).  Niin tuli useampaankin kertaan mummuille selitettyä, että en mä nyt voi sun lehtitilausta peruuttaa, enkä voi edes yhdistää puhelua oikeaan paikkaan.  Ja yllättävän usein ne eivät edes uskoneet kun sanoin, että ovat soittaneet väärään paikkaan - "Kyllä tämä on ihan oikea numero, minä ite sen tuosta lehden reinasta puhelimeen naputtelin", ja yritä siinä sitten selittää, että ....

Joskus tunnustan kyllä olleeni ikävä ihminen tollaiselle oikein kovalle vänkääjälle, ja pohdin, että pääsen siitä helpoiten eroon sanomalla: "Asia selvä. Tilauksesi on nyt peruutettu. Hyvää päivän jatkoa"

Entisen työpaikkani numero oli melkein sama kuin erään paikallisradion numero. Aina kun kyseisellä kanavalla oli toivekonsertti, tuli meille soittoja joissa pyydettiin soittamaan Kirkan Hetki lyö yms. kappaleita. Jossain kohtaa alettiin vaan sanomaan että pieni hetki, onnistuu kyllä.

Vierailija
1905/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä?

https://edenred.fi/fi/lounasetu-kay-myos-ruokakaupoissa/

Hyvin rajallinen mihin käyvät. Eineksiin ne ei käy vaan  irtomyyntinä myytävään tuoreruokaan. Eineksistä edellinen puhui.

Vierailija
1906/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selittänyt, että tietokoneessa todellakin on sellainen ihmeellinen asia kuin virtanappula, josta pimeänä olevan koneen saa päälle. Ei meinannut millään löytyä. Kyseessä oli ehkä noin 50-vuotias nainen, jonka piti kuitenkin käyttää tietokonetta päivittäisessä työssään jatkuvasti.

Vierailija
1907/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään töissä hotellin respassa. Olen joutunut mm, selittämään lämpöpatterin toimintaa, asiakas valittaa että patteri on kylmä, kysyn paljon huoneessa lämmintä (vastaus esim. 25), kerron sitten että se termostaatti haistelee lämpötilaa ja jos se on yli sen mikä termostaattiin on säädetty, ei patteri lämpene. Olen joutunut selittämään miten revontulet toimivat, ne eivät ala tiettyyn kellonaikaan eikä niitä voi varmasti ennustaa näkyväksi, joten ei auta kuin seurata taivasta. Eikä niitä näy kesällä koska on valoisaa. Edellä mainittuja kysyneet niin kotimaiset kuin ulkomaiset asiakkaat.

Eräs asiakas oli talvella (oli ulkomailta tullut talvilomalle Suomeen) rahoja vailla takaisin, koska ulkona oli ihan liian kylmä liikkua, -14 astetta. Selitin että on ihan tavallinen lämpötila Suomessa tammikuussa.

Vierailija
1908/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijettä.... S-pankin kortti on kuule ihan samanlainen pankki-/luottokortti kuin esim. Osuuspankin kortti.

Luojan kiitos jokainen kassatyöntekijä ei pääse käsiksi sun tilitietoihisi!

Vierailija
1909/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Voihan lääkärinsäkin valita. Jos on jotain alapäävaivoja, niin tuskin kukaan valitsee nuorta mieslääkäriä, ellei ole ihan pakko. Mitä mieslääkäri edes tekee töissä tuollaisessa paikassa?

Ohis, mutta itse en aiemmin ajatellut asialla olevan niin väliä, kunnes antibioottikuurin saamisen yhteydessä mainitsin saavani usein hiivatulehduksen niiden jälkeen, ja kysyin nuorelta mieslääkäriltä, mitenkäs niitä maitohappobakteereja otettiinkaan, lääkkeen yhteydessä, ennen vai jälkeen?

Tämä otti semmoisen "vekkulin" ilmeen, ja naureskellen aloitti: "noooh, eipäs sillä niin merkitystä ole, katsos sun tarvisisi " *lääkäri nostaa  jalkansa kohti taivasta tuolilla kiikkuen, ja osoittaa jalkoväliinsä* "tunkea niitä suoraan tänne, että niistä jotain hyötyä olisi. Eikä niistä ny mitään tule. Ja jos tulee ni otat sitten flukonatsolipillerin."

o_O menin kyllä ihan sanattomaksi. Että silleen. Hyviä hiivoja vaan hänellekin.

Mitä hemmettiä..? :D Johan oli asiantunteva lääkäri.

Itse olisin ollut 100% varma, että nyt kuvataan jotain piilokameraa. Ei kyllä olisi pokka pitänyt

Vierailija
1910/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa matkustaja ilmoitti tarvitsevansa gluteenittoman kasvisaterian. Ei ollut ilmoittanut erikoiruokavaliotaan lentoyhtiölle etukäteen, eikä voinut ymmärtää miksei sellaista hänelle voitu antaa. Taisi syödä sipsejä koko 10 tunnin lennon ajan.

Vierailija
1911/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin kerran selittämään eräälle naiselle on kovin ikävää, jos hän saa deodoranteista migreenin mutta pakkauksia ei voi silti availla ja haistella!

Täytyyhän sitä nyt tietää, minkähajuista tavaraa ostaa, kun se haju on se pääasia deodorantissakin. Itse haistelen ennen ostamista kaikki hajustetut asiat - saippuat, huuhteluaineet, deodorantit - joita pystyy haistamaan rikkomatta pakettia (=kierrekorkilliset). Sehän on kuin ostaisi sian säkissä, jos haistamatta ostaa, ja pahanhajuinen jää käyttämättä.

Niin, täytyyhän sitä samoin tietää miltä ruoka maistuu ja pikkuhousunsuoja housuissa tuntuu ettei osta sikaa säkissä.

Tossahan puhuttiin siitä että haistaa, jos sen pystyy tehdä rikkomatta pakettia. Ihan eri asia kun laittaa pikkuhousunsuoja housuihin tai mutustaa reissumiesviipaletta testausmielessä.

Jos tuotteessa on sinetti niin sitä ei saa rikkoa. Miksi ei osta hajusteetonta deodoranttia tai vaikkapa verkostomarkkinoinnin kautta: esim Foreverillä on tyyttväisyystakuu ja tuotteen voi palauttaa.

Tai jos on niin paljon väliä niin ostaa dödönsä jostain muualta kuin marketista. Kemppareissa on yleensä testerit.

Kemppareita oli viimeks 80-luvulla. Herätys. Isoissa kaupungeissa voi olla joku body shop tms mutta ei läheskään joka paikassa.

Vierailija
1912/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökerhossa asiakas alkoi huutamaan että lantraan viinoja kun meidän bombay gin ei ollutkaan sinistä vaan kirkasta, olin kuulemma vaihtanut vettä tilalle. Ei millään halunnut ymmärtää että se lasinen pullo on sininen, ei sisältö.

Vierailija
1913/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä autoliikeen merkkihuollossa. Jokunen vuosi sitten kerroin asiakkaalle, että meillä on käytössä moderni huoltojärjestelmä josta näkee auton huoltohistorian. Asiakas pahastui kun en pystynyt katsomaan järjestelmästämme tarvitseeko heidän perheen toinen auto (taisi olla 15 v vanha auto) öljynvaihtoa.

Tämä vanha auto ei siis ollut ikänä käynyt konsernimme huollossa. Asiakas siis uskoi, että olin inhottava enkä antanut tietoa koska ei ollut käyttänyt autoaan meillä huollossa. Asiakas aidosti uskoi että tuo tieto olisi meidän järjestelmään jostain nyrkkipajasta hypännyt.

Vierailija
1914/4751 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus 1990 luvulla Tampereella Mustassa Pörssissä myyjänä, asiakas tuli ostamaan valkoista TV:tä koska se olisi sopinut kalusteisiin. Asiakas ihastui valkoisen, vähän suuremman mikroaaltouunin muotoihin ja olisi halunnut ostaa juuri sellaisen TV:n. Olimme kuulemma huono ja paska liike kun emme pystyneet sellaista toimittamaan.

Vierailija
1915/4751 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa töissä ja yllättävän moni asiakas ei tiedä mikä ero on mekolla ja hameella! Asiakas haluaa mekon, kuljetaan yhdessä myymälä ympäri ja esittelen kaikki mekot. Lopuksi tullaan farkkuhameiden luo, niin siinä ilme kirkastuu, että tarkoitin jotain tällaista. Tuntuu oudolle, kyse kuitenkin ihan suomalaisista asiakkaista!

=D =D

Minu non pakko tunnustaa, että en tiedä eroa... mekko ja hame on minulle sama asia. Johtunee varmasti siitä,. etten voi sietää mekkoja ja hameita, enkä päälleni sellaista kisko hätätapauksessakaan. Naurattaa kovasti, kun todella voisin olla kaupassa kuvailemasi urpå.. paitsi että siinä vaiheessa olisin kyllä saanut ison iskun päähäni, jos mekkoja ja hameita tulisin kyselemään.. =D

En minä silti asiakasta urpona pidä, ihmetyttää vaan, kun niin moni ei tiedä eroa. Mekko siis on sellainen, joka puetaan sellaisenaan, siinä on ylä- ja alaosa samassa vaatteissa. Hame taas on pelkkä alaosa, vyötäröltä alaspäin ja sen kanssa tarvitsee puseron tms. T. Se vaatemyyjä

Kannattaisi varmaan kysyä, että siis leninkikö? Niinhän se selviää heti. Mekko tuskin on edes kirjakieltä. On olemassa tällaiset vaatekappaleet kuin puolihame ja leninki, very simple.

Puolihameita ei ole olemassakaan, ne vyötärönseudulta alkavat ja alaspäin jatkuvat ovat hameita. Mekko on arkinen vaate, jossa sekä ylä- että alaosa. Leninki taas vähän juhlallisempi versio.

Googlesta selvisi äkkiä että puolihame tarkoittaa polvipituista hametta. Tuolla nimellä löytyy mistä kaupasta vaan.

Taitaa kaikki vielä 70 luvulla syntyneet tuntea termin puolihame. Eipä sitä enää ole kaupoissa mainostettu vuoskymmeniin. Oma isoäitini käytti tuota termiä. Onkohan nuorisolle kuitenkin tuttu: vekkihame?

Vierailija
1916/4751 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on jo iltapäivälehdessä, kun eivät kai keksi omia jutunaiheita.

Vierailija
1917/4751 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa töissä ja yllättävän moni asiakas ei tiedä mikä ero on mekolla ja hameella! Asiakas haluaa mekon, kuljetaan yhdessä myymälä ympäri ja esittelen kaikki mekot. Lopuksi tullaan farkkuhameiden luo, niin siinä ilme kirkastuu, että tarkoitin jotain tällaista. Tuntuu oudolle, kyse kuitenkin ihan suomalaisista asiakkaista!

=D =D

Minu non pakko tunnustaa, että en tiedä eroa... mekko ja hame on minulle sama asia. Johtunee varmasti siitä,. etten voi sietää mekkoja ja hameita, enkä päälleni sellaista kisko hätätapauksessakaan. Naurattaa kovasti, kun todella voisin olla kaupassa kuvailemasi urpå.. paitsi että siinä vaiheessa olisin kyllä saanut ison iskun päähäni, jos mekkoja ja hameita tulisin kyselemään.. =D

En minä silti asiakasta urpona pidä, ihmetyttää vaan, kun niin moni ei tiedä eroa. Mekko siis on sellainen, joka puetaan sellaisenaan, siinä on ylä- ja alaosa samassa vaatteissa. Hame taas on pelkkä alaosa, vyötäröltä alaspäin ja sen kanssa tarvitsee puseron tms. T. Se vaatemyyjä

Kannattaisi varmaan kysyä, että siis leninkikö? Niinhän se selviää heti. Mekko tuskin on edes kirjakieltä. On olemassa tällaiset vaatekappaleet kuin puolihame ja leninki, very simple.

Puolihameita ei ole olemassakaan, ne vyötärönseudulta alkavat ja alaspäin jatkuvat ovat hameita. Mekko on arkinen vaate, jossa sekä ylä- että alaosa. Leninki taas vähän juhlallisempi versio.

Googlesta selvisi äkkiä että puolihame tarkoittaa polvipituista hametta. Tuolla nimellä löytyy mistä kaupasta vaan.

Taitaa kaikki vielä 70 luvulla syntyneet tuntea termin puolihame. Eipä sitä enää ole kaupoissa mainostettu vuoskymmeniin. Oma isoäitini käytti tuota termiä. Onkohan nuorisolle kuitenkin tuttu: vekkihame?

Vekkihame on ihan oikea, tietyn hametyypin nimitys. Puolihame taas ei ole.

Vierailija
1918/4751 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetesvehkeiden teknisessä tuessa. Piti selittää, että verensokerimittariin ilmestyvällä lukemalla on yhteys asiakkaan veren sokeripitoisuuteen.

Yksinkertainen mummo oli vuosia mennyt vaan autopilotilla. Laitetaan verta tohon, numero tulee tohon, kirjoitetaan ylös päiväkirjaan.

Ihmiset ovat uskomattomia.

Tuossa pitäisi hoitavan tahon hätkähtää. Kyllä diabetesohjauksessa täytyy ehdottomasti varmistaa, että potilas tosiaan ymmärtää kaitteen käytön ja lukemien merkityksen.

Toivottavasti ei insuliinin kanssa ollut sama juttu.

Jos potilas ei ymmärrä, pitäisi järjestää kotisairaanhoito.

Vierailija
1919/4751 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamppi kirjoitti:

Olin nuorempana pikaruokaravintolassa töissä. Lähes aina, kun olin iltavuorossa ja suljimme esim. klo 20, tulee asiakas ovista sisään muutamaa minuuttia ennen sulkemista ja haluaa vielä tilata ruokaa. Siinä sai useaan otteeseen selittää, miksi en enää ehdi valmistaa asiakkaan halumaa tilausta muutamassa minuutissa. Olemme auki 20 asti, mikä tarkoittaa että ovet suljetaan silloin. Tätä oli monen todella vaikea ymmärtää, eihän se viiden minuutin yliaika omaa maailmaa kaada. Mutta kun on tietty aika, esim meillä oli 30min, milloin pitää kaikki siivoukset yms saada tehtyä sulkemisen jälkeen, viisi minuuttia on paljon.

Voi kun ravintolat ymmärtäisivät ilmoittaa sen ajan, jolloin keittiö menee kiinni. Ei asiakkaan asia ole tietää, kauanko siivoamiseen menee.

HALOO, hän kertoi olleensa pikaruokaravintolassa, eli esim McDonalds, Burger King. Ai pitäisi niissä vielä arvon herrasväelle ilmoittaa milloin keittiö menee kiinni, salli mun nauraa. 

Nimenomaan pikaruokalassa voi olettaa ruuan tulevan minuutissa.

Minulle on myyty ja samalla sanottu, että ruoka myydään mukaan. Paikanpäällä ei voi enää syödä. Myyjä on samalla siivonnut paikkoja.

No eiköhän jokainen ole asioinut pikaruoka"ravintolassa" ja tiedä minkä verran aikaa ateriankin valmistamiseen menee. Minuutissa ei valmistu. Ja turha noista on myyjille kiukutella, he tekevät juuri kuten pomo määrää.

Myyjäthän siinä kiukuttelee kun asiakas tulee ennen sulkemisaikaa, mutta liian myöhään.

Onko sun ehdotus siis se, että myyjä ottaa tilauksen vastaan, mutta jättää sen tekemisen kesken, koska paikka sulkeutuu ja työaika loppuu. Siihen olisit tyytyväinen, ottaisit nurkumatta pihvittömän sämpylän ja puoliraa'at ranskalaiset ja kiittäisit tyytyväisenä.

Sulkemisaika tarkoittaa, että uusia asiakkaita ei enää oteta, mutta entiset palvellaan loppuun.

Ihme vänkäämistä. Mene sinne Mäkkäriin selittämään pomoille tota äläkä tänne. Kun työaika loppuu niin se loppuu, samalla loppuu palkanmaksu ja työntekijät lähtevät pois.

Kysymyshän oli, että myyjästä oli outoa selittää asiakkaalle, että ei voi enää ottaa tilausta vastaan. Minusta se on normaalia selittämistä. Asiakas ei voi tietää palvellaanko hänet loppuun vai ei. Jos ovi on auki, niin sisään tulen. Ymmärrän, jos kerrotaan ettei enää oteta tilauksia. Itse kuvittelen, että asukkaita ei oteta sulkemisajan jälkeen ja työaika loppuu puolituntia myöhemmin. Niin kuin ennenvanhaan ja kuuluisassa "ulkomaissa".

"Asukkaita", no, kyllä sekin sanavalinta tähän sopii :D Todella tuntuvat asukkaiksi mielivän monesti ne kiireettömät sulkemisajan jälkeen jumittajat.

Vierailija
1920/4751 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ryhmä jota opin inhoamaan olivat lapset asiantuntijoina- ostosten tekijät. Yksi etsi lasten askartelusaksia, ja kun yritin myydä heille turvallisia lasten saksia, ne eivät kelvanneet koska "ne eivät olleet samanlaiset kuin hoidossa" kuten pikku poika ilmoitti. "Ne eivät ole tarpeeksi turvalliset muuten", laposen äiti valisti minua. Valistin häntä takaisin niin kohteliaasti kuin pystyin, että lasten saksien käyttöä on silti valvottava ja teki mieli jatkaa, että lapset eivät välttämättä ole parhaimpia asiantuntijoita tällä saralla, sillä kuulin että he olivat olleet kaupungilla etsimässä jo kolmatta tuntia kyseisiä vermeitä. Näin lapsia saaneena en ikinä antaisi lapsen määräillä noin paljon, että kulutamme puolet lauantaipäivästä sellaisen asian takia, jonka voisi korvata muulla tavalla ja lapselle olisi hyvä opettaa että on muitakin vaihtoehtoja kuin se yksi. Asia ei sinänsä häirinnyt, mutta huomattuani miten yleistä tämä kullannuppujen vedättämät vanhemmat olivat niin huh. 

Just toises ketjus oli että lapseton ei voi tietää mitään lapsista. Eli vanhemmat kai luuli niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä