Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Asiakkaan lapset voivat pahoin, kun ruotsinlaiva keinui merellä. Kysyi, eikö keinumiselle voi tehdä mitään. Pahoittelin, etten valitettavasti mahda asialle mitään, merellä kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan lapset voivat pahoin, kun ruotsinlaiva keinui merellä. Kysyi, eikö keinumiselle voi tehdä mitään. Pahoittelin, etten valitettavasti mahda asialle mitään, merellä kun ollaan.
tämän takia ei ole tehty tutkimusta , onko yleinen äänioikeus parempi kuin valistunut yksinvaltias
Miksi köyhät kiertelee kaupoissa.
Löydetään täydellinen asu ja jätetään se sovitus kopin lattialle.
sanotaan jos ois rahaa..
Eikö hintalappua katsomalla voi varmistaa etukäteen mitä tuote maksaa?
Kyse on 39-79 hintaisista vaatteista?????
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhät kiertelee kaupoissa.
Löydetään täydellinen asu ja jätetään se sovitus kopin lattialle.
sanotaan jos ois rahaa..
Eikö hintalappua katsomalla voi varmistaa etukäteen mitä tuote maksaa?
Kyse on 39-79 hintaisista vaatteista?????
Sama syy kuin toi merenkäynti keikuttaa venettä ja torilla on lokkeja....
Vierailija kirjoitti:
Ands kirjoitti:
Olin ravintoloitsijana tällaisessa perus kebabbilassa. Työntekijäni olivat kaikki näitä "karvakäsiä". Asiakkaalle meni pöytään kebab salaatilla, puolet syötyään asiakas tuli sanomaan "hei anteeksi, kebabsalaattini oli tosi hyvä, mutta valitettavasti sieltä salaatin joukosta löytyi tumma karva"
Siinä pahoittelin tilannetta ja selitin seuraavaa että valitettavasti joskus näin tapahtuu. Näillä tummilla miehillä kun on paljon karvoja ja henk koht voin sanoa myös aviomieheni myötä huomanneena, että näitä karvoja lähtee paljon! Esim meillä sängyn vieressä lattialla miehen puolella karvoja kertyy lattialle, imurointi aina päivittäin ja hyvin miehen puolelta lattialta😂 Monet työntekijöistä ajelivat kaikki työvaatteiden ulkopuolelle jäävät karvat, juuri tästä hygieenisyyssyystä.
Asia päättyi hyvin ja tarjosin seurueelle seuraavat sapuskat, jotka tulivat myöhemmin syömään. Oli vain noloa selittää, vaikka kyseessä inhimillinen asia, jolle ei mitään voinut.Hauska provo! Onko pitsanpaistajilla kämmenselkäkarvoissaan pitsataikinapalloja?
Mä olen leipuri, ja kämmenselkäkarvoihin jää kyllä taikinapalloja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ands kirjoitti:
Olin ravintoloitsijana tällaisessa perus kebabbilassa. Työntekijäni olivat kaikki näitä "karvakäsiä". Asiakkaalle meni pöytään kebab salaatilla, puolet syötyään asiakas tuli sanomaan "hei anteeksi, kebabsalaattini oli tosi hyvä, mutta valitettavasti sieltä salaatin joukosta löytyi tumma karva"
Siinä pahoittelin tilannetta ja selitin seuraavaa että valitettavasti joskus näin tapahtuu. Näillä tummilla miehillä kun on paljon karvoja ja henk koht voin sanoa myös aviomieheni myötä huomanneena, että näitä karvoja lähtee paljon! Esim meillä sängyn vieressä lattialla miehen puolella karvoja kertyy lattialle, imurointi aina päivittäin ja hyvin miehen puolelta lattialta😂 Monet työntekijöistä ajelivat kaikki työvaatteiden ulkopuolelle jäävät karvat, juuri tästä hygieenisyyssyystä.
Asia päättyi hyvin ja tarjosin seurueelle seuraavat sapuskat, jotka tulivat myöhemmin syömään. Oli vain noloa selittää, vaikka kyseessä inhimillinen asia, jolle ei mitään voinut.Hauska provo! Onko pitsanpaistajilla kämmenselkäkarvoissaan pitsataikinapalloja?
Suojahanskat on kai pakolliset elintarvike teollisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on opastetut kierrokset kesäisin yhteen kaupunkikohteessamme. Aukioloaikamme on klo 11-18 ja ensimmäinen opastuskierros lähtee kello 11, eli heti, kun avaamme ovet asiakkaille.
Tämä on ollut ihan peruskauraa muille vuosikaudet, mutta kaksi tätiä viime viikolla ei millään meinannut ymmärtää. He istuivat ovemme ulkopuolella olevalla penkillä, ja kun kello löi 11 ja he tulivat aivan myrskyn merkkeinä ovesta sisään. Hyvä, ettei kahva jäänyt käteen.
Asiakas: täällä eilen sanottiin, että ensimmäinen kierros alkaa kello 11 ja että aukeaa kello 11!
Minä: kyllä, nyt alkaa opastuskierros, olisitteko lähdössä siihen?
Asiakas: no kyllä lähdemme! Miten tämä voi olla mahdollista, että avaatte ovet kello 11 ja ensimmäinen kierros alkaa kello 11?
Minä: (hämmentyneenä) näin on, avaamme yhdeltätoista ja heti on ensimmäinen kierros siinäAsiakas: no miten sitten teillä on kahta tietoa??
Minä: mitä kahta tietoa?
Asiakas: että avaatte kello 11 ja ensimmäinen kierros on kello ykSITOISTA!!!Minä: niin?
Asiakas: täällä eilen sanottiin, että kello 11 avautuu ja ensimmäinen kierros alkaa kello 11 ja tiellä on siellä tieTOKONEELLA VÄÄRÄÄ TIETOAMinä: anteeksi, millaista väärää tietoa?
Asiakas: ETTÄ ALKAA KELLO 11 JA AVAUTUU KELLO 11
Minä: kyllä, siis kello 11 avaamme ja siitä lähtee heti kello 11 ensimmäinen kierros ja aina tasatunnein
Asiakas: no teillä on siellä tietokoneella väärää tietoa, että laittakaa se ajan tasalle!!
Minä: siis anteeksi, millaista tietoa sieltä net..tietokoneelta löytyi?
Asiakas: siis siellä väITETÄÄN ETTÄ KELLO 11 AVAUTUU JA ETTÄ KIERROS ON KELLO 11!
Minä: kiitos tiedosta, laitan reklamaation ehdottomasti eteen päin meidän toimistollePääsin helpommalla, kun en edes yrittänyt ottaa selvää, mitä mummot oikein tarkoittivat :D Siinä oli meitä 3 työntekijää, eikä kukaan oikein ymmärtänyt mistä oli kysymys ja ylläoleva on lähes sanatarkka litterointi keskustelusta. Se oli oikeasti noin järjetön.
Ehkä mummot luulivat, että avaamme sittenkin klo 10 tai 10.30 mutta ei vaan oikein osannut sanoa sitä järkevästi. Heidän mielestään oli kertakaikkiaan mahdotonta avata ovet klo 11 ja lähteä kierrokselle heti. Meni niin sanotusti yli ymmärryksen :DEhkä mummot ajattelivat että kun ovet avataan 11.00 niin kierroksen alkaessa kello on jo ainakin 11.01, ellei 11.02? Tuskin kierros lähtee ihan sillä sekunnilla liikeelle kun mummelit astuvat sisään? Tavallaan he siis ovat oikeassa,ellei tosiaan ole niin että kun he tulevat sisään,opastaja purjehtii esiin ja aloittaa heidän kanssaan kierroksen.
Juu, tätä he kaiken järjen mukaan tarkoittivat, mutta ei noissa lauseissa silti ollut mitään järkeä, ja että mitä "kahta tietoa tietokoneella", kun on vain yhtä tietoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina halunnut huvipuist:oon klo9...not
Oon saanu pari kertaa kutsun näihin yksityistilaisuuksiin..
IHANAA KIEPUTTIMEEN KLO 9 VAPAAPÄIVÄN AAMUNA....yöks
No jos haluaa maksaa rannekkeesta täyden hinnan, voi mennä omaan aikaan. Eihän niihin kukaan pakota menemään. Kuitenkin halukkaita (köyhiä) joille ilmainen huvittelu kelpaa, on ollut huvipuisto täynnä.
Miksi niitä ilmaisia vip tapahtumia sit tyrkytetään rikkaille?
Eihän tuossa oo mitään järkeä?
Rikkaathan saa paljon kutsuja ilmaisen viinan ym tapahtumiin...
köyhä ilahtuisi kutsusta
Ei varsinaisesti asiakas, mutta kerron kuitenkin. Olin ekaa tai toista viikkoa työharjoittelussa, ja työaikaa oli n.15min jäljellä. Kaikki muut paitsi pari siivoojaa olivat jo lähteneet. Tiesin että työpaikalla oli käynyt pieni tapaturma ennen kuin aloitin harjoitteluni. Ovesta pölähti sisälle nainen, joka esitteli itsensä "Maija Maijala virastosta M, tulin keskustelemaan siitä jonkin aikaa sitten tapahtuneesta asiasta" ja alkoi setviä asiaa saman tien. Sain sanottua että aloitin juuri työharjoittelun täällä, en tiedä asiasta kuin pääpirteet, tulkaa huomenna uudelleen päivällä ja puhukaa henkilölle Z. Ei kelvannut, minun olisi pitänyt... en ole edes ihan varma mitä tuo nainen halusi että teen. Sanoin monta kertaa että en tiedä asiasta mitään, tulkaa huomenna uudelleen. "Voitaisiinko me vilkaista näitä papereita..." ei voida. Nainen lähti lopulta pois, eikä tullut sitten seuraavana päivänä uudelleen. En tiedä tuliko ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ands kirjoitti:
Niistä tarjouspitsat?
Vierailija kirjoitti:
Asiakas ei millään ollut uskoa, että en voi myydä hänelle huonekalua tarjoushintaan kampanjan päätyttyä, varsinkaan kun siitä oli jo viisi päivää. Hän oli käynyt kyllä tuon tarjouksen aikaan tuotetta katsomassa, mutta ei ollut siihen päätynytkään eikä edes kysynyt kauanko tarjous kestää, joten oma moka. Useampaan kertaan kysyi huokaillen, että voisinko nyt hänelle myydä siihen edullisempaan hintaan ja että ainahan te myyjätkin voitte vähän soveltaa. Joopa joo, tarjousten idea on nimenomaan se, että ne on voimassa tietyn ajan ja sitten tuote palaa normaalihintaiseksi ja sillä selvä.
Asiakas tiesi että se alehinta on normaalihinta ja normaalihinta on valehinta, jotta voidaan huijata aleprosenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas ei millään ollut uskoa, että en voi myydä hänelle huonekalua tarjoushintaan kampanjan päätyttyä, varsinkaan kun siitä oli jo viisi päivää. Hän oli käynyt kyllä tuon tarjouksen aikaan tuotetta katsomassa, mutta ei ollut siihen päätynytkään eikä edes kysynyt kauanko tarjous kestää, joten oma moka. Useampaan kertaan kysyi huokaillen, että voisinko nyt hänelle myydä siihen edullisempaan hintaan ja että ainahan te myyjätkin voitte vähän soveltaa. Joopa joo, tarjousten idea on nimenomaan se, että ne on voimassa tietyn ajan ja sitten tuote palaa normaalihintaiseksi ja sillä selvä.
Asiakas tiesi että se alehinta on normaalihinta ja normaalihinta on valehinta, jotta voidaan huijata aleprosenteilla.
eLI KAIKKI RUOKAKAUPPOJEN TARJOUSTUOTTEET ON OIKEITA HINTOJA?
OI MIKSI..MIKSI SAIN TIEDON VASTA NYT!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Tietyissä huonekalukaupoissa on niin usein tuotteet tarjouksessa, että "normaalihinta" on vaan että voidaan mainostaa aleja. Jos sattuu sellasena harvinaisena päivänä käymään ettei ookaan alessa niin yleensä kannattaa kysyä saako alehinnalla. Usein saa, koska tuote on ollut alessa just ja tulee aleen taas kohta... Mutta tämä on vaan tietyissä huonekalukaupoissa ja näistähän on jaettu jotain huomautuksiakin kun on koko ajan samat tuotteet "alehinnalla".
Ruokakauppoihin ei päde. Eikä muihinkaan kauppoihin. Vaan niihin jotka joka viikko mainostaa varastontyhjennystä, inventaarioalea, kesäkalusteiden loppuunmyyntiä, sohvaviikkoja, kaikki -40...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Tietyissä huonekalukaupoissa on niin usein tuotteet tarjouksessa, että "normaalihinta" on vaan että voidaan mainostaa aleja. Jos sattuu sellasena harvinaisena päivänä käymään ettei ookaan alessa niin yleensä kannattaa kysyä saako alehinnalla. Usein saa, koska tuote on ollut alessa just ja tulee aleen taas kohta... Mutta tämä on vaan tietyissä huonekalukaupoissa ja näistähän on jaettu jotain huomautuksiakin kun on koko ajan samat tuotteet "alehinnalla".
Ruokakauppoihin ei päde. Eikä muihinkaan kauppoihin. Vaan niihin jotka joka viikko mainostaa varastontyhjennystä, inventaarioalea, kesäkalusteiden loppuunmyyntiä, sohvaviikkoja, kaikki -40...
älä selitä...
Jouduin selittämään miksi en ala selvittää hänen ongelmaansa lauantaina, vaikka hän tavoitti minut puhelimitse soittamalla henkilökohtaiseen puhelinnunerooni. Työpuhelimeni oli työpaikalla ja siihen soittaessa oli tullut automaattivastaaja "liikkeemme on suljettu, avoinna arkisin klo plääplää..." joten hän oli etsinyt numeropalvelusta numeroni ja päättänyt soittaa siihen. En edes kotoa pääse järjestelmiin, jotta voisin mitään työasiaa hoitaa eteen päin, enkä niin vapaapäivänä tekisi vaikka voisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitoalalla olen minäkin törmännyt muutamaan potilaaseen, joilla on ollut suuria vaikeuksia ymmärtää, miten tämä puoleisuus ts. oikea ja vasen määritellään. Ei se kohde muutu katsojan mukaan, kyllä ihmisen oikea käsi on hänen oikea kätensä, vaikka kuka katsoisi mistä suunnasta tahansa. Mitenkähän nämä selviytyvät liikenteessä tai muissa asioissa missä on oikea ja vasen?
Ei sille välttämättä oikein voi mitään. Olen (ymmärtääkseni) ihan normaaliälyinen ihminen, mutta vasemman ja oikean erottaminen on minulle vaikeaa. Pitää aina oikein miettiä. Tiedän, että oikea puoli on se, millä kirjoitan, mutta en osaa automaattisesti sanoa kumpi käsi se olikaan, vaan pitää miettiä muutama sekunti. Ja silti menee joskus väärin. Ilmansuuntien hahmottaminen on sen sijaan helppoa.
Suosittelen hankkimaan Volvo:n (rattia pidellessä tietää aina, kumpi on vasen, kumpi oikea) ;-)
Tai menemään kihloihin / naimisiin - sormus vasemmassa. Tai muuten vaan hankkimaan sormuksen itselleen vaikka sitten oikeaan käteen, niin tekee itselleen muistisäännön kumpi on kumpi.
Tai pitämään kelloa (vasemmassa) kädessä, jolloin tietää, kumpi on vasen.
Minä muuten lapsena tiesin, että vasen käteni on se jossa on arpi. Nyt taidan tietää muutenkin, mutta noin sen silloin opin ja hahmotin.
Tämä on muuten ylipäätään hauska ketju. Olen kiinnostunut ihmisistä ja heidän outouksistaan. Joistakin kyllä mietin ovatko vain pokkana menneet esittämään tyhmää. Esimerkiksi juoduista kaljoista rahat takaisin pahan olon takia.
Joillekkin tyhmän esittäminen on huvittelumuoto. Isäni (hortonomi) huvittelee matkoilla ollessaan käymällä puutarha-alan liikkeissä kyselemässä tyhmiä. Kotinurkilla ei tuota voi oikein harrastaa, kun liikaa tuttuja alan ihmisissä. Outo tapa huvitella minusta, mutta hän saa siitä jotain kiksejä.
Isäsi on kusipää.
Ei ole mitenkään ilkeä asiakas, joten aika harmiton huvittelumuoto minun mielestäni. Toki tosikompia voisi ärsyttää, jos tietäisivät. Nyt luulevat vain tyhmäksi.
Harmitontahan tuo sinänsä on, mutta vie kuitenkin asiakaspalvelijan aikaa ihan turhaan. Sillä saattaisi olla muutakin tekemistä, kuten palvella oikeasti apua tarvitsevia asiakkaita tai olla kassalla yms., mitä nyt myyjien työhön kuuluukaan. Vähän itsekästä toimintaa mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin selittämään miksi en ala selvittää hänen ongelmaansa lauantaina, vaikka hän tavoitti minut puhelimitse soittamalla henkilökohtaiseen puhelinnunerooni. Työpuhelimeni oli työpaikalla ja siihen soittaessa oli tullut automaattivastaaja "liikkeemme on suljettu, avoinna arkisin klo plääplää..." joten hän oli etsinyt numeropalvelusta numeroni ja päättänyt soittaa siihen. En edes kotoa pääse järjestelmiin, jotta voisin mitään työasiaa hoitaa eteen päin, enkä niin vapaapäivänä tekisi vaikka voisinkin.
ilmeisesti ei ollut iso yritysasiakas
Kenkälusikan käytön :D Työskentelin putiikissa, ja paikalle tuli hyvinpukeutunut alle 40-v turisti. Hän änki ja änki saapasta jalkaansa ja ojensin hänelle kenkälusikan jonka ajattelin helpottavan asiaa. Naisella ei ollut MITÄÄN käryä mitä kyseisellä kapineella tulisi tehdä, vaan hän oudosti ja myös väärinpäin sörkki jalkaansa ja kenkää lusikalla. Hämmennyin itsekin todella ja koetin sitten avustaa lusikan käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmeisesti ei ollut iso yritysasiakas
Ei ollut. Eikä edes kiireellinen asia. Alamme ei ole sellainen, että olisi niin isoa ja tärkeää yksittäistä asiakasta, että pitäisi palvella aukioloaikojemme ulkopuolella. Mutta tämä asiakas selvästi luuli olevansa niin tärkeä, että hyppäisin viikonloppuna hänen avuksi ja oli todella kummissaan kun sanoin, että palaa asiaan maanantaina. Tiesi myös, etten ole yrittäjä vaan ihan rivityöntekijä, niin en ymmärrä miksi soitti kun tiesi että liikkeemme on suljettu.
Ei tietenkään..jos voi katsoa lähtiessään kilttiä yrittäjää silmiin ja sanoa että menen nyt tilaamaan netistä puoleen hintaan.
Silloin asia on täysin ok...
Vielä parempi olisi mainita asiasta etukäteen:)