Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina halunnut huvipuist:oon klo9...not
Oon saanu pari kertaa kutsun näihin yksityistilaisuuksiin..
IHANAA KIEPUTTIMEEN KLO 9 VAPAAPÄIVÄN AAMUNA....yöks
No jos haluaa maksaa rannekkeesta täyden hinnan, voi mennä omaan aikaan. Eihän niihin kukaan pakota menemään. Kuitenkin halukkaita (köyhiä) joille ilmainen huvittelu kelpaa, on ollut huvipuisto täynnä.
Kalju Pitkätukka kirjoitti:
7 days a week...open kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä maatalouskoneita ja tarvikkeita myyvässä liikkeessä. Asiakas osti meiltä traktoriinsa jonkun osan, en nyt muista enää minkä mutta joka tapauksessa. Tyytyväisenä lähti meiltä osansa kanssa. Noin kolmen viikon päästä palasi näreissään kertomaan että jollain toisella liikkeellä (ei samaa ketjua) samanlainen osa oli 20 euroa halvempi ja että hän haluaa palauttaa meiltä ostamansa "törkyhintaisen" osan ja tivasi syytä "royhkeään hintaeroon". Kerroin sitten hänelle että hänen meiltä ostama osa on hänen traktorinsa alkuperäinen merkkiosa ja toisen liikkeen halvempi osa on tämmöisen ns. halpisketjun osa joten luonnollisesti merkkiosa on kalliimpi. Kerroin myös että hän saa toki palauttaa meiltä ostamansa osan jos se on myyntikuntoinen ja ostaa sen sieltä toisesta paikkaa. Asiakas ei mitenkään selittelyistäni huolimatta käsittänyt tuota hintaeroasiaa ja haukkui meidät kiskureiksi ja että lähtee heti hakemaan autosta sen meiltä ostamansa osan jonka oli ottanut mukaansa ja haluaa siitä rahat takaisin.
Miun ilme oli varmasti näkemisen arvoinen kun se tuli takaisin sisälle öljyisen, likaisen ja selkeästi jo käytössä olleen osan kanssa :D siinä sitten sanoin että tämä ei kyllä ole käyttämätön eikä uudelleenmyyntikuntoinen johon asiakas sit että eihän tämä nyt käyttämätön mutta hyvin tän voi vielä myyntiin laittaa kun on ehjä ja laitoin sen heti kiinni silloin kolme viikkoa sitten ja oon päivittäin käyttänyt traktoria töissä. Kerroin taas että ei voida hyvittää tuotetta eli ei ole palautuskelpoinen eikä me oteta takaisin käytettyä tavaraa. Sit tää alkaa jankkaamaan että kyllä hänellä on oikeus palauttaa se ja ostaa muualta halvemmalla ja et on ihan meidän syy kun pidetään kamoilla eri hintoja kun muualla. Ukko raivosi vuoroin hinnasta ja vuoroin palauttamisesta noin puolen tunnin ajan kunnes lopulta lähti osansa kanssa tuohtuneena menemään, edelleenkään ymmärtämättä miksi hän ei sitä voinut palauttaa ja saada rahoja takaisin.
sama kuin v.ittuilis uuden ökymersun ostajalle jonkin osan palautuksesta.
äijä ostaa tractorinsa,jotka on kalliita,sun takia muualtaTuo äijä ostaa varaosansa muualta koska ovat 20 euroa halvempia, ei asiakaspalvelijan vuoksi.
Sama rotu on hävittänyt pikkukyliltä rauta-ja sekatavarakaupat.
Kun Reiskan sekaromu ky myy letkunklemmaria, työkalua, kastelukannun nokkaa, peräkärrynakselia, ja jos jonkin sorttista letkua, asiakas tinkaa hintaa.
"Kaupungista saa tämän klemmarin 40 sentillä, sinä kiskot 60!"
Sitten ukko ajaa kaupunkiin 40km hakemaan klemmarinsa.
"Huijari Reiska!"
"Joo kyllä sillä kallista tavaraa on, ei niitä ole köyhällä vara ostaa."
Tämä tarina on tosi, nimet ja muut yksityiskohdat muutettu.
Pistetään vielä paremmaksi. Haetaan yrittäjältä palvelu ja neuvot ja tilataan netistä.
ALV-yrittäjä..kaikkien suosikki ihminenJep, tuohonkin olen törmännyt.
Käydään kokeilemassa tuotetta liikkeessä ja ostetaan halvimmasta nettikaupasta.
Eikä nähdä tässä mitään moraalista ongelmaa.
Onko siinä joku ongelma? Ilman muuta vaikka lenkkarit kannattaa käydä sovittamassa urheiluliikkeessä ja tilata senjälkeen oikean kokoiset netistä puoleen hintaan. Ja aina ulkomailta.
7 days a week...open kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä maatalouskoneita ja tarvikkeita myyvässä liikkeessä. Asiakas osti meiltä traktoriinsa jonkun osan, en nyt muista enää minkä mutta joka tapauksessa. Tyytyväisenä lähti meiltä osansa kanssa. Noin kolmen viikon päästä palasi näreissään kertomaan että jollain toisella liikkeellä (ei samaa ketjua) samanlainen osa oli 20 euroa halvempi ja että hän haluaa palauttaa meiltä ostamansa "törkyhintaisen" osan ja tivasi syytä "royhkeään hintaeroon". Kerroin sitten hänelle että hänen meiltä ostama osa on hänen traktorinsa alkuperäinen merkkiosa ja toisen liikkeen halvempi osa on tämmöisen ns. halpisketjun osa joten luonnollisesti merkkiosa on kalliimpi. Kerroin myös että hän saa toki palauttaa meiltä ostamansa osan jos se on myyntikuntoinen ja ostaa sen sieltä toisesta paikkaa. Asiakas ei mitenkään selittelyistäni huolimatta käsittänyt tuota hintaeroasiaa ja haukkui meidät kiskureiksi ja että lähtee heti hakemaan autosta sen meiltä ostamansa osan jonka oli ottanut mukaansa ja haluaa siitä rahat takaisin.
Miun ilme oli varmasti näkemisen arvoinen kun se tuli takaisin sisälle öljyisen, likaisen ja selkeästi jo käytössä olleen osan kanssa :D siinä sitten sanoin että tämä ei kyllä ole käyttämätön eikä uudelleenmyyntikuntoinen johon asiakas sit että eihän tämä nyt käyttämätön mutta hyvin tän voi vielä myyntiin laittaa kun on ehjä ja laitoin sen heti kiinni silloin kolme viikkoa sitten ja oon päivittäin käyttänyt traktoria töissä. Kerroin taas että ei voida hyvittää tuotetta eli ei ole palautuskelpoinen eikä me oteta takaisin käytettyä tavaraa. Sit tää alkaa jankkaamaan että kyllä hänellä on oikeus palauttaa se ja ostaa muualta halvemmalla ja et on ihan meidän syy kun pidetään kamoilla eri hintoja kun muualla. Ukko raivosi vuoroin hinnasta ja vuoroin palauttamisesta noin puolen tunnin ajan kunnes lopulta lähti osansa kanssa tuohtuneena menemään, edelleenkään ymmärtämättä miksi hän ei sitä voinut palauttaa ja saada rahoja takaisin.
sama kuin v.ittuilis uuden ökymersun ostajalle jonkin osan palautuksesta.
äijä ostaa tractorinsa,jotka on kalliita,sun takia muualtaTuo äijä ostaa varaosansa muualta koska ovat 20 euroa halvempia, ei asiakaspalvelijan vuoksi.
Sama rotu on hävittänyt pikkukyliltä rauta-ja sekatavarakaupat.
Kun Reiskan sekaromu ky myy letkunklemmaria, työkalua, kastelukannun nokkaa, peräkärrynakselia, ja jos jonkin sorttista letkua, asiakas tinkaa hintaa.
"Kaupungista saa tämän klemmarin 40 sentillä, sinä kiskot 60!"
Sitten ukko ajaa kaupunkiin 40km hakemaan klemmarinsa.
"Huijari Reiska!"
"Joo kyllä sillä kallista tavaraa on, ei niitä ole köyhällä vara ostaa."
Tämä tarina on tosi, nimet ja muut yksityiskohdat muutettu.
Pistetään vielä paremmaksi. Haetaan yrittäjältä palvelu ja neuvot ja tilataan netistä.
ALV-yrittäjä..kaikkien suosikki ihminen
Tollo. Olet riistoporvari, joka haluaa työmiehen rahat. Esimerkiksi auton varaosat saa halvalla, kun kysyy osasta tarjouksen merkkiliikkeestä ja tarjouksen varaosanumerolla etsii netistä edullisemman osan, Saksasta, Englannista yms.
Tuo niminerkki 7 days a week kirjoitti kyllä vähän eri asiasta... et ehkä ihan ymmärtänyt viestin pointtia?
En minäkään pidä pahana sitä, että tilataan halvemmalla jotain tavaraa netistä (myönnän itsekin käyneeni sovittamassa keskiä Stokkalla, ja sen jälkeeni tilanneeni ne netistä halvemmalla) mutta jos käyttää jonkun asiantuntijan aikaa siihen, että kärttää jotain ilmaisia neuvoja, ja sitten hoitaa homman muualla, niin minusta se ei ole oikein.
Työskentelen itse asiantuntijana eräällä alalla ja olen itsekin törmännyt tällaisiin tapauksiin, jotka haluaisivat vain "pienen konsultaation" puhelimessa... ilmaiseksi tietenkin. Mitään palvelua ei ole aikomustakaan ostaa minulta. Eli kyse on ihan puhtaasti ajan tuhlaamisesta ja "kyllähän sä nyt voit vähän neuvoa ilmaiseksi"... no kuule en voi, kun se neuvominen on mun työtä, ja mulle maksetaan siitä.
Ei siitä ole kauankaan, kun eräs jankkaaja yritti saada ilmaisen aloitusarvion tilanteestaan puhelimitse. Sanoin, että en tarjoa mitään konsultaatiota puhelimessa iltaisin ilmaiseksi, konsultoin kyllä jos asiakas varaa ajan ja hinta on se ja se. Kuulemma ei käy, hänen oli saatava ensin puhelinkonsultaatio, jotta hän voi arvioida, haluaako käyttää palveluitani jatkossa. "Sattumalta" aikaa ilmaiselle puhelinkonsultaatiolle ei mun kalenterista löytynyt.
Ja se mitä joku sanoi tuolla aiemmin, että vähiten maksava asiakas valittaa eniten... niin totta! :D
🇺🇦🇮🇱
Olin laivayhtiössä töissä ja asiakas soittaa että oon täällä Vantaalla ja on ruuhkaa ja ei ehdi. No, siirretäänkö matka myöhemmäksi. Eiei anna kapteenin numero niin saavat odottaa. No, en anna. No, soita sille että odottaa. No, ei odota mutta siirretäänkö seuraavaan päivään? No, vittu ei... ei saa perua.
Trine kirjoitti:
Seurasin kerran vierestä tilannetta, kun kassalla oli otettu 10 snt liikaa karkkipussista. Ei siinä mitään. Myyjä korjasi kuitin. Asiakas ei ollut tyytyväinen. "Mä haluan korvauksen?" Siis hänhän maksoi sen alennetun oikean hinnan... Aikansa hän sitä jankkasi ja piti pyytää myymälävastaava paikalle, joka lopulta sai tyypin ymmärtämään sen, että hän EI SAA mielipahasta rahallista korvausta....
Tää kuulostaa niin mun exälle. Kaupassa oli joku tikkaritarjous tyyliin 10kpl 2e, no tää kärppä hoksas kassakuitista heti siinä kaupan eteisessä et mitä, hältä on peritty 11 tikkaria eli 30snt ylimääräistä. Purki ne saakelin kassit siihen eteiseen ja oli kuin olikin itse laskenut väärin eli pussista löytyi 11 kpl.. mökötti sit mulle loppuillan, muussa tapauksessa tuollaisissa tilanteissa meni öyhäämään asiakaspalvelijalle. Aina sitä sai hävetä... sikspä onkin ex. Huoh.
Se etten kiusalla jättänyt rouvan haluamia hammastikkuja tilaamatta vaan ne oli tukusta loppuneet.
sivusta kirjoitti:
Trine kirjoitti:
Seurasin kerran vierestä tilannetta, kun kassalla oli otettu 10 snt liikaa karkkipussista. Ei siinä mitään. Myyjä korjasi kuitin. Asiakas ei ollut tyytyväinen. "Mä haluan korvauksen?" Siis hänhän maksoi sen alennetun oikean hinnan... Aikansa hän sitä jankkasi ja piti pyytää myymälävastaava paikalle, joka lopulta sai tyypin ymmärtämään sen, että hän EI SAA mielipahasta rahallista korvausta....
Osasyy tämmöiselle asiakkaille taitaa olla edesmenneessä Siwa-ketjussa. Sillä oli nimittäin niin sanottu hintatakuu joka tarkoitti sitä että jos hinta oli koneessa eri kuin hintalapussa tai esimerkiksi kun myyjä unohti laittaa alelapun koneelle niin asiakas sai yhden kappaleen virheellisesti rahastettua tuotetta ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on opastetut kierrokset kesäisin yhteen kaupunkikohteessamme. Aukioloaikamme on klo 11-18 ja ensimmäinen opastuskierros lähtee kello 11, eli heti, kun avaamme ovet asiakkaille.
Tämä on ollut ihan peruskauraa muille vuosikaudet, mutta kaksi tätiä viime viikolla ei millään meinannut ymmärtää. He istuivat ovemme ulkopuolella olevalla penkillä, ja kun kello löi 11 ja he tulivat aivan myrskyn merkkeinä ovesta sisään. Hyvä, ettei kahva jäänyt käteen.
Asiakas: täällä eilen sanottiin, että ensimmäinen kierros alkaa kello 11 ja että aukeaa kello 11!
Minä: kyllä, nyt alkaa opastuskierros, olisitteko lähdössä siihen?
Asiakas: no kyllä lähdemme! Miten tämä voi olla mahdollista, että avaatte ovet kello 11 ja ensimmäinen kierros alkaa kello 11?
Minä: (hämmentyneenä) näin on, avaamme yhdeltätoista ja heti on ensimmäinen kierros siinäAsiakas: no miten sitten teillä on kahta tietoa??
Minä: mitä kahta tietoa?
Asiakas: että avaatte kello 11 ja ensimmäinen kierros on kello ykSITOISTA!!!Minä: niin?
Asiakas: täällä eilen sanottiin, että kello 11 avautuu ja ensimmäinen kierros alkaa kello 11 ja tiellä on siellä tieTOKONEELLA VÄÄRÄÄ TIETOAMinä: anteeksi, millaista väärää tietoa?
Asiakas: ETTÄ ALKAA KELLO 11 JA AVAUTUU KELLO 11
Minä: kyllä, siis kello 11 avaamme ja siitä lähtee heti kello 11 ensimmäinen kierros ja aina tasatunnein
Asiakas: no teillä on siellä tietokoneella väärää tietoa, että laittakaa se ajan tasalle!!
Minä: siis anteeksi, millaista tietoa sieltä net..tietokoneelta löytyi?
Asiakas: siis siellä väITETÄÄN ETTÄ KELLO 11 AVAUTUU JA ETTÄ KIERROS ON KELLO 11!
Minä: kiitos tiedosta, laitan reklamaation ehdottomasti eteen päin meidän toimistollePääsin helpommalla, kun en edes yrittänyt ottaa selvää, mitä mummot oikein tarkoittivat :D Siinä oli meitä 3 työntekijää, eikä kukaan oikein ymmärtänyt mistä oli kysymys ja ylläoleva on lähes sanatarkka litterointi keskustelusta. Se oli oikeasti noin järjetön.
Ehkä mummot luulivat, että avaamme sittenkin klo 10 tai 10.30 mutta ei vaan oikein osannut sanoa sitä järkevästi. Heidän mielestään oli kertakaikkiaan mahdotonta avata ovet klo 11 ja lähteä kierrokselle heti. Meni niin sanotusti yli ymmärryksen :D
Ehkä mummot ajattelivat että kun ovet avataan 11.00 niin kierroksen alkaessa kello on jo ainakin 11.01, ellei 11.02? Tuskin kierros lähtee ihan sillä sekunnilla liikeelle kun mummelit astuvat sisään? Tavallaan he siis ovat oikeassa,ellei tosiaan ole niin että kun he tulevat sisään,opastaja purjehtii esiin ja aloittaa heidän kanssaan kierroksen.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen puhelinasiakaspalvelussa. Usein kerron asiakkaalle sähköpostiosoitteen, johon hän voi lähettää tarvittaessa viestin. Hyvin harvoin tämä tuottaa isoimpia haasteita arjessa, mutta onpa kerran tullut käytyä seuraavanlainen keskustelu:
"Osoitteemme on sahkoposti@sahkoposti.fi." Asiakas toistaa hitaasti:"sahkoposti aa tee sahkoposti piste äf ii". Minä: "niin siis at. sahkoposti@sahkoposti.fi." Jälleen: "sahkoposti aa tee sahkoposti piste äf ii". Sama toistui muutaman kerran, kunnes minulta meni vähän jo maltti ja totesin, että siihen ei tule kirjaimia aa ja tee vaan @-merkki. Ymmärrätkö?" ".... en...." "Miukumauku?" "Ai semmoinen tulee! Se semmoinen kiemura-a?" "Jo vain, juuri sellainen". Tilanne oli aika hämmentävä, mutta pitäisi kai aina muistaa, ettei tuokaan ole perusasia ihan kaikille.
Ihan päivittäistä meidän puhelinpalvelussa! Toistan aina varmuuden vuoksi uudestaan tuolla miukumaukulla, jos tuntuu vähänkin siltä, että asiakas on epävarma.
Asiakas yritti palauttaa tyhjän mustekasetin, koska se tyhjeni parissa viikossa. Oli tulostanut päivittäin paljon tekstiä ja esitti että mustekasetin pitää kestää ainakin pari kuukautta. Ei meinannut uskoa että tulostus määrä vaikuttaa kasetin riittämiseen.
Sattui työkaverille. Asiakas halusi vodkabatteryn tuplana eikä suostunut ymmärtämään miksi siitä pitää maksaa kaksinkertainen hinta.
Asiakas ei millään ollut uskoa, että en voi myydä hänelle huonekalua tarjoushintaan kampanjan päätyttyä, varsinkaan kun siitä oli jo viisi päivää. Hän oli käynyt kyllä tuon tarjouksen aikaan tuotetta katsomassa, mutta ei ollut siihen päätynytkään eikä edes kysynyt kauanko tarjous kestää, joten oma moka. Useampaan kertaan kysyi huokaillen, että voisinko nyt hänelle myydä siihen edullisempaan hintaan ja että ainahan te myyjätkin voitte vähän soveltaa. Joopa joo, tarjousten idea on nimenomaan se, että ne on voimassa tietyn ajan ja sitten tuote palaa normaalihintaiseksi ja sillä selvä.
Olin erään kesän kesätöissä kioskissa/kahvilassa eräällä torilla meren läheisyydessä joten paikka oli tietenkin täynnä lokkeja. Kun eräs perhe oli asettunut syömään pöytiimme ruokaansa, perheen isä käveli kohta raivokkaasti luokseni ja huusi, että lokit on saatava heti pois täältä, lapset pelkäävät niitä. Hänen huudostaan sai todellakin sellaisen kuvan, että hän kuvitteli että minulla, nuorella kesätyöntekijällä, olisi joku ihmeellinen voima jonka avulla kaikki torin lokit häipyisivät. Selitin hänelle, että valitettavasti lokkeja ei olla saatu häädettyä täältä vaikka joitakin yrityksiä on ollut. Hän oli vihainen ja puhisi kuinka lapset pelkäävät niitä ja miksi en tee asialle mitään. Mietin, että pitäisikö mun tosiaan hänen mielestään jättää kioski yksin ja lähteä jonkun luudan kanssa jahtaamaan lokkeja että perhe saa syödyksi (muilla ihmisillä ei suurta ongelmaa lokeista).
Vierailija kirjoitti:
Asiakas ei millään ollut uskoa, että en voi myydä hänelle huonekalua tarjoushintaan kampanjan päätyttyä, varsinkaan kun siitä oli jo viisi päivää. Hän oli käynyt kyllä tuon tarjouksen aikaan tuotetta katsomassa, mutta ei ollut siihen päätynytkään eikä edes kysynyt kauanko tarjous kestää, joten oma moka. Useampaan kertaan kysyi huokaillen, että voisinko nyt hänelle myydä siihen edullisempaan hintaan ja että ainahan te myyjätkin voitte vähän soveltaa. Joopa joo, tarjousten idea on nimenomaan se, että ne on voimassa tietyn ajan ja sitten tuote palaa normaalihintaiseksi ja sillä selvä.
Nää asiakkaat ei tunnu tajuavan sitä, että myyjä on hyvin pieni osa koneistoa. Ehkä jossain pienessä yrityksessä valtaa on enemmän, mutta jos yritys on valtakunnallinen niin siinä isot pomot alkaa äkkiä kysellä mitäs täällä on oikein sooloiltu.
Olin ravintoloitsijana tällaisessa perus kebabbilassa. Työntekijäni olivat kaikki näitä "karvakäsiä". Asiakkaalle meni pöytään kebab salaatilla, puolet syötyään asiakas tuli sanomaan "hei anteeksi, kebabsalaattini oli tosi hyvä, mutta valitettavasti sieltä salaatin joukosta löytyi tumma karva"
Siinä pahoittelin tilannetta ja selitin seuraavaa että valitettavasti joskus näin tapahtuu. Näillä tummilla miehillä kun on paljon karvoja ja henk koht voin sanoa myös aviomieheni myötä huomanneena, että näitä karvoja lähtee paljon! Esim meillä sängyn vieressä lattialla miehen puolella karvoja kertyy lattialle, imurointi aina päivittäin ja hyvin miehen puolelta lattialta😂 Monet työntekijöistä ajelivat kaikki työvaatteiden ulkopuolelle jäävät karvat, juuri tästä hygieenisyyssyystä.
Asia päättyi hyvin ja tarjosin seurueelle seuraavat sapuskat, jotka tulivat myöhemmin syömään. Oli vain noloa selittää, vaikka kyseessä inhimillinen asia, jolle ei mitään voinut.
Ands kirjoitti:
Olin ravintoloitsijana tällaisessa perus kebabbilassa. Työntekijäni olivat kaikki näitä "karvakäsiä". Asiakkaalle meni pöytään kebab salaatilla, puolet syötyään asiakas tuli sanomaan "hei anteeksi, kebabsalaattini oli tosi hyvä, mutta valitettavasti sieltä salaatin joukosta löytyi tumma karva"
Siinä pahoittelin tilannetta ja selitin seuraavaa että valitettavasti joskus näin tapahtuu. Näillä tummilla miehillä kun on paljon karvoja ja henk koht voin sanoa myös aviomieheni myötä huomanneena, että näitä karvoja lähtee paljon! Esim meillä sängyn vieressä lattialla miehen puolella karvoja kertyy lattialle, imurointi aina päivittäin ja hyvin miehen puolelta lattialta😂 Monet työntekijöistä ajelivat kaikki työvaatteiden ulkopuolelle jäävät karvat, juuri tästä hygieenisyyssyystä.
Asia päättyi hyvin ja tarjosin seurueelle seuraavat sapuskat, jotka tulivat myöhemmin syömään. Oli vain noloa selittää, vaikka kyseessä inhimillinen asia, jolle ei mitään voinut.
Hauska provo! Onko pitsanpaistajilla kämmenselkäkarvoissaan pitsataikinapalloja?
Ands kirjoitti:
Voisi käyttää kokin asua..ja jos on karvainen kuin apina ..niin pitkähihaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina halunnut huvipuist:oon klo9...not
Oon saanu pari kertaa kutsun näihin yksityistilaisuuksiin..
IHANAA KIEPUTTIMEEN KLO 9 VAPAAPÄIVÄN AAMUNA....yöks
No jos haluaa maksaa rannekkeesta täyden hinnan, voi mennä omaan aikaan. Eihän niihin kukaan pakota menemään. Kuitenkin halukkaita (köyhiä) joille ilmainen huvittelu kelpaa, on ollut huvipuisto täynnä.
Miksi niitä ilmaisia vip tapahtumia sit tyrkytetään rikkaille?
Eihän tuossa oo mitään järkeä?
Elisa.