Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
"Voiko tätä salaattia pakastaa, jotta se säilyisi pidempään?" Ei ehkä päivittäin, mutta vikoittan ainakin joku kysyi tätä kun oli töissä palvelutiskillä ja ilta-alessa sai puoleen hintaan valmiita salaatteja.
"Kuinka monta ateriaa saa kahdesta kilosta perunoita?" Ja sitten haukut päälle kun en pystynyt heti sanomaan jotain tarkkaa määrää, vaan menin sanomaan että se riippuu ihan hirveästi siitä mitä tekee ja montako syöjää on.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele yhtään. Sairaanhoitajana kun yritän selittää potilaalle mahdollisimman yksinkertaisesti kotiutumiseen liittyviä asioita (miten otat lääkkeitä joista sait reseptin, kontrolliaika, miten toimit jos tulee jotain ongelmia...) niin tuntuu että osa ei kuuntele lainkaan ja keskeyttävät jatkuvasti puheeni. Vissiin ajattelevat, että tyttö siinä vaan jotakin höpöttää.
Ihmiset eivät nykyään jaksa keskittyä mihinkään paria minuuttia kauempaa saati lukea mitään ohjeita.
Kun minut kotiutettiin sairaalasta, olin erittäin stressaantunut, olin nukkunut kaksi yötä peräkkäin todella huonosti ja kipulääkkeet sekoittivat pollaa. Edessä oli monen viikon ajan yksin kotona kipsin kanssa toikkarointia ja mielessä painoi huoli siitä kuntoutuuko käsi enää työkuntoon. Tässä tilanteessa sain suullisesti tanakan tietopaketin joka olisi pitänyt kirjoittaa sanasta sanaan ylös koska saamissani papereissa ei lukenut kaikkea mikä minulle kerrottiin. Kyllä, yritin keskittyä. Kyllä, tavasin kotona kaikki saamani paperit moneen kertaan läpi. Ei, en todellakaan muistanut kaikkea. Kaikki kohtaamani hoitajat olivat hyvin ystävällisiä ja asiallisia mutta rutiininomaisesti ja melko nopeasti kerrotut asiat olivat minulle kaikki uusia eikä kaikki pysynyt muistissa.
VOISIKO YLLÄPITO POISTAA NOI MT-ONGELMAISEN SPAMMIPOSTAUKSET KIITOS.
Eri kaupoissa on eri käytäntöjä siitä, miten kassaan lyödään tuote, josta on viivakooditarra tippunut tai jonka hinta tulee järjestelmästä erilaisena kuin hyllyn reunassa on. Yleensä järjestelmässä on tuoteryhmille yleiskoodeja, joilla tuotteen voi lyödä koneelle. Tällöin järjestelmään ja kuitille kirjautuu vain tuoteryhmä ja kassa voi näppäillä hinnan tuotteelle. Silloin tosin varastosaldo ei muutu, koska ei ole käytetty tuotteen oikeaa tuotenroa/viivakoodia. Varastosaldo täytyy sitten korjata myöhemmin. Joissakin kaupoissa on vaatimus, että tuote tulisi lähtökohtaisesti myydä sen oikealla koodilla ja käydä varmistamassa hinta hyllyn reunasta ja yleiskoodia saa käyttää vain esimiehen luvalla. Itse olin töissä sellaisessa paikassa. Eli aika paljon aikaa meni osastolle soittamiseen ja hinnan varmistamiseen. Usein tosin oli niin, että asiakas oli osastolla katsonut eri tuotteen hintalappua.
Normaalihintainen tuote ei muutu aletuotteeksi, vaikka sen alerekistä poimisit. Jotkut ei millään ymmärrä, että toiset asiakkaat jättävät tavaroita minne sattuu. Niissä aletuotteissa kuitenkin on alelaputkin vielä kiinni... Mutku tää oli siinä kympin rekissä! No lukeeko siinä hintalapussa 10€... :)
Että juna-aseman lipunmyyjänä en voi vaikuttaa junien myöhästymiseen enkä junalippujen hintoihin. Todistin siis vierestä tätä asiakkaan raivoa jonka mielestä myyjän olisi pitänyt ennustaa koko tilanne ja todennäköisesti laskea lipun hinta alas.
"Mistä näiden tavaroiden hinnan tietää?"
"Niissä on hintalaput kiinni."(Tarkistin, oli)
En tiedä oliko vika lukutaidossa vai ymmärryksessä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalihintainen tuote ei muutu aletuotteeksi, vaikka sen alerekistä poimisit. Jotkut ei millään ymmärrä, että toiset asiakkaat jättävät tavaroita minne sattuu. Niissä aletuotteissa kuitenkin on alelaputkin vielä kiinni... Mutku tää oli siinä kympin rekissä! No lukeeko siinä hintalapussa 10€... :)
Tuo on sen ALV kauppiaan juoni
Ihmisparka luulee ostavansa 10 euron tuotteen, mutta maksaakin 15eur.
Ja taas tulee lisää ALV.ia tilitettäväksi valtiolle
Asiakas tilasi kaapelinnäytön. Nettisivuilla on ohje, että kaapelinnäyttö tulisi tilata 2 viikkoa ennen ja samana tai seuraavana työpäivänä tehdyt näytöt ovat maksullisia. Meillä on yksi työntekijä, joka hoitaa kaapelinnäytöt ja varsinkin kesällä ne ajat voivat mennä jopa viikon päähän.
Asiakas ei meinannut millään uskoa, ettei meillä ole vapaata työntekijää lähtemään juuri sillä nanosekunnolla näyttämään hänelle sijaintitietoja. "NO EI SIINÄ MEE KUN 5MIN JA TÄÄ ON 5KM PÄÄSSÄ KESKUSTASTA!! MULLA OOTTAA TÄÄLLÄ MIES KAIVURIN KANSSA". Kaapelinnäyttöjä hoitava työntekijä lupautui saamaan tämän näytön seuraavan päivän aikatauluun. Kun ilmoitin tämän asiakkaalle ja kerroin maksusta, alkoi armoton huuto ja kiroaminen. Lopulta oli kaivuri kaivanut ilman kaapeleiden sijaintitietoja ja arvata saattaa, miten siinä kävi. Tuli vähän kalliimpi työmaa...
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan kannalta on kyllä erityisen ikävää, kun löytää aletangosta jotain mieleistä jossa on asianmukainen aletarra, ja sitten kassalla aletaan vänkäämään, että ei tämä ole aletuote, ja vihjaillaan että on itse liimannut sen tarran siihen. Eli asiakasta epäillään, kun joku henkilökuntaan kuuluva on mokannut. Kohtuutonta.
Monelle ihmiselle on ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, että kaksi 400mg Buranaa vastaa yhtä 800mg tablettia. Tai että kaksi 500mg Panadolia on sama kuin 1 g Panadolia. Samaten kaikki kuvitellut luulot siitä, että "minuun auttaa Ibumax muttei Ibusal. Panadol on paljon parempi lääke kuin Para-Tabs jne. Kooltaan iso pilleri mielletään myös vahvemmaksi jne. " Ihmetellään miksi tuli flunssa vaikka otettiin "lunssapiikkikin". Nuhaan halutaan heti lääke tai joku "kuuri", koska ei jakseta enää tautia jne. Ihan elimistön perusasiat on monelle hepreaa. Luullaan, että yskänlääke pitää niellä hitaasti, jotta se " sivelee kurkkua" yms potaskaa. Kyllä kyllä......
Nyt kesälomien pyörähtäessä käyntiin saan viikottain selittää asiakkaille, että isännöitsijä on lomalla joten häntä ei nyt kolmeen viikkoon ole mahdollista tavoittaa. Että tämä tuuraaja kyllä voisi mahdollisesti auttaa, jos nyt vain kertoisitte sen asianne. "Mutta kun Martti on hoitanut meidän talon asioita jo 20 vuotta ja tämä olisi yksi kysymys vain että jos saisin sen hänen kotinumeron niin voisin vaikka tekstiviestin vain laittaa".
Se, etten polin hoitajana voi vaikuttaa siihen, että tämä on 10.s paikka johon hän soittaa ja aina soittanut väärään. " Tämä on nyt 10. s paikka ja nyt toivon saavani vastauksen, en lopeta aiemmin". Niin, ikävä kyllä. Jos soitat edelleen täysin väärään paikkaan asiasta, joka ei millään tavalla ole meidän heiniämme tai toimialaamme, niin se ei ole meidän vikamme edelleenkään. Emme, vaikka kävit meillä tutkimuksessa vuosi sitten. Vaatimukset voivat olla mitä vaan. Emme voi sairaalan poliklinikalla vaikuttaa siihen, ettei hän ole saanut esim. silmälaseja yksityiseltä optikolta viikossa, koska optikko niin oli luvannut ja joutuu lähtemään nyt lomalle vanhoilla pokilla. Niin, ikävä kyllä emme täältä mitenkään voi asiaan vaikuttaa, kun hoidamme suolistotutkimuksia, kiitos. Emme myöskään osaa antaa ohjeita koiranpentujen vieroitusta koskien, koska hoidamme ihmisiä emmekä edes ihmisvauvoja jne.... Esimerkit on keksittyjä, mutta juuri tämäntapaisia kysymyksiä tulee esim. sairaalan poliklinikalle joka päivä. Jos sanotaan, että ole 12 tuntia täysin ravinnotta, niin se tarkoittaa sitä. Silloin ei saa ottaa esimerkiksi pientä suklaapötköäkään. Ja paskaa palveluahan tämä on, " tähän on tultu, ettei apua saa mistään". Niinpä.
terveisiä TK:sta kirjoitti:
Monelle ihmiselle on ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, että kaksi 400mg Buranaa vastaa yhtä 800mg tablettia. Tai että kaksi 500mg Panadolia on sama kuin 1 g Panadolia. Samaten kaikki kuvitellut luulot siitä, että "minuun auttaa Ibumax muttei Ibusal. Panadol on paljon parempi lääke kuin Para-Tabs jne. Kooltaan iso pilleri mielletään myös vahvemmaksi jne. " Ihmetellään miksi tuli flunssa vaikka otettiin "lunssapiikkikin". Nuhaan halutaan heti lääke tai joku "kuuri", koska ei jakseta enää tautia jne. Ihan elimistön perusasiat on monelle hepreaa. Luullaan, että yskänlääke pitää niellä hitaasti, jotta se " sivelee kurkkua" yms potaskaa. Kyllä kyllä......
Tuttava kokeili erään rauhoittavan rinnakkaisvalmistetta mutta se ei sopinut hänelle ollenkaan vaikka periaatteessa pitäisi olla samaa tavaraa, kokeili kerran edullisempaa mutta maksoi sitten mieluummin hieman enemmän.
Vierailija kirjoitti:
terveisiä TK:sta kirjoitti:
Tuttava kokeili erään rauhoittavan rinnakkaisvalmistetta mutta se ei sopinut hänelle ollenkaan vaikka periaatteessa pitäisi olla samaa tavaraa, kokeili kerran edullisempaa mutta maksoi sitten mieluummin hieman enemmän.
Kyllähän rinnakkaislääkkeissä eroja on. Vaikka vaikuttava aine ja sen määrä ovat samat, ovat sideaineet erilaiset ja se tosiaan voi vaikuttaa tehoon. Esimerkkinä vaikka verenpainelääke Atacand, lukuisia potilaita on ollut kun on vaihdettu rinnakkaislääkkeeseen, ovat verenpaineet lähteneet nousuun.
Lenkkikenkiä ei saa kuivattaa kuuman saunankiukaan kivien päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele yhtään. Sairaanhoitajana kun yritän selittää potilaalle mahdollisimman yksinkertaisesti kotiutumiseen liittyviä asioita (miten otat lääkkeitä joista sait reseptin, kontrolliaika, miten toimit jos tulee jotain ongelmia...) niin tuntuu että osa ei kuuntele lainkaan ja keskeyttävät jatkuvasti puheeni. Vissiin ajattelevat, että tyttö siinä vaan jotakin höpöttää.
Ihmiset eivät nykyään jaksa keskittyä mihinkään paria minuuttia kauempaa saati lukea mitään ohjeita.
Kun minut kotiutettiin sairaalasta, olin erittäin stressaantunut, olin nukkunut kaksi yötä peräkkäin todella huonosti ja kipulääkkeet sekoittivat pollaa. Edessä oli monen viikon ajan yksin kotona kipsin kanssa toikkarointia ja mielessä painoi huoli siitä kuntoutuuko käsi enää työkuntoon. Tässä tilanteessa sain suullisesti tanakan tietopaketin joka olisi pitänyt kirjoittaa sanasta sanaan ylös koska saamissani papereissa ei lukenut kaikkea mikä minulle kerrottiin. Kyllä, yritin keskittyä. Kyllä, tavasin kotona kaikki saamani paperit moneen kertaan läpi. Ei, en todellakaan muistanut kaikkea. Kaikki kohtaamani hoitajat olivat hyvin ystävällisiä ja asiallisia mutta rutiininomaisesti ja melko nopeasti kerrotut asiat olivat minulle kaikki uusia eikä kaikki pysynyt muistissa.
Minäkin olin kotiutettaessa tokkurainen, stressaantunut ja peloissani. Yritin painaa kaiken mieleeni, mutta en kotona enää muistanut kerrottua, ja papereissa tuntui olevan osittain eri tietoja, eli todennäköisesti muistin osan väärin, mikä teki tilanteesta entistä epävarmemman.
Olen hotellin vastaanotossa töissä ja eniten selittelyjä kaipaavat suoraan kadulta tulevat. Ylivoimainen osa on humalaisia, jotka eivät jaksa/pääse kotiin saakka ja tulevat kysymään huonetta tiskiltä. Hotellimme on usein täynnä.
- Miksi en voi soittaa johonkin huoneeseen aamuyöstä jos joku olisi halukas ottamaan huonekaverin?
- Jos talo on täynnä niin miksi en voi myydä huonetta vaikka maksaa heti?
- Miksi mulla ei ole ilmapatjaa tai vastaavaa jonka voisi levittää aulaan?
Jännä juttu.
Minulla oli aikoinaan kauneushoitola, vilkkaan kadun varrella, joten oli asiakkaan helppo huomata liike ja astua kadulta suoraan sisään.
Asiakas, tunnettu paikallinen kiinteistövälittäjä, astui sisään, ja tyrkytti lahjakorttia, hän käyttäisi tämän nyt ja ottaisi rakennekynnet kun meillä tehdään niitä. Ei mitään, mutta lahjakortti oli aivan toiseen liikkeeseen, ja rouva vaan intti, että mutta kun tehän teette näitä rakennekynsiä, niin miksi tämä lahjakortti ei käy teillä....
Voi pyhä yksinkertaisuus, miten tällaiselle tollolle voi antaa ikinä asuntoa myytäväksi?
Ettei paperi ole sen painavampi taiteltuna kuin suorana...