Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
861/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ei millään halunnut ymmärtää, että en omalta koneeltani pankissa x näe hänen tilinsä saldoa pankissa y. Asiakas ilmoitti, ettei nouse tuolilta ennen kuin kerron hänen saldonsa toisessa pankissa. Lopulta jouduin soittamaan vartijan paikalle, joka poisti tämän herran.

Yksi asiakas suuttui, kun en pystynyt hänelle myymään erästä tietokoneelle asennettavaa ohjelmaa (joka ei milläänlailla liity pankkiasiointiin, verkkopankkiin tms.), jota vartavasten tuli minulta pankista hankkimaan. Nolostui sitten kyllä kun ymmärsi pitkän vänkäämisen jälkeen, että on nyt väärässä paikassa asioimassa.

Yllättävän monelle joutuu selittämään miksi pankissa täytyy näyttää henkkarit. ”Mutta kun mä olen kyllä mä!” on yleinen selitys miksei henkkaria tarvittaisi. Isoon ääneen huutaminen vaihtuu onneksi usein tyytymättömäksi mutinaksi, kun kysyy että mitäs jos joku epärehellinen tulisi nostamaan sinun tililtä rahaa ja onnistuisi siinä, kun ei kysytä henkkareita. Olisiko silloinkin ok, jos olisin uskonut tämän ”kyllä mä olen mä” -selityksen. Ei henkkareita kysellä asiakkaan kiusaksi vaan suojaksi.

Vanhanaikaista pahvista ajokorttia ei tarvitse hyväksyä hlöllisyystodistuksena, jos siitä ei voi asiakasta luotettavasti tunnistaa. Sillä ei myöskään voi avata uusia palveluita.

Vierailija
862/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä täytyy selittää, miksi toimeentulotukea on maksettu vain esimerkiksi 50 euroa, vaikka "kaikille kuuluu perusosa 490e". Tämä asia on asiakkaiden hirveän vaikea ymmärtää.

Tätä systeemiä en mäkään oo ikinä selkeäksi asti tajunnut. Haluatko nyt selittää tässä selkokielellä? :)

Siitä vähennetään asiakkaan muut tulot. Asumistuki, eläke, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksen voi kassalta tulla myymään sinulle puoli yhdeksältä illalla palvelutiskiltä jotakin naudan sisäpaistia.

1. Palvelutiski menee kiinni kuudelta

2. Meillä kassahenkilöillä ei ole mitään tietoa palvelutiskin tuotteista, saati missä mikäkin on siellä kylmiössä

Sain kyllä kuulla miten ammattitaidottomia olemme. Kyseinen aasiakas taitaa käydä hammaslääkärillään valittamassa kipeää lonkkaansa :-)

Vierailija
864/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaattilounaaseen kuuluu kahvi ja eräs mies ei ymmärtänyt, miksei naisystävänsä voinut hakea ja juoda hänen puolestaan kahvikupillista" Kun mä maksan tästä enkä tykkää kahvista!"

Tämä on ainoa näistä kymmenistä (vai onko näitä jo satoja) jutuista joissa en mitenkään ymmärrä yrittäjän asennetta ja tätä työntekijöille annettua sääntöä. Jos salaattilounaaseen kerran kuuluu yksi kupillinen kahvia, eikö ole herttaisen yhdentekevää kuka sen kupillisen juo? Oli se sitten asiakas itse tai hänen ystävänsä. Ymmärtäisin tietysti asenteen, jos sekä asiakas että ystävä haluaisivat kahvia, vaikka vain toinen on maksanut salaattilounaasta. Mutta tässähän ei ollut siitä kysymys. Mitä yritys siis häviää tuossa kun ei naisystävän annettu sitä kupillista hakea ja juoda?

Vai tarkoittaako kirjoittaja että naisystävä ei ollut mukana, vaan olisi tullut myöhemmin kahville? Sitten tajuan koska on mahdotonta tuossa vaiheessa tietää onko tämä nyt yhteydessä siihen maksettuun lounaaseen.

Vierailija
865/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvisten laittaminen vauvalle/taaperolle on kyllä äärimmäisen typerää ja pitäisi olla laitonta. Se on turhaa kipua ja toisen kehon koskemattomuuteen puuttumista. Ei se ole vanhempien tehtävä päättää, tehdäänkö lapseen kivuliaasti reiät. Jos lapsi joskus vanhempana haluaa, niin asia on eri. Silloinkin se tulee tehdö lävistysliikkeessä eikä sillä reiän runnovalla pyssyllä.

miten kulmakorun tai napakorun laitto eroaa korvisten laittamisesta

Ajattelin lävistyttää myös vauvvani nenän:)

Vierailija
866/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattilounaaseen kuuluu kahvi ja eräs mies ei ymmärtänyt, miksei naisystävänsä voinut hakea ja juoda hänen puolestaan kahvikupillista" Kun mä maksan tästä enkä tykkää kahvista!"

Tämä on ainoa näistä kymmenistä (vai onko näitä jo satoja) jutuista joissa en mitenkään ymmärrä yrittäjän asennetta ja tätä työntekijöille annettua sääntöä. Jos salaattilounaaseen kerran kuuluu yksi kupillinen kahvia, eikö ole herttaisen yhdentekevää kuka sen kupillisen juo? Oli se sitten asiakas itse tai hänen ystävänsä. Ymmärtäisin tietysti asenteen, jos sekä asiakas että ystävä haluaisivat kahvia, vaikka vain toinen on maksanut salaattilounaasta. Mutta tässähän ei ollut siitä kysymys. Mitä yritys siis häviää tuossa kun ei naisystävän annettu sitä kupillista hakea ja juoda?

Vai tarkoittaako kirjoittaja että naisystävä ei ollut mukana, vaan olisi tullut myöhemmin kahville? Sitten tajuan koska on mahdotonta tuossa vaiheessa tietää onko tämä nyt yhteydessä siihen maksettuun lounaaseen.

Se mies ois saanu ottaa sen kahvin ja kaataa vaikka lavuaariin?

Vierailija
867/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

Polkupyörällä paketti kerrallaan. Juurikin tällaisia saa selittää idiooteille, jotka eivät ymmärrä luettua tekstiä. 5 päivää tarkoittaa 5 päivää, mikä on epäselvää?

Luulisi että lukutaitoinen ymmärtää että tuossa kysytään miten hitossa paketin toimitus voi kestää 5 (arki) päivää suomessa? Monet toimittavat nopeamminkin ja siinä kohtaa kun joku rupeaa toimittamaan samaa tavaraa kuin teillä mutta nopeammin niin teidän kauppanne on yllättäen ilman asiakkaita.

Vastahyökkäys ei ole aina paras reaktio asiakaspalautteeseen.

Kun yritys tilaa itselleen myytävää tavaraa niin mikäli tilaus on tehty aamupäivällä se on perillä seuraavana aamuna iltapäivälläkin tehty tilaus kahden päivän kuluessa. Mikä ihme hidastaa liikennettä yritykseltä kuluttajalle niin paljon että siinä menee pitempään

Me ei lähdetä viemään jokaista tilausta erikseen, vaan me ollaan maksettu siitä, että 3 kertaa viikossa meiltä haetaan lähetykset ja tuodaan palautukset. Eli jos tilaat maanantaina aamulla se lähtee samana päivänä, jos tilaat maanantaina illalla se lähtee keskiviikkona iltapäivällä.

Vierailija
868/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli aika outoa joutua selittämään keski-ikäiselle miehelle, että täpötäydessä ravintolassa, jossa oli töissä 1 tarjoilija (minä) ja 1 kokki, hän ei voi saada annostaan 10 minuutissa, vaikka hänellä onkin kiire. Toki toiset annokset valmistuu nopeammin kuin toiset, mutta kun siellä on jonossa niiden aiemmin tulleiden asiakkaiden ruokia, joita hekin ovat jo hyvän aikaa odottaneet

Vierailija
869/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä että naiset, oikeesti laittaa miehensä ostamaan rintsikoita. No jo C-kuppi oli vaikeaa joillakin naisilla. Itsessä ln ihan normi rinnan mutta saman kokoiset kuin Samanha Foxilla olin nuori silloin ja annoin naisten sovittaa rintsikoita minulle.

Vierailija
870/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mallinukkien peruukit tai eivät olet myytävänä. Eikä minulla ole valitettavasti tietoa mistä ne on joskus hankittu

Ei, et voi valitettavasti saada katossa roikkuvia ystävänpäivän sydänkoristeita häihisi koristeeksi.

Olen vaatekaupassa töissä, jossa mallinukkien kenkien pohjaan joudutaan tekemään suuri reikä jotta mallinukke pysyy tukevasti telineessään. Joku joskus halusin vängän väkisin ostaa ne itselleen rei’ästä huolimatta :D no eihän niitä tietenkään saanut myydä mutta aika päättäväinen asiakas :D vai hullu emt.

Vierailija
871/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvisten laittaminen vauvalle/taaperolle on kyllä äärimmäisen typerää ja pitäisi olla laitonta. Se on turhaa kipua ja toisen kehon koskemattomuuteen puuttumista. Ei se ole vanhempien tehtävä päättää, tehdäänkö lapseen kivuliaasti reiät. Jos lapsi joskus vanhempana haluaa, niin asia on eri. Silloinkin se tulee tehdö lävistysliikkeessä eikä sillä reiän runnovalla pyssyllä.

Miksi alapeukut..miten nenään tehty reikä eroo korvaan tehdystä?

Selittäkääpä oi mammat

Vierailija
872/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v nainen..reikiä nolla.

Miltä miehestä tuntuu suudella korvia jotka ovat täynnä metalliromua

yöksistä yöks

Vierailija
873/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fbnfkxjx kirjoitti:

Ei, mallinukkien peruukit tai eivät olet myytävänä. Eikä minulla ole valitettavasti tietoa mistä ne on joskus hankittu

Ei, et voi valitettavasti saada katossa roikkuvia ystävänpäivän sydänkoristeita häihisi koristeeksi.

Olen vaatekaupassa töissä, jossa mallinukkien kenkien pohjaan joudutaan tekemään suuri reikä jotta mallinukke pysyy tukevasti telineessään. Joku joskus halusin vängän väkisin ostaa ne itselleen rei’ästä huolimatta :D no eihän niitä tietenkään saanut myydä mutta aika päättäväinen asiakas :D vai hullu emt.

No Itse ainakin myisin nuo kengät mallinukeilta sitten kun on aika vaihtaa mallinukelle uudet vaatteet päälle niin ei tule hävikkiä jos kerran joku välttämättä ne haluaa ostaa.

Vierailija
874/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut..miten nenään tehty reikä eroo korvaan tehdystä?

Selittäkääpä oi mammat

Kukaan ei väittänyt, että eroaa. 

Vierailija
875/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, ettei äidin uudesta miehestä tule lain silmissä lapsen isä.

Eräs nainen yritti vaihtaa lapsensa nimen "isän sukunimelle" (ilmaiseksi - joskus lapselle annetaan pian syntmän jälkeen äidin nimi ennen isyyden tunnistamista, mikäli esim. passin saamisella on kiire). Pikkaisen oli jännittävät paikat selittää, että ei, se että olet mennyt uusiin naimisiin ja kaikki asutte onnellisesti perheenä ei muuta lapsesi isän henkilöllisyyttä - että biologinen isä on edelleen lapsen isä, ja uusi mies on äidin uusi mies.

Toisella (maksavalla) lomakkeella nimen vaihto olisi kyllä onnistunut, mutta nainen oli jo alkanut itkemään ja pahoittamaan mieltään, joten en tiedä, ymmärsikö enää, kun yritin selittää, miten sukunimen muuttaminen miehen (ja äidin uudeksi) nimeksi onnistuu.

Mä en tajua. Siis lapsen sukunimeä oltiin vaihtamassa? Eikö kuka tahansa saa vaihtaa sukunimeä kerran ainakin ilmaiseksi?

Mene nyt trollipeikko jo nukkumaan. Turhaan koitat täällä ärsyttää ihmisiä provosoinnillasi

Vierailija
876/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavia asioita selitän viikottain ihmisille:

Miksi mallinukkeihin ei saa koskea ikkunoissa tai myymälässä osastolla. Miksi pitäisi koskea? En ymmärrä miksi pitää räpeltää mallinukkeja, asiakkaille tiedoksi että ne ovat todella kalliita ja painavia ja niiden tekemiseen ja pukemiseen käytetään aikaa myymälöissä. Itse en ainakaan haluaisi olla vastuussa monen tuhannen euron nuken tuhoamisesta jos sellainen esimerkiksi sattuisi kaatumaan.

Miksi ei ole hyvä idea että lapset kiipeilevät sisällä myymälässä pöytien päällä, vaatetelineiden alla ja roikkuvat nukeissa ja vaatetelineissä? Koska esimerkiksi kokonainen teline trikoovateetta painaa hengenvaarallisen paljon, et varmaan halua että se oma taapero jää vaatekasan ja metallisen telineen alle?

Bonuksena:

Miksi palohälyytyksen soidessa ja evakuointikäskyn kuultua ei ole hyvä idea jäädä sovituskoppiin sovittamaan vaatteita koska "ei se oo kuitenkaan oikee hälytys".

Vierailija
877/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fbnfkxjx kirjoitti:

No Itse ainakin myisin nuo kengät mallinukeilta sitten kun on aika vaihtaa mallinukelle uudet vaatteet päälle niin ei tule hävikkiä jos kerran joku välttämättä ne haluaa ostaa.

Niitä samoja kenkiä käytetään uudestaan ja uudestaan vuosikausia. Eikä se suutarissa nyrkinkokoisen reijän tekeminen sinne kengänpohjaan ilmaista ole. Ja mitä ihmettä asiakas tekee kengillä missä on ammottava reikä pohjassa, voi hyvää päivää.

Vierailija
878/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monelle joutuu selittämään miksi pankissa täytyy näyttää henkkarit. ”Mutta kun mä olen kyllä mä!” on yleinen selitys miksei henkkaria tarvittaisi. Isoon ääneen huutaminen vaihtuu onneksi usein tyytymättömäksi mutinaksi, kun kysyy että mitäs jos joku epärehellinen tulisi nostamaan sinun tililtä rahaa ja onnistuisi siinä, kun ei kysytä henkkareita. Olisiko silloinkin ok, jos olisin uskonut tämän ”kyllä mä olen mä” -selityksen. Ei henkkareita kysellä asiakkaan kiusaksi vaan suojaksi.

Vanhanaikaista pahvista ajokorttia ei tarvitse hyväksyä hlöllisyystodistuksena, jos siitä ei voi asiakasta luotettavasti tunnistaa. Sillä ei myöskään voi avata uusia palveluita.

Tää on ihan mielenkiintoista. Luovutan passeja ja muita lähetyksiä töissä. Passeja ei saa myöskään enää näillä luovuttaa. Mutta lähetyksiä saa muuten. Tosin se ei estänyt yhtä naista suuttumasta pahemman kerran, kun hänen pahvisesta ajokortistaan oli kulunut vanhuuttaan nimestä pois kirjaimia (ei erottunut, onko tyyliin Sirkku vai Mirkku) ja en voinut sitten tätä hyväksyä, koska minun piti kirjata luovutuksen yhteydessä nimi ylös.

Vierailija
879/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entä siinä tapauksessa, jos se mies olisi hakenut kahvin ja myynyt sen jollekin....mitäs sitten?

Vierailija
880/4751 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v nainen..reikiä nolla.

Miltä miehestä tuntuu suudella korvia jotka ovat täynnä metalliromua

yöksistä yöks

......miltähän miehestä ylipäätään tuntuu olla 50v naisen kanssa, jolla reikiä nolla.......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän