Satojen vainajien tornit. Mitä mieltä? Minua hieman hirvittää. Linkki
Tampereella on jo ja Helsinkiin rakennetaan. Tämä tehokkuuden hakeminen kaikessa harmittaa minua. Halvalla, tehokkaasti ja vähällä työvoimalla.
Mielestäni on menty liiallisuuksiin. Monet tehostetun hoivan palvelutalot ovat laitosmaisia ja mahdollisimman suuria ja tehokkaita.
Mielestäni vanhushoivaan pitäisi ennemmin liittää sanat: inhimillinen, ihmisen kokoinen, rauhallinen.
Tälläkin palstalla on toki tyyppejä, jotka sanovat, että en välitä ruumiista. Nakataan vaikka kompostiin tai roskikseen.
Kommentit (86)
Tornien vieressä on tilat konteille, joihin voi laittaa pandemian aikaiset vainajat. (Jutusta puuttuu, että noita voidaan tarvita myös sotilaille.)
Mikä nyt on ongelma, ap?
Ei ole tarpeeksi riihiä eikä ruumislautoja.
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika päälääkärille, pian.
Miksi. Minulta kuoli isä muutama kuukausi sitten. Olin vierellä ja pesin hänet. Kuoli kotonaan. Olen käynyt omaisen roolissa kaiken läpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi. Minulta kuoli isä muutama kuukausi sitten. Olin vierellä ja pesin hänet. Kuoli kotonaan. Olen käynyt omaisen roolissa kaiken läpi.
Ap
Niin, ja haudattiin seuraavana päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja sen takia hirvittää, että ruumiit pitää säilöä jossain ennen hautaamista? Vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Korjaus kommenttiini: soita lääkärille heti.
Kyllähän tässä nyt varaudutaan tulevaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei haudattu seuraavana päivänä, vaan oli sairaalan kylmiössä odottamassa hautausta. Tuo kylmiö ei ollut mikään tehotorni.
Vähentää pienten kylmiöiden tarvetta kun siirretään torniin ja sieltä kappelille. Kylmätilojen tarve ja henkilökunta vähenee.
Helsingissä ainakin tilojen korjausten ja purkamisten jälkeen kylmätilat vähentyneet esim oikeuslääketieteelliseltä.
Se nyt sama missä vainajana pötköttää kun vaan tieto on tallessa, missä vainaja y on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei haudattu seuraavana päivänä, vaan oli sairaalan kylmiössä odottamassa hautausta. Tuo kylmiö ei ollut mikään tehotorni.
Aivan sama asia. Mikä sinun ongelmasi nyt oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole muuttuneet kuolemattomiksi.
Jankuti jankuti. Tämäkö tämän päivän kesto aloitus aihe. 3 minuuttia olen palstalla ollut ja jo toinen aloitus aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vähentää pienten kylmiöiden tarvetta kun siirretään torniin ja sieltä kappelille. Kylmätilojen tarve ja henkilökunta vähenee.
Helsingissä ainakin tilojen korjausten ja purkamisten jälkeen kylmätilat vähentyneet esim oikeuslääketieteelliseltä.
Se nyt sama missä vainajana pötköttää kun vaan tieto on tallessa, missä vainaja y on.
Mun mielestä nuo pienet kylmiöt olisivat jotenkin inhimillisempää käsittelyä kuin tehotornit.
Ap
Ei ole mikään ihmeellinen ratkaisu, kun on tutustunut maailman miljoonakaupunkien ratkaisuihin kuolleiden osalta. Esimerkkeinä Japanin virtuaalimuistolehdot ja Etelä-Amerikan kerroksittaiset viherhautausmaat, jossa vainajat voivat maatua luonnollisesti mullan ja kasvien keskellä rakennusten sisällä.
Maailma muuttuu, Eevaseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuo pienet kylmiöt olisivat jotenkin inhimillisempää käsittelyä kuin tehotornit.
Ap
Minun mielestä se on vainajalle yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ei kelpaa, niin hanki itsellesi pieni kylmiö. Tai muuta pikkupaikkakunnalle, jossa niitä vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Ai jossain varaudutaan menneeseenkin. Mielenkiintoista.
Halvempi ratkaisu olisi ollut lainmuutos joka määrää vainajan haudattavaksi 2 viikon sisällä kuolemasta. Ihmisillä ei ole mitään niin tärkeitä menoja ettei hautajaisiin voisi tulla. Harrastukset voi silloin perua ja työelämässä 99,99999999% ei tee mitään niin tärkeää että se olisi este.
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti. Tämäkö tämän päivän kesto aloitus aihe. 3 minuuttia olen palstalla ollut ja jo toinen aloitus aiheesta.
En ole kirjoittanut tänne tänään mitään aloitusta. En varsinkaan tästä aiheesta. Laita ihmeessä linkki siihen toiseen aloitukseen. Mitä mieltä sen ap oli?
Ap