Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
461/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli selittämistä kerran kun asiakas toi kopioitavaksi A4 kokoisen tekstipaperin ja halusi että suurennan tekstin mutta sille yhdelle A4:lle edelleen. No eihän se mahdu samankokoiselle arkille kun paperi oli tekstiä täynnä.

Mahtuu, kun ottaa 2-puolisen kopion A4 poikittain!

Toinen vaihtoehto muuttaa fonttia .

Vierailija
462/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä vaatekaupassa, ja nainen ihastui juhla-asuun, jonka halusi poikansa häihin, vaikka oli jo ehtinyt ostaa juuri jonkun toisen asun häitä varten. Hän ehdotti, että tekisimme vaihtokaupat, eli että hän ottaisi asun myymälästämme ja että me voisimme myydä liikkeessä sen hänen toisen asunsa. Kyllä hieman hymyilytti noin absurdi ehdotus. Piti selittää, että ei se varmasti ole toteutettavissa, kun olemme brändin X myymälä, ja rouvan aiemmin ostama asu oli jotain ihan toista merkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy kaupassa eräs tunnettu rotuhygieenikko, joka vaatii että saa puhtaita vaihtorahoja ts. sellaisia että niitä ei ole käsitellyt "ulkomaalaiset". Muitakin vastaavia outoja vaatmuksia on, mutta sujuvasti humalassa voi käydä naapuri kebulassa.

Vähän ohis, mutta tuli tästä mieleen kun olin kassalla töissä niin siinä kaupassa kävi päivittäin mummo joka aina vaati kiiltäviä kolikoita. Musta oli ihan kiva olla sille mieliks, niin aina kun vaan ehdin niin pengoin kassasta valmiiksi omaan lokeroon kasan kiiltäviä kolikoita sille :D Sillä oli myös tietyt lempimyyjät ja muiden kassoille ei mennyt kun pakon edessä jos silloinkaan, esim. kerran lähdin just ruokatauolle kun se tuli ostoksille niin se odotti sen 30min että tulen takaisin..

Vierailija
464/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynää pitää painaa siitä toisesta päästä ennen kuin se toimii

Kummasta päästä.....

Ei se aina ole niin helppoa :)

Minulla on esim. Rinnekoti.fi mainoskynä, mitä voi käyttää  stressileluna: yläpäässä on kyllä nuppi, mutta kynänä toimii vain alapäästä kiertämällä!

Vierailija
465/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jdjdjzjxcj kirjoitti:

Asiakas ei ymmärtänyt miksi hän ei voi testata feikki nenäkorua nenäänsä...

Ja toinen asiakas ei ymmärtänyt miksei voi suoristaa tai kihartaa muovista peruukkitukkaa kuumalla raudalla

Jälkimmäinen riippuu täysin muovin laadusta. Hyvälaatuista muoviperuukkia voi käsitellä suoristus- ja kiharrusraudoilla, ja niiden materiaali on juuri tätä varten kehitetty kestämään kuumuutta. Halpaa pilailukaupan vapputukkaa ei tietenkään kannata käsitellä näin.

Vierailija
466/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas halusi tehdä ravintolaan pöytävarauksen päivämäärälle 29.2.2017. Harmi vaan, että vuosi 2017 ei ollut karkausvuosi, joten yritin ehdottaa, että kävisikö vaikka 28.2. tai 1.3. Asiakas menetti malttinsa ja haukkui paskaksi tarjoilijaksi yms., sillä heillä oli kihlauksen vuosipäivä tulossa, eli olivat menneet kihloihin karkauspäivänä 29.2.2016, ja nyt pitäisi vuotta myöhemmin päästä juhlimaan vuosipäivää.

Minua melkein itkettää tämä.

Vierailija
467/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuviiliä ei voi tulla vaihtamaan tavalliseen viiliin, sitten kun sitä on parin päivän päästä saatavilla.

Vierailija
468/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas halusi ja sai lopulta itsellensä yleisen edunvalvojan talousasioita hoitamaan. Hoitamaan siis laskun maksut ja tuen haut.

Vilpitön asiakkaan ihmetys oli suuri, kun seuraavana viikkona tuli asioimaan ja ilmoitti, että ei pääse enää nettipankkiin/tilille rahoihinsa käsiksi.

Meni tovi selittää, että niin sen kuuluu mennäkin. Edunvalvoja hoitaa raha-asiat nyt ja on ottanut varat hallintaan jne.

Oli oikeasti luullut, että edunvalvoja maksaa ne hänen laskunsa ja hakee tuet, asiakkaan sitten saadessa jatkossa käyttää niitä omia rahojaan muihin kivempiin asioihin. Kuvitteli siis, että laskut hoidellaan joistain muista rahoista.

Positiivista tässä on se, että hänellä on nyt edunvalvoja... Selkeästi tuli tarpeeseen.

Vierailija
469/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisen erikoistilauksessa poistetut täytteet eivät laske tuotteen hintaa.

Vierailija
470/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2e narikkamaksu on maksu, ei "pantti".

Vierailija
471/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihto- ja palautusmahdollisuus ei ole mikään yleinen oikeus, joka koskee jokaikistä liikettä. Viallisen tuotteen otan ilman muuta takaisin, mutta se, että ostit eilen ruokakaupastamme 5 pussia purkkaa ja et nyt haluakaan niitä, koska et pidä mausta/tulit katumapäälle/Kuun asento ei ole oikea, ei oikeuta sinua automaattisesti palauttamaan niitä. Kuka edes ostaa hirveän kasan tuotetta, jonka mausta ei pidä??

Vierailija
472/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hei täällä X yrityksestä X soittaa ikäviä uutisia liittyen tämän iltakseen astianpesukoneenne toimitukseen. Automme on joutunut onnettomuuteen ja kuljettaja sairaalaan, eikä kuljettajalle ollut yrityksistämme huolimatta saatavilla sijaista näin lyhyellä varoitusajalla perjantai-illaksi. Joudumme siirtämään kaikki tämän illan toimitukset maanantaille. Sopisiko teille maaanantai-ilta vai oletteko kotona mahdollisesti aamulla tai päivällä?

- niin ketäs ehdotat että tulee purjo-Elisan rippijuhliin tiskaamaan?

- valitettavasti emme saa järjestettyä konetta teille tänään kuten kerroin.... voimme toki hyvittää toimituksen hinnan viivästyksestä johtuen.

- no eikö joku muu voisi tuoda tiskikoneen?

- ei valitettavasti, emme yrityksistä huolimatta saaneet sairaalaan joutuneen kuljettajan tilalle uutta kuljettajaa näin lyhyellä varoitusajalla, lisäksi vahvuudesta puuttuu nyt yksi auto.

- no kuka teiltä tulee huomenna meidän rippijuhliin tiskaamaan?

- valitettavasti ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä että hakisitte koneen itse kuljetusliikkeen terminaalista, ennen maanataita valitettavasti tämä kotiinkuljetus ei onnistu.

- ja miksi sinä luulet että alunperin otimme kotiinkuljetuksen? Kai oltais ite haettu alunperinkin jos se olisi mahdollista!! Kuka tulee huomenna tiskaamaan jos ette saa konetta meille tänään????

....

(vänkäämistä jatkui kunnes jouduin sulkemaan linjan)

Onnettomuuksista emme yleensä edes mainitse , siirrämme vain aikaa ja hyvitämme jos esim. Rengas puhjennut kuorma-autosta tms.

Tässä kuljettaja oli kuitenkin joutunut todella pahaan kolariin, auto lunariin ja kuski sairaalaan. Kaikki muut kymmenet asiakkaat, tätä yhtä lukuunottamatta, kiittivät soitosta, ymmärsivät ja toivottivat paranemista kuskille ja osa jopa huolehti että toivottavasti toimistolla itse jaksamme töissä kun jotain näin kamalaa on tapahtunut.

Mutta väliäkös ihmishengellä, toivottavasti purjo-Elisan rippijuhlista tuli menestys, terveisiä sinulle jos itsesi tunnistat.

Vierailija
473/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin puhelimessa selittää asiakkaalle, kumpi silmä on oikea ja kumpi vasen... Asiakas soitti, että silmälasien linssi on rikki, voinko tilata uuden. Sanoin, että sopii, koska lasit oli ostettu meiltä, niin tiedot oli kortistossa. Kysyin, että kumpi linssi, oikea vai vasen? Vastaus: ”no se vähän riippuu mistä suunnasta katsoo”. Okei, ihan ymmärrettävää, ettei kuluttajille ole päivänselvä juttu.

Lääkärinä törmään joskus samaan juttuun. Potilas valittaa oikean jalan kipua, mutta tutkittaessa rupeaa kumminkin esittelemään vasenta jalkaansa. 

Vierailija
474/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa työskennellessäni eräs nuori nainen maksoi Visa electronilla aikana, jolloin se oli vasta ilmestynyt eikä myöskään ollut vielä nykyaikaisia korttikoneita johon näpytellään pin-koodi, vaan allekirjoituksella mentiin. No, neito kysyi minulta saako hän vielä samana iltana muutaman juoman. Olin hieman hämmentynyt, koska neiti ei ollut edes humalassa. Sanoin toki, tulet vaan tilaamaan. Ei, vaan kyseinen asiakas halusi tietää paljonko hänen tililleen jäi katetta...

Eikä millään meinannut mennä jakeluun, etten todellakaan näe mistään kortilla maksavien asiakkaiden tilin saldoa. Muualla kuulemma onnistui. Tottakai juu 😎

Ehkä joku kassa on joskus sanonut, että tilillä ei ole katetta, kun maksu on epäonnistunut, ja siitä tullut tämä käsitys.

Vierailija
475/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Hei täällä X yrityksestä X soittaa ikäviä uutisia liittyen tämän iltakseen astianpesukoneenne toimitukseen. Automme on joutunut onnettomuuteen ja kuljettaja sairaalaan, eikä kuljettajalle ollut yrityksistämme huolimatta saatavilla sijaista näin lyhyellä varoitusajalla perjantai-illaksi. Joudumme siirtämään kaikki tämän illan toimitukset maanantaille. Sopisiko teille maaanantai-ilta vai oletteko kotona mahdollisesti aamulla tai päivällä?

- valitettavasti emme saa järjestettyä konetta teille tänään kuten kerroin.... voimme toki hyvittää toimituksen hinnan viivästyksestä johtuen.

- ei valitettavasti, emme yrityksistä huolimatta saaneet sairaalaan joutuneen kuljettajan tilalle uutta kuljettajaa näin lyhyellä varoitusajalla, lisäksi vahvuudesta puuttuu nyt yksi auto.

- valitettavasti ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä että hakisitte koneen itse kuljetusliikkeen terminaalista, ennen maanataita valitettavasti tämä kotiinkuljetus ei onnistu.

- ja miksi sinä luulet että alunperin otimme kotiinkuljetuksen? Kai oltais ite haettu alunperinkin jos se olisi mahdollista!! Kuka tulee huomenna tiskaamaan jos ette saa konetta meille tänään????

....

Onnettomuuksista emme yleensä edes mainitse , siirrämme vain aikaa ja hyvitämme jos esim. Rengas puhjennut kuorma-autosta tms.

Tässä kuljettaja oli kuitenkin joutunut todella pahaan kolariin, auto lunariin ja kuski sairaalaan. Kaikki muut kymmenet asiakkaat, tätä yhtä lukuunottamatta, kiittivät soitosta, ymmärsivät ja toivottivat paranemista kuskille ja osa jopa huolehti että toivottavasti toimistolla itse jaksamme töissä kun jotain näin kamalaa on tapahtunut.

Mutta väliäkös ihmishengellä, toivottavasti purjo-Elisan rippijuhlista tuli menestys, terveisiä sinulle jos itsesi tunnistat.

Kaiken muun tässä ymmärtää paitsi sen että Minkä vuoksi sijaista Ei hankittu esimerkiksi vuokrafirmasta tai jostain muuttoyhtiöstä kuljettamaan asiakkaalle tuo kone jos se kerran oli niin tärkeää.

Vierailija
476/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle

toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms. 

kolmas päivä: paketit kuskataan postiin

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:

eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.

toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.

Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.

Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.

Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus. 

Mitä ihmeen verkkokauppoja te oikeen käytätte? Itse tilaan usein esim. XXL:stä, viimeski Stadumista, välillä käytän Dermosilia ja pari viikkoa sitten Saippuapajalta. Jokaisessa kaupassa on kestänyt 5 arkipäivää tuotteen saapumisessa, Stadiumin toimituksessa taisi mennä 7 tai 8. Mitä ihmeellistä siinä on?

Huonoa palvelua.

No mutta et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Missä verkkokaupoissa on nopeampi toimitus? Oikeastaan kaikissa verkkokaupoissa sanotaan että 2-5 arkipäivää. Yleensä menee se 5. Joskus jos tähdet on kohdillaan saattaa tulla aiemmin. Ei varmasti ole koskaan tullut 2 päivässä. Itse olen kiirellisten ostosten kanssa ratkaissut asian menemällä fyysisesti kauppaan ja ostamalla tarvitsemani asiat sieltä

verkkokauppa.com, jimms.fi jne. 2-3 päivää menee yleensä tilauksesta, kun paketti on noudettavissa.

Hobby Hallin verkkokaupassa meni 4 kk. Lokakuussa tilasin joululahjaksi tavaraa, tulivat helmikuussa. 

Vierailija
477/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Kaiken muun tässä ymmärtää paitsi sen että Minkä vuoksi sijaista Ei hankittu esimerkiksi vuokrafirmasta tai jostain muuttoyhtiöstä kuljettamaan asiakkaalle tuo kone jos se kerran oli niin tärkeää.

Mitä ihmettä mä just luin? 😂

Siis eihän vuokrifirma ole mikään taho, mistä vain _otetaan_ joku työntekijä, vaan kyllä se perustuu siihen, että löytyy vapaa työntekijä, joka keikan ottaa vastaan. Ei vuokrafima ole mikään työntekijävarasto, josta voi vain napata työntekijän, vaan ne ihmiset ovat ihan tavan porukkaa, jolla voi olla jo muuta keikkaa tai jotain omaa menoa, jonka vuoksi ei lyhyellä varoitusajalla pääse mihinkään töihin. Sama koskee myös muuttofirmoja, ei voi vain ottaa vaan sieltä on löydyttävä tekijä, jolla siihen on aikaa.

Vierailija
478/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, miten paljon olet maksanut veroja ei kiinnosta minua paskan vertaa. Se on näiden julkisten sote-palveluiden paras puoli, että me ei jonossa kysellä, oletko menestynyt yksityisyrittäjä vai rapajuoppo. Tätä saa pahimmillaan useamman kerran viikossa selvittää puhelimessa ja joskus kasvotustenkin, lähes aina keski-ikäisille miehille. Yrittäjäkortti on se pahin, silloin tietää aina huokaista syvään ennen kuin vuodatus alkaa. 

Jep. Itse työskentelen väkivallan tekijöille suunnatussa tukipalvelussa, jonne mm. poliisi ohjaa asiakkaita. On vapaaehtoinen palvelu niille, jotka haluaa oppia olemaan käyttämättä väkivaltaa, mutta nuo poliisin ohjaamat (toisin kuin itse palveluun hakeutuneeta) on välillä sellaisia, että eivät sitten välttämättä ole kovin motivoituneita muuttamaan käytöstään tai edes lähtemään palveluun (poliisille tietenkin sanoneet kyllä kyllä). Nämä ovat monesti heitelleet tuota veronmaksaja&työllistäjä-korttia.... tyyliin on se kumma, kun puututte tällaisiin pieniin perheensisäisiin asioihin, minä sentään olen yrittäjä ja niin paljon veroja tälle yhteiskunnalle maksan ja sitten niitä käytetään tuollaisiin pilipalihommiin...

Vierailija
479/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, miten paljon olet maksanut veroja ei kiinnosta minua paskan vertaa. Se on näiden julkisten sote-palveluiden paras puoli, että me ei jonossa kysellä, oletko menestynyt yksityisyrittäjä vai rapajuoppo. Tätä saa pahimmillaan useamman kerran viikossa selvittää puhelimessa ja joskus kasvotustenkin, lähes aina keski-ikäisille miehille. Yrittäjäkortti on se pahin, silloin tietää aina huokaista syvään ennen kuin vuodatus alkaa. 

Jep. Itse työskentelen väkivallan tekijöille suunnatussa tukipalvelussa, jonne mm. poliisi ohjaa asiakkaita. On vapaaehtoinen palvelu niille, jotka haluaa oppia olemaan käyttämättä väkivaltaa, mutta nuo poliisin ohjaamat (toisin kuin itse palveluun hakeutuneeta) on välillä sellaisia, että eivät sitten välttämättä ole kovin motivoituneita muuttamaan käytöstään tai edes lähtemään palveluun (poliisille tietenkin sanoneet kyllä kyllä). Nämä ovat monesti heitelleet tuota veronmaksaja&työllistäjä-korttia.... tyyliin on se kumma, kun puututte tällaisiin pieniin perheensisäisiin asioihin, minä sentään olen yrittäjä ja niin paljon veroja tälle yhteiskunnalle maksan ja sitten niitä käytetään tuollaisiin pilipalihommiin...

Apua, kuulostavat tosi kuvottavilta tyypeiltä!

Vierailija
480/4751 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että asiakas ei päätä tuotteen hintaa.

Olin nuorempana torimyyjänä, ja voi elämä sitä tinkaamista ja hinnoista vinkumista. Joidenkin mielestä tinkiminen kuuluu torikauppaan, ja saahan sitä aina kokeilla onneaan. Parhaimmiaan se on ihan hauskaa small talkiakin, mutta paljon on niitäkin asiakkaita, jotka suuttuvat, jos en myy heidän haluamallaan hinnalla

Isojen summien ostajalle oli lupa antaa vähän alennusta tai kaupanpäälisiä ja näin tehtiinkin, mutta 3€ ostoksesta et vielä valitettavasti saa toista samanlaista kaupanpäälle ilmaiseksi, enkä myy 20€ tuotetta kympillä.

Kerran koitin asiakkaalle selittää, että ei ole mitään järkeä myydä alle sisäänostohinnan, se olisi käytännössä sama kun alkaisin jakaa rahaa kassasta, hän suuttui verisesti ja lähti mielenosoituksellisesti pois koska "ei sitten jos ei raha kelpaa". Toinen otti tuotteen tiskiltä, laittoi sen kassiinsa ja ojensi minulle puolta tuotteen myyntihinnasta ja virnisteli päälle: "Näinhän me sovittiin?". Kun ystävällisesti huomautin, että puolet puuttuu, olin kuulemma ahne huijari.

Tinkiminen on kauhee tapa. Kammoan maita joissa teepussistakin pitäisi ensin tinkiä ja neuvotella tunti.