Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Matkatoimiston täti kirjoitti:
Miksi laivalla ei ole hyttiä jossa saa ikkunan auki...?
Eikö pysty niissä hyteissä raottamaan joissa ikkuna sisälle päin ?
Asiakas halusi poistaa googlen "internetistään". Ei selaimesta, vaan siten että hän voisi olla internetissä jossa ei ole googlea olemassa lainkaan. Sivuston estäminen ei riittänyt. Kerroin ettei googlea voi poistaa internetistä, ainakaan meidän teknisen tuen puolelta ja ettemme valitettavasti voi tuolle asialle tehdä mitään. Asiakas sanoi raportoivansa asiasta kuluttaja-asiamiehelle. Ei ole vielä tullut yhteydenottoa.
Että kuukaudessa ei ole 33 päivää. MISSÄÄN kuukaudessa.
Ei enää yhtään kommenttia lasten sukunimistä, kiitos!
Asiakas halusi ja sai lopulta itsellensä yleisen edunvalvojan talousasioita hoitamaan. Hoitamaan siis laskun maksut ja tuen haut.
Vilpitön asiakkaan ihmetys oli suuri, kun seuraavana viikkona tuli asioimaan ja ilmoitti, että ei pääse enää nettipankkiin/tilille rahoihinsa käsiksi.
Meni tovi selittää, että niin sen kuuluu mennäkin. Edunvalvoja hoitaa raha-asiat nyt ja on ottanut varat hallintaan jne.
Oli oikeasti luullut, että edunvalvoja maksaa ne hänen laskunsa ja hakee tuet, asiakkaan sitten saadessa jatkossa käyttää niitä omia rahojaan muihin kivempiin asioihin. Kuvitteli siis, että laskut hoidellaan joistain muista rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Asiakas halusi ja sai lopulta itsellensä yleisen edunvalvojan talousasioita hoitamaan. Hoitamaan siis laskun maksut ja tuen haut.
Vilpitön asiakkaan ihmetys oli suuri, kun seuraavana viikkona tuli asioimaan ja ilmoitti, että ei pääse enää nettipankkiin/tilille rahoihinsa käsiksi.
Meni tovi selittää, että niin sen kuuluu mennäkin. Edunvalvoja hoitaa raha-asiat nyt ja on ottanut varat hallintaan jne.
Oli oikeasti luullut, että edunvalvoja maksaa ne hänen laskunsa ja hakee tuet, asiakkaan sitten saadessa jatkossa käyttää niitä omia rahojaan muihin kivempiin asioihin. Kuvitteli siis, että laskut hoidellaan joistain muista rahoista.
Oletko sosiaalityöntekijä?
Että paperisessa huvipuistorannekkeessa ei ole sirua, rfid-tunnistetta tai mitään muuta vastaavaa vaan se on ihan yksinkertaisesti vain paperia.
Että mainoksessa näkyvät ihmiset eivät ole töissä jokaisella Suomen R-kioskilla.
Pieni ruoka/sekatavarakauppa ei myy bensiiniä kanistereissa, tyhjiä kanistereita löytyy kyllä
Vierailija kirjoitti:
Pieni ruoka/sekatavarakauppa ei myy bensiiniä kanistereissa, tyhjiä kanistereita löytyy kyllä
No jos kysymys on sekatavarakaupassa niin Olisihan kauppias voinut tilata vaikka Nesteeltä tai Teboililta täysiä bensiini kanistereita. Kysymyksessä taisi olla niin sanottu tuotetoive.
Vierailija kirjoitti:
Että paperisessa huvipuistorannekkeessa ei ole sirua, rfid-tunnistetta tai mitään muuta vastaavaa vaan se on ihan yksinkertaisesti vain paperia.
Yleensähän niissä on kyllä viivakoodi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi paistopisteeltä ei saa ottaa käsin tuotteita, vaan täytyy käyttää pihtejä. Lopetin yrittämisen kun joka päivä näitä tahmatassuja on kymmeniä ja suurimman osan vastaus on "haista vittu". Jos kuulut kyseiseen ryhmään niin toivottavasti saat räjähtävän ripulin.
Jos ottaa kädellä ainoastaan oman tuotteensa, niin mikä menee pieleen. Lähes aina paistopisteiden ottimet ovat tahmaiset ja niissä on sattumia tuotteista. Miten niiden käyttäminen on hygieenisempää?
Risteilylle lähdössä ollut mies ei ymmärtänyt miksei voi matkustaa vaimonsa passilla. Oli erehdyksessä ottanut väärän passin mukaan lähtöhuumassaan... Tämä tapahtui kauan sitten, kun passi oli vaatimuksena, nykyään on onneksi kevyemmät määräykset. Jäi sillä miehellä risteily tekemättä ja meteli oli sen mukaista.
Surullista kyllä, olen joutunut neuvomaan isälle, että 2-vuotias itkee, koska sinä et auta ja lohduta vaan huudat hänelle, jos jotain menee pieleen.
Se, että asiakas ei päätä tuotteen hintaa.
Olin nuorempana torimyyjänä, ja voi elämä sitä tinkaamista ja hinnoista vinkumista. Joidenkin mielestä tinkiminen kuuluu torikauppaan, ja saahan sitä aina kokeilla onneaan. Parhaimmiaan se on ihan hauskaa small talkiakin, mutta paljon on niitäkin asiakkaita, jotka suuttuvat, jos en myy heidän haluamallaan hinnalla
Isojen summien ostajalle oli lupa antaa vähän alennusta tai kaupanpäälisiä ja näin tehtiinkin, mutta 3€ ostoksesta et vielä valitettavasti saa toista samanlaista kaupanpäälle ilmaiseksi, enkä myy 20€ tuotetta kympillä.
Kerran koitin asiakkaalle selittää, että ei ole mitään järkeä myydä alle sisäänostohinnan, se olisi käytännössä sama kun alkaisin jakaa rahaa kassasta, hän suuttui verisesti ja lähti mielenosoituksellisesti pois koska "ei sitten jos ei raha kelpaa". Toinen otti tuotteen tiskiltä, laittoi sen kassiinsa ja ojensi minulle puolta tuotteen myyntihinnasta ja virnisteli päälle: "Näinhän me sovittiin?". Kun ystävällisesti huomautin, että puolet puuttuu, olin kuulemma ahne huijari.
Asiakas halusi tehdä ravintolaan pöytävarauksen päivämäärälle 29.2.2017. Harmi vaan, että vuosi 2017 ei ollut karkausvuosi, joten yritin ehdottaa, että kävisikö vaikka 28.2. tai 1.3. Asiakas menetti malttinsa ja haukkui paskaksi tarjoilijaksi yms., sillä heillä oli kihlauksen vuosipäivä tulossa, eli olivat menneet kihloihin karkauspäivänä 29.2.2016, ja nyt pitäisi vuotta myöhemmin päästä juhlimaan vuosipäivää.
Matkatoimiston täti kirjoitti:
Miksi laivalla ei ole hyttiä jossa saa ikkunan auki...?
Monellakin laivalla on.
Siljan Serenadella ja Symphonyllä saa ihan ovenkin auki jos ottaa Commodore-luokan parvekehytin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntien kirjaaminen tuntuu olevan joillekin aivan ylitsepääsemätön ongelma. Törmään jatkuvasti siihen, että ei osata merkata tunteja oikein. Kun ollaan oltu töissä kahdeksan tuntia ja viisikymmentä minuuttia, merkataan 8.50h ja puoli tuntia taas merkataan 0.30, Vartti 0.15 jne... Sitten ihmetellään niitä yhteen laskettaessa että mikä tässä nyt mättää.
Osa ei tunnu millään ymmärtävän, että tunnista puolikas on 0.5 eikä 0.3.Eikös niissä töissä missä tunnit täytyy kellottaa niin ole käytössä jonkinsorttinen kellokorttijärjestelmä joka automaattisesti merkitsee tunnit ylös? Missä enään tarvitsee käsin laittaa työtunteja ylös?
No esim. minä olen tehnyt maastotöitä joista maksetaan tehtyjen tuntimäärien mukaan. Ei ole mitään kellokorttia jota leimata, vaan itse pitää kirjata tuntimäärät ylös ja ilmoittaa eteenpäin.
Olen ollut tuntiopettajana. Opettajan 1 h = 45 minuuttia, joten 60 min = 1,33 h, 30 min = 0,67 h :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut neuvomaan asiakkaalle miten valaisin irrotetaan katosta.
No tämä ei loppujenlopuksi ole tyhmä kysymys jos puhutaan koko valaisimesta, eikä pelkästään polttimosta jonka irroittaminen on helppoa. Itse asiassa jos ei ole sähkömies niin ei virallisesti edes saisi irroittaa lamppua tai kiinnittää sitä.
En tunne ketään, joka tilaa sähkömiehen paikalle laittamaan lamppua. Kuuluu samaan luokkaan sulakkeen vaihtamisen kanssa.
Noin 50 vuotias nainen tuhoutuneena katsoi kuittia ja kysyi, että mikä tämä alv24% summassa on?!