Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4281/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aspa ammattilainen kirjoitti:

Monta kertaa päivässä saa kuunnella kitinää, että takuukorjauksen yhteydessä pitäisi asiakkaan matkakulut korvata. Eivät millään usko, että hyvä kun suostuttiin korjaamaan yhtään mitään.

Kuluttajasuojalain mukaan viallisesta tuotteesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia.

Vierailija
4282/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa päivässä saa kuunnella kitinää, että takuukorjauksen yhteydessä pitäisi asiakkaan matkakulut korvata. Eivät millään usko, että hyvä kun suostuttiin korjaamaan yhtään mitään.

"Hyvä kun suostuttiin korjaamaan yhtään mitään."?! Wtf?

Jos tuotteessa on takuu ja siinä on joku takuuseen kuuluva vika, niin sehän korjataan. Piste.

Tälle aspalle suosittelen peiliin katsomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4283/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työskennellyt jonku aikaa pikaruokaravintolassa ja kerran asiakas toi tiskille hampparin, näytti hampurilaista ja sanoi " tästä on kyllä joku haukannut, kuka tästä on oikee haukannut". Ja kyseessä oli hampparin välissä oleva pihvi josta oli ilmeisesti pihvinpaisto vaiheessa lähtenyt palanen ja jos oikeesta kulmasta kattoi niin ehkä se saattoi näyttää että siitä oli joku haukannut. mut en ymmärrä. Ei halunnut enään hampparia ja piti uusi tehdä tilalle, näin muistelisin sen tilanteen menevän. Ois pitänyt käydä kysymässä keittiöstä kuka piru vieköön on siitä hampurilaiseta purassut palasen ja sanoa asiakkaalle et se oli tuo pertti tuolta keittiöstä. Sillä oli niin kova nälkä et haukkas palan, ei muuta ku ääntä kohti. 

Vierailija
4284/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2745 / Jälkimmäinen johtunee siitä, kun asiakkaat tietävät lääkefirmojen käyvän esittelemässä tuotteitaan lääkäreille siinä mielessä, että niitä sitten reseptille kirjoitettaisiin.

Minua jopa harmittaa tämä politiikka että apteekissa tarjotaan halvinta mahdollista lääkettä sen sijaan että tuettaisiin yritystä joka on käyttänyt vuosikausia aineen testaamiseen ja edelleen kehittää uutta, mutta ymmärrän myös että toiset kimpaantuvat jos heidän reseptiltään löytyy huomattavasti kalliimpaa lääkettä kuin samaan oireeseen olisi tarjolla toisen valmistajan valikoimista. Kun puhutaan patentin vanhenemisesta ja kopioista alkuperäisestä lääkkeestä siis.

Apteekissa on velvollisuus tarjota edullisinta lääkettä. Voit kertoa, että haluat ostaa tutkimusta ja alkuperäisvalmisteita tekevän yrityksen lääkkeen. Saattaa vaan maksaa huomattavasti enemmän, sillä kela-korvaus tulee edullisimman mukaan. Joskus on tosin sama hinta.

Uskon että lääkäreillä on arviointikykyä erottaa, mitä lääkettä ja minkä firman lääkettä määrätään (apteekissa todennäköisesti vaihdetaan toisen firman valmisteeseen). Kaikilla lääkäreillä ei ole töissä aikaa Terveysportista tai/ja Kelan sivustolta lukea tietoa uusista markkinoille tulevista lääkkeistä. Tai eivät halua omalla ajalla omasta mielenkiinnosta etsiä tietoa.

Suomessa lääkärit EIVÄT saa rahaa/muita palkkioita määrätessään tiettyä valmistetta, vaikka esim USAssa näin olisikin.

Ja apteekki vaihtaa tuotteen joka tapauksessa , jos sille on edullisempi rinnakkaisvalmiste olemassa :,)

Lääkäri voi halutessaan kieltää vaihtamisen, eikä siihen tarvita sen kummempaa perustelua kuin lääkärin päätös.

Vierailija
4285/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yleinen valituksenaihe on, että ihmiset soittavat lähtökohtaisesti jo k...ä otsassa. " Täällä on nyt viides paikka johon soitan, nythän asian pitää selvitä". Sitten tullaan lankoja pitkin kun selität, että valitettavasti tämä asia ei kuulu mitenkään tänne eikä me hoideta ko.asiaa. Sitten alkaa huuto. Eli ihminen itse soittelee vääriin paikkoihin ja huutaa kun asia ei hoidu siellä seitsemännessä väärässä paikassa. Ihan sama kun soittaisin lähikampaamoon ja alkaisin vaatia asiakaspalvelun nimissä, että lähettäkää samalla uusi verokortti tai uudet silmälasit. Ihmiset on just niin ääliöitä.

Joskus ne on ohjattu sinne jostain toisaalta. Nehän vasta riemukkaita tilanteita on.

NOMUTKUmullesanottiiiiiin!!!

Joo hei oon tosi pahoillani, että soitit ihan väärään paikkaan ja siellä arvattiin joku paikka, missä tämä asia voitaisiin hoitaa. Virhe tapahtui siellä edellisessä paikassa, ei minulla, kun en osaakaan tätä hoitaa.

Että ihan kuin kampaajalta olisi neuvottu, että silmälasit omilla vahvuuksilla voi hakea Cittarista. Ei voi, kyllä ne täytyy optikolta hakea.

Myönnän itse olevani mahdollinen osasyyllinen näihin tilanteisiin, sillä usein automaattisesti käsken asiakkaan soittaa ihan minne tahansa muualle. Meissä asiakaspalvelijoissakin on paljon introvertteja, jotka eivät todellakaan jaksa kuunnella tylsiä ongelmiasi päivästä toiseen. 

Tarkoititkohan kuitenkin sanoa: "Meissä nuorissa naisasiakaspalvelijoissa.."?

Näin on siis aina ollut, tunnistan asenteen omasta nuoruudesta ja jopa isoäidin kertomuksista.

Ei siinä mitään hävettävää ole, nuoruuteen kuuluu ja asenne on välillä kaikkitietävä tai itsekäs. Kaikki me ollaan nuoria oltu, ja tietysti on luonteestakin kiinni. Melkein kaikilla luonne kehittyy iän myötä, vaikka nykyäänhän nuoruus jatkuu lähemmäs nelikymppisiä. Asiakaspalvelutaidot, tyhmyydensietokyky ja asenne kehittyvät myös useimmilla ajan myötä, tai hakeutuu muualle, jos ei koe alaa omakseen.

*Pakollinen tarkennus: En tarkoita, että erityisesti naisten tulisi olla kiinnostuneita toisten pulmista ja jutusteluista ja olla sosiaalisia ja ymmärtäväisiä. En myöskään sano, että nuoret naiset olisivat tampioita tai ammattitaidottomia. Tunnistan vain ilmiön omasta ja monen muun nuoruudesta. Olen myös huomannut, että yleensä nuorilla miehillä on erilainen asiakaspalveluasenne. Se voi johtua siitä, että heitä on vähemmän, tai siitä, että he ovat halunneet asiakaspalvelualalle. Nuoret naiset taas ovat ehkä vain joutuneet? Jollain muulla voi olla erilainen mielipide tai kokemus kuin mulla. *

Vierailija
4286/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. kirjoitti:

Että kunta ja yksityinen palveluntuottaja ovat eri organisaatioita. On ikävää, että vakituinen siivoojasi on sairaana, mutta me kaupungintalon neuvonnasta emme tule pesemään lattioitasi vaikka kuinka huutaisit puhelimessa. Ja emme myöskään päätä yksityisen palveluntuottajan sijaishenkilöstöstä.

Jos kyseessä sattui olemaan kaupungin ostopalveluna järjestämä palvelu, niin siinä tapauksessa se olisi todellakin oikea paikka osoittaa valitus sijaisesta. Täytyyhän maksajan tietää mitä palveluntuottaja touhuaa.

Vai "touhuaa"? Nyt puhuttiin sairaslomalle jäämisestä, mikä sun mielestä on nyt sitten kai jotain josta voi thedä valituksen? Jos joku on kipeenä, niin ei se silloin töihin tule, vaikka sinä kuinka kiukuttelisit.

Vierailija
4287/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajasuojalain mukaan viallisesta tuotteesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia.

Ei saakaan, mutta mitää matkakustannuksia ei kyllä aleta korvaamaan, eikä laki sitä vaadi. Tuolla logiikalla ne pitäisi korvata myös ihan normi kauppareissustakin, koska se kauppaan saapuminenhan olisi "lisäkulu" joka pitää maksaa päästäkseen ostamaan niitä tuotteita. Oikeastihan se on jokaisen ihan oma asia, miten sinne paikalle pääsee.

Jos asiakas ei millään pysty tulemaan paikalle, voitaisiin varmaan sopia postituksesta, jonka firma maksaa mutta mitään bensakulujen korvauskäytäntöä ei kyllä ole olemassakaan.

Vierailija
4288/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajallisesti myöhässä kotihoidon käynniltä, joissa annetut käyntiajat arvioita.

Omainen: kello on viisi yli, sinä olet myöhässä

Minä: vähän venähti edellinen käynti, onneksi ei tämän enempää...

Omainen: Ai käytkö sinä muuallakin kuin meillä?!

Minä: 🥴😅😑🤣

Jouduin siis selittämään että kyllä käyn muuallakin kuin heillä puoli tuntia aamuisin, että niitä käyntejä on ihan koko työpäivän ajalle ja mun työpäivä ei todellakaan alkanut heille saapumisesta. Oli kuvitellut että minä kotoa tulen heidän luo puoleksi tunniksi ja siinä oli mun työt 😅 että mikä siinä on kun myöhästellään. (Joo oon käynyt jo kolme muuta vanhusta kuivittamassa ja ruokkimassa ennen tätä...)

Vierailija
4289/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2745 / Jälkimmäinen johtunee siitä, kun asiakkaat tietävät lääkefirmojen käyvän esittelemässä tuotteitaan lääkäreille siinä mielessä, että niitä sitten reseptille kirjoitettaisiin.

Minua jopa harmittaa tämä politiikka että apteekissa tarjotaan halvinta mahdollista lääkettä sen sijaan että tuettaisiin yritystä joka on käyttänyt vuosikausia aineen testaamiseen ja edelleen kehittää uutta, mutta ymmärrän myös että toiset kimpaantuvat jos heidän reseptiltään löytyy huomattavasti kalliimpaa lääkettä kuin samaan oireeseen olisi tarjolla toisen valmistajan valikoimista. Kun puhutaan patentin vanhenemisesta ja kopioista alkuperäisestä lääkkeestä siis.

Apteekissa on velvollisuus tarjota edullisinta lääkettä. Voit kertoa, että haluat ostaa tutkimusta ja alkuperäisvalmisteita tekevän yrityksen lääkkeen. Saattaa vaan maksaa huomattavasti enemmän, sillä kela-korvaus tulee edullisimman mukaan. Joskus on tosin sama hinta.

Uskon että lääkäreillä on arviointikykyä erottaa, mitä lääkettä ja minkä firman lääkettä määrätään (apteekissa todennäköisesti vaihdetaan toisen firman valmisteeseen). Kaikilla lääkäreillä ei ole töissä aikaa Terveysportista tai/ja Kelan sivustolta lukea tietoa uusista markkinoille tulevista lääkkeistä. Tai eivät halua omalla ajalla omasta mielenkiinnosta etsiä tietoa.

Suomessa lääkärit EIVÄT saa rahaa/muita palkkioita määrätessään tiettyä valmistetta, vaikka esim USAssa näin olisikin.

Ja apteekki vaihtaa tuotteen joka tapauksessa , jos sille on edullisempi rinnakkaisvalmiste olemassa :,)

Ei vaihda koskaan, kysymättä asiakkaalta.

Asiakashan sen erotuksen maksaa, mikä jää halvimman ja kalliiimman erotukseksi.

Siis se erotus, mitä Kela ei korvaa.

Apteekin on pakko tarjota aina edullisinta reseptilääkettä, jos sille lääkkeelle on olemassa halvempi rinnakkaisvalmiste.

Vierailija
4290/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin siis selittämään että kyllä käyn muuallakin kuin heillä puoli tuntia aamuisin, että niitä käyntejä on ihan koko työpäivän ajalle ja mun työpäivä ei todellakaan alkanut heille saapumisesta. Oli kuvitellut että minä kotoa tulen heidän luo puoleksi tunniksi ja siinä oli mun työt 😅 että mikä siinä on kun myöhästellään. (Joo oon käynyt jo kolme muuta vanhusta kuivittamassa ja ruokkimassa ennen tätä...)

Millainen kotihoitaja sinäkin oiken olet?

Vanhukset eivät tiedä teidän muita käyntejänne, vaan jännittyneenä ja joskus hermostuksissaankin odottavat hoitajan käynyejä.

Että nyt myöhästyy se minun lääkkeen otto ja muuta vastaavaa.

Ei vanhukset ilkeyttään sano, vaan heidän elämänsä pyörii sen kellon mukaan ja kotona käyvän hoitajan ympärillä.

Useilla ei käy ketään muita vkokausiin, kuin se hoitaja 1-3 kertaa päivässä.

Vierailija
4291/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen kotihoitaja sinäkin oiken olet?

Vanhukset eivät tiedä teidän muita käyntejänne, vaan jännittyneenä ja joskus hermostuksissaankin odottavat hoitajan käynyejä.

Että nyt myöhästyy se minun lääkkeen otto ja muuta vastaavaa.

Ei vanhukset ilkeyttään sano, vaan heidän elämänsä pyörii sen kellon mukaan ja kotona käyvän hoitajan ympärillä.

Useilla ei käy ketään muita vkokausiin, kuin se hoitaja 1-3 kertaa päivässä.

Kyllä ihan normivanhus ymmärtää, että kenenkään työpäivä ei ole puoli tuntia ja tässä se kyselijä ei edes ollut vanhus vaan omainen. -eri

Vierailija
4292/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 8työllisyyspalveluissa..kuulen usein "minulla on jaksamisen kanss ongelmia" tai "minulle ei ole motivaatiota tehdä opintoja loppuun "..What? Ei te-toimiston virkailijat voi sitä motivaatiota sinulle vääntää tai löytää draivia opiskeluihin..voi jeesus..! Uran rakentaminen lähtee ihan itsestä.

Työttömänä on kyllä ihan tutkitusti paljon porukkaa, joiden mielenterveys on sen verran heikoissa kantimissa, ettei kykene täysipainoisesti opiskelemaan tai luomaan työuraa. Tutkittua on myös, että tarpeellisia terveyspalveluita ei vaan ole ihmisille, jotka ei ole yksityisen terveydenhuollon piirissä tai ole sen verran tomeria että jaksaa hoitaa asioita ja lyödä terveyskeskuksessa nyrkkiä pöytään. Ihan perseeatähän se on, mutta mitäs arvelet, mitä ne ihmiset voi asialle? Ei mt-hoito sinunkaan työtä ole, mutta inhimillisyys on mahdollisuus. Työkkärin työntekijöiden huokailu ja ihmettely ei auta asiakasta eteenpäin.

Vierailija
4293/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Keski-Euroopassa lahjatavarakaupassa töissä. Huonosti maan kieltä taitava erittäin kovaääninen mieshenkilö kysyi: Onko teillä kumeja? - On meillä pyyhekumeja. Mies: Ei kun n*ssimiseen! - Niitä saa apteekista. Neuvoin lähimmän apteekin.

Millä kielellä kondomista ja pyyhekumista voi puhua samalla sanalla (pl suomi)?

Haiskahtaa keksitystä jutulta.

Englanniksi rubber

Englanniksi eraser.

Jenkkienglannissa eraser, brittienglannissa rubber.

Vierailija
4294/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospahan Possen käsikirjoittas sketsit ihan itse? On tarpeeksi rasittavaa niitä " vitsejä" katsoa, jos vielä

pitäs itse ne ideoida...

Vierailija
4295/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri voi halutessaan kieltää vaihtamisen, eikä siihen tarvita sen kummempaa perustelua kuin lääkärin päätös.

Mulle apteekki vaihtoi halvempaan nenäsuihkeeseen. Ongelma oli että suihkeen mekanismi oli niin jäykkä että sitä oli vaikea käyttää. Lääkärin sanalla olen sen jälkeen aina saanut sen helppokäyttöisemmän suihkeen.

Vierailija
4296/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Keski-Euroopassa lahjatavarakaupassa töissä. Huonosti maan kieltä taitava erittäin kovaääninen mieshenkilö kysyi: Onko teillä kumeja? - On meillä pyyhekumeja. Mies: Ei kun n*ssimiseen! - Niitä saa apteekista. Neuvoin lähimmän apteekin.

Millä kielellä kondomista ja pyyhekumista voi puhua samalla sanalla (pl suomi)?

Haiskahtaa keksitystä jutulta.

Englanniksi rubber

Englanniksi eraser.

Jenkkienglannissa eraser, brittienglannissa rubber.

Kyllä täällä Englannissakin käytetään sanaa eraser. Jopa enemmän kuin sanaa rubber varsinkin aikuisten puheessa. Varmaankin juuri sanan kaksimielisyyden takia.

Vierailija
4297/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy voi olla niinkin yksinkertainen kuin tabletin jakouurre: joissakin se on vain nielemisen helpottamiseksi, ei annoksen jakamiseksi yhtä suuriin osiin. Näin esim. 0,5 mg Xanorissa; sen voi puolittaa mutta rinnakkaisvalmisteessa (olikohan Alprox??) jakouurre on vain nielemisen helpottamiseksi. Ja ko. lääkkeessä tyypillisesti ohjeena 0,5-1 tabletti tarvittaessa (etcetera). 🥱

Vierailija
4298/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan antiikkiliikkeessä töissä. Asiakas saattoi tuoda tavaraa myyntitilille tai myydä suoraan liikkeelle.

En enää edes muista kuinka monta kertaa sai selittää tavaran tuojalle, ettei mummun perintötavarat ole aina vanhoja, eli kuinka hankala joidenkin ihmisten on tajuta että 80v vanhus on voinut ostaa kahviastiaston esim. 2012 Anttilasta tai nätin maljakon Jyskista vuosi sitten, kärjistäen: eivät kaikki vanhusten tavarat ole heidän nuoruusvuosiltaan. Eikä vanhakaan tavara ole arvokasta vaikka se olisi 1800-luvulta, jos esim. puulaatikko tai puinen työkalu on tupajumin syömä ja homeessa.

Vierailija
4299/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin autorekisterikeskuksessa puhelinpalvelussa kesätöissä, jossa siis kerrottiin kuka omistaa auto ABC-123 ja kuka on haltija jne.

Yksi mamma soitti ja puhelu tuli minulle. Puhelu alkoi ihan normaalisti, hän kysyi, kuka omistaa mustan auton DEF-456. Kerroin että sen omistaa Nordea Rahoitus ja haltijana on Maija Meikäläinen. Normi settiä.

Nainen kiljaisi että "ahaaa, sanopa minulle että miksi sitä sitten ajaa tumma ja pitkä mies?". Yritin siinä mykistyneenä jotain selittää, että niin, saahan sitä autoa ajaa kuka vaan, että ei meille tartte ilmoittaa ketkä kaikki ajavat jotain autoa, että se on ihan sen auton haltijan asia.

Nainen alkoi avautumaan, että meillä ei täällä kuule ole koskaan asunut mitään rikkaita ihmisiä ja nyt on tuollainen hieno ja kallis auto ilmestynyt parkkipaikalle ja sitä ajava ei minun tietääkseni asu tässä talossa.

Puhelu jatkui vielä ihan absurdina. Olisin voinut kuvitella sen olevan joku polttaripila, jos olisin ollut menossa naimisiin.

Autorekisterikeskus ei ole tuollaista puhelinpalvelua tarjonnut vuosikausiin. Kuinka mahdottoman kauan tuosta tapauksesta on? Kaikki toiminnot siirrettiin jo vuonna 1996 muiden hoidettavaksi.

Vierailija
4300/4751 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulassa töissä ollessani joku jo valmiiksi tuohtunut henkilö soitteli minulle ja kyseli onko hänen kirjekuorensa saapunut aulan postiin. Kysellessäni tarkempia tietoja kirjekuoresta, hän kysyi olenko minä kenties tyhmä kun en tiedä miltä kirjekuori näyttää ja kuvaili liiankin yksityiskohtaisesti minkä näköisiä ovat valkoiset kirjekuoret. Hän ei missään nimessä suostunut kertomaan minulle kenelle se kirjekuori on osoitettu, koska "mitä se sinulle kuuluu", eikä suostunut ymmärtämään etten minä näillä tiedoilla voi hänelle sitä kirjekuorta taikoa. Lopputulemana hän totesi soittavansa minulle uudestaan asiasta myöhemmin, että minulla olisi sopivasti aikaa etsiä hänelle tämä kirjekuori, eipä harmi vain soitellut sitten kuitenkaan enää ikinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme