Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4061/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun lähes päivittäin selittämään asiakkaille, että jos heillä on pankkikortti, on heillä todennäköisesti pankkitili 🤦🏼

Aikoinaan tuli pankin kassalle parikymppinen kaveri takkiauki kovaäänisesti nostamaan muutamaa tuhatta markkaa,virkailija sanoi että väärä pankki, kaveri alkoi jankkaamaan että silti sä varmasti näät että rahaa on kun on tullut perintöä. Ääliö ohjattiin pihalle. Siis tämä tampio olin minä 80-luvulla eikä perintökään mikään iso ollut. Vieläkin hävettää.

Vierailija
4062/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että on ihan normaalia tilata useampi kappale samaa tuotetta. Asiakas soittaa pöyristyneenä naureskellen että ei voi olla totta, hänelle on lähetetty tilaustaan koskien lasku kaksinkertaisella summalla ja myös tilattu tuote on tullut tuplana! Katson tilauksen ja näen että asiakas on tilannut 2 kpl tuotetta. Asiakas nauraa pilkallisesti, "siis MIKSI mä tilaisin kaksi tuotetta kun tarvitsen vain yhden!?". Sanon etten osaa ottaa kantaa tuohon, ainoastaan että näen tässä tilauksella näitä tuotteita nyt on kaksi ja että on sinänsä ihan normaalia tilata vaikka 12, tai 20. Että tilauksen "outous" ei ole aiheuttanut mitään epäilyksiä kauppiaan taholla. Asiakas sitten vilpittömän hämmästyneenä päivittelee kun käydään läpi palautusohjeita.

Tämä on yllättävän yleistä. Kyseessä ei aina ole edes kaksi tuotetta, vaan joskus vaikka viisi. Asiakas ei ole siis yhtään ihmetellyt, kun parin kympin pusero maksaakin satasen siellä kassalla, mutta jälkikäteen kyllä huudetaan ja syytetään usein vielä huijareiksi.

Monille näyttää olevan epäselvää, että sinne ostoskoriin lisätään se tuote vain kerran ja monesti evästeiden kautta se myös muistaa sinne aiemmin lisätyt, ei ostetut tuotteet, jos siis palaat takaisin sivulle. En tiedä miten silmät sidottuina ne vetää sen kassan läpi, koska itse en ainakaan painaa "Tilaa" mistään ennen kuin olen tarkistanut mitä olenkaan tilannut.

Voin vain kuvitella mikä huuto tulee, kun nämä asiakkaat tilaa jotain lentoja tms. joilla ei välttämättä ole peruutusoikeutta.

Sama pätee mihin tahansa asiakkaan omaan virheeseen. "Te olette lähettäneet sen väärän osoitteeseen" No sinne sä olet sen tilannut. "En varmana ole". No tuossa se lukee vahvistuksessa, eli kyllä vaan olet. 

Tämä ja asiakas tulee huutamaan missä tilaus viipyy. Tarkistetaan ja on ollut täällä hyllyssä jo jonkun aikaa "no MIKSI ette ole ilmottaneet että se on noudettavissa!!!!" Kyllä me ollaan mutta voisko olla että olet vahingossa näppäillyt numeron väärin? "NO en kuule tasan ole!! Sä et vaan oo jaksanu ilmottaa!!!" No kuules kerroppa sun puhelinnumero? "046322" Niin kato täällä toi vika numero on kolmonen "No miks sä oot sen sinne niin kirjottanut!!!!!?ei se oo mun numero...viimeks oli ihan sama homma!!." No sitten olette kirjoittaneet sen evästeisiin talteen tai Klarnan automaattitallennukseen jo ihan ekalla kerralla väärin ettekä ole tarkastaneet/korjanneet, ei me täältä käsin voida näitä tietoja mitenkään muuttaa. "Pitäkää tunkkinne ja pakettinne minä en enää ikinä osta tästä puljusta mitään, huijareita!" Ok, kiitos hei, mutta tarvitsisin allekirjoitusta ja sitä henkkaria vielä että voidaan perua sun paketti palauttaa rahat "Mun tarvi antaa sulle enää yhtään mitään anna nyt vaan ne rahat sieltä kassasta!" No tässä on semmonen juttu että ne tulee sinne tilille takas mistä maksoitkin enkä mä sun hetua ulkoa muista PLAPLAPLAAAAA....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun lähes päivittäin selittämään asiakkaille, että jos heillä on pankkikortti, on heillä todennäköisesti pankkitili 🤦🏼

Aikoinaan tuli pankin kassalle parikymppinen kaveri takkiauki kovaäänisesti nostamaan muutamaa tuhatta markkaa,virkailija sanoi että väärä pankki, kaveri alkoi jankkaamaan että silti sä varmasti näät että rahaa on kun on tullut perintöä. Ääliö ohjattiin pihalle. Siis tämä tampio olin minä 80-luvulla eikä perintökään mikään iso ollut. Vieläkin hävettää.

Tämä on valitettavan yleistä.

Kun ystävällisesti sanoo, että tämä on tuon (kilpailijan) heiniä, monesti tulee juuri tuo "no kyllä kai sä nyt sen siitäkin näät!"

Jotkut kuvittelevat, että huutamalla asia muuttuu. "Tätä asiaa ei hoideta täällä virastossa X, vaan virastossa Y." Voi sitä huutoa.

Tai jos asiaa ei tehdä juuri sillä tiskillä, vaan toisella, tulee heti sivallus "Sä et vaan osaa!"

En niin, kun ei minulla ole tästä edes pääsyä siihen asiakastietojärjestelmään.

Vierailija
4064/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas oli ostanut meiltä lyijykynän, joka oli kolmion muotoinen (esim lapsille ergonomisempi), mutta muuten ihan normaalin paksuinen jne. Tuli seuraavana päivänä takaisin että pitää ostaa teroitin jossa on kolmion muotoinen reikä.

En tiiä miten kynän pyörittäminen silloin oikein onnistuisi.

Vierailija
4065/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei henkilöstöravintolan lounaspöydästä voi hamstrata 2 aikuisen miehen annosta yhden hinnalla ja laittaa toinen annos eväsrasiaan.

Eikä leipäpöydästä voi tehdä eväsleipiä iltapäiväksi tai jopa kotiin vietäväksi.

Ja ne salaattipöydän suolapähkinät on tarkotettu ripoteltavaksi kohtuu määrässä salaatin päälle, ei kauhottavaksi kahvimukilla ja vietäväksi omalle toimistöpöydälle iltapäivänaposteluun.

Vierailija
4066/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lämmityspatterin termostaatti toimii. Useamman kerran on saanut respana selittää termostaatin toimintaperiaatetta kun asiakas tulee valittamaan että patteri on kylmä. Millään ei tunnuta ymmärtävän sitä, että patteri ei lämmitä silloin kun huoneen lämpötila on enemmän kuin termostaatissa oleva haluttu lämpötila. Mutta kun se patteri on kylmä!

Vierailija
4067/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä sattuu silloin tällöin: Asiakas tulee ostamaan tuotetta, joka oli "tänään siinä teidän mainoksessa" ja ihmettelee normaalia hintaa kassalla.

"Hmmm, anteeksi, mutta tämä tuote ei ole meillä tarjouksessa."

"No kyllä on, aamulla siitä mainoksesta kotona luin!!“

"Voisiko olla mahdollista, että nyt on sattunut sekaannus, meillä ei tosiaan nyt tällaista tarjousta ole".

"No kyllä on, minä itse sitä just tänään luin! Onko teillä ketään muuta täällä paikalla?!?".

*Kaivan meidän viimeisimmän mainoksen esille.*

"Anteeksi, mutta tästäkö katsoitte, tämä on meidän viimeisin mainos."

"No en minä muista minkälainen se oli, ei se kyllä tuo ollut, siinä se oli toisella sivulla."

"Valitettavasti tämä ei nyt kuitenkaan ole meillä tarjouksessa, vaan hinta on xx,xx."

"Eikö täällä nyt ole ketään muuta paikalla!? Minä kyllä katsoin, että tämä on tarjouksessa, ihan sen takia lähdin!"

"Olisiko mahdollista, että tarjous on tuolla ***? Pitäisikö teidän sieltä käydä katsomassa, kun meillä tämä ei valitettavasti ole tarjouksessa? Tai hei, voin kyllä äkkiä katsoa tästä sulle sen niiden sivuilta. Joo, täällä tämä näköjään olisi.." Näytän puhelimen ruutua ja yritän vetää huumorilla kuinka näistä ei aina itsekään muista missä mitäkin on, kun sitä mainospostia tulee niin paljon ja päläpälä.

Asiakas vilkaisee kuvaa närkästyneenä ja aloittaa valituksen, että ei hän kyllä enää sinne lähde, kun tänne jo tuli, ja miten ne voi myydä halvemmalla kuin te, ja kauheita kiskureita olette ja vedätätte ja juoksutatte asiakasta ja valivali valivali ja loppuun vielä joku henkilökohtaisuus: "Olet sinäkin yksi...*mulkaisu ja tuhahdus*, kun et voi edes vähän joustaa!"

Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏

Ymmärrän niin tuskasi. Meillä on mainos torstaisin, ja lähes joka kerta joku tulee jonain muuna päivänä kysymään tuotetta, joka oli tämän päivän lehdessä. Eivät meinaa uskoa millään, kun sanoo, että meillä ei ole tänään ollut mainosta lehdessä. Onneksi osastolle tulee lehti, jonka voi viedä näytille. Sittenkin saatetaan vängätä, kuinka omassa lehdessä se mainos kyllä oli.

Myymälässä olevista hintajulisteista luetaan vain hinta, ei sitä, mitä tuotetta tarjous koskee. Ei, vaikka asia kerrotaan selkosuomella julisteessa. Reklamoidaan toisen kauppaketjun tuotetta, vuosikausia vanhaa loppunajettua tuotetta, mitä vaan mielikuvitus keksii. Joskus tuote on ihan itse omin pikku kätösin pilattu, ja kukas muukaan se asiakkaan mielestä on korvausvelvollinen, kuin myyjäliike, ja usein kovan huudon ja kiroilun kera. Kuvitellaan, että ei ne tyhmät mitään huomaa, paska tuote, kun ei kestänyt. Uskokaa pois, kyllä huomataan. Kaikki temput on niin nähty, kunnes taas tulee joku uusi, leuan loksauttava yritys.

Joskus vahingon joutuu kärsimään omissa nahoissaan, mutta nykyisin ollaan sitä mieltä, että aina pitää löytyä joku muu maksaja.

Eipä ole pitkä aika kun ostin keksiä tarjouksesta ja kassa alkoi valittamaan minulle (turhan kovaan ääneen teatraalisesti) kun mainitsin, että kuittiin tuli väärä hinta. Hänen mielestään kyseinen tuote (iso pkt Dominoa) ei ollut tarjouksessa vaan pienempi paketti. Sitten siihen tuli miesmyyjä, joka oli samaa mieltä kassan kanssa ja teki sen selväksi, että kaikki läheiset asiakkaat myös varmasti kuulivat. Seuraavaksi tietysti tämä miesmyyjä lähti katsomaan tarjouslappua ja minä juoksin perässä. Tuntui, että yritti karistaa minua kannoiltaan! Ei onnistunut...oliko yrityksenä käydä poistamassa kyseinen lappu? 

Lappu löytyi ja valitsemani tuote oli oikea hintaan 1€. Mies soitti kassalle ja sitten hävisi johonkin. Ei minkäänlaista anteeksipyyntöä! Pidin todella törkeänä toimintana, ettei ne pelkät asiakkaat niitä huonokäytöksisiä ole.

Terkkuja vaan Ylöjärven Tokmannille.

Vierailija
4068/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu myyjälle, joka ei tiedä mikä liittimen sielu on?

Vierailija
4069/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pyysin asiakkaan Y-tunnusta laskutusta varten. Hänen mukaansa kyseessä erittäin salainen tieto, jota ei rivityöntekijöille kerrota ja jota ei missään nimessä saa kerto amuille yrityksille. No Googletin tiedon itse.

2. Korkeasti koulutetulla nuorehkolla asiakkaalla oli teknisiä onglemia, joten kysyin mitä selainta hän käyttää. Vastauksesti sain, että ei heille kerrota mikä selain koneissa on, sillä sen tietää vain IT-osasto. No ratkaisin asian kysymällä häneltä minkä näköistä kuvaketta klikkaa kun menee nettiin.

Vierailija
4070/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolamme on tosiaan kiinni sunnuntaisin, emmekä avaa sitä teidän viiden hengen seuruettanne varten.

Vierailija
4071/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan olin baarimestarina suositussa menopaikassa. Juuri 18 vuotta täyttänyt neitokainen tilasi mansikkamargaritan, kerroin ettei ole listoilla, enkä edes vastaavaa pysty millään taikomaan, kun kyseinen juoma vaatii ihan oikeita mansikoita, eikä sellaisia meillä ole. Mutta voin kyllä vääntää jotain muuta "hedelmäistä" ja tyttömäistä.

Tyttö ei kaikessa herttaisuudessaan meinannut ymmärtää millään, etten lauantai yönä, kovimpaan kiire aikaan lähde kaupungille etsimään hänelle mansikoita, jotta hän saisi juomansa. Ei hän mitenkään ilkeä ollut, herttaisen hömppä vaan.

Mikä on herttainen hömppä?

Lapsi, joka olettaa, että yökerhosta lähdetään kiireyönä hakemaan tuoreita mansikoita.

Eli vi*tumainen asiakas, joka minäminä asenteella olettaa saavansa parempaa palvelua. Mikä siinä on herttaista?

Ap nimenomaan sanoi, että asiakas ei ollut mitenkään vittumainen tai ilkeä, vaan siis se herttainen hömppä. Naiivi ihminen.

Vierailija
4072/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelimesta loppuu akku, niin siihen soittaessa se ei soi. Oli yllättynyt, kun puhelimen laitto lataukseen auttoi ongelmaan.

Tavallaan loogista; eihän lankapuhelimissakaan mitään sähköjohtoa/-töpseliä ollut vaan vain se puhelinlanka.

Mitä hitsiä? Ei... Siitä puhelinpistokkeestahan se tuli se virta. XD

No juu, mutta arvaa, ovatko kaikki sen tienneet!

Pointtina tässä loogisuudessa lienee se, että varsinkin ns. vanhempi väki on jo aikoinaan ymmärtänyt sikäläisen teknologian (tai jonkin muun ilmiön) vähän ehkä puolittain, ja puolittainen ymmärrys jatkuu ja elää kyseisen teknologian (tai muun ilmiön) uudempienkin saavutusten kohdalla (ana)logisesti.

Vierailija
4073/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautakaupan kassalla:

Asiakas: ei teillä kuitenkaan ole tämöisiä ruuveja (töykeästi)

Kassa: kyllä vaan löytyy (ystävällisesti)

A: no ei varmaan samaa pituutta

K: kyllä löytyy, tuolta ruuvihyllystä (etsien katseellaan toista kassaa/ myyjää, eihä kassa-aluetta voi jättää tyhjäksi)

A: tarttis olla torx-kannalla

K: juu, kyllä löytyy, ristipäätä ja torxia

A: no rosteria ei kuitenkaan löydy

K: kyllä, löytyy rosteria, sähkösinkittyä, kuumasinkittyä

Toinen kassa tulee, lähden asiakkaan kanssa ruuvihyllyyn. Siellä seisomme lähekkäin kyseisten ruuvien edessä.

A: neiti haisee valkosipulille. En voi sietää valkosipulia!

Kaupat tuli!!!

Heh! Sulla on ollut satakuntalainen asiakas :D :D :D

Vierailija
4074/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on selvästi tyhmentyneet viimeisen 10,15 vuoden aikana ,älylaitteet suurimpana syynä uskon samalla peruskäytöstavat kadonneet

Oikeinkirjoitustaidosta puhumattakaan.

Vierailija
4075/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa työntekijä soittaa asiakkaalle takaisin, erään asiakkaan mielestä olisi pitänyt järjestää niin että aina on työntekijä vastaamassa puheluun klo 8-16. Ei onneksi pahasti jankannut asiasta :) Työpaikka oli vielä sellainen että hoitajilla ja sihteerillä oli muitakin töitä puhelimeen vastaamisen lisäksi.

Vierailija
4076/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä sattuu silloin tällöin: Asiakas tulee ostamaan tuotetta, joka oli "tänään siinä teidän mainoksessa" ja ihmettelee normaalia hintaa kassalla.

"Hmmm, anteeksi, mutta tämä tuote ei ole meillä tarjouksessa."

"No kyllä on, aamulla siitä mainoksesta kotona luin!!“

"Voisiko olla mahdollista, että nyt on sattunut sekaannus, meillä ei tosiaan nyt tällaista tarjousta ole".

"No kyllä on, minä itse sitä just tänään luin! Onko teillä ketään muuta täällä paikalla?!?".

*Kaivan meidän viimeisimmän mainoksen esille.*

"Anteeksi, mutta tästäkö katsoitte, tämä on meidän viimeisin mainos."

"No en minä muista minkälainen se oli, ei se kyllä tuo ollut, siinä se oli toisella sivulla."

"Valitettavasti tämä ei nyt kuitenkaan ole meillä tarjouksessa, vaan hinta on xx,xx."

"Eikö täällä nyt ole ketään muuta paikalla!? Minä kyllä katsoin, että tämä on tarjouksessa, ihan sen takia lähdin!"

"Olisiko mahdollista, että tarjous on tuolla ***? Pitäisikö teidän sieltä käydä katsomassa, kun meillä tämä ei valitettavasti ole tarjouksessa? Tai hei, voin kyllä äkkiä katsoa tästä sulle sen niiden sivuilta. Joo, täällä tämä näköjään olisi.." Näytän puhelimen ruutua ja yritän vetää huumorilla kuinka näistä ei aina itsekään muista missä mitäkin on, kun sitä mainospostia tulee niin paljon ja päläpälä.

Asiakas vilkaisee kuvaa närkästyneenä ja aloittaa valituksen, että ei hän kyllä enää sinne lähde, kun tänne jo tuli, ja miten ne voi myydä halvemmalla kuin te, ja kauheita kiskureita olette ja vedätätte ja juoksutatte asiakasta ja valivali valivali ja loppuun vielä joku henkilökohtaisuus: "Olet sinäkin yksi...*mulkaisu ja tuhahdus*, kun et voi edes vähän joustaa!"

Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏

Vuonna keppi ja kivi, kun olin töissä silloisessa Carrolsissa, asiakas tuli ostamaan kahta Clubburgeria yhden hinnalla. Kerroin, ettei semmoista tarjousta nyt ole, mutta asiakas tivasi kiven kovaan, että just oli nähnyt televisiossa mainoksen ko. kampanjasta, ihan varmana! Aikansa ihmeteltyämme kävi ilmi, että tyyppi oli katsonut videolta jotain vanhaa ohjelmaa, jonka mainoskatkolla oli moinen mainos ollut.

Vierailija
4077/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pizzeriassa töissä ja kerran eräs asiakas alkoi raivoamaan, koska joissain pizzoissa saattaa olla täytteenä vaikka herkkusieniä, sipulia tai oliiveja, vaikka hän ei pidä niistä. Ei uskonut millään, että eihän hänen tarvitse ottaa pizzaa epämieluisilla täytteellä ja että jotkut ihmiset haluavat pizzaan täytteitä, joista hän ei pidä. Ihan kuin vain yhden asiakkaan mieliksi pitäisi olla myynnissä vain sellaisia pizzoja, joista hän pitää. Tuo henkilö sitten lähti itkien, kiroillen ja huutaen pois paikalta ostamatta mitään

Vierailija
4078/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pizzeriassa töissä ja kerran eräs asiakas alkoi raivoamaan, koska joissain pizzoissa saattaa olla täytteenä vaikka herkkusieniä, sipulia tai oliiveja, vaikka hän ei pidä niistä. Ei uskonut millään, että eihän hänen tarvitse ottaa pizzaa epämieluisilla täytteellä ja että jotkut ihmiset haluavat pizzaan täytteitä, joista hän ei pidä. Ihan kuin vain yhden asiakkaan mieliksi pitäisi olla myynnissä vain sellaisia pizzoja, joista hän pitää. Tuo henkilö sitten lähti itkien, kiroillen ja huutaen pois paikalta ostamatta mitään

Nyt hän varmaankin kirjoittelee tälle palstalle aloituksia "miksi sitä, tätä ja tuota ei kielletä, kun en minä niitä tarvitse?!"

Vierailija
4079/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa töissä ja yllättävän moni asiakas ei tiedä mikä ero on mekolla ja hameella! Asiakas haluaa mekon, kuljetaan yhdessä myymälä ympäri ja esittelen kaikki mekot. Lopuksi tullaan farkkuhameiden luo, niin siinä ilme kirkastuu, että tarkoitin jotain tällaista. Tuntuu oudolle, kyse kuitenkin ihan suomalaisista asiakkaista!

=D =D

Minu non pakko tunnustaa, että en tiedä eroa... mekko ja hame on minulle sama asia. Johtunee varmasti siitä,. etten voi sietää mekkoja ja hameita, enkä päälleni sellaista kisko hätätapauksessakaan. Naurattaa kovasti, kun todella voisin olla kaupassa kuvailemasi urpå.. paitsi että siinä vaiheessa olisin kyllä saanut ison iskun päähäni, jos mekkoja ja hameita tulisin kyselemään.. =D

Ei niitä perunan mallisille rekkalesboille ole tarkoitettukaan.

Vierailija
4080/4751 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ihan totta sitä mieltä, että virkailijoiden tai asiakaspalvelijoiden pitäisi toimia lakien, sääntöjen ja asetusten vastaisesti, jos asiasi hoitaminen sellaista vaatisi?