Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4041/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelimesta loppuu akku, niin siihen soittaessa se ei soi. Oli yllättynyt, kun puhelimen laitto lataukseen auttoi ongelmaan.

Tavallaan loogista; eihän lankapuhelimissakaan mitään sähköjohtoa/-töpseliä ollut vaan vain se puhelinlanka.

Mitä hitsiä? Ei... Siitä puhelinpistokkeestahan se tuli se virta. XD

Vierailija
4042/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun lähes päivittäin selittämään asiakkaille, että jos heillä on pankkikortti, on heillä todennäköisesti pankkitili 🤦🏼

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4043/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelimesta loppuu akku, niin siihen soittaessa se ei soi. Oli yllättynyt, kun puhelimen laitto lataukseen auttoi ongelmaan.

Tavallaan loogista; eihän lankapuhelimissakaan mitään sähköjohtoa/-töpseliä ollut vaan vain se puhelinlanka.

No juu, mutta arvaa, ovatko kaikki sen tienneet!

Vierailija
4044/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi soittaa lääkärille kotiin, jos hän ei ole paikalla pitämässä vastaanottoa. "Siis häh? Kai teillä niiden numerot on?" Öö, ei. Ja vaikka olisi, en voi soittaa heille, jos he eivät ole töissä!

Niin ja yks asiakas oli pöyristynyt kun hänen varaama tietty hoitaja/fyssari tms oli perunut ajan sairastuttuaan. Siis ku hän olis niin just sille mennyt ja nyt kyllä halus tehdä valituksen. Siis öh pitäiskö sairaana tulla pitään vastaanottoa??

Vierailija
4045/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja "siis miten työterveyteen ei ole aikoja? Meillä on oikeus käyttää sitä." Öö ei kai työterveys mikään loputon kaivo ole...

Vierailija
4046/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että näistä asioista on päätetty eduskunnan säätämissä laeissa, ei lafkassamme. Äänestäkää hyvät ihmiset!

Pykälien taakse piiloutuminen on raukkamaisinta ikinä. Oksettavaa simputusta pahimmillaan: "mä voin tehdä just näin koska laki".

Vierailija
4047/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ne muovipussit eivät ole maksullisia siksi, että liikkeemme hyötyisi siitä.

On niissä pusseissa katteet aika kohdallaan, ja tuskin niistä saatuja varoja ohjataan luonnonsuojelutyöhön.

Ei tarvitsekaan ohjata luonnonsuojelutyöhön, koska sinä _teet_ sen luonnonsuojelutyön, kun et osta niitä muovipusseja.

Kyllä joo, ja säännönmukainen reittilento jää kentälle ilmakehän tuhoamiseen lähtemisen sijaan, kun minä _teen_ Sen Ilmastoteon, että menenkin junalla / laatikkopyörällä / sähköautolla. Just joo. 🥱

Vierailija
4048/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänen paikallisbussiin (normi julkinen vuoro) unohtamia silmälasejaan ei oltu tuotu oppilaitokseen johon hän itse meni.

Vierailija
4049/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipyhät. Joka vuosi saa selitellä asiakkaille näin roskakuskina miksi jäteastiasi tyhjennetään päivää aikaisemmin kuin normaalisti jos sattuu olemaan vaikkapa jouluaatto huomenna perjantaina.

Vierailija
4050/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Quokka kirjoitti:

Miksi asiakkaan on annettava hetu lääkärinaikaa varatessa. Miksi en myöskään voi varata aikaa soittajan kummin naapurille pelkällä nimellä.

No kerropa, miksi se hetu pitää antaa? Mitä sillä todistaa, varsinkaan puhelimessa?

Varsinkin kun hetu on tarkoitettu vain ihmisten yksilöintiin, ei se ole mikään salasana jolla voi todistaa henkilöllisyytensä eikä sitä pitäisi sellaisena käyttää. 

Niin, sitä käytetään siihen ihmisen yksilöintiin, kuten sanot

Hahhah, tulee näin terveydenhuollon työntekijänä elävästi mieleen kuinka monta kertaa joku Liisa Virtanen on ollut ihmeissään että ai onko saman nimisiä muitakin?.

Eläkeyhtiössä "Virtanen Raumalta" vaatii saada tietoja eläkkeestään. Ei halua antaa hetua, kun on varoitettu väärinkäytöksistä.

Virtanen onkin oikein fiksu. Hetu ei kerro puhelimessa toiselle osapuolelle yhtään mitään, Virtasen hetun voi luetella kaikki, jotka sen tietävät. Jos firmalla on noin alkeellinen "tunnistautuminen" niin kannattaa alkaa päivittämään pikimmiten!

Toisten hetuja voi saada monesta paikkaa laillisestikin. Itse törmännyt tähän esim. sijaisvanhempana sekä talon oston/myynnin yhteydessä.

Vierailija
4051/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se viikoittain tapahtuva klassikko. Olen myymälässä työvaatteissa ja firman nimi ja logo on päähineessä essussa ja paidassa ja minulla on nimikyltti. Asiakas lähestyy ja kysyy olenko töissä täällä?

A: Oletko töissä täällä?

M: Kyllä vain. 😊 Miten voin auttaa?

A: Et sä varmaan tiedä... / tiedätkö sä näistä...?

M: (ulkoisesti) (sisäisesti) 😤😖😡🤬🤬🤬🤯)

Itselläni on useasti käynyt niin, että kun ilmiselvää kaupan työntekijää lähestyy kysyen jostain tuotteesta niin vastaus on "en tiedä kun en ole siltä osastolta" tai jotain muuta vastaavaa. Ei hän kuitenkaan ilman erillistä pyyntöä etsi minulle henkilöä, joka asiasta tietäisi.

Vierailija
4052/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadotin nyt sen viestin, mutta ööööö, nuohouksen voi suorittaa myös takan kautta 🤦🏻🤦🏻🤦🏻.

Vierailija
4053/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuotavat sähköjohdot kirjoitti:

Aikanaan sähkärinä olin alustavasti silmittelemässä ja arvioimassa vanhan talon ikivanhojen sähköjen uudistamista. Hinnastakin oli juttua ja asiakas oli toiveikas, että johtojen vaihtamisen jälkeen säästäisi sähkölaskussa, koska uudet kaapelit eivät luonnollisesti hukkaisi ja vuotaisi niin paljoa sähköä kuin vanhat...

Joskus harvoin olen jäänyt vallan sanattoimaksi. Tämä oli yksi niistä kerroista...

Näitä rakennuksiin, tekniikkaan yms. liittyviä harhaluuloja on todella paljon, mutta yleisin niistä on äänieristeet. 

Siis äänieristyksellä tarkoitetaan tietyn materiaalin kykyä estää äänen kantautumista sisään. Siellä välissä ei ole siis mitään "äänieristeitä", jotka asennetaan sinne tyyliä lämpöeristeet. Eri asia joku äänitysstudio, laboratorio tms, johon on sellainen erikseen asennettu, mutta asuintaloissa sellaista ei kyllä laiteta, ellei asukas ole sellaista itse hankkinut. 

Kerran asukas sanoi naapurista kuuluneen kolahduksen jälkeen "tämä on vanha talo, niin on vähän äänieristeet kuluneet" Juu ei niitä ole olemassa ja jos olisi, niin miten ne kuluu? Kovaa huutamalla vai? :)

Ihan vanhoissa kämpissä (tyyliä 80 vuotta tai enemmän) on muuten usein aika hyvä äänieristys, uusissa taloissa myös, mutta siitä väliltä olevat, ennen nykyisiä vaatimuksia rakennetut talot on joskus aika meluisia. 

On erikseen seinälevyjä, jotka eristävät ääntä ja ne voi asentaa ihan tavallisen seinän päälle.

Vierailija
4054/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuren marketin vaateosaston myyjänä ollessa vanhempi rouva syöksyi sovituskopista seteli kädessään hokien minulle, että maksan nämä housut nyt. Jouduin selittämään, että ei, ette voi maksaa niitä  sovittamianne housuja minulle vaan ne pitää maksaa kassalle. Nainen yritti vaan tunkea seteliä käteeni ja lopulta hänen ystävättärensäkin saapui paikalle ja yritti sanoa, ettei niitä voi maksaa tänne osastolle. Asian lopulta ymmärrettyään lähti sitten närkästyneenä pikavauhtia sinne kassalle mutisten jotain mennessään ja jättäen hölmistyneen kaverinsa seisomaan niille sijoilleen.

Oliskohan rouvalle sattunut vahinko omiin pöksyihin ja halusi nopeasti ulos kaupasta? Itse olisin myyjänä ottanut hintalapun(koodin) & rahan ja päästänyt rouvan tiehensä jos housuissa ei ollut hälytintä. Kassalla olisi riittänyt se lappu housuista & raha ja asia olisi hoidettu. Eiköhän sen verran aikaa, ja inhimillisyyttä, olisi löytynyt?

Vierailija
4055/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelimet kylläkin toimivat myös sähkökatkon aikana.

Vierailija
4056/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se viikoittain tapahtuva klassikko. Olen myymälässä työvaatteissa ja firman nimi ja logo on päähineessä essussa ja paidassa ja minulla on nimikyltti. Asiakas lähestyy ja kysyy olenko töissä täällä?

A: Oletko töissä täällä?

M: Kyllä vain. 😊 Miten voin auttaa?

A: Et sä varmaan tiedä... / tiedätkö sä näistä...?

M: (ulkoisesti) (sisäisesti) 😤😖😡🤬🤬🤬🤯)

Itselläni on useasti käynyt niin, että kun ilmiselvää kaupan työntekijää lähestyy kysyen jostain tuotteesta niin vastaus on "en tiedä kun en ole siltä osastolta" tai jotain muuta vastaavaa. Ei hän kuitenkaan ilman erillistä pyyntöä etsi minulle henkilöä, joka asiasta tietäisi.

Ihan sama kokemus minulla. Tekisi mieli sanoa, että mitäs teet täällä eri osastolla.

Vierailija
4057/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas vaati hyvitystä kanavapakettiin kun valioliigan ottelua oli jouduttu siirtämään elisabethin kuoleman vuoksi

Vierailija
4058/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jouduin kaupassa selittämään asiakkaalle miltei rautalangasta vääntäen että ei ole mitään väliä sillä mitenpäin asetat konetiskiainetabletin lokeroonsa. Edelleen mummu vaan vänkäs: mutta kun siinä on se huuhteluainekin samassa niin mistä se kone tietää koska sen pitää ottaa se huuhteluaine? Meinas huumori loppua.

Vierailija
4059/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankapuhelimet kylläkin toimivat myös sähkökatkon aikana.

Kyllä autonkin sähkölaitteet toimivat sähkökatkon aikana. Ja vaikkapa taskulamput. Mutta kyllä ne silti sähköllä toimivat, kuten lankapuhelinkin. Ei ole kaasu- tai höyrykäyttöisiä lankapuhelimia. Eikä ääni siirry aineettomasti paikasta toiseen, kuten ei valokaan – materiasta puhumattakaan.

Vierailija
4060/4751 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hänen sähkönsä katkeavat ja se on, niin, hänen oma syynsä. Tuntuu olevan hankala käsittää. Tai kun en voi tehdä mitään lain yli, vaikka olisitte olleet 40v naimisissa. Outoa, että joudun selittämään etten voi rikkoa lakia.