Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Ravintola-asiakas ei millään ymmärtänyt, miksi jäävesi maksaa, ja myös jäätön vesi!
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-asiakas ei millään ymmärtänyt, miksi jäävesi maksaa, ja myös jäätön vesi!
Varsinkin hienommassa ravintolassa on aika vaikea ymmärtää että miksi ihmeessä alkoholiton juoma ei kuulu annoksen hintaan, kun on kuitenkin käytännössä selvää että jotain se asiakas ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoherranvirastossa kirjoitetaan todistuksia kuoleman jälkeen, johon kirjataan perilliset eli kaikki vainajan lapset ym. Eräs asiakas pyysi olla kirjaamatta isänsä avioliiton ulkopuolella syntynyttä lasta, koska hänen ei tarvitse periä mitään... Oli tympeä kun en suostunut rikkomaan lakia.
Tuossa on mahd. ollut kysymys jo yllytyksestä rekisterimerkintärikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse kerran eräs maitoallergikko sai slaagin, kun haukkasi maidottomaksi merkkityä tuotetta. "Tässähän on majoneesia" No niin onkin, entäs sitten? Siinä sitten asiallisesti selitettiin, ettei meidän majoneesi sisällä maitoa, kuten ei majoneesi noin yleensäkään. Jos epäilyttää, voi tarkistaa, mutta majoneesi=maito ajatushan ei päidä lainkaan paikkaansa.
Aika moni majoneesi sisältää maitojauhetta.
Vierailija kirjoitti:
ÄläMutuileTäällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vähän vanhemmassa väessä on näitä, joiden mielestä virasto kuin virasto, kyllä niissä kaikissa tiedetään heidän kaikki asiat. Kaupungintalolta voi mennä kyselemään laina-asioita ja pankissahan toki tiedetään, että onko syyttäjä jo tehnyt päätöksen siinä heidän naapuririita-asiassa... Sit kun käy ilmi että terveyskeskuksen aulassa kuullut lainopilliset neuvot ei ihan pädekään, alkaa rähjääminen.
Syyttäjä ei tee päätöstä riita-asioissa. Itse asiassa syyttäjä ei tee päätöksiä edes rikosasioissa. Syyttäjä vain tekee haastehakemuksen käräjäoikeudelle tai jättää sen tekemättä rikosasioissa. Riita-asioihin ei liity syyttäjää tai poliisin esitutkintaa, vaan kantaja tekee suoraan haastehakemuksen käräjäoikeudelle.
Älä AV-mamma jätä leipätyötäsi. :)
Rikosasioissa kyllä syyttäjä on se, joka tekee esimerkiksi syyttämättäjättämispäätöksiä. Että jos snobbailet, niin snobbaile edes oikein. :)
Ehkä hän tarkoitti sjp:tä tuolla kryptisellä "jättää sen tekemättä" -muotoilullaan? Tai sitten, ja jälleen ehkä, hän tarkoitti, ettei sjä anna tuomiota? :D
N. 20v sitte jouduin valistamaan erästä maalaismiestä että en ole seksikaupan myyjänä velvollinen ottamaan suihin vaikka asiakas ostaa tuotteita yli 200€.lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoherranvirastossa kirjoitetaan todistuksia kuoleman jälkeen, johon kirjataan perilliset eli kaikki vainajan lapset ym. Eräs asiakas pyysi olla kirjaamatta isänsä avioliiton ulkopuolella syntynyttä lasta, koska hänen ei tarvitse periä mitään... Oli tympeä kun en suostunut rikkomaan lakia.
Tuossa on mahd. ollut kysymys jo yllytyksestä rekisterimerkintärikokseen.
Ei oikeastaan, koska itse rikosta ei tapahtunut, joten ei voi olla yllytystäkään. Kyseessä voisi korkeintaan olla yritetty yllytys, joka ei ole rangaistava, ellei niin ole erikseen säädetty.
On se kumma juttu kun eräälle rouvalle joutui selittämään miksi tilattu ruoka ei ollut valmis alle kymmenen minuutin jälkeen tilaamisesta, kun kassalla kerrottiin jo ruokajonon olleen n. 25min. Turha oli hänen väittää vastaan kun koneelta näimme jatkuvasti kaikki ajat.
"Pahoittelen, lapsesi on täysi-ikäinen, en voi antaa hänen infoaan sinulle jos ei ole sanotun lapsen lupaa".
"Jaa miten tiedän, kuka olet? Kerroit minulle tämän puhelun alussa".
"Niin, tiedän, että olet (henkilö x joka ennen oli huoltaja). Koska kerroit".
"Niin. Jos siis, kuten ehdotat, valehtelisit minulle, että olet lapsesi, niin se on erittäin laitonta".
"Niin. En todellakaan suosittele, että itse kerrot nauhoitetulla puhelulla aikovasi tehdä petoksen, ja sitten vielä teet sen. Miksei? Se on laitonta, ja kuten tiedätte, rouva, tämä puhelu nauhoitetaan".
"Älä nyt ihmeessä kerro että aiot tehdä petoksen. Olen pakotettu ilmiantamaan tämän puhelun, koska muuten rikomme molemmat lakia".
(Specsaversien briteissä saatavilla oleva Lensmail luetaan lääketieteelliseksi informaatioksi, ja tukipuhelut nauhoitetaan. Ihan sama minulle, jos soitat ja korjaat jotain opiskelijatyttäresi asioita teeskennellen olevasi hän, varmaan monikin vanhempi tekee niin. Mutta kun puhelut _nauhoitetaan_, niin jos _kerrot_suoraan_ että aiot tehdä petoksen, vaikka mitenkin viattoman niin et jätä muuta vaihtoehtoa kuin raportoida, jos jäisin kiinni sellaisesta "ehheh hehheh tottakai olet tyttäresi" niin saisin vähintään potkut ja luultavasti pahempaa).
Vierailija kirjoitti:
Pitipä kerran pikkujoulun aikaan selittää semmoinenkin, että jalkakäytävän hiekoittaminen ei kuulu taksin toimenkuvaan. Minkä minä sille voin, että on liukasta? Pitäisikö olla lapio ja sorasäkki peräkontissa?
Kyllä joillakin kuskeilla on mukana.
Työskentelen nuohoojana. Kysymys, jota aina jaksan ihmetellä, on tämä:
"Tarviiko sun päästä tuonne katolle?"
... Niin no, helpompaahan olisi toki vain pudistella päätä ja kirjoittaa lasku. Olen aina kuvitellut, että nuohoojan toimenkuva on edes jollakin tasolla kaikille tuttu.
Vuotavat sähköjohdot kirjoitti:
Aikanaan sähkärinä olin alustavasti silmittelemässä ja arvioimassa vanhan talon ikivanhojen sähköjen uudistamista. Hinnastakin oli juttua ja asiakas oli toiveikas, että johtojen vaihtamisen jälkeen säästäisi sähkölaskussa, koska uudet kaapelit eivät luonnollisesti hukkaisi ja vuotaisi niin paljoa sähköä kuin vanhat...
Joskus harvoin olen jäänyt vallan sanattoimaksi. Tämä oli yksi niistä kerroista...
Sähköä hukkaantuu vähemmän siirtohäviöihin jos uudet johdot laittaa paksumpina. Tosin siinä tuskin montaa promillea voi säästää omakotitalossa.
Ihmiset on selvästi tyhmentyneet viimeisen 10,15 vuoden aikana ,älylaitteet suurimpana syynä uskon samalla peruskäytöstavat kadonneet
Että asiakas ei voi jättää kirjastoon rikkinäistä printteriään korjattavaksi. Ja toinen asiakas olisi halunnut, että kirjasto hoitaisi hänen puolestaan perukirjan tekemisen.
Erään lehtitalon vaihteella kerroin soittajalle, miten tehdään banaanikärpäsansa.
Kaupassa töissä ollessani ulkomaalaistaustaiselle naiselle kuukautissiteiden käyttötarkoituksen. Oli muuten hiukan hankala olo, kun törmäsin ko. henkilöön seuraavana päivänä, kun asui samassa talossa lapsineen missä mekin.
Ei tapahtunut itselleni, mutta eräs tuttava kertoi kuinka asiakas oli käärmeissään, kun kotipostiinsa tilaamansa pakettia ei voinutkaan noutaa lomapaikkakunnan postista. Posti kuin posti, kuulemma, paketit teleporttautuvat toimipisteeltä toiselle. Tai sitten firmat lähettävät paketin jokaiseen Suomen postitoimipaikkaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos puhelimesta loppuu akku, niin siihen soittaessa se ei soi. Oli yllättynyt, kun puhelimen laitto lataukseen auttoi ongelmaan.
Tavallaan loogista; eihän lankapuhelimissakaan mitään sähköjohtoa/-töpseliä ollut vaan vain se puhelinlanka.
Voi olla, mutta kyllä se on Risman akkojen vakiojuoruaihe, miten paljon kenelläkin on hilloa (tai pikemminkin _ei_ole, vaikka "on niin olevinnaan herroo").