Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
2041/4751 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K kirjoitti:

Parhaat idiootit henkilökohtaisesti tavannut työkkärin asiakaspalvelussa, jossa olin hetken excursiolla paremman puutteessa. Yksi kiukkuinen setä soittaa ja raivoaa aikansa. Ei suostu kertomaan nimeään eikä yhteystietojaan, mutta rahaa hänelle pitäisi lähettää heti, koska hän on nyt työtön. Ei kuunnellut selitystäni ja lopulta jouduin vain sulkemaan puhelimen.. mahtoi harmittaa kun asian tajusi. Jokapäiväinen ongelma siellä oli asiakkaat, jotka eivät ymmärrä luettua. Aina joku tuli huutamaan, että tämän asianhan piti olla kunnossa, ja silti kotiin oli tullut kirjeitse työttömyysturvalausunto: ei estettä työttömyysturvan maksamiselle.

Osalla ihmisistä on todella matala älykkyysosamäärä. He eivät voi sille mitään. Olen joutunut pari kertaa elämässäni asioimaan työkkärissä ja täytyy sanoa että ihmisten siellä saama kohtelu oli välillä varsin hyytävää. Ei ihme että joillain on vähän "nyrkit pystyssä" aina ko. laitoksen kanssa asioidessa.

Stressi alentaa kognitiivisia kykyjä ja erityisesti voimakas stressi, mitä taloudellinen ahdinko saa aikaan. Työttömällä ei ole usein myöskään varaa syödä terveellisesti vaan ruokaympyrä koostuu suurimmaksi osaksi roskaruuasta, mikä alentaa ajattelukykyä, kun aivot eivät saa tarvitsemiaan rakennuspalikoita.

t. työttömyyden kokenut nuori

Vierailija
2042/4751 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti kirjoitti:

Täsmennän tätä. Kyllä Kela-korvattavia lääkkeitäkin saa ostaa yli kolmen kuukauden tarpeen. Niistä ei vain saa Kelan korvausta suoraan apteekista, vaan asia pitää selvitellä suoraan Kelan kanssa. Jos haluaa ostaa kerralla esim. koko vuoden lääkkeet ja jossain vaiheessa tuleekin muutoksia vaikkapa lääkemuotoon          tai -vahvuuteen, on turha odotella Kelalta jälkikäteenkään korvausta tarpeettomasti ostetuista lääkkeistä.  Ja ilman Kelan korvausta ostetut lääkkeet eivät myöskään kartuta vuosittaista maksukattoa.

Varsinaisesta asiasta:

Olen joutunut selittämään asiakkaalle, että emme apteekissa tunnista kaikkia valtakunnan lääkäreitä naaman perusteella.

Keskusteli meni siis näin:

Asiakas: Haluan lääkettä "Troppi".

Minä: Valitettavasti en voi "Troppia" teille toimittaa, koska se on reseptivalmiste.

Asiakas tuohtuneena: Ettekö te tiedä, että minä olen lääkäri!

Minä: Nyt siis tiedän, mutta kyseistä lääkettä ei myydä lääkäreillekään ilman reseptiä.

Periaatteessa se että lääkäri pyytää reseptivalmistetta apteekista, voidaan katsoa hänen omaksi lääkemääräyksekseen

Voiko lääkärit kirjoittaa reseptin itselleen? Oon miettinyt että miten tuo menee... Jos lääkäri tarvitsee jotain lääkettä niin voiko itse kirjoittaa sen, vai pitääkö pyytää toista lääkäriä kirjoittamaan se? Tai jos lääkäri haluaisi jotain pkv- lääkkeitä niin onko niiden kanssa vielä jotenkin tarkempi valvonta?

Lääkäri voi kirjoittaa itselleen mitä tahansa lääkettä joko käyttöön tai sitten " ammatinharjoittamista" varten. Joidenkin lääkärien, siis niiden jotka ovat väärinkäyttäneet PKV-lääkkeitä, oikeuksia on voitu rajoittaa niin että eivät voi määrätä näitä, mutta lähtökohtaisesti kuka tahansa lääkäri voi määrätä mitä tahansa reseptilääkettä kenelle tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/4751 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa jo se oma ketju noille reseptiasioillenne!

Vierailija
2044/4751 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisillä on oikeus ulkoiluttaa koiraa myös keskellä yötä. Eikä isännöitsijä oikeastaan voi tehdä mitään keskellä yötä ulkona liikkuvalle ei-taloyhtiössä-asuvalle tuntemattomalle koiranulkoiluttajalle. Varsinkaan kun kyse oli yksittäisestä lyhytkestoisesta tapahtumasta, josta ei ollut muuta tietoa kuin että ulkona kulki ihminen jonka koira haukahti.

Vierailija
2045/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa jo se oma ketju noille reseptiasioillenne!

Perusta itse oma ketju, jossa voit kieltää kaikkea sinulle sopivaa.

Vierailija
2046/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, että fiksut, koulutetut ihmiset on aina aivan ihmeissään siitä, että miksi keittiöltä täytyy tilata kahvitukset ja muut ylimääräiset ja normaalista poikkeavat jutut ajoissa, viimeistään edellisenä päivänä, EI 5-15 minuuttia ennen kun palaveri alkaa ja siihen tarvitaan 20-25 hengelle "

Niillä fiksuilla ja koulutetuilla on yleensä varaa palkata apuvoimaa, joka koordinoi tällaiset järjestelyt.

No minkähän takia meidän firmassa joku aina pölähtää itse henk koht paikalle viime tingassa, eikä delegoi sitä hommaa vaikkapa sihteerille (tai muulle "apuvoimalle" joita ei meidän firmassa ainakaan ole).

Selitetty on moneen kertaan, että ilmoitukset ja tilaukset viimeistään edellisenä päivänä, hätätapauksessakin aikaa tarvitaan enemmän kun se 10 minuuttia, koska meillä EI OLE koko ajan valmiiksi tehtyjä tarjoiluja jotka vaan kannetaan pöytään, tai jos on, ne on varattu johonkin. Keittiöt pyrkii ennakoimaan että kaikkea on riittävästi, mutta ei liikaa, näin on tehty jo ennen kun tämä hävikkiruoka tuli otsikoihin, se ei ole mikään uusi ilmiö että hävikkiä yritetään estää.

Ja siinä ei apukädet auta, kun se kahvi ei tipu nopeammin, vaikka siinä olis 100 ihmistä vieressä katsomassa.

Vierailija
2047/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksi meidän kaupassamme myydään arpoja joista ei ikinä voita mitään :) 

Vierailija
2048/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos asiakas on maksanut ostoksensa luottokortilla ja palauttaakin myöhemmin tuotteet meille, hyvitämme tuotteiden summan hänen luottotililleen emmekä anna summaa hänelle käteisenä/siirrä kyseistä rahasummaa hänen pankkitililleen. Tämä oli asiakkaan jostain syystä erittäin vaikea ymmärtää ja hyväksyä, vaikka on normaalikäytäntö luottokorttimaksuissa.

Vierailija
2049/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kylmäaseman käteismaksupääte ei ole pankkiautomaatti, jonka voisin käskeä sylkäisemään setelin ulos... Oh ne nyyhkytarinat siitä kuinka nyt ei ole rahaa ja auto jää mittarille. Se on silti niin, en saa päätettä antamaan rahaa ulos vaikka kuinka symppaisin.

Vierailija
2050/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan, siis tottakai menetetty raha palautetaan! Mutta en voi käteiseksi muuttua juuri sillä hetkellä.

Vierailija
2051/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkan, siis tottakai menetetty raha palautetaan! Mutta en voi käteiseksi muuttua juuri sillä hetkellä.

Jos kysymyksessä oli huoltoasema jolla oli myös tuo kylmäasemamittari, niin todennäköisesti teiltä olisi löytynyt sieltä avain, jolla maksuautomaatin saa auki ja tyhjennettyä.

Vierailija
2052/4751 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysymyksessä oli huoltoasema jolla oli myös tuo kylmäasemamittari, niin todennäköisesti teiltä olisi löytynyt sieltä avain, jolla maksuautomaatin saa auki ja tyhjennettyä.

Teoriassa kyllä, luonnollisestikin ne tyhjennetään ajoittain. Mutta noita ei päivystyksenä hoideta ja mitenkä meinaat kirjanpidon kanssa käyvän, jos sieltä joku käy napsimassa seteleitä yllättäin?

Vierailija
2053/4751 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyse liikenneasemasta, niin palautuksen saa kassasta samantien. Ei koske siis lainkaan kyseistä asiaa.

Vierailija
2054/4751 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
2055/4751 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tropiikissa ei ole susia. Myöhemmin juteltuani opaskollegoiden kanssa selvisi, että hän oli tentannut saman asian 5 eri ihmiseltä. Liekö mantsan ja bilsan tuntien sijaan lukenut liikaa Viidakkokirjaa.

Vierailija
2056/4751 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lailq kirjoitti:

Että tropiikissa ei ole susia. Myöhemmin juteltuani opaskollegoiden kanssa selvisi, että hän oli tentannut saman asian 5 eri ihmiseltä. Liekö mantsan ja bilsan tuntien sijaan lukenut liikaa Viidakkokirjaa.

Jos vertaa tätä intiansuden levinnäisyysaluetta https://fi.wikipedia.org/wiki/Intiansusi tähän trooppisten alueiden karttaan https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/World_map_ind…, niin minun silmääni näyttäisi siltä, että intiansusi asuu myös tropiikissa.  Intiassa asui myös Viidakkokirjan kirjoittanut Rudyard Kipling.

Vierailija
2057/4751 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lailq kirjoitti:

Entäs Brasiliassa elävä harjasusi?

Vierailija
2058/4751 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä näyttää siltä, että arabiansusi, intiansusi ja harjasusi asuvat tropiikissa.

Kyse on sitten siitä, määritellänkö "sudeksi" vain Canis lupus alalajiin kuuluvat vain kaikki Canidae-heimon lajit, joita on tavattu kutsua susiksi.

Vierailija
2059/4751 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on sudelle ihminen

Vierailija
2060/4751 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin kukkaruukun alustaa niin siis millaiselle ruukulle ? Ei teillä ole sellaista alustaa . Niin millainen teidän ruukkunne on ? Se on sellainen sanko no mitenkä jos käyttäisitte sitä sankon kantta voi ei olinpas minä tyhmä kun en älynnyt. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi