Miksi Jumalalla on ihmisille eri säännöt kuin itselleen?
Kommentit (67)
Koska ihmisillä on niin järjetön tarve tuntea lohtua että he mielummin uskovat ikävän, narsistisen psykopaatin hallitsevan universumia kuin hyväksyisivät merkityksettömyytensä.
Aika on lyhyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ihmiset jotka ovat keksineet "jumalan" antamat säännöt muille ihmisille jumalan nimissä, pelkkänä tarkoituksenaan päästä manipuloimaan toisten ihmisten käytöstä omaksi edukseen. Kun oma auktoriteetti ei riitä, niin otetaan mukaan jumala, ja aina joku heikkotahtoinen menee lankaan.
Eikös se ole koko luomakunnan etu, että ihmiset jakaisivat omastaan tarvitseville, tekisivät hyvää kaikille, eivät kostaisi pahaa pahalla, kääntäisivät toisen posken.
Jos jokainen eläisi täällä niin kuin Kristus opetti se olisi meidän kaikkien parhaaksi.
Valitettavasti katoavan pieni määrä ihmisiä enää seuraa sitä mitä Jeesus opetti.
Ihmiset ovat juuri sellaisia millaiseksi Kirjoitukset kuvaavat ihmiset viimeisinä päivinä.
Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
2. Timoteus 3:1-5
Tyypillinen uskovainen, ei ikinä vastaa itse kysymykseen, eikä tartu pointtiin, vaan heittää jonkun satunnaisen saarnan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumala ei ole ihminen.
Koskeeko etiikka ja moraali pelkästään ihmistä?
Moraali ja etiikka ovat ihmisen itse itselleen keksimiä käsitteitä. Se että ihminen vaatisi Jumalaa toimimaan niiden puitteista on asettumista Jumalan yläpuolelle.
Raamatussa puhutaan paljon hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä.
Eikö Jumala piittaa näistä asioista ollenkaan? Minä kun olen ymmärtänyt, että etiikka ja moraali on kristinuskossa ihan siellä ytimessä ja yksi tärkeimpiä asioista.
Erityisesti VT toteaa että Jumala on sekä ankara että oikeudenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Aika on lyhyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ihmiset jotka ovat keksineet "jumalan" antamat säännöt muille ihmisille jumalan nimissä, pelkkänä tarkoituksenaan päästä manipuloimaan toisten ihmisten käytöstä omaksi edukseen. Kun oma auktoriteetti ei riitä, niin otetaan mukaan jumala, ja aina joku heikkotahtoinen menee lankaan.
Eikös se ole koko luomakunnan etu, että ihmiset jakaisivat omastaan tarvitseville, tekisivät hyvää kaikille, eivät kostaisi pahaa pahalla, kääntäisivät toisen posken.
Jos jokainen eläisi täällä niin kuin Kristus opetti se olisi meidän kaikkien parhaaksi.
Valitettavasti katoavan pieni määrä ihmisiä enää seuraa sitä mitä Jeesus opetti.
Ihmiset ovat juuri sellaisia millaiseksi Kirjoitukset kuvaavat ihmiset viimeisinä päivinä.
Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
2. Timoteus 3:1-5Tyypillinen uskovainen, ei ikinä vastaa itse kysymykseen, eikä tartu pointtiin, vaan heittää jonkun satunnaisen saarnan
Ei tuossa kysytty mitään.
Eikä siinä myöskään ollut mitään pointtia, se oli vain henkilön oma mielipide,
mikä osoitettiin vastauksella kyseenalaiseen valoon, sillä henkilö,
joka olisi hänen mielestään keksinyt Jumalan tavoitellakseen omaa etuaan,
ei päde Kristuksen kohdalla, sillä se mitä Kristus opetti,
ei ole eduksi vain oman edun tavoittelioille, vaan se on meidän kaikkien parhaaksi, koko luomakunnan parhaaksi.
Peruskoulun opettaja luki pitkiä kappaleita Jobin kirjasta, oletko käynyt lumen varastohuoneessa.. Kun Jumala sanoi että Jobin on turha mitellä voimiaan Hänen kanssaan.
Job: minä olen liian halpa, mitäpä minä sinulle vastaisin.
Uskonnolla ei voida hallita, on monessa kohdassa selitetty Raamatussa. Joten ei Jumalakaan hallitse väkivalloin, Hänen tykönänsä on anteeksiantamus, että Häntä peljättäisiin.
Ihmisen logiikalla voidaan hyvin ymmärtää.
Ahaa. Ihmettelin, että mistä sännöistä tässä puhutaan, mutta ilmeisesti ongelma on se miksi Jumala on sallinut ihmisten kuolla VT:ssa ja joissain tapauksissa ollut itse aktiivinen osapuoli jonkun kuolemaan.
Minusta on ihan ymmärrettävää, että pahoilla teoilla on seuraukset. Miksei Luoja saisi poistaa luomaansa olentoa joka tekee pahaa?
Miksi Jumala sitten saa tappaa pahantekijän, mutta me emme? Me olemme vajavaisia arvioimaan toisen tilaa, + meidän ei tarvitse kantaa taakkaa jonkun hengen ottamisesta.
VT:n tapahtumissa kuoli myös pahaa tehneiden ihmisten viattomia lapsia, mutta heille on annettu mahdollisuus ikuiseen elämään.. Jeesus kävi tuonelassa saarnaamassa evankeliumia.
Aika on lyhyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille, paitsi naisille, homoille, äyriäisiä syöville, sunnuntaisin töissä käyville, sekoitekuituja käyttäville...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkivaltiaalla on selvästi vihanhallintaongelmia, kun välillä pitää raivota ja lähettää vedenpaisumuksia ja heinäsirkkoja ja ties mitä kirouksia.
Siinä on syytäkin olla vihainen kun ihmiset raiskaa, murhaa, kiroaa, valehtelee, varastaa, pettää jne.... listaa voisi jatkaa ja jatkaa
Pitäisikö kaiken tietävän kaikkivaltiaan joka on nämä ihmiset kaltaisekseen luonut ottaa edes osittain vastuuta asiasta ihan itse?
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Ihmettelin, että mistä sännöistä tässä puhutaan, mutta ilmeisesti ongelma on se miksi Jumala on sallinut ihmisten kuolla VT:ssa ja joissain tapauksissa ollut itse aktiivinen osapuoli jonkun kuolemaan.
Minusta on ihan ymmärrettävää, että pahoilla teoilla on seuraukset. Miksei Luoja saisi poistaa luomaansa olentoa joka tekee pahaa?
Miksi Jumala sitten saa tappaa pahantekijän, mutta me emme? Me olemme vajavaisia arvioimaan toisen tilaa, + meidän ei tarvitse kantaa taakkaa jonkun hengen ottamisesta.
VT:n tapahtumissa kuoli myös pahaa tehneiden ihmisten viattomia lapsia, mutta heille on annettu mahdollisuus ikuiseen elämään.. Jeesus kävi tuonelassa saarnaamassa evankeliumia.
Miksi kaikkivaltias ja kaiken ennalta näkevä jumala luo ihmisiä joiden tietää tekevän pahaa? Ja sen jälkeen vielä rankaisee sitä ihmistä omista teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jumala tekeytyi ihmiseksi, joka elämässään noudatti vanhan testamentin sääntöjä täydellisesti. Kun ihmiset hänet olivat tappaneet, tuli "säännöksi" pelkästään uskoa Häneen. Muuta ei tarvita.
No kyllä tarvitaan parannus eli pahojen tekojen tekemisen lopettaminen. Usko Jeesukseen ei auta ellet kunnioita ja seuraa hänen opetuksiaan.
On suuri harha tehdä jatkuvasti syntiä ja kuvitella, että kun uskon Jeesukseen niin aina olen hänelle kelvollinen.
Usko Jeesukseen on myös uskoa hänen sanaansa ja tehdä sen mukaan. Jeesus sanoi: "Ei jokainen joka sanoo minulle, Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee minun taivaallisen isäni tahdon".
sanannoudattaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tekeytyi ihmiseksi, joka elämässään noudatti vanhan testamentin sääntöjä täydellisesti. Kun ihmiset hänet olivat tappaneet, tuli "säännöksi" pelkästään uskoa Häneen. Muuta ei tarvita.
No kyllä tarvitaan parannus eli pahojen tekojen tekemisen lopettaminen. Usko Jeesukseen ei auta ellet kunnioita ja seuraa hänen opetuksiaan.
On suuri harha tehdä jatkuvasti syntiä ja kuvitella, että kun uskon Jeesukseen niin aina olen hänelle kelvollinen.
Usko Jeesukseen on myös uskoa hänen sanaansa ja tehdä sen mukaan. Jeesus sanoi: "Ei jokainen joka sanoo minulle, Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee minun taivaallisen isäni tahdon".
Tuotteen toimivuus on tekijän vastuulla. Ihan turhaa jeesustella millään Jeesuksilla ennen kuin jumala alkaa tekemään parempia ihmisiä.
Miksi kaikkivaltias ja kaiken ennalta näkevä jumala luo ihmisiä joiden tietää tekevän pahaa? Ja sen jälkeen vielä rankaisee sitä ihmistä omista teoistaan.[/quote]
Jumala haluaa tehdä taivaallisille hallituksille ja valloille tiettäväksi suuren viisautensa seurakunnan (uskovien) kautta.
Niin korkealla kuin taivas on maata niin korkealla on hänen ajatuksensa meidän ajatuksiamme.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkivaltias ja kaiken ennalta näkevä jumala luo ihmisiä joiden tietää tekevän pahaa? Ja sen jälkeen vielä rankaisee sitä ihmistä omista teoistaan.
Jumala loi ihmiselle vapaan tahdon. Jokaisella ihmisellä on vapaa tahto valita tekeekö hyvää vai pahaa.. minusta on vähän hupsua syyttää Jumalaa omista valinnoista.
Miksi pahan tekijöiden on ylipäätään pitänyt syntyä? Heidän pahat tekonsa ja siitä seurannut tuomio tuovat ilmi Jumalan oikeudenmukaisuutta, heidän elämänsä on varoittava esimerkki muille ja täten saattaa edesauttaa jonkun toisen pelastumista..
Vaikka Jumala tietää miten meille lopulta käy, on valinnat silti olleet meidän omia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkivaltiaalla on selvästi vihanhallintaongelmia, kun välillä pitää raivota ja lähettää vedenpaisumuksia ja heinäsirkkoja ja ties mitä kirouksia.
Siinä on syytäkin olla vihainen kun ihmiset raiskaa, murhaa, kiroaa, valehtelee, varastaa, pettää jne.... listaa voisi jatkaa ja jatkaa
Pitäisikö kaiken tietävän kaikkivaltiaan joka on nämä ihmiset kaltaisekseen luonut ottaa edes osittain vastuuta asiasta ihan itse?
Niille jotka sydämestään kääntyy pois pahuudestaan Jumala on luvannut:
"minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.
Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."
Vierailija kirjoitti:
Aika on lyhyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille, paitsi naisille, homoille, äyriäisiä syöville, sunnuntaisin töissä käyville, sekoitekuituja käyttäville...
Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Miksi dekkarikirjailija saa tappaa ihmisiä kirjoissaan? Eikö häntä koske samat säännöt kuin kirjansa henkilöitä?
Vierailija kirjoitti:
sanannoudattaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteen toimivuus on tekijän vastuulla. Ihan turhaa jeesustella millään Jeesuksilla ennen kuin jumala alkaa tekemään parempia ihmisiä.
Jeesus Kristus on uusiluomus, sellainen millainen ihminen oli ennen syntiin lankeamusta, jokainen joka uskoo Kristukseen, eli panee luottamuksensa Häneen ja uskoo sen mitä Hän sanoo, ojentautuen Hänen opetuksensa mukaan.
Tulee yhdeksi Kristuksen kanssa, tätä kutsutaan uudestisyntymiseksi, jolloin vanha ihminen haudataan tekoineen ja ihmisen sisin muuttuu Kristuksen kuvan kaltaiseksi.
Onhan selvää että jos jumala on olemassa ei hän ole ollenkaan ihmisen kaltainen vaan jotain täysin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan selvää että jos jumala on olemassa ei hän ole ollenkaan ihmisen kaltainen vaan jotain täysin muuta.
Hän nimenomaan on ihmisen kaltainen, koska on ihmisen luoma mielikuva, jossa yhdistyvät (tai ainakin teoriassa pitäisi yhdistyä, tunnetusti siihen on ikävämpiäkin aspekteja historian saatossa liitetty) abstraktit käsitteet kuten rakkaus, hyvyys, oikeudenmukaisuus, vastuu, pyrkimys parempaan elämään ja yhteiskuntaan, maailman ja elämän synty ja tarkoitus, jne.
Raamatussa puhutaan paljon hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä.
Eikö Jumala piittaa näistä asioista ollenkaan? Minä kun olen ymmärtänyt, että etiikka ja moraali on kristinuskossa ihan siellä ytimessä ja yksi tärkeimpiä asioista.