jee! Nyt niitä taas alkaa saamaan - kaupassa oli vihdoin tuoreita..
Kotimaisia mansikoita!! Nyt viikonloppuna herkutellaan ainakin meillä
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan ainakin omassa ystäväpiirissäni, että nyt on kova marjabuumi menossa. Aina laitetaan jäisiä marjoja puuroihin, smoothiebowleihin jne. Onhan marjat nyt niin hyviä ja varsinkin terveellisiä.
Juu tämä on kyllä sellainen oikeasti hyvä buumi! En tiedä parempaa superfoodia kuin suomalaiset marjat. Itsekin olen ihan marjahullu, useampaa laatua menee päivittäin. Pakkasestakin olin syönyt jo ennen joulua kaikki pois. Onneksi saa pakastealtaasta vaikka melko paljon rahaahan noihin mum tahdilla uppoaa enkä ole edes mikään hyvätuloinen. Mutta noihin satsaan mielelläni ja toisaalta en osta ollenkaan alkoholia tai tupakkaa enkä paljoakaan sokeriherkkuja. Kokonaisten marjojen lisäksi tykkään käyttää marjajauheita (saa edullisesti Tallinnasta) ja kylmäpuristettua tyrnimehua. Lidl laski sen hintaa pysyvästi. Ihan paras kesäherkku on muuten sellainen, että pakastaa jo vähän tummuneen banaanin ja soseuttaa sen ja 0,5 dl tyrnimehua. Ihan törkeän hyvää!
Kuulostaa hyvältä, täytyy testata!
Mistä saa suomalaista kirsikkaa? Kaikki nämä katujen torimyyjät Helsingissä ainakin tuntuvan myyvän vain ulkomaista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa suomalaista kirsikkaa? Kaikki nämä katujen torimyyjät Helsingissä ainakin tuntuvan myyvän vain ulkomaista.
Minäkään en muuten tiedä, onko suomalaista kirsikkaa saatavilla. Usein se kai on tuontitavaraa. Täytyykin selvitellä kesän aikana.
Marjoissa tulee muuten aina olla alkuperämaa merkintä. Eli siitä pitäisi selvitä.
Täällä meillä aamiaispöydästä löytyy kotimaisia mansikoita. Laitetaan Croissantin väliin ja nutellaa. ❤️
Hain tänään lähikaupasta vielä toisenkin rasian, kun olivat niin makeita. Espanjalaisessa mansikassa kun ei ole sitä makeutta. Olen ymmärtänyt että kuumuuden vuoksi marjaan ei muodostu sokeria, kun taas täällä viileämmässä ilmastossa sitä muodostuu.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Heh, saman huomasin minä. Kassan kautta lähti rasia kotiin. Niin maukkaita ja terveellisiä, että mielummin näitä kuin ulkomailta tuotuja ”superfoodeja”.
Hesarissa oli muuten joskus juttu, että suomalaisissa mansikoissa oli enemmän torjunta-aineita yms myrkkyjä kuin vertailussa olevissa ulkomaisissa marjoissa.
Syön niitä kyllä silti ihan himona, ovat niin hyviä.
Minä odotan tuoretta maissia,mutta sitä varmaan saakin odotella vielä tovin