jee! Nyt niitä taas alkaa saamaan - kaupassa oli vihdoin tuoreita..
Kotimaisia mansikoita!! Nyt viikonloppuna herkutellaan ainakin meillä
Kommentit (27)
Tää on kyllä parasta aikaa kun saa kotimaisia tuoreita kasviksia/marjoja. Kotimaisia omenoita saa vielä odottaa syksyyn, mutta muita omenoita en sitten syökään. Puolalaiset niin käsiteltyjä, vahapintaisia :(
Vierailija kirjoitti:
Missä myydään kotimaisia?
Onko jossain päin Suomea jo kirsikat kaupoissa? Tukholmassa oli jo viime viikonloppuna espanjalaisia kirsikoita, joten kai ne Suomeenkin luulis tulevan. Ainakaan täällä eteläisellä Pirkanmaalla ei vielä ole näkynyt edes Cittarissa.
Höh mä en oo vielä bongannut. Toinen mitä odotan on kirsikat! Viime vuonna tais tulla kesäkuun lopulla kauppoihin. Ostin joka viikko pari-kolme rasiaa ja oli hirveää kun niiden myynti loppui joskus kesän lopulla :( Nyt ei oo taas vuoteen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Harmi etten voi syödä niitä.
Mille olet allerginen?
Vierailija kirjoitti:
Mansikoissa järkyttävästi turhaa sokeria. 😂
Siis oikeastiko joku pelkää mansikoidenkin sokeria? :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä myydään kotimaisia?
Pk-seudun prismassa ainakin oli useampi pakkaus.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi etten voi syödä niitä.
Mille olet allerginen?
No niille mansikoille.
Vierailija kirjoitti:
Höh mä en oo vielä bongannut. Toinen mitä odotan on kirsikat! Viime vuonna tais tulla kesäkuun lopulla kauppoihin. Ostin joka viikko pari-kolme rasiaa ja oli hirveää kun niiden myynti loppui joskus kesän lopulla :( Nyt ei oo taas vuoteen saanut.
K-ketju myy pakastettuja kirsikoita. Eiväthän ne tuoreita vastaa, mutta auttavat kirsikkahimoon.
Tää on oikeasti hyvä juttu. Kun ihmiset söisivät enemmän marjoja/kasviksia ja jättäisi ne jäätelöt ja muut mässyt edes joskus pois, voisi kroppakin niin paljon paremmin. Toki pakastealtaasta on nykyään alkanut löytymään kiitettävä määrä pakastemarjoja. Meille ostetaan aina pakastettuja kotimaisia vadelmia.
Myös punaherukat on hyviä.
Meidän lähikaupassa oli tuoreita aprikooseja. En tiedä, onko niitä läpi vuoden, itse ostan niitä vain näin alkukesästä kuten kirsikoitakin. Niitä myydään irtona torilla, viime kesänä ostin myös punaisia aprikooseja. Kotimaisia mansikoita alan syödä heti, kun hinta sopii minulle, ja jatkan pitkälle elokuuhun. Ihania nämä tuoreet hedelmät.
Voi jes, taas ne tulee! Odotan vesi kielellä kotimaisia mansikoita ja kirsikoita. Herneitä pitää taas ostaa iso pussillinen kesyrotille. Ne on niin söpöjä kun antaa kokonaisen palon ja ne saa itse avata sen. ♥ Nyt onkin kaksi pienempää herraa, jotka ei ole ikinä tuorehernettä maistaneetkaan.
Ensin täytyy urakoida pakastimesta marjat pois..
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain päin Suomea jo kirsikat kaupoissa? Tukholmassa oli jo viime viikonloppuna espanjalaisia kirsikoita, joten kai ne Suomeenkin luulis tulevan. Ainakaan täällä eteläisellä Pirkanmaalla ei vielä ole näkynyt edes Cittarissa.
Ainakin Tampereella näkyi tänään Kalevan Prismassa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Voi jes, taas ne tulee! Odotan vesi kielellä kotimaisia mansikoita ja kirsikoita. Herneitä pitää taas ostaa iso pussillinen kesyrotille. Ne on niin söpöjä kun antaa kokonaisen palon ja ne saa itse avata sen. ♥ Nyt onkin kaksi pienempää herraa, jotka ei ole ikinä tuorehernettä maistaneetkaan.
Kuulostaa hyvältä :))
Vierailija kirjoitti:
Ensin täytyy urakoida pakastimesta marjat pois..
Meillä loppui omat jo talvella. Nyt ollaan oltu kaupan pakastealtaan varassa. Onneksi kaupoista saa nykyään kattavasti juurikin kotimaista marjaa.
Huomaan ainakin omassa ystäväpiirissäni, että nyt on kova marjabuumi menossa. Aina laitetaan jäisiä marjoja puuroihin, smoothiebowleihin jne. Onhan marjat nyt niin hyviä ja varsinkin terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan ainakin omassa ystäväpiirissäni, että nyt on kova marjabuumi menossa. Aina laitetaan jäisiä marjoja puuroihin, smoothiebowleihin jne. Onhan marjat nyt niin hyviä ja varsinkin terveellisiä.
Juu tämä on kyllä sellainen oikeasti hyvä buumi! En tiedä parempaa superfoodia kuin suomalaiset marjat. Itsekin olen ihan marjahullu, useampaa laatua menee päivittäin. Pakkasestakin olin syönyt jo ennen joulua kaikki pois. Onneksi saa pakastealtaasta vaikka melko paljon rahaahan noihin mum tahdilla uppoaa enkä ole edes mikään hyvätuloinen. Mutta noihin satsaan mielelläni ja toisaalta en osta ollenkaan alkoholia tai tupakkaa enkä paljoakaan sokeriherkkuja. Kokonaisten marjojen lisäksi tykkään käyttää marjajauheita (saa edullisesti Tallinnasta) ja kylmäpuristettua tyrnimehua. Lidl laski sen hintaa pysyvästi. Ihan paras kesäherkku on muuten sellainen, että pakastaa jo vähän tummuneen banaanin ja soseuttaa sen ja 0,5 dl tyrnimehua. Ihan törkeän hyvää!
Heh, saman huomasin minä. Kassan kautta lähti rasia kotiin. Niin maukkaita ja terveellisiä, että mielummin näitä kuin ulkomailta tuotuja ”superfoodeja”.