Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kympin tyttöni ei päässyt läpi yo-kokeista

Vierailija
18.05.2018 |

Todella suuri pettymys ja kolaus tytön itsetunnolle. Jo alustavien tulosten perusteella tiedettiin, ettei mennyt hyvin, mutta läpi olisi kyllä pitänyt päästä. Paska ytl oli laskenut parin aineen numeroa. Lukion keskiarvo oli 9,5, mutta tyttöä jännitti kirjoitukset ihan älyttömän paljon. Otti liikaa paineita, kun oli niin suuret odotukset. Surettaa lapsen puolesta. :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinaan keskivertopaperit, mutta onneksi matikka oli niin hyvä, että pääsin sillä suoraan yliopistoon lukemaan matikkaa. Myöhemmin sain vaihdettua pääaineen mieleiseen. 

Vierailija
22/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mahdollista on, mutta ei mene ihan "kympin tytön pingotuksen" piikkiin. Tiedän itse yhden tapauksen. Hänelle puhkesi skitsofrenia kesken kirjoitusten.

T. Kympin/ällän tyttö, joka ei juurikaan jännittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä pieni maaseutulukio, jossa saa helposti numeroita, mutta valtakunnantasolla ei riitäkkään?

Vierailija
24/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin käy, kun vain ulkoa opettelee. Helppo muistaa yhteen kokeeseen, mutta tällaisessa laajemmassa tulee jo ongelmia. 

Meinaatko, että ylppäreissä olisi paremmat lähtökohdat, jos ei olisi tehnyt pohjatöitään? Osaisi rutiinilla flopata? Tämä katkeruus hyviä oppilaita kohtaan on välillä huvittavaa.

Vierailija
25/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se harmittaa jos ei saa älliä ja kukkia.

Vierailija
26/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä pieni maaseutulukio, jossa saa helposti numeroita, mutta valtakunnantasolla ei riitäkkään?

Niissähän pärjätään hyvin. Simerolta tänä vuonna 5 L ja 6E samalle kirjoittajalle

Monet pienet lukiot on tosi hyviä

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ylioppilaskirjoitusten-par…

Vierailija
27/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä sattunee, vaikka provo olisikin. Mulla on keskiarvo 8,5 ja kirjoitin lähes joka aineesta B:n, jopa matikasta, josta minulla oli ysi. Vielä preliminäärikin enteili laudaturia. Mutta mulla juuri jännitys ja sairastuminen kirjoitusten aikaan. Kielissä huonoiten meni kuuntelut, mikä on aina ollut mulla vaikein osio. Ainekirjoituksien ja juuri ja juuri riittävien pistemäärien takia kuuntelusta tuli sitten kuitenkin arvosana. Ainoastaan saksasta sain C:n ja siitä oli seiska, joten se meni oman tason mukaan.

Vierailija
28/28 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tunnolliset tyttöset, ne tunnolliset tyttöset! Tuo heikosti menestyminen on kovin tuttua. Tunnolliset tytöt jännittävät ja sekoavat lillukanvarsiin, kun taas pojan laiskimukset mennä porskuttavat eivätkä edes huomaa niitä lillukanvarsia.

Hei haloo! Magnan tai eximian paperit eivät ole todellakaan huonot!

Ovatko nämä pingottavat kympin tytöt pienistä lukioista, joissa on usein helpompi saada korkeampia arvosanoja kursseista, koska vertailukohtia on niin vähän. Vaatimustaso on siis alhaisempi kuin pitäisi olla. Isoissa kouluissa nämä kympin tytöt olisivat todennäköisesti vankkaa keskitasoa eli juurikin magnan tyttöjä.

Nyt ärsyttää nämä ikuiset stereotypiat! Kaikki tuntemani kympin tytöt kirjoitti L:n paperit ja laiskat pojat jäi C:hen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä