Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuisi jos yksikään äänioikeutettu ei äänestäisi eduskuntavaaleissa?

Vierailija
18.05.2018 |

Olisi aika puhutteleva protesti hallituksen touhuille.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipilä huudattaisi itsensä kuninkaaksi.

2/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehtien lööpit räjähtäisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen teoreettinen kysymys. Todennäköisesti vanha eduskunta ja hallitus jatkaisi uusiin vaaleihin saakka jos niin kävisi uudelleen, samaa toistettaisiin maailman tappiin ja nykyinen eduskunta säätäisi lakeja edelleenkin. Äänestämättä jättäminen on siis puoltoääni nykyhallitukselle.

Luuletko muuten, etteikö ehdokkaat sentään itse itseään äänestäisi?

Vierailija
4/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä mutta jostain syystä luulen että vaalit mitätöidään jos äänestys jää liian vähäiseksi. Äänestäminen pitäisi jo onnistua puhelimella. Se ainakin lisäisi äänestäneiden määrää.

Vierailija
5/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaliteoreetikko kirjoitti:

Mielenkiintoinen teoreettinen kysymys. Todennäköisesti vanha eduskunta ja hallitus jatkaisi uusiin vaaleihin saakka jos niin kävisi uudelleen, samaa toistettaisiin maailman tappiin ja nykyinen eduskunta säätäisi lakeja edelleenkin. Äänestämättä jättäminen on siis puoltoääni nykyhallitukselle.

Eikös se jossain vaiheessa tule laki vastaan että ei voi jatkaa enää virassa ja paikalle pitäisi tulla uusi. Sen lisäksi jos kaikki äänestää itseään niin siellä on tasavertainen määrä ääniä kaikkien puolesta kun kaikilla on yksi ääni, joten kuka valitaan?

Vierailija
6/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika teoreettinen tilanne, sillä aika suuri osa suomalaisista on edelleen sitä mieltä, että äänestäminen on paras tapa vaikuttaa. Jos päättäjiä ei valita vaaleilla, niin valtaan nousee joku, jota ei ole valittu äänestämällä. Olisiko se parempi tilanne?

Vierailija
7/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla väärässä mutta jostain syystä luulen että vaalit mitätöidään jos äänestys jää liian vähäiseksi. Äänestäminen pitäisi jo onnistua puhelimella. Se ainakin lisäisi äänestäneiden määrää.

Puhelimella? Miksi haluaisit delegoida vaalituloksesta päättämisen venäläisille hakkereille?

Vierailija
8/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi äänestyspakko

Vierailija
9/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika teoreettinen tilanne, sillä aika suuri osa suomalaisista on edelleen sitä mieltä, että äänestäminen on paras tapa vaikuttaa. Jos päättäjiä ei valita vaaleilla, niin valtaan nousee joku, jota ei ole valittu äänestämällä. Olisiko se parempi tilanne?

Se olisi kaikkien kannalta parempi kun minä päättäisin asioista. Ihan ensiksi osa nykyisistä politikoista joutuisi oikeuteen vastaamaan teoistaan.

Vierailija
10/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta katsoisi sen kansan suostumukseksi jatkaa juuri samaan malliin samalla kokoonpanolla.

Vierailija
11/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaliteoreetikko kirjoitti:

Eikös se jossain vaiheessa tule laki vastaan että ei voi jatkaa enää virassa ja paikalle pitäisi tulla uusi. Sen lisäksi jos kaikki äänestää itseään niin siellä on tasavertainen määrä ääniä kaikkien puolesta kun kaikilla on yksi ääni, joten kuka valitaan?

En ole lakimies, mutta tilanne on niin teoreettinen, etten usko sellaista lakia olevan. Hallitus jatkaa tälläkin hetkellä toimitusministeriönä vaalien jälkeen, kunnes seuraava hallitus on nimitetty. Teoriassa tätä voisi kestää loputtomiin. Äänestämättömyys on siis ääni Sipilän hallitukselle ja nykymenolle.

Vierailija
12/12 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä ymmärtää monen ehdokkaan kohdalla miksi tuntuu vastenmieliseltä edes itse äänestää itseään, mutta kyllä äiti aina äänestäisi.