Paljonko rahaa säästää kuukaudessa, jos ostaa halvimpia tuotevaihtoehtoja ja tarjouksia?
Olen työtön. Rahaa ei ole paljon. Elän yksin. Olen vähän sen sorttinen huithapeli ihminen, että ajattelen "noh, pari euroa sinne tai tänne, ei se nyt niin nökönuukaa ole...".
Jos toden teolla alkaisin seurata tarjouksia, tehdä itse ruokia valmisruokien sijaan ja asioida Lidlissä tai Prismassa (tai mikä nyt katsotaankaan halvemmaksi kaupaksi nykyiseen kulman takana sijaitsevaan pikku K-markettiin verrattuna), paljonko rahaa suunnilleen säästäisin kuussa?
En varmaankaan jaksaisi elää jatkuvasti tarjousten perässä juosten, mutta ihan noin niin kuin periaatteessa kiinnostaa. Voisihan sitä vähän sisällyttää tarkan markan periaatteita arkeensa.
Kommentit (3)
Esimerkiksi foodiessa on mielenkiintoista vertailla s-ryhmän eri kauppojen hintoja. Jos tuosta äkkiseltään otan ostoskorin jonka loppusumma tuossa naapurisalessa on 46,07 ja vaihdan sitten vähän matkan päässä olevaan prismaan, tulee ostoskorin hinnaksi 38,62. Lidliä täällä ei valitettavasti ole kohtuullisen matkan päässä autottomalle.
Sehän riippuu ihan siitä, paljonko sinulla nyt menee rahaa ruokaan. Mikael Jungner kirjoitti, että hän syö vaatimattomasti ja saa osan viikon aterioista ilmaiseksi, joten hänellä menee ruokaostoksiin vain 65 euroa viikossa. Minulle tuo olisi iso summa, harvoin edes saan mitään tarjottuna.
Sen verran, että pienituloinen perhe (= me) tekee etelänmatkan joka vuosi.