Mitä oikkuja sinulla oli teininä?
Muistellaanpa niitä omia ihanan kamalan teini-iän oikkuja. :D
Itse olin ujo ja kiltti teini, mutta tuli yksi huvittava muisto mieleen. Pukeutumisessa ja etenkin kesäpukeutumisessa olin ihan hiton epävarma. Edellisenä kesänä olin mennyt vielä värikkäät 90-luvun pyöräilyshortsit jalassa ja yhtä värikäs t-paita päällä. Sitten sinä kesänä murkkuiän iskiessä en voinut pitää kuin mustaa t-paitaa ja tummia farkkuja. Mulla oli tasan se yksi musta t-paita, josta en millään olisi luopunut. Käytiin hirveä vääntö äidin kanssa, voinko mennä suuhygienistille raadon hajuisena päälläni se paita, jota ei oltu koko kesänä voitu pestä. :D
Nykyään naurattaa tuo episodi. Lopulta kaivoin paidan pyykkikorista jonne äiti oli sen kiikuttanut ja poljin hammashoitolaan. On kai sitä ollut tyhmä. Kyllä kai nykyään laittaisi ennemmin vaikka omasta mielestä ruman värisen paidan kuin likaisen ja haisevan. :D
Mainittakoon, ettei meidän kylällä ollut vaatekauppoja, vaan autolla piti mennä lähimpään kaupunkiin. Inhosin vaatteiden ostamista, koska en yhtään tiennyt mitä haluan ja äiti tietysti hermostui, kun en osannut päättää.
Kommentit (19)
Minä olin kyllä niin tapettiin sulautuva teini, ettei minulla ollut mitään oikkuja, ei ole tainnut koskaan ollakaan. Meillä oli niin päin, että kun äiti erottuaan alkoi käydä tanssimassa, minä odotin ovella, että missä sitä ollaan oltu. Asuttiin siis kahdestaan.
Karkasin juomaan kun olisi pitänyt mennä mummon syntymäpäiville.
Eipä oikein mitään. Olin ujo ja arka hissukka, joka ei uskaltanut tehdä mitään. Sinänsä hyvä, sillä kotona oli hyvin tiukka kuri, joten en uskalla edes ajatella, mitä olisi tapahtunut jos olisin jotenkin kapinoinut.
No, en voi kuin sanoa, että olit tosi tyhmä. Ei mulla ollut mitään oikkuja.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Karkasin juomaan kun olisi pitänyt mennä mummon syntymäpäiville.
Niin, mä karkasin kyllä metsään, kun äiti oli loukannut mua, mutta se ei ollut tyhmä oikku, vaan itseäni suojeleva, viisas reaktio tilanteessa, missä narsistinen äippæni koitti vain käyttää valtaa minuun. Aihetta en enää muista. Ja oli siis vieraita kutsuttuna ja oli oma nimipäiväni. Äiti koitti olla kuin ei mitään, kun en ollut paikalla, kun vieraat saapuivat. Ois vaan pitänyt nolata se täysin, eikä saapua paikalle ollenkan. Mutta kun TAAS KERRAN kuvittelin muuten pahoittavani sen narsistinn mielen, kun luulin, että sillä on mieli, joka pahoittuu. Eikä vain tarve taistella vallasta ja siitä, kumpi meistä määrää miten mä saan kokea ja tuntea jne.
t.kristallikissa
Annoin pillua ihan kaikille, jotka kysyivät. Seksikumppaneita ysiluokan jälkeen n. 40.
Vierailija kirjoitti:
Annoin pillua ihan kaikille, jotka kysyivät. Seksikumppaneita ysiluokan jälkeen n. 40.
Oikeasti? Taisit tuntea itsesi todella halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
No, en voi kuin sanoa, että olit tosi tyhmä. Ei mulla ollut mitään oikkuja.
t.kristallikissa
Niinpä. Aivan typerää oikutella teininä.
Ei ollut oikein tilaa oikkuilla kun olin henkisesti alistettu kotona. Onko se oikku että on aina musiikki korvilla?
Noh, en tiedä onko oikku, mutta yläasteikäisenä oli todella vaikea ottaa vastaan mitään käskyjä sijaisvanhemmilta. Tai siis lähinnä "äidiltä". Monesti huorittelin häntä ja lähdin ovet paukkuen. Muuten olin todella kiltti ja hyvätapainen. Ja en todellakaan hyvällä tuota muistele. Mutta anteeksi on pyydetty ja välit on edelleen hyvät, vaikka muutin jo 20 vuotta sitten omilleni :)
12-19-vuotiaana AINA mustat vaatteet päällä. Ja aina kuulokkeet korvilla.
Oltiin köyhiä, joten varastelin rahaa sukulaisilta aina kun mahis tuli. Pikkusummia kerrallaan, mutta nuorelle se oli iso raha.
Isompaan rahantarpeeseen myin seksiä vanhemmille miehille. Oi kyllä olo oli kuin maailman omistajalla kun taskussa poltteli 500mk seteli viikonloppua vasten.
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni ei siis älynnyt kysyä.
Mulla oli enemmän enkä edes ollut mikään suosittu poika.
Ehkä se vaikutti et isä on miljonääri?
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein mitään. Olin ujo ja arka hissukka, joka ei uskaltanut tehdä mitään. Sinänsä hyvä, sillä kotona oli hyvin tiukka kuri, joten en uskalla edes ajatella, mitä olisi tapahtunut jos olisin jotenkin kapinoinut.
Mitäpä jos tämä arkuus johtui tuosta kurista? Eikä kapinointi ole useinkaan vaarallista vaan osa kehitystä ihmisenä. Vain margnaalinen osa vetää jotain övereitä kuten vetää lärvit tai ajaa kolarin tai hajottaa paikkoja. Kapinointi voi itsessään olla ihan vain verbaalista erimielisyyttä ja ovien paiskomista.
Oon jo 5 vuotta enkä 5 tu tii, nii oon rakastanu Jeff The Killeriä. Jostain syystä pidän hänestäm ja tykkään myls pukeutuu saman tapaisestikkin.
Ps. Oon 13wee tyttö
Mä olin tosi nörtti ja rauhallinen teini. Ainoa oikkuni oli, että jos riitelin porukoiden kanssa se päättyi siihen, että kun minä kiehuin tarpeeksi niin painuin ovet paukkuen huoneeseeni ja raivosoitin viulua kunnes rauhoituin. Porukat tiesi milloin mun kanssa voi taas keskustella järkevästi siitä, että viulu vaikeni.
Jos viiltely lasketaan oikuksi niin sitten se.
No vau... Olitpa hurja *sarcasm*