Suositelkaa hyviä etelänmatkakohteita!
Tämmöinen ummikko kyselee :) Kokemusta ei ole lasten kanssa kuin Tukholmasta ja matkalle menevän mieli. Lähinnä olen Bulgariaa vilkuillut, lentokaan kun ei kauan kestäis. Mutta kertokaa ihmeessä, missä ootte lasten kanssa viihtyneet!
-piias-
Kommentit (5)
Mekin olimme Mallorcalla Palma Novassa ja pidimme kovasti. Erittäin mukava paikka lapsiperheille! Suosittelen!
Toinen mielenkiintoinen paikka on manner Espanjan " kultarannikolla" sijaitseva Salou, joka on varsin lähellä Barcelonaa. Sinnekin lentää noin 4 tuntia. Upea matala hiekkaranta, paljon kivoja leikkipaikkoja rantabulevardin varrella ja helppo liikkua rattailla. Läheltä löytyy myös vesi- ja teemapuistoja. Bussi- ja junamatkan päässä mielenkiintoisia kaupunkeja ja historiallisia nähtävyyksiä - Barcelona, Tarragona jne. Suosittelen todella lämpimästi!
Lapsiperheenä etelässä todella mukava matkustaa, sillä lapsimyönteisyys on aivan mahtavaa! Kun on lapsia mukana, saa varmasti hyvää ja ystävällistä palvelua.
upeat maisemat, puhtaat vedet, hyvät rannat ja hyvä hotellien taso. Varsinkin siis Kreetan Platanis- oikea lapsiperheiden keidas! Puistoja löytyy (kunnon härveleillä!), kaduilla helppo työntää rattaita, puhtaat ja upeat rannat, ravintoiloissa otetaan hyvin lapset vastaan (syöttikset valmiina, tarkjoilijat viihdyttävät ja tuovat leluja jne), ruoka hyvää ja maisemat mitä upeimmat!
me ollaan matkusteltu paljon ja ehdottomasti valitaan kreikka seuraaviksikin kohteiksi- lento kestää vaan 4 tuntia. Se on 2 tuntia vähemmän, kuin kanarialle ja se 2 tuntia on paljon pienten mielestä!!
Bulgariasta olen lukenut kurjia juttuja...tilaan matkalehteä ja siinä ainakin ko. lomakohdetta usein parjataan. Vedet ovat saastaisia ( viemäröinti pahasti jäljessä liian nopeasti kasvaneen turismin ja rakentamisen takia), paskat lasketaan siis uimaveteen...rantakohteet ovat tupaten täynnä ihmisiä, paikallista kulttuuria ei löydy jne.
turkkkiin en myöskään enää lähtisi. Dubaita voin kyllä suositella myös! Lentokin sama, kuin kanarialle, mutta ehdottomasti enempi käymisen arvoinen paikka!
sitruska
Ihan turhaan Bulgariaa parjataan. Samalla tavalla esim.Espanjassa ja Italiassa vedet ovat likaisia paikasta riippuen.
Itse olemme muutaman kerran lomailleet Sunny Beachilla ja mukavaa oli. Valitsimme hyvätasoisen hotellin, koska olin ennalta kuullut , että hotelli kannattaa ottaa rantakadulta.
Oikeaa elämää näkee esim Burgasissa, joka loistava ostospaikka (bussilla n. 30 min).
Sunny Beach on täysin turisteille rakennettu, siisti lomakohde. Myös ed. viesteissä mainittu Palma NOva Mallorcalla on aivan samalla tavalla turisteille tehty paikka.(useita ketoja myös siellä olen lomaillut).
Sunny Beachilla 2 mukavaa vesipuistoa.
Turisteja sesonkiaikana runsaasti, mutta niin myös muissa etelä-Euroopan kohteissa.
Ruoka oli edullista, mutta laatu vaihteli kovasti eri paikoissa ja mitään gourmet elämyksiä, emme lomillamme Bulgariassa ole löytäneet.
Hintataso edullinen, mutta esim. Burgasissa vielä paljon edullisempi, kuin Sunny Beachilla.
Me olemme lomailleet etelässä toistaiseksi vain kahdestaan. Yksi reissu tehtiin joulukuussa vauvan kanssa Egyptiin Sharm El Sheikhiin. Ihan hyvä paikka myös lapsen kanssa.
Olemme miettineet, että jossain vaiheessa lähtisimme uudelleen Goalle, tällä kertaa lapsen kanssa. Siellä oli paljon lapsiperheitä, ja hyvin näyttivät lapset viihtyvän. Samoin Dubaihin mennään uudelleen, tällä kertaa lapsen kanssa. Myös Thaimaata, esimerkiksi Phuketia, on moni lapsiperhe kehunut. Sielläkin ollaan oltu vain kahdestaan, mutta varmasti mennään vielä joskus lapsen kanssakin. Nämä ovat enemmänkin talvikohteita, me kun emme kesällä lähde ulkomaille vaan pahimman kaamoksen aikaan.
Melkein mikä vaan on hyvä paikka lapsenkin kanssa. Tärkeintä on kuitenkin se, että on lämmintä, hiekkaa ja pääsee uimaan. Ja että on paljon uutta nähtävää.
Lapsille sellainen eläinpuisto lähistöllä (delfiiniesityksiä), kivat rannat, paljon leikkipuistoja. Tosi onnistunut loma!Autonvuokraus hyvä idea... Shoppailumahdollisuuden hyvät pääkaupungissa Palmassa ja läheisessä Factory Outlet -kylässä. Sinne pääsee siis autolla parhaiten. Varmasti mennään joskus vielä uudestaan.
Lentoaika tuonne on n. 4 tuntia.
Myös Kreikka on varmasti hyvä valinta ja lento sinnekin n. 4 tuntia. Tässä etuna, että muistaakseni aikaeroa ei juuri ole...kahden tunnin aikaero Kanariansaarilla nimittäin kieräytti lapsiperheen rytmiä juuri sopivasti :o)
Bulgariaa olen kuullut kehuttavan myös ja se on varmasti hintatasoltaan edullisin Euroopassa.