Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitbul raateli villakoiran

lähti tulemaan kohti
18.05.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805182200951521_u0.shtml

Samanlainen vaaratilanne sattui meille Porkkalassa ulkoilualueella. Olimme pienen kissan kanssa valjaissa liikkeellä ja vapaana oleva taistelukoiran rakki lähti tulemaan kohti. Meidän tapauksessa omistaja kuitenkin huomasi ja alkoi huutamaan "keuhkonsa pihalle" koiralleen, joten se palasi (meidän onneksi) omistajansa luo.
Lisäksi 50 metrin päässä oli vapaana pieni koira omistajiensa läheisyydessä ja sinne suuntaan se taistelijakoira oli menossa, mutta huomasi meidät sitä ennen. Todennäköisesti pelastettiin senkin pienen koiran henki, kun satuttiin olemaan välissä. Taistelukoiran rakin omsitaja jatkoi matkaa koira kiinni.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, ettei Hernesaaren Rannan henkilökunta/omistajat ole kommentoineet sanallakaan tapausta somemylläkästä huolimatta.

Nyt kun asia tuli iltalehteen niin miettivät varmaan mitä kirjoittaa. Muuten ei välttämättä olisi kuulunut mitään. Tää on somen hyvä puoli, asiat leviää nopeasti.

Eiköhän asia ole hyvä selvittää eka koirien omistajien, kyseisen ravintolan ja Hernesaarenrannan kesken. Turha kommenttia on antaa myllytyksen keskellä, asia kun tapahtui vasta eilen ja somekansalle mikään vastaus ei tuossa vaiheessa ole oikea tai riittävä. Varmaan myös mietitään ennen iltapuluun soittoa, halutaanko kyseisen ravintolan toimintaa tai sen työntekijän sopparia jatkaa Hernesaaren Rannassa. Tuo on enemmän kyseisen ravintolan, kuin Hernesaaren Rannan moka, mutta kyllähän Hernesaaren Ranta joutuu tuota imagosyistä kommentoimaan.

Toki paikan kiinteä henkilökunta olisi voinut kommentoida tuon ravintolatyöntekijän koiran pitoa, mutta paikkahan on avattu vasta lähiaikoina kiireellä, joten ehkä se jäi noteeraamatta.

Vierailija
42/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä täytyy olla, että pitää koiraa vapaana kaupungissa ja vieläpä ravintola-alueella? Isot sakot tälle omistajalle törkeästä huolimattomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitbull voi olla ihana koira, jos omistaja sitä oikein pitää. Harmi, että rodun valitsevat usein juuri ne, joiden ei pitäisi.

Maailma on täynnä ihania koirarotuja. Ei ole mitään järkevää syytä ottaa tappamiseen jalostettua koiraa, koska siinä käy aina välillä juuri näin. Koira ei sinänsä tehnyt mitään väärää, vaan se toimi täysin tarkoituksenmukaisesti. Noutajat noutavat, pitbull tappaa. Onneksi tällä kertaa henkilövahingoilta säästyttiin.

Tämä!!!! Minkä helvetin takia maailman 400(!!!!) rodusta ei näille roskaihmisille muka löydy muuta vaihtoehtoa kuin nämä perkeleellisen rumat tappajarakit??

News flash: se muna EI siitä kasva, oli sun koira mikä tahansa eikä tee susta limakasasta merkittävämpää.

Viranomaisilta haluaisin kysyä montako viatonta lemmikkiä saati lasta pitää päätyä näiden wt-olioiden omistamien egonjatkeiden uhriksi, ennen kuin lakisääteisesti nämä rodut poistetaan Suomesta?

KUKAAN ei tarvitse noita rotuja, MISSÄÄN😤

Vierailija
44/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien omistajien kannattaa hankkia tehokas sähkölamautin. Sillä virtaa hyökkäävän koiran niskaan korvien taakse niin retuuttaminen loppuu nopeasti.

Vierailija
45/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koira on ollut vapaana? Eihän tuo ole edes laillista! Saati sitten ravintolan hygienia!!!!

Vierailija
46/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitbull ei ihan aikuisten oikeasti ole mikään mussupussuhanipöö koira. Ja vaarallista on se, että niitä on ihmisillä, jotka eivät tajua tätä.

Kun Pitbull käy kiinni, se tosiaan _käy kiinni_. Minulla ei ole mitään rotua vastaan, mutta se ei sovi lemmikiksi ihmiselle, joka ei ymmärrä vastuutaan tämän tyyppisestä koirasta!

Vierailija
47/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, ettei Hernesaaren Rannan henkilökunta/omistajat ole kommentoineet sanallakaan tapausta somemylläkästä huolimatta.

Nyt kun asia tuli iltalehteen niin miettivät varmaan mitä kirjoittaa. Muuten ei välttämättä olisi kuulunut mitään. Tää on somen hyvä puoli, asiat leviää nopeasti.

Eiköhän asia ole hyvä selvittää eka koirien omistajien, kyseisen ravintolan ja Hernesaarenrannan kesken. Turha kommenttia on antaa myllytyksen keskellä, asia kun tapahtui vasta eilen ja somekansalle mikään vastaus ei tuossa vaiheessa ole oikea tai riittävä. Varmaan myös mietitään ennen iltapuluun soittoa, halutaanko kyseisen ravintolan toimintaa tai sen työntekijän sopparia jatkaa Hernesaaren Rannassa. Tuo on enemmän kyseisen ravintolan, kuin Hernesaaren Rannan moka, mutta kyllähän Hernesaaren Ranta joutuu tuota imagosyistä kommentoimaan.

Toki paikan kiinteä henkilökunta olisi voinut kommentoida tuon ravintolatyöntekijän koiran pitoa, mutta paikkahan on avattu vasta lähiaikoina kiireellä, joten ehkä se jäi noteeraamatta.

Mitä "selvittämistä" tuossa sun mielestä muka on?? Ei niin mitään. Kaikki meni Hernesaaren rannan puolelta päin persettä, 200-prosenttisesti.

Asenne, rakki tiloissa ylipäätään, koko homma. Ilmeisesti koko henkilökunta "ravintolassa"(as if...) ovat jotain tatuoitua, elämänkoululais-, älyhaasteista väkeä.

Tämä jos mikä kuuluukin täydellä voimalla altistaa somelle, koska näköjään poliiseja ei kiinnosta eikä jotkut minimaaliset sakot mene tuollaiselle raparipajoukolle jakeluun,

saati lämmitä tapetun koiran murtuneita omistajia.

Vierailija
48/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja villakoira ei tietenkään provosoinut toista koiraa räksytyksellään mitenkään?

Mun sakemanni ei voi sietää räksyttämistä yhtään ja haluaa siitä tehdä lopun kun daijut omistajat eivät osaa kouluttaa koiriaan olemaan hiljaa.

Pännii julkisilla paikoilla kun pienet koirat räjäyttävät loputtomasti ja usein näiden omistajat ovat tuppisuita.

Olen joillekin lahjoittanut nippusiteitä, että tukipas tuo häirikköpiskisi kuono, ei jaksa räksytystä kuunnella yhtään.

Huutavien lasten vanhemmille olen tarjonnut jeesusteippiä.

Pitbull on ihana rotu joka ei turhaan ränsytä ja on oikein koulutettuna upea koira.

En tunne Suomessa yhtään koiraa joka tappeluissa kävisi, ei taida kuulua meidän kulttuuriin kuten Espanjassa jossa härkiä rääkätään kehässä sekä hevosiakin ratsastajan toimesta.

Sieltä muuten tuodaan paljon pittisekoituksia Suomeen rescueina.

Vierailija
49/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja villakoira ei tietenkään provosoinut toista koiraa räksytyksellään mitenkään?

Mun sakemanni ei voi sietää räksyttämistä yhtään ja haluaa siitä tehdä lopun kun daijut omistajat eivät osaa kouluttaa koiriaan olemaan hiljaa.

Pännii julkisilla paikoilla kun pienet koirat räjäyttävät loputtomasti ja usein näiden omistajat ovat tuppisuita.

Olen joillekin lahjoittanut nippusiteitä, että tukipas tuo häirikköpiskisi kuono, ei jaksa räksytystä kuunnella yhtään.

Pitbull on ihana rotu joka ei turhaan ränsytä ja on oikein koulutettuna upea koira.

En tunne Suomessa yhtään koiraa joka tappeluissa kävisi, ei taida kuulua meidän kulttuuriin kuten Espanjassa jossa härkiä rääkätään kehässä sekä hevosiakin ratsastajan toimesta.

Vie pitbullisi piikille, koska toisen koiran räksyttäminen ei anna sulle missään olosuhteissa oikeutta tapattaa sitä koiraa. Ja tee se asap. Tosin luulen että ainoa mikä toimii on tuntuva sakko. Alkaen jotain kolme tonnia.

Vierailija
50/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie pitbullisi piikille, koska toisen koiran räksyttäminen ei anna sulle missään olosuhteissa oikeutta tapattaa sitä koiraa. Ja tee se asap. Tosin luulen että ainoa mikä toimii on tuntuva sakko. Alkaen jotain kolme tonnia.

Kommentoija kylläkin sanoi omistavansa sakemmannin.

Osaatko lukea? Ymmärrätkö lukemaasi?

Vierailija
51/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään miksi ihmiset alkavat VIHAAMAAN koiria, kun muutamat huonostikoulutetut yksilöt pilaavat kaikkien koirien maineen?!?!

Vierailija
52/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien omistajien kannattaa hankkia tehokas sähkölamautin. Sillä virtaa hyökkäävän koiran niskaan korvien taakse niin retuuttaminen loppuu nopeasti.

Tätä olen jo vuosia miettinyt, pikkukoiran omistajana! Mistä niitä saa, vai tarviiko aseen kaltaisen luvan ym? Onneksi ei ole tullut tilannetta vastaan, mutta koirani on perheellemme niin tärkeä että vähintään vinkkaisin moisen rakin omistajasta mc-klubi tutulle...siinä kun kävisi vieraita niin voisi minuuden jatke sekä koppava omistaja olla eri kuosissa. :(

Vierailija
53/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiravero takaisin! Vähintään satasen vuosi per koira niin vähenee wt-lähiökoirienkin ottaminen!

Vierailija
54/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelukoiran ja ns. tavallisen koiran ero taitaa olla siinä, että tavallinen koira yleensä päästää irti pureman jälkeen. Näin olen ainakin ymmärtänyt.

Juuri tuo "pieni" ero tekee tappeluun jalostetut rodut huomattavasti vaarallisemmiksi, vaikka muuten eivät sen aggressiivisempia olisikaan.

Vierailija
55/55 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pännii minuakin, mutta tajuatko Jasu Juntti, että sinun on kyettävä hallitsemaan koirasi tilanteessa kuin tilanteessa.

Ketju on lukittu.