Tyttäreni on valitellut migreenejään ja nyt selvisi miksi
On kärsinyt migreeneistä 12-vuotiaasta asti, mutta nyt lapsen saatuaan on alkanut enemmän tulemaan. No minä sitten käyn auttamassa ja siivotessani löysin kasan tyhjiä pulloja. Viinaa useampi tyhjä pullo, viinipulloja viisi, olut tölkkejä ties koppakaupalla ja samoin lonkeroa. Siellä oli vielä juomattomiakin oikein kunnolla. Olen siis kerran tai kaksi viikossa auttanut, koska tytär on migreeniään valitellut ja tätä on jatkunut neljä kuukautta. Miten asiaa voisi lähestyä saamatta häntä täysin puolustuskannalle?
Kommentit (28)
Alkoholistin sisarena sanoisin, että ei kannata puhua ystävällisesti. Omat vanhempai tekivät sen virheet, että "ymmärsivät" kun toisella oli "vaikeaa". Tee selväksi, että tuossa on jo riittävästi aihetta sille, että lapselle voidaan tehdä huostaanotto (mikäli joku tekee ilmoituksen). Älä tee itse lasua missään nimessä. Viinat lavuaarista alas! Alkoholi aiheuttaa migreeniä ja myös masennusta. Puhu faktat selviksi. Oma veljenikin ihmetteli, että miksiköhän mulla tällaisia ja tällaisia oireita. Ja vanhempani kielsivät puuttumasta asiaan. Puutu nyt kun vielä voit! Tee selväksi, että juoppo kyllä juomiselleen selitykset keksii. Maailmassa on paljon kärsimystä, mutta ei kaikista tule juoppoja. Se on oma valinta. Ja missään nimessä et anna hänelle rahaa, äläkä siivoa jälkiä. Lasta voit hoitaa ja suojella äidiltään.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kyllä suoraan, että migreeni ja alkoholi ei sovi yhteen. Ihan oikeasti. Minä kärsin migreenistä ja alkoholi tekee niistä tuplasti pahempia. Ja riittää määrä, josta ei tule humalaan, viimeistään yöllä särkee päätä ja se kestää pahimmillaan pari päivää. Eikä siis tosiaan oo krapulasta kyse, kun se tulee jo ihan lasista viiniä. Oon päätynyt olemaan juomatta, kun on seuraavana päivänä hirveässä kunnossa ja lievä jomotus ja kuvotus jatkuu jälkisärkynä vähintään päivän.
Menee vähän asian vierestä mutta koitappa tutkia ja googlettaa sellaista kuin sulfiittiallergia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kyllä suoraan, että migreeni ja alkoholi ei sovi yhteen. Ihan oikeasti. Minä kärsin migreenistä ja alkoholi tekee niistä tuplasti pahempia. Ja riittää määrä, josta ei tule humalaan, viimeistään yöllä särkee päätä ja se kestää pahimmillaan pari päivää. Eikä siis tosiaan oo krapulasta kyse, kun se tulee jo ihan lasista viiniä. Oon päätynyt olemaan juomatta, kun on seuraavana päivänä hirveässä kunnossa ja lievä jomotus ja kuvotus jatkuu jälkisärkynä vähintään päivän.
Menee vähän asian vierestä mutta koitappa tutkia ja googlettaa sellaista kuin sulfiittiallergia.
Oon tuota joskus tutkinut ja se passaa muhun aika hyvin. Oon huomannut empiirisissä tutkimuksissani opiskeluaikana, että lonkerosta tulee vähiten kurja olo ja viinit on pahimmat. Niistä tulee välillä jopa halvausoireita. Siideri ja olut on siinä välimaastossa. En oo itseasiassa ikinä ehtinyt humalaan asti, ennen kuin päänsärky ja aurat on iskeneet. Oon todennut, että alkoholi ei sovi mun aivokemialle yhtään.
-1
Kyseessä on aikuinen ihminen, joten lopeta asioiden urkkiminen.
Mistä sä ap tiedät, kuinka kauan niitä pulloja on varastoitu? Meinaan vaan itse inhoan palauttelua ja varastossa on siksi useampia pussillisia. Mitta ei niitä kaikkia viime viikolla ole juotu.
Sai lapsen 12-vuotiaana? Mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä ap tiedät, kuinka kauan niitä pulloja on varastoitu? Meinaan vaan itse inhoan palauttelua ja varastossa on siksi useampia pussillisia. Mitta ei niitä kaikkia viime viikolla ole juotu.
Ne oli vaatekaapissa vaatteiden alla piilossa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on mahdollista. Itsellä on autotalli ja ja tässä männä viikolla siellä jotain kaivelin ja löysin kaksi pussillista tyhjiä (kalliita) skumppa- ja viinipulloja.. todennäköisesti toissa uudelta vuodelta, kun meillä oli enemmän vieraita kylässä. Mutta kyllä ottaisin asian ihan asiallisesti ja tiukasti puheeksi tyttären ja hänen miehensä kanssa. Jos oikeasti on alkoholismia, ei siinä mikään puhuminen auta, mutta ei kyllä auta hyssyttelykään.
Jos siellä on juomattomia pulloja, niin tuskin hän alkoholisti on.
Vierailija kirjoitti:
Juu koska alkoholisti vetää viinapullon jälkeen muutaman lisää... olisi jo kuollut alkoholimyrkytykseen jos joisi kaiken kerralla.
Alkoholi aiheuttaa päänsärkyä. Migreeni on neurologinen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli vaatekaapissa vaatteiden alla piilossa.
-ap
Äiti ei ole opettanut huushollinpitoa....
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi aiheuttaa päänsärkyä. Migreeni on neurologinen sairaus.
Alkoholi voi laukaista migreenin jos sellaiseen on taipumusta.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut alkoholistit osaavat pitää alkoholia jemmassa, ns. pahan päivän varalle. Ja se paha päivähän kyllä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut alkoholistit osaavat pitää alkoholia jemmassa, ns. pahan päivän varalle. Ja se paha päivähän kyllä tulee.
Tämä on totta. Jemmapulloja joka paikassa. Mutta mistä mamma tietää että tytär on juonut viinat eikä tyttären mies?
En minäkään tekisi suoraan johtopäätösta alkoholismista. Ne voi olla peräisin vaikka jostain juhlista, tai vaikka pitkältä ajalta. Ja minäkin piilottelen pulloja ties minne vatekaappeihin, jotta teinipoika ei niistä hörpi.
"mutta nyt lapsen saatuaan on alkanut enemmän tulemaan"
Minne se on alkanut tulemaan??
Päästäisikö alkoholisti äitinsä siivoamaan kämppään jossa on pullopiiloja? Epäilen.
Meillä on muuten myös hävettävän paljon pullokasseja nyt varastossa, ei ole tullut palautettua sitten viime syksyn. Viedään nyt lähiviikkoina ja saadaanpa kunnon potti rahaa kesäkassaan samalla.