Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelu tietyn ammattiluokan miehen kanssa esim. raksamies?

Vierailija
17.05.2018 |

Ovatko kaikki raksamiehet einesruokaa syöviä amiksen käyneitä juntteja? Mitenkä opettajamies - onko holhoava ja "opettaa" naistaan jatkuvasti toruen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatko-opiskellut mies oli narsisti.

Tämä nykyinen amiksen käynyt ammattilainen pitää kodin kunnossa, osallistuu ruuan laittoon ja kauppareissuihin ilman että ennätän edes pohtia asiaa. Keskustellaan asiat aasta ööhön.

Eikös sille ole oma r:llä alkava sanakin kun leimaa jonkun ryhmän kokonaisuudessaan samanlaiseksi...

On. Rstereotyypittelijä.

Vierailija
22/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex: opettaja. Narsistinen, rankaiseva, tärkeilijä, mollaamassa aina toisia. Sovinisti. Laiska, ei tehnyt kotitöitä. Rahasta nipottaja. Ylipainoinen. Kiinnostunut puhumaan vain itsestään ja silloin kaipasi kuuntelijaa jopa tuntikausiksi.

Nykyinen mies: putkimies. Huomaavainen, ystävällinen, kiltti, tekee ruokaa, siivoaa, rakentelee, korjaa. Vahva, miehekäs, komea. Kiinnostunut keskustelemaan mistä vain, seuraa ajankohtaisia aiheita. Kiinnostunut aidosti toisten ihmisten ajatuksista.

Olen käynyt parhaat keskustelut nykyisen miehen kanssa. Itse olen tutkija. Koulutus ei kerro ihmisestä mitään, paitsi ehkä itselleni miehessä sen, että kunnon miehekäs duunari on aina parempi valinta kuin joku pehmeäkätinen maisteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ammatin pitäisi määritellä ihmisen luonne? Tuo on ihan typerä tapa ajatella.

Mustavalkoiset ihmiset on kyllä naurettavia :D

Mutta mustat ihmiset ne vasta hymyn tuovatkin huulille. Erityisesti miehet.

Paljaalla.

Syvälle.

Vierailija
24/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä näitä amis-spedejä. Pelaavat CS:ää eikä tee mitään.

Veikkaan että olet itse opiskelija. Kuinka vanha sä olet 25v. Mitä teet? Opiskelen. Kuinka vanha sä olet 30v. Mitä teet? Opiskelen. 35v opiskelen, 40v opiskelen jne jne.

Vierailija
25/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni oli akateeminen ja nykyinen on raksamies.

Eksä: pikkutarkka, perfektionisti, tiesi mikä on oikea tapa elää, kontrolloiva, pihi.

Nyksä: suurpiirteinen, antaa kaikkien kukkien kukkia, antelias

Vierailija
26/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin kiltin ja suloisen raksamiehen kanssa. Pari vuosikymmentä ja akateemista tutkintoa myöhemmin hänestä kuoriutui Bossin puvuissa viilettävä bisneshirmu, jolle tavallinen, vanheneva duunarivaimo ei ollut enää mitään. Eli erohan siitä tuli.

Tekisin mitä tahansa, että saisin sen lippalakkipäisen raksamiehen takaisin. Harmi, kun aikakonetta ei ole vielä keksitty... :´(

Vierailija
27/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex: opettaja. Narsistinen, rankaiseva, tärkeilijä, mollaamassa aina toisia. Sovinisti. Laiska, ei tehnyt kotitöitä. Rahasta nipottaja. Ylipainoinen. Kiinnostunut puhumaan vain itsestään ja silloin kaipasi kuuntelijaa jopa tuntikausiksi.

Nykyinen mies: putkimies. Huomaavainen, ystävällinen, kiltti, tekee ruokaa, siivoaa, rakentelee, korjaa. Vahva, miehekäs, komea. Kiinnostunut keskustelemaan mistä vain, seuraa ajankohtaisia aiheita. Kiinnostunut aidosti toisten ihmisten ajatuksista.

Olen käynyt parhaat keskustelut nykyisen miehen kanssa. Itse olen tutkija. Koulutus ei kerro ihmisestä mitään, paitsi ehkä itselleni miehessä sen, että kunnon miehekäs duunari on aina parempi valinta kuin joku pehmeäkätinen maisteri.

Onnittelut! Pehmeäkätinen maisteri = niin totta.

Vierailija
28/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oishan se vähän hassua, jos tohtoriksi lukeneet olis raksahommissa.

Ei ehkä nykymaailmassa enää. Jos matkustat taksilla, juttele kuskien kanssa. Siellä on usein akateemisesti koulutettuja tähtitieteilijöitä, assyrologeja ja egyptologeja yms.

Ylipäätään monella ansiotyö, joka kustantaa elämisen, elintason, asumisen yms. ja sitten taas elämäntehtävä, jossa toteutaan tavoitteita ja kunnianhimoa, ovat nykyään ihan eri suunnissa elämässä. Työ voi olla pragmaattinen valinta joka ei kerro ihmisen sivistystasosta mitään.

Vierailija
29/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurustella patinoituneen runomiehen kanssa. Hän paljastuikin ruitinoituneeksi panomieheksi.

Vierailija
30/37 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä aloituksessa oli tarkoitus kysyä? Miten nuo stereotypiat tai mahdolliset yhtäläisyydet liittyvät nimenomaan parisuhteeseen? Ja kysytäänkö tässä nyt kokemuksia, vai ylipäätään, millaisia yhtäläisyyksiä eri ammattiluokan edustajien välillä on vai mitä ihmettä? 

Vierailija
31/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviomieheni on kirvesmies. Olen ylpeä miehestäni. Hän osaa tehdä kaikki kodin remonttihommat ja hän on komea, miehekäs, vahva mies. Tienaakin todella hyvin. Olen onnellinen saadessani olla hänen vaimonsa.

Lyön tupakan polton lopettamisen verran vetoa, että asutte hirsitalossa, jossa on miehen teille itse tehdyt huonekalut ja talo on myös miehen tekemä ja sinä olet kotivaimo. :D

Sinä olet vaan hel#vetin näsäviisas idi#ootti ilman sarkasmia.

Voi voi menikö noin pahasti #tunteisiin

Vierailija
32/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ammatin pitäisi määritellä ihmisen luonne? Tuo on ihan typerä tapa ajatella.

Ammatti kasvattaa luonnetta tiettyyn suuntaan jonkin verran. Raskaassa tehdastyössä tuli nuori tyttö sinne meidän raavaiden isojen miesten sekaan, noin vuoden jälkeen jutut ja maneerit oli tulleet samaksi kuin muillakin, sen verran raskasta hommaa että se väkisinkin vähän käytännöllistää ja karaistaa ihmistä niin ettei enää joku kynsihalkeama tai rakkoiset kädet paljoa hetkauta.

Vierailija
33/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina, kun korkeakoulutuksen arvo on kärsinyt pienimuotoisen inflaation ja töitä pitää ottaa sieltä, mistä löytyy, koulutuksen tai ammatin perusteella ei välttämättä kannata tehdä kauaskantoisia päätelmiä ihmisen luonteenlaadusta.

Monet tuntemistani fiksuimmista ja kiinnostavimmista ihmisistä eivät välttämättä ole käyneet toisen ja kolmannen asteen koulutusta lainkaan vaan ansainneet leipänsä yrittämisellä tai muulla. Ja toisaalta sosiaalisesti tumpelolla ja vain puolittain fiksulla ihmisellä saattaa olla hyvinkin hieno ammatti, jos hänellä sattuu olemaan opiskelutaidot hyvässä kuosissa. Googlettakaa vaikka Ben Carson: neurokirurgi ja Trumpin kabinetin jäsen ja vuorovaikutustaidot nukahtaneen zombien luokkaa.

Vierailija
34/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviomieheni on kirvesmies. Olen ylpeä miehestäni. Hän osaa tehdä kaikki kodin remonttihommat ja hän on komea, miehekäs, vahva mies. Tienaakin todella hyvin. Olen onnellinen saadessani olla hänen vaimonsa.

Oma mieheni on insinööri, ja on samanlainen

Vierailija
35/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli akateeminen ja nykyinen on raksamies.

Eksä: pikkutarkka, perfektionisti, tiesi mikä on oikea tapa elää, kontrolloiva, pihi.

Nyksä: suurpiirteinen, antaa kaikkien kukkien kukkia, antelias

Minulla on aikalailla samanlainen kokemus. En vaihtaisi tätä nykyistä raksamiestäni mihinkään.

Vierailija
36/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuimmat ja vuorovaikutustaitoisimmat miehet joita tunnen, ovat kaikki korkeasti koulutettuja (ja alansa töissä).

Vierailija
37/37 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up