Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin lapselle luvan jäädä pois koulusta finnien vuoksi

Vierailija
17.05.2018 |

Vähän tyhmä juttu, mutta 15 v tyttöni puristeli aamulla finnejä ja naama ärtyi pahasti. Laittoi hädissään mulle viestin, että ei voi mennä kouluun sen näköisenä. Ymmärrän hyvin että ei ole kiva mennä naama turvoksissa kavereiden eteen ja vaikka syy tuntuikin hölmöltä, niin sovittiin, että jää kotiin ja lukee tuleviin kokeisiin, koulussa olis ollut joku retki, joten katsoin että kokonaisuudessaan on viisampi jäädä kotiin opiskelemaan, kun mennä kavereiden eteen karmeen näköisenä. Mites oisitte toimineet?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin varmaan toiminut samoin, tuon ikäisillä nuorilla on muutenkin vaikeaa ja epävarmaa itsensä kanssa ja kauheat ulkonäköpaineet.

Vierailija
2/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tyhmä juttu, mutta 15 v tyttöni puristeli aamulla finnejä ja naama ärtyi pahasti. Laittoi hädissään mulle viestin, että ei voi mennä kouluun sen näköisenä. Ymmärrän hyvin että ei ole kiva mennä naama turvoksissa kavereiden eteen ja vaikka syy tuntuikin hölmöltä, niin sovittiin, että jää kotiin ja lukee tuleviin kokeisiin, koulussa olis ollut joku retki, joten katsoin että kokonaisuudessaan on viisampi jäädä kotiin opiskelemaan, kun mennä kavereiden eteen karmeen näköisenä. Mites oisitte toimineet?

Tosi siis niinku fiksua ja tollee!

Eihän siit niinku kerta kaikkiaan TULIS mitään jos pitäsi jonneki mennä ja olis niinku karseet finnit feissis! Se olis ihan niinku ou nou.

Niinku aikuisenakin kandee hakee saikkuu jos on finnei. Onhan se siis NIIN iso juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on viisainta toimia tilanteen mukaan, vaikka omia periaatteitaan vastaan.

Vierailija
4/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan aikuiselle olekaan, mutta epävarmalle teinille on.

Vierailija
5/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun yksi päivä tajusin, että naamani oli ihan karmean näköinen, joten en suostunut menemään kouluun ennenkuin sain meikkiä, jolla peittää aknen ja niistä tulleet arvet. Äiti ymmärsi hyvin. Olen vieläkin tyytyväinen ratkaisuun, vaikka eihän naamani näyttänyt oikeastaan yhtään paremmalta (tahnamainen meikkivoide ja väärän värinen) niin sain itsetuntoni takaisin. Se oli todella tärkeää siinä iässä.

Vierailija
6/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-v. tytölläni oli kerran iso ihonalainen finnipaise nenän varressa juuri silmän korkeudella. Aamulla herätessä silmä oli muurautunut puoliksi umpeen. En olisi itsekään mennyt töihin sen näköisenä. Seuraavana päivänä silmä oli jo palautunut lähes normaaliksi tiheän Acnex-pyyhinnän seurauksena.

Vierailija
7/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä pitäisi jo itse ottaa vastuuta, kyetä vaikka kesätöihin. Todella typerää käytöstä vanhemmalta antaa lintsata koulusta. Finnit eivät ole maailmanloppu, ne voi vaikka meikata piiloon. On myös syytä kasvattaa itsetuntoa, jopa misseillä on finnejä, elämä ei ole mikään Instagram. Jos ongelmia on jo nyt noin pienestä, ei tule helppo elämä tuolle tytölle... Kannattaa oikeasti alkaa panostamaan kasvatukseen kuin vielä ehdit. Harrastukset on hyväksi itsetunnolle, joutuu asettamaan tavoitteita ja työskentelee niiden eteen, kun huomaa, että on hyvä jossain se auttaa hyväksymään itsensä. Myös sosiaaliset suhteet saavat aivan valtavasti sisältöä, varsinkin joukkue peleissä, joissa on pystyttävä olemaan tiimi, jotta homma toimii.

Vierailija
8/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä -jos tuollainen kermaperse onnistuu töihin pääsemään- noista tulee kyllä sen luokan saikuttajia että huh huh.

Kyllä Suomessa on asiat hyvin kun noin naurettavista syistä jäädään kotiin ja annetaan velvollisuuksien olla.

Vierailija
9/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä kerran voisi antaa jäädä kotiin. Aknen kanssa kamppailleena tiedän miten kurjaa on kun iho on erityisen huonona.

Jatkoa ajatellen ei kannata puristella finnejä varsinkaan ennen kuin pitäisi lähteä johonkin, ja käynti ihotautilääkärillä olisi myös paikallaan, monenlaista lääkettä on akneen tarjolla.

Vierailija
10/11 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-v. tytölläni oli kerran iso ihonalainen finnipaise nenän varressa juuri silmän korkeudella. Aamulla herätessä silmä oli muurautunut puoliksi umpeen. En olisi itsekään mennyt töihin sen näköisenä. Seuraavana päivänä silmä oli jo palautunut lähes normaaliksi tiheän Acnex-pyyhinnän seurauksena.

Tuollainen kannattaa jo käydä näyttämässä lääkärissä.

Vierailija
11/11 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyttäreni ei todellakaan ole "kermaperse" , vaan hoitaa koulunsa hyvin ja reippaasti. Uskon, että oppi yhdestä kerrasta, että kouluaamuina finnejä ei kannata puristella. Vielä kun oppisi, ettei kannata muutenkaan. Itse olen kuitenkin hyvällä mielin tästä asiasta ja siitä, että tyttäreni tietää, että ymmärrän häntä ja yritän parhaani mukaan jeesata. Teininä oleminen on aika rankkaa muutenkin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan