Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea köyhyys ja ruoka-aineet, auttakaa:(

Vierailija
25.04.2006 |

erosin miehestä, muutan omaan asuntoon parin päivän päästä. Ei töitä kesän aikana (syyskuussa alkaa) ja rahaa ruokaan max 40 euroa kuukausi kesä, heinä ja elokuussa!! Laskin kaikki tulot ja menot ja tuon verran jää kun on maksanut pakolliset laskut. Ei ole lehtitilausta jonka voisi peruuttaa tai mitään muuta vastaavaa, en polta, en näköjään käy kesällä baarissa tai reissaa mihinkään, käy edes kahvilla missään:( Uusista vaatteista on turha haaveilla myös.

Toukokuusta ei jää mitään säästöön kun pitää maksaa uuden asunnon takuuvuokrat:(

Sossua ei kannata ehdottaa koska sieltä en saa mitään (tarkistin jo). Työtä kesäksi olen etsinyt mutta mitään ei löydy mitä osaisin mihin haluttaisiin työntekijä noin lyhyeksi aikaa.

Kertokaa kuinka voin ostaa ja tehdä mahdollisimman halpaa ruokaa, mitkä tuottet ja muut päivittäistavarat on milläkin merkillä halvimpia (daily, pirkka, euroshopper jne)

Mitään varastoja (jauho, riisi, puuro, pakasteet, mausteet) ei siis ennestään ole ja uudessa asunnossa ei ole edes pakastinta ja sellaista ei ole varaa hankkia:(

Auttakaa!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisin kavereillani ja vanhemmillani sopivasti ruokaaikaan;)

Leipää saa aika edullisesti leipomosta, täällä Tampereella leivon leipomosta tuoretta 3kpl:tta 1,80 ja ihan vaikka pääsiäislimppua jne. Ruisleipää vieläkin halvemmalla. Pystytkö pyytämään vaikka äidiltäsi, että toisitko tullessasi kahvia jne.

Vierailija
62/66 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mielettömän tiukka tilanne. Hyviä ohjeita on jo tullutkin. Mä ajattelin että, onko sulla ketään jolta voisit lainata rahaa, esim. vanhemmat. Maksaisit sitten vaikka syksyllä takaisin kun pääset töihin.

Kovasti tsemppiä ja syksykin tulee pian, vaikka ei nyt varmaankaan siltä tunnu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vadelmia. Joitain sieniäkin alkaa jo siihen aikaan ehkä olla. Ne ei maksa mitään. Jos oikein innostut, voit ehkä myydäkin niitä ja saat lisää rahaa.

Etkö pääsisi esim. mansikanpoimintaan töihin?

Vierailija
64/66 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronipussi, perunasäkki, riisipaketti(puuroriisi halvempaa), kauraryyniä ja vaikka joku weetabix/myslipaketti, jotka täyttävät hyvin ja ovat riittoisia. Näin sinulla perusaineet. Tuoretavaraan jää noin 30¿.

Porkkanapussi 3kg on halpa ja riittää pitkään. Lild´ssa käyminen kannattaa.

Vihjaa kavereillesi, että pidetään nyyttikestit..yleensä syömistä jää aina yli ja paljon.

Vierailija
65/66 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja peruna on halpa ja hyvä ruoka, siitä täällä on jo mainittukin.

Itse olen huomannut, että joissakin kaupoissa lauantai-iltapäivisin tai maanantaisin (aamu - päivä) on ns. " päivämääräruokia" eli tuotteida, joiden päiväys on samana tai seuraavana päivänä: ne on silloin alennuksessa eli siis edullisia.

Nakit ja makkarat on halpoja, niistä saa edulliset keitot ja kastikkeet. Eihän ne mitään ihanneruokaa ole, mutta vatsa täyttyy.

Kyllä varmasti pärjäät, kun panostat tähän ja suunnittelet ruokataloutesi. Tsemppiä! Voi olla aika kasvattavakin kokemus... Ainakin tämän jälkeen osaat varmasti arvostaa rahakkaampia aikoja.

Vierailija
66/66 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, makaroonia, sika-nautajauhelihaa, maitojauhetta, tonnikalaa, munia, jauhoja, margariinia, hiivaa, porkkanaa.

Kympillä saat jo tuon satsin.

Teet ison satsin peruna-jauhelihavuokaa ja sitä syöt ekat kolme päivää porkkanaraasteen kera. Loppuviikoksi tonnikalamakaroonivuokaa. Ja leivot itse leivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi