Auttaako laihduttaminen masennukseen?
Kommentit (13)
Voi se auttaa. Asiaa on tutkittu ja ilmeisesti joillakin elimistö erittää jotain ainetta laihdutettaessa joka saattaa parantaa mielialaa. Saattaa olla yksi taustatekijä jopa anoreksian taustalla.
Riippuu suuresti siitä, että ilahduttaako laihtuminen sinua?
Jos kyllä niin voi se ainakin hetkeksi tuoda paremman mielen
Vierailija kirjoitti:
Riippuu suuresti siitä, että ilahduttaako laihtuminen sinua?
Jos kyllä niin voi se ainakin hetkeksi tuoda paremman mielen
Ei ole pelkästään psykologinen jutta vaan myös elimistössä voi tapahtua asioita jotka vaikuttavat mielialaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi se auttaa. Asiaa on tutkittu ja ilmeisesti joillakin elimistö erittää jotain ainetta laihdutettaessa joka saattaa parantaa mielialaa. Saattaa olla yksi taustatekijä jopa anoreksian taustalla.
Aliravitsemustilassa olo taas aiheuttaa ahdistusta ja depressiota. Ks. Minnesota starvation experiment.
Monet tietävät että paasto vaikuttaa mielialaan, sama juttu laihdutuskuurin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliravitsemustilassa olo taas aiheuttaa ahdistusta ja depressiota. Ks. Minnesota starvation experiment.
Riippuu varmaan geeneistä miten vaikuttaa kelläkin. Olen kokenut dieetillä ollessa joskus aika nautinnollisenkin olotilan.
Liikunnan lisääminen ainakin tutkitusti auttaa merkittävästi masennukseen. Sitä lääkäri suosittelee masennukseen sairastuneelle.
Laihtuminen ja liikunta usein kulkee käsi kädessä.
Toisinpäin: masennus auttaa laihduttamiseen.
Lopetin alkoholinkäytön ja aloin liikkumaan enemmän. Koko elämäni parani huomattavasti. Suosittelen. Enää ei vituta ihan pienet asiat kuten ennen. Joo ja kiloja lähtee.
Auttoi. Olin jo miettimässä, että olisiko hukuttautuminen paras ratkaisu, kun kokemus työpaikalla liittyen lihavuuteeni avasi silmät. Tajusin sitten sen 38 kiloa laihduttuani, että minulla on oikeastaan aika hyvä olo. Nyt kuusi vuotta sen painon pidettyäni olen oikeastaan aika tyytyväinen elämääni. Sain myös pitkän, komean, hauskan, fiksun ja hyvin toimeentulevan miehen. Silloin asuin vuokralla miniyksiössä, nyt omistan (puolet) asunnosta. Silloin olin palkattomassa harjoittelussa, nyt olen ollut vuosia koulutuksenmukaisessa vakityössä. Laihdutus siis paransi sekä mielenterveyden, että koko elämänpolun.
Mit en laihduttaa jos ketipinor lääkitys?
Auttoi. Ja ahdistukseen.