Olen kokoa S/M muualta, vyötäröltä XL
Taas iski epätoivo kun lehdet paasaavat rasvamaksasta ja muista vyötörölihavuuden vaaroista :(
Kukaan ei varmaan usko, mutta syön puoli kiloa kasviksia päivässä. Herkkuja en syö oikeastaan koskaan, alkoholia pari kertaa kuussa muutama annos, lähinnä punaviiniä. Salilla olen käynyt vuoden alusta saakka 2-5 kertaa viikossa, lihasmassa on lisääntynyt selvästi. Myös hiit-jumpassa käyn kerran viikossa ja nyt kevään tullen olen alkanut juoksemaan pari kertaa viikossa sen lisäksi. Lenkit eivät vielä ole pitkiä (noin 5 km), mutta pyrin kasvattamaan niitä koko ajan. Olen karpannut nyt pari kuukautta, syön vain kolme ateriaa päivässä ja hiilarit pyrin pitämään alle 50 g vuorokaudessa. Olo on hyvä eikä tee mieli mitään herkkuja. Vaan vyötörönmitta näyttää 87 cm, pari senttiä enemmän kuin tammikuussa. En ymmärrä, mitä vielä voin tehdä. Onko minut tuomittu tähän läskimahaan ikuisesti?
Kommentit (18)
Mäkin oon vyötäröltä L/XL ja yläosasta M.
Syytän vaatekauppoja niiden erikoisista mitoituksista. Minussa ei ole vikaa.
Kaloreita tulee fatsecretin mukaan 1400-2000 päivässä. Lääkärissä olen käynyt hiljattain ja siellä kaikki on ollut ihan OK. Veriarvot hyvät. T:ap
Pudota rauhassa painoasi, kyllä se maha lopulta lähtee.
Voimatreeni vaatii energiaa, ja sen nauttiminen pitää painosi ylhäällä.
Mullakin vyötärö 87 cm. Pituus 165, paino 65. Kaikki, siis KAIKKI läski mahalla/vyötäröllä. Pieni perse ja aa-kupin tissit. Alaosa housuissa S/36-38 ja yläosat paidoista lähes aina kokoa L. Näytän siltä että olisin raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika LÄÄKÄRIIN. HETI.
Noin merkittävä vyötärölihavuus kielii oikeasta ongelmasta.
Sitäpaitsi, syöt ihan liian vähän, jos liikut yhtään. Siis, jos möhötät koko päivän sohvalla etkä käy kuin jääkaapilta ne 850 kaloriasi, tuo on ok. Olettaen, että olet täysikasvuinen aikuinen.
Höpö höpö. Ap on omena ja kaikki raasva kertyy vatsaan. Ihan tavallista.
Onko sinulla useampi lapsi? Minulla on neljä, ja vatsa on jäänyt roikkumaan. Ei auta liikunta eikä ruokavalio, lääkärin veitsi olisi varmaan ainoa, joka tekisi minulle enää vyötärön.
Raskaana? Käy uudelleen toisella lääkärillä.
Aerobinen liikunta polttaa parhaiten rasvaa vatsasta, jatka siis lenkkeilyä ja lisää muutakin pitkäkestoista liikuntaa.
Se on ihan geeneistä kiinni. Itse olen aina ollut normaalipainoinen, välillä vähän kevyempi ja nyt vähän painavampi. Vatsa on silti aina sen 70cm ympäryksellä. Rasva kertyy vatsan alueelle viimeisenä. Se löytää tiensä kaikkialle muualle sitten..
"Hauskinta" on jutut joita olen vyötärölihavuudesta lukenut. Lohdutetaan sillä että kunhan jättää riskiravinnon pois ja harrastaa pitkäkestoista rasvaa polttavaa liikuntaa, niin läskit sulavat kuin itsestään ekaksi vyötäröltä. Höpöhöpö mun kokemuksen mukaan. Stressihormoni kortisolihan lihottaa ja jos kärsii unettomuudesta, niin voi olla vaikea pysyä unirytmissä mikä sitten voi lihottaa sekin.
Ei vyötärölihavuus automaattisesti johda katastrofiin.
Mun lääkäri on lohduttanut, että koska mun veren triglyseriarvot ovat kohdallaan, niin se tarkoittaa, ettei rasva ole sitoutunut sisäelimiin (erityisesti maksaan) vaan kelluu ikään kuin nahan ja sisäelinten välissä.
Tietty, yritän kaventaa vyötäröä, mutta mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vaikeammaksi se on osoittautunut.
Rasvaimu. Miksi kärsiä. Itse aion mennä rasvaimuun jos en pääse mahasta eroon. Elokuussa teen päätöksen.
Miksi mun pitäisi mennä lääkärille kun olen terve? Lapsia on 3 kpl ja rakoa on vatsalihaksissa, mutta on läskiä myös. Muukin suututtaa lukea kuinka ”helppoa” on laihduttaa vatsasta. Ap
Ja siis en todellakaan ole raskaana. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaimu. Miksi kärsiä. Itse aion mennä rasvaimuun jos en pääse mahasta eroon. Elokuussa teen päätöksen.
Harkitsin myös rasvaimua, mutta kuulemma siitä tulee muhkurainen lopputulos enkä sitäkään halua.
Mä kans eilen kauhistelin kun painoindeksi on normaalipainon alarajoilla, mutta vyötärönympärys isompi kuin rinnanympärys, pakko alkaa liikkumaan enemmän :/
Mulla on ylipainoakin ja nimenomaan vyötärönympärys on senteissä ihan liian iso, oon jotenkin sellainen tasapaksu pötkylä. Mulla on kuitenkin musta syystä magneettikuvattu tuota keskikroppaa muutama vuosi sitten ja silloin lääkäri ihan näytti kuvista että "katsopa, sulla ei ole sisäelinrasvaa kuin ihan ohut kerros" ja kehui et se on terveyden kannalta hyvä asia. Veriarvot myös tosi hyvät. Silti yritän kyllä huolehtia syömisen terveellisyydestä ja lisätä liikuntaa sekä pudottaa painoa, pelottaa et iän myötä tuo sisäelinrasva siellä jotenkin lisääntyy.
Varaa aika LÄÄKÄRIIN. HETI.
Noin merkittävä vyötärölihavuus kielii oikeasta ongelmasta.
Sitäpaitsi, syöt ihan liian vähän, jos liikut yhtään. Siis, jos möhötät koko päivän sohvalla etkä käy kuin jääkaapilta ne 850 kaloriasi, tuo on ok. Olettaen, että olet täysikasvuinen aikuinen.