Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut urpot jättää sen saakutin folion margariinipakettiin?

Vierailija
17.05.2018 |

Se foliohan on hygieniasyistä siltä varalta että kansi aukeaa kaupassa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään syödä margariinia. Käytän voita.

Vierailija
22/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se suojaa myös muksuilta jotka sörkkii sen margariinin hirveän näköiseksi. Avaan folio vain sen verran että siitä saa otettua, niin se ei mene sellaiseksi sörkityksi vaikka muksutkin käitiä sitä. Siinä syy miksi pidän folion siinä ettäs tiiät😊

Jos sua haittaa että lapset sörkkivät margariinia jota itsekin käytät, niin miksi et laittaisi erilliseen astiaan sitä, joka olisi vain lasten käytössä? Tyhjästä rasiasta askartelet puketin johon teippaat lasten suosikki disney hahmon tms. Houkuttelevaa katos. Tai jos et niin laita lasten rasia alahyllylle ja oma ylähyllylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folio suojaa kotonakin levitettä hyvin. Aivan turha sitä on poistaa.

Vierailija
24/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän kannen alla margariini härskiintyy paljon nopeammin ja ottaa jääkaapissa myös hajuja ja makuja. Todellinen urpohan mitään eroa ei tietenkään ole huomannut eikä maista. Kuka urpo edes syö margariinia, kun voi on paljon parempaa?

Vierailija
25/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folio suojaa rasvaa hapettumiselta, kun rasvaa käyttää vain yhdestä päästä. Yksinasuessa rasvapaketti saattaa itselläni kestää monta kuukautta, jolloin sillä säilyvyyden lisäämisellä on jo merkitystä. Isommassa taloudessa, rasvan kulutuksen ollessa suurempi, asialla ei liene väliä.

Lisäksi käytän usein leipomiseen rasvaa toisesta päästä, jolloin foliossa oleva gramma-asteikko on hyödyllinen (en omista keittiövaakaa).

Siinäpä sinulle ap syitä, vieläkö häiritsee?

Vierailija
26/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verratkaapa niin, että leikkaatte folion puoliksi rasista. Tämän jälkeen antakaa paketin olla viikko jääkaapissa sitä käyttämättä ja maistakaa sitten molempia puolia.

Siinä on se syy foliolle. Itse laikkaan myös foliota sitä mukaa, kun käytän margariinia. Rasia on niin iso, että ei kannata antaa rasvan härskiintyä.

Vierailija
27/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se foliohan on hygieniasyistä siltä varalta että kansi aukeaa kaupassa.

Itse olen ihmetellyt samaa, että mikä äly on repiä folio vain puoliksi auki?!?! Aika moni tekee niin.

Vierailija
28/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

og vauvva kirjoitti:

mene töhin

Minulla on vapaapäivä tänään. Oletko sinä itse työtä tekevä henkilö?

Ap

Vierailija
29/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittaja ap: yhyy ootte urpoja ja "saakutti". :D

Vierailija
30/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi rasia keliaakikolle ja siinä pidetään foliota että heti näkee kelle se kuuluu. Muista revitään pois.

Vierailija
31/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verratkaapa niin, että leikkaatte folion puoliksi rasista. Tämän jälkeen antakaa paketin olla viikko jääkaapissa sitä käyttämättä ja maistakaa sitten molempia puolia.

Siinä on se syy foliolle. Itse laikkaan myös foliota sitä mukaa, kun käytän margariinia. Rasia on niin iso, että ei kannata antaa rasvan härskiintyä.

Eihän se folio estä härskiintymistä. Folin ja levitteen väliin jää ilmaa, folio koskee siihen korkeintaan keskeltä, joten se on ihan sama että ottaako sen kokonaan vai puoliksi pois, ihan samalla tavalla levite on ilman kanssa kosketuksissa.

Mutta jos folio on pois, niin voi raapia levitettä kauttaaltaan pois pinnasta, jolloin tulee koko ajan käytetty vanhin näkyvillä ollut osuus, eikä se pääse härskiintymään, sen sijaan volion alla pinta on pitkään käyttämättömänä ennen kuin folio otetaaan kokonaan pois.

Vierailija
32/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

og vauvva kirjoitti:

mene töhin

Ap

Miksi uhraat vapaapäiväsi valittamalla muiden tavoista? :D

Vierailija
33/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.salatutelamat.fi/artikkelit/5228016

Oletko aina avannut margariinisi väärin....

Kaikkein ärsyttävin tapa on se että levitettä otetaan veitseen runsaasti ja ylimääräinen pyyhitään lopuksi takaisin rasiaan, jolloin sinne menee leivänmuruja.

Vierailija
34/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ei ollut huono juttu kun tein tämän aloituksen! En ole tiennytkään että foliolla on tuollainen tarkoitus. Nyt olen viisaampi ja pahoittelen että haukuin teitä urpoiksi. Olette paljon tietävämpiä kuin minä. Kiitos, tästä lähtien jätän folion suojaamaan margariinia. Ehkä siirryn myös voihin.

T. Urpå ap

Vierailija
35/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

og vauvva kirjoitti:

mene töhin

Ap

Miksi uhraat vapaapäiväsi valittamalla muiden tavoista? :D

Siinäpä hyvä kysymys. 😆

Ap

Vierailija
36/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urpo ja ylpeä siitä. Come fite me

Vierailija
37/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketjuhan todisti ettet ole 😌

Ap

Vierailija
38/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketjuhan todisti ettet ole 😌

Ap

:D

Vierailija
39/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kahden hengen taloudessa, jossa levitettä kuluu todella vähän, olen tehnyt havainnon, että tuon folion avulla levite pysyy vähän pitempään hapettumattomana. Eli sen folion kun sulkee/taittelee siihen levitteen päälle aina niin tiiviisti kuin saa, levite ei ole ihan niin nopeasti kirkkaan keltaista. Jossain lapsiperheessä, jossa rasia kuluu viikossa tai alle, ei tuosta foliosta ole varmaan kun haittaa, mutta meidän tilanteessaamme sitä ei kannata alkaa repiä pois.

Vierailija
40/41 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan rasva ei ”härskiinny” siitä folion alta, vaikka olisi viikonlopun käyttämättä jääkaapissa. Pelkän kannen alla härskiintyy.

Nimenomaan näin!