Miten saatte auton pysymään viileänä parkkipaikalla näin kuumalla?
Sehän on ihan kamalaa mennä 60 asteiseen autoon, olemus räjähtää välittömästi ja hiki haisee. Onko jotain varjostimia tai viilentimiä olemassa? Suositelkaa omianne.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se peli on menetetty, kun penkit ovat kuumenneet. Ei se ilmastointikaan niitä viilennä heti.
Penkin viilennin<3
Mikä?
Joissakin autoissa penkilämmittimen saa toimimaan myös viilentävänä.
Niin varmaan, mutta ei auto sammuksissa.
Sulla varmaan joku halpa, vanha ajoneuvo?
Mun Mersussa on kaikki herkut, joten viilennys toimii Webaston avulla.
Pakastimeen pari mehukatti pulloa jäädytykseen ja otat sinne autoon ne sitten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin puhelimella laittaa Webaston päälle vaikkapa puoli tuntia ennen, kun lähden liikenteeseen.
Viileää on!Webasto on polttoainelämmitin, se ei viilennä. Tuuletuksen sillä voi saada päälle, mutta ei kylmennystä.
Useimpien lisälämmittimien avulla ulkoilmaa voidaan puhaltaa ajoneuvon sisälle ennen matkaan lähtemistä, näin läkähdyttävä kuumuus vaihtuu siedettävämpään ulkoilmaan.
Auringosta tulee ikkunoiden kautta niin paljon energiaa että pelkkä ulkoilman puhaltaminen ei riitä oikein mihinkään, siksipä autoissa onkin jäädytyslaitteet, mutta ne ei toimi kun auto ei ole käynnissä, paitsi ehkä joissakin vähän paremmissa autoissa.
Miksi auton pitäisi olla viileä parkkipaikalla? Minulle riittää se että viilenee, kun lähden liikkeille. Toki jos mahdollista, niin pyrin pysäköimään varjoon tai jätän ikkunaa vähän raolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se peli on menetetty, kun penkit ovat kuumenneet. Ei se ilmastointikaan niitä viilennä heti.
Penkin viilennin<3
Mikä?
Joissakin autoissa penkilämmittimen saa toimimaan myös viilentävänä.
No ei se sähkövastuksella toimiva penkinlämmitin taatusti toimi viilentävänä.
Penkinviilennys tapahtuu ihan eri laitteella.
Käynnistän kännykkäsovelluksella etukäteen auton viilennyksen.
Minulla on aina mukana korillinen jääpaloja ja riputtelen ne auton katolle. On huikean viileä auto kun palaa takaisin!
Aja auto järveen, niin viilenee.
Pirkkaniksi.
Sinkkumies
Kannattaa täyttää auto jäävedellä ennen aurinkoon jättöä.
Tää on taas näitä 1st world problems.
Vierailija kirjoitti:
Näillä keleillä lasken ensin katon ja ikkunat kaukosäätimellä, istun sitten vasta sisään ja lähden ajamaan.
Viilenee auto muuten aika nopeasti.
Varmaan kyllä avoauto viilenee kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Aja auto järveen, niin viilenee.
Pirkkaniksi.
Sinkkumies
En
Taukoilmastointi ja ilmastoidusta penkit. Ei tartte hikoilla.
Onko mielestäsi toimiva ratkaisu? Itse olen kokeillut pari kertaa, eikä se minusta juurikaan viilentäny autoa.