Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IBS pahentunut, apua...

Vierailija
17.05.2018 |

Minulla on IBS, joka on nyt muuttunut ripulipainotteiseksi stressin vuoksi. Olen nyt ollut pari päivää pois koulusta ja tänään sitten tulin takaisin, ei olisi kannattanut. Tämä on ehkä maailman noloin ja inhottavin vaiva, joka rajoittaa myös sosiaalista elämää hirveästi. Minua myös kiusataan tämän takia, enkä uskalla edes käyttää koulun vessoja enää. Olen tämän takia saanut paniikkihäiriön, koska häpeän tätä niin paljon.
Itkettää, eikä mikään ruokavaliokokeilukaan ole auttanut, eikä liikunta. Inhoan itseäni tämän takia niin paljon, en kehtaa edes puhua tästä kenellekään.😢 Kuolen häpeään...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleen... :(

Vierailija
2/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös yli 100 poissaoloa tämän takia Wilmassa, sekin harmittaa. Joskus suunnittelen tappavani itseni tämän takia ;(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä... En osaa oikein muuta sanoa. Onko allergiat suljettu pois? Itsellä nimittäin epäilys että pari vuotta jatkunut löysä vatsa voisi johtua niistä.

Vierailija
4/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todettu, mutta en syö maitotuotteita enkä viljoja ainakaan.

Ap

Vierailija
5/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin!

Vierailija
6/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käyty tuhansia kertoja, ei ole mitään muuta todettu kuin ibs. Ei sille oikein voi mitään.

Ap

Vierailija
7/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tulehdus ja hiiva suolessa. Ei tavan lääkäri edes tutki noita. Löyty myös kilpirauhasen vajaatoiminta vaikka ripuli.

Vierailija
8/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funktionaalinen lääkäri hoitaa nuo vaivat hyvin

Vierailija
9/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Nuorilla tuo on yleensä tosi pahana, ja vaikka tuntuu tosi typerältä, niin tuon saat hallintaan ajan kanssa, et millään taikakonstilla.

Ensinnäkin koulusta. Sovi opettajien kanssa, mitä asioita voit tehdä kotoa käsin, niin kouluun meno ei tunnu niin stressaavalta tekemättömien töiden takia. Voit esim. tehdä kokeet koulussa mutta muuten opiskella varsin itsenäisesti, kun vain sovit asiat opettajien kanssa.

Kaverikuviot ovat toki hankalia mutta tee niin kuin parhaimmalta tuntuu. Tapaa heitä, jos saat siitä voimaa, pysy kaukana, jos vievät vain energiaa. Kiusaamisesta kerrot tietysti opettajille.

Vierailija
10/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todettu, mutta en syö maitotuotteita enkä viljoja ainakaan.

Ap

Mulla siis alkoi vatsa mennä löysälle pari vuotta sitten ja siitä asti asiallinen kakkonen on ollut harvinainen tilanne. Viime vuosina on tullut ruokavalioon myös monia uusia asioita. Enemmän kalaa, olen ruvennut juomaan kahvia, avokado, pähkinät, kanamunat joita en ennen uskaltanut syödä, myös stressiä on jatkunut vuosia. Nyt olen varovaisen toiveikas että syy voisikin löytyä pähkinöistä, en ollut tuota huomannut ajatella. Lopetin niiden syönnin viikko sitten ja eikä kunnon ripulia ole näkynyt ollenkaan. Samalla myös kahvi vähentynyt, nämä on vaikeita kun aina on päällä useampi asia.

Vierailija
11/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kertomaan opell, hävettää niin paljon. Opettajat eivät tiedä koko sairaudesta

Ap

Vierailija
12/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kasvotusten pysty kertomaan niin lähetä sähköpostia?

Vierailija
13/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole enää normaalia, lääkäriin.

Vierailija
14/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tuntuu nololta, ja tuskin opea kiinnostaa edes. Koulukin loppuu ihan kohta.

Ap

Vierailija
15/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin tuntuu nololta, ja tuskin opea kiinnostaa edes. Koulukin loppuu ihan kohta.

Ap

Varmasti kiinnostaa asia joka vaikuttaa noin paljon koulunkäyntiin. Syksyllä juttelette ja sovitte miten sun elämää voisi helpottaa, jos tälle kevättä ei enää tunnu mielekkäältä.

Vierailija
16/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty kertomaan opell, hävettää niin paljon. Opettajat eivät tiedä koko sairaudesta

Ap

Sun on vaan uskallettava kertoa. Koulu menee muuten täysin penkin alle.

Sairauksista on oltava tieto koulussa.

Vierailija
17/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Jos olet alaikäinen, mitä vanhemmat ovat tehneet?

Vierailija
18/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä menen jp lukioon, joten en viitsi enää tässä vaiheessa kertoa. Ehkä lukiossa sitten, jos jatkuu yhtä pahana.

Ap

Vierailija
19/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. Eipä tälle vanhemmatkaan mitään voi.

Ap

Vierailija
20/28 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä vanhemmat ovat siis lääkärissä käyttäneet mutta eivät hekään tätä poistaa osaa.

Ap