Miten kannattaa toimia passiivis-aggressiivisen ihmisen kanssa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välinpitämättömyys toimii ja jos on pakko jotenkin reagoida, niin liioiteltu pirtsakkuus kehiin vaan. "Huomenta päivänsäde" kauniin hymyn siivittämänä ja niin edespäin. "Voi mikäs meidän möksöä täällä harmittaa", "Ai ei vaivaa mikään, no hyvä, kerkesin jo pelästyä. Aurinkoista viikonloppua!"
Kauniisti ja korostetun kohteliaasti käyttäytyminen ja tyynenä pysyminen on pahinta myrkkyä tuollaisille.
Kieltämättä kaunista ja korostetun kohteliasta käytöstä nimitellä toista möksöksi. Not.
Totta. Siinä alentuu samalle tasolle kun alkaa veetuilemaan passiivis-aggressiivisesti itsekin, tarttuu hänen täkyynsä. Asiallinen, samalla positiivinen ja ystävällinenkin käytös on paras. Siinä ei jää tulkinnanvaraa siitä kumpi on asiattomalla linjalla.
Miksi se olisi juuri passiivis-aggressiivusta, ei mun mielestä, vaan ihan vaan aggressiivista. Mun mielestä tässä ketjussa ei ole ollut yhtään esimerkkiä passiivus-aggressiivisesta teosta.
Voisitko sinä sitten antaa oikean esimerkin passiivis-aggressiivisuudesta?
Itse olen yrittänyt kaikkea mahdollista. Mikään ei toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko jätät hänet itsekseen marinoitumaan omassa passiivis-aggressiivisessa liemessään tai puhut asioista suoraan. Itseensä ei hänen puheistaan saa ainakaan ottaa, se on hänen pahaa oloaan ei kenenkään muun.
ei hän puhu ilkeästi vaan käyttäytyy ilkeästi. Viivyttelee ja "unohtelee asioita, ei huomio toisen menestystä, vaikka kaikki muut porukassa huomioivat ja jos kysyy vaivaako joku, nini vastaus on, että ei tietenkään. Silti kaikesta aistii, että hänellä on jotain minua vastaan.
Onko työkaveri vai miksi olet tekemisissä hänen kanssaan? Jos on työkaveri, niin keskityt hänen suhteensa pelkästään työasioihin etkä oleta häneltäkään muuta. Eli et kysele vaivaako häntä jokin, jos työtehtävänsä kuitenkin hoitaa.
Miksi se olisi juuri passiivis-aggressiivusta, ei mun mielestä, vaan ihan vaan aggressiivista. Mun mielestä tässä ketjussa ei ole ollut yhtään esimerkkiä passiivus-aggressiivisesta teosta.