Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"köyhän pitäisi olla säästäväinen"

Vierailija
16.05.2018 |

Olen hieman alle keskituloinen yhden lapsen yh. Pidän taloutemme kurissa, ja pärjään palkkatuloillani, lapsilisää ja muutaman kympin yh-lisää lukuunottamatta emme saa yhteiskunnalta tukia. Olen aina ollut tarkka rahan kanssa, teen ruokaa itse, en käytä rahaa tupakkaan, alkoholiin, työpaikkalounaisiin, valmiiseen kahviin, aikakauslehtiin ym. Pärjäämme ihan hyvin, kiitos kaupungin asunnon kohtuullisen vuokran, vaikka lapseni onkin nyt superkuluttavassa iässä. Lapsi on saanut harrastaa mieleisiään asioita, itse käyn kuntosalilla (n 20e/kk). Säästäminen on kuitenkin vaikeaa, kesäloman jälkeen pitäisi alkaa säästää joulumenoja varten, vuodanvaihteen jälkeen kesälomaa, synttäreitä jne silmälläpitäen. Ylimääräistä jää pari sataa kuussa, mikäli ylimääräisiä menoja ei ole. Niitä yleensä aina on, viime kuussa rikkoutuneet silmälasit, edellisessä lapsen uusi harrastus jne. Haluaisin säästää puskurirahastoa ja ulkomaanmatkaa varten, nämä kuitenkin jäävät. Lapsen ylimääräisiä menoja maksan (leffoja kaverin kanssa, konserttilipun, syömiset), en halua, että lapsi jää osattomaksi ikätoveriensa riennoista, ja on oma arvovalintani.
Tunsin suurta sympatiaa eilistä Susanna Kosken höykkyyttämää työtöntä yh-äitiä kohtaan. Jumissa ja epätoivoinen, aina voi huudella mahdollisuuksien tasa-arvosta, kun ei ole köyhyyden aiheuttamaa lamauttavaa stressiä kokenut.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kk palkasta automaattisesti (ihan ensimmäisenä) rahastoon 50 euroa tekee vuodessa 600 euroa + mahdollinen arvonnousu päälle.  Parin vuoden kuluttua sulla on kiva puskuri. Lapselle rahastoon 30 e/kk odottamaan sitä hetkeä kun lapsilisät ja elarit loppuu  mutta kulut ovat suurimmillaan.

Sun pitää vaan hävittää se raha näkyvistä ja leikkiä  ettei  sitä ole.Rahastossa se ei ole sun käytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi