Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen on luonnollinen meikki tai ''vähän''?

Vierailija
16.05.2018 |

Itse käytän ainoastaan meikkivoide+ripsiväri.

Yritän vain korostaa parhaita puoliani noilla? Näytän paremmalta versiolta itsestäni. Enempää en halua meikkiä käyttää arjessa. (Juhlat erikseen)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tarkoittaa eri ihmisille ihan eri asioita. Mutta yllättävän monet, varsinkin miehet, pitävät luonnollisena meikkinä jopa todella kovaa pakkelia, jos vaan ei ole vahvoja värejä käytetty, ei esim. tummia selviä silmänrajauksia tai luomivärivarjostuksia tai värikästä huulipunaa.

Itse pyrin juuri tuollaiseen nude lookiin, joka kuitenkaan ei oikeasti ole vähämeikkinen. Esim. mulla on tosi oudon muotoinen nenä ja naama, joten varjostukset ja korostukset on kyllä joka päivä. Samoin haljun vaaleankeltaiset kulmakarvat ja silmäripset täytyy meikata.

Vierailija
2/4 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se tarkoittaa eri ihmisille ihan eri asioita. Mutta yllättävän monet, varsinkin miehet, pitävät luonnollisena meikkinä jopa todella kovaa pakkelia, jos vaan ei ole vahvoja värejä käytetty, ei esim. tummia selviä silmänrajauksia tai luomivärivarjostuksia tai värikästä huulipunaa.

Itse pyrin juuri tuollaiseen nude lookiin, joka kuitenkaan ei oikeasti ole vähämeikkinen. Esim. mulla on tosi oudon muotoinen nenä ja naama, joten varjostukset ja korostukset on kyllä joka päivä. Samoin haljun vaaleankeltaiset kulmakarvat ja silmäripset täytyy meikata.

Laitan vielä perus duunipäiväpakkelini, joka tänäänkin on naamassa ilman että näytän silmin nähden voimakkaasti meikatulta:

- Silmänympärysten peitevoide

- Meikkivoide

- Max Factorin korostus- ja varjostusväripaletistä värejä nenänpieliin, leukaperiin (varjot), otsalle, nenänselkään, poskipäille, leukaan (korostus)

- Puuteri

- Luonnollisen varjon värisiä luomivärejä kahta sävyä

- Tummanruskea silmänrajaus ns. inliner rajaukseen eli yläluomen ripsirajan sisäpuolelle limakalvolle

- Ripsiväri

- Kulmakarvaväripaletista kulmavahaa ja päälle puuterimaista kulmaväriä

- Luonnollisenvärisellä huultenrajauskynällä paksunnettu ylähuulta joka on tosi kapea

- Hieman kiiltoa antavaa huulirasvaa

- Poskipunaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toi miesten käsitys vähästä meikistä on usein aika hämärtynyt :D Tosiaan itse tykkään kanssa luonnollisuudesta , eli ei liian tummia värejä jne. Mulle nämä kaksi asiaa ovat riittävät ja tuovat omat silmäni ainakin esiin kauniisti. Itse en halua tehdä varjostuksia ja korostuksia koska ehkä se on minulle ''liikaa'', mutta ymmärrän jos joku niitä tekee.

Vierailija
4/4 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkemys:

Suht luonnollisessa meikissä (arvostellen sen mukaan, miltä lopputulos näyttää) voisi olla mm. ruskeaa luomiväriä, kirkasta huulikiiltoa, vähän luonnollisen sävyistä poskipunaa, ripsaria, hennot rajaukset ja kenties varjostusta ja korostusta. Luonnollisen meikin on tarkoitus jäljitellä todellisia ominaisuuksia kuten rusketusta tai tervettä hehkua, tai muokata kasvojen piirteitä kuten silmien kokoa vähän toisennäköisiksi. Luonnollisen meikin ei tarvitse tarkoittaa sitä, ettei meikkiä ollenkaan huomaisi, mutta miehet ja ehkä meikkaamisesta tietämättömän naiset eivät välttämättä huomaa meikkiä tai ainakaan tiedä, miten paljon sitä on.

Ei-luonnollisessa olisi vaikkapa sinistä luomiväriä tai pinkkiä poskipunaa. Eli kasvoille laitetaan värejä, jota ei luonnollisesti voi kellään olla, tai meikin voimakkuus ja määrä on sellainen, että se ei sulaudu ihoon, ja kuka tahansa ymmärtää henkilön meikatuksi.

Luonnollisen ja ei-luonnollisen välillä on tietysti kaikenlaisia välimuotoja ja kombinaatioita.