Lapsen koulussa ei opeteta ollenkaan tablettien käyttöä, olen pettynyt
Selvisi, että 7-vuotiaan lapsen koulussa ei ole lainkaan digitalisoitua opetusta. Poika on siitä pettynyt ja niin olen minäkin. Sen sijaan toisessa läheisessä koulussa käytetään tabletteja oppitunneilla ja olen miettinyt, että pitäisiköhän pojan vaihtaa koulua. Haluan lastani rakastavana vanhempana, että hän oppii tehokkaasti eikä jää digiajasta jälkeen.
Kommentit (11)
Täytyy muuten laittaa täähän sellainen kommentti että pääsääntöisesti se alakoululainen osaa käyttää tablettia huomattavasti paremmin kuin opettajansa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muuten laittaa täähän sellainen kommentti että pääsääntöisesti se alakoululainen osaa käyttää tablettia huomattavasti paremmin kuin opettajansa.
Niin, jos ei opettaja ole sellainen hifistelijä.
Muksun luokalla ne lukee lähinnä wikipediaa, olisin toivonut opelle vähän enemmän pätevyyttä mm. Lähdekritiikin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Muksun luokalla ne lukee lähinnä wikipediaa, olisin toivonut opelle vähän enemmän pätevyyttä mm. Lähdekritiikin suhteen.
Wikipedia on ihan luotettava tietosanakirja.
Ensimmäisen luokan oppimistavoite on avata ja sulkea tietokone ja jokin ohjelma. Toisella luokalla tavoite on opetella käyttämään hiirtä. Ja niin edelleen. Yläkouluun siirryttäessä oppilaan pitäisi lisäksi tietää jotain salasanoista. Yläkoulussa käsitellään julkaisuoikeuksia, kopiointioikeuksia, plagiointia ja valeuutissivustoja.
Onpa kummallista. Meidän lapsen koulussa on joka kevät pamipäivä, jota kaikki lapset oikein odottavat. Viime vuonna esimerkiksi meidän tyttö veti kunnon överit Panacodeilla ja Temestalla ja oli ihan taju kankaalla kun haettiin kotiin. Mutta tosi hauskaa oli kuulemma ollut :)
Kyllä tablettien käyttöä pitäisi minun mielestäni opettaa joka koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia on ihan luotettava tietosanakirja.
Tässä pari loistavaa esimerkkiä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aggressiivi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Valkohammas_(romaani)
V**tut ne mitään jälkeen jää, ei noiden käyttö ole mitään ydinfysiikkaa toisin kun varttuneemmalle kansalle tuntuu olevan. Mä haluan lapseni kouluun, jossa tablettia käytetään korkeintaan kerran vuodessa alakouluissa, aivan kun minun iässäni niitä vanhoja tietokoneita. Hyvin mä silti tätä älypuhelinta näprään. Säälin sun lasta kun pitää olla noin toope äiti, että ehdointahdoin addiktoidaan se 7v lapsi älypuhelimiin ja tabletteihin. P*rseestä koko touhu sanon minä. Menkää te vaan massan mukana tekemään tästä maapallosta itse idiotismin ilmentymää ihan rauhassa. Minä jatkan kapinointia ja haluan vaihtoehtoja tulevaisuudelle.
Noissa on niin yksinkertaset käyttöjärjestelmät että sen oppii kyllä jokanen vaikkei koulussa räpläis niitä. Eikä se digitaalinen väline itsessään välttämättä auta oppimaan paremmin sitä opetettavaa asiaa
Luojan kiitos, ei meidänkään koulussa opeteta. Lapset roikkuisi vaan koko ajan koneilla eikä mitään muuta elämää.
Mun lapsen koulussa on esimerkiksi kuvaamataito kokonaan digitalisoitu ja oppikirjojakin on vähemmän, kun monet asiat opetetaan netin kautta. Ihan hyvin oppii eli ei muuta kuin lapsesi siihen toiseen kouluun vain!