Apua! Teini on maalannut huoneensa seinät mustiksi!
Perhana! Tulin juuri kotiin ja teini on maalannut huoneensa seinät mustalla maalilla!! Tää on aivan kauheaa, en edes tiedä mitä tästä pitää ajatella. Ei tällaisesta ole ollut meillä mitään puhetta. Mitä teen?? Ainakin puhelin lähtee teiniltä takavarikkoon.
Kommentit (29)
joo varmaan...jos asutte vuokralla niin teini selvittää asian vuokranantajan kanssa :)
Provohan tämä mutta mitäs rangaistusta tämmöselle 35v perheenäidille, kun juuri tällä viikolla maalasin seinää mustaksi...
Mustat seinät ovat" nykyisin sisustuksessa muotia" .
Katseleppa kuvia netistä kuinka hienosti huoneen saa sisustettua kun seinän väri on musta.
esimerkiksi valkoinen sänky saa ihan uuden ilmeen!
Jos lattia on vaalea voi lattiaankin laittaa mustaa, tai pehmentää harmaan sävyillä. Piristeeksi väripilkkuja - mikäli väriä haluaa.
Mustaa näkee ihan vaikkapa pienten lasten huoneissakin nykyisin.
Mustaa voi vaikkapa käyttää esimerkiksi liituseinänä..
Mietipä asiaa ja jutelkaa rakentavasti. Toki myös kodin säännöistä. Vuokra asunnoissakin on maalausjutut jatkossa neuvoteltava huoneiston omistajan kanssa. Ehkäpä nuorukainen maalaa huoneen alkuperäiseen kuntoon myöhemmin - omilla rahoillaan. Tehty mikä tehty......mutta hieno siitä tulee!!
Olet aivan oikeassa ettei kodissa pitäisi tehdä maalauksia "salaa" ja neuvottematta.
Muotia tai ei - olisi hyvä uskaltaa keskustella avoimesti.
Sinulle vinkiksi - Kuuntele ja älä tyssää heti alkuunsa kaikkea.
Olis muuten mahtava yllätys tässä torpassa jos teini ihan vapaaehtoisesti maalais seinät. Asuntoa ostaessa päädyttiin maalarinvalkoiseen kun ajateltiin että antaa ajan näyttää sopivat värit, maalataan sitten itse... Siitä nyt on jo useempi vuosi eikä vieläkään ole tullut sitä suurta valaistumisen ja innostumisen hetkeä.
Kyllä mäkin luultavasti hermostuisin, jos ilman lupaa teini tekisi tuollaista. Vaikkakin tykkään itse mustasta ja se varmasti osaltaan myös sopisi sisustukseen. Enimmäkseen harmittaisi miksei teini ole ensin tullut avoimesti kysymään lupaa, asia olisi varmasti neuvoteltavissa. Kyllä teini tajuaa ja tiedostaa että tuo raivostuttaa vanhemmat ja siksi kovat keinot käyttöön, koska teini ei ole selvästikkään kykeneväinen viisaisiin tekoihin kun uhmaa vanhempia ja on tietoinen tulevasta rangaistuksesta. Kyllä vanhempi määrää niin kauan kunnes on oma asunto omilla rahoilla. Jos tommonen on jonkun mielestä sallittua ja teinit on nyt teinejä asenteella kuitattavissa niin väistämättä tulee mieleen, että mitkä ne rajat on siinä perheessä. Onko niitä kenties ollenkaan ja lapsella perus turvallisuudentunne retuperällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siistiä maalausjälkeä? Oliko listat teipattu ja huonekalut suojattu? Omilla rahoillaanko osti maalit ja tarvikkeet?
Omilla rahoillaan kai, en minä antaisi rahaa tuollaiseen. Oli näköjään sanomalehdillä suojannut sänkyä ja pöytää. Silti täällä on maalitahtoja lattialla.
Ap
Hyvä yritys siis kuitenkin teiniltä.
Mietin vaan että miksi sä et anna teinin itse päättää huoneensa seinien väriä? En mäkään nyt makuuhuoneen tai keittiön väriä antaisi teinien päättää yksin mutta omat huoneensa saisivat maalata haluamikseen.
Ei ei ei! Ei sovi kokonaisuuteen että yksi huone on musta. Minä määrään kuitenkin tällaiset asiat.
Ap
Tuolla asenteella sulla on odotettavissa teinin kanssa vähän isompiakin haasteita kuin seinien maalaaminen.
Juuri päinvastoin. Sinulla on ne haasteet teinin kanssa, koska et näe vanhempien kunnioitusta ja rajojen asettamista tärkeänä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin luultavasti hermostuisin, jos ilman lupaa teini tekisi tuollaista. Vaikkakin tykkään itse mustasta ja se varmasti osaltaan myös sopisi sisustukseen. Enimmäkseen harmittaisi miksei teini ole ensin tullut avoimesti kysymään lupaa, asia olisi varmasti neuvoteltavissa. Kyllä teini tajuaa ja tiedostaa että tuo raivostuttaa vanhemmat ja siksi kovat keinot käyttöön, koska teini ei ole selvästikkään kykeneväinen viisaisiin tekoihin kun uhmaa vanhempia ja on tietoinen tulevasta rangaistuksesta. Kyllä vanhempi määrää niin kauan kunnes on oma asunto omilla rahoilla. Jos tommonen on jonkun mielestä sallittua ja teinit on nyt teinejä asenteella kuitattavissa niin väistämättä tulee mieleen, että mitkä ne rajat on siinä perheessä. Onko niitä kenties ollenkaan ja lapsella perus turvallisuudentunne retuperällä.
Tuollaisen natsin luota teini lähtee luultavasti heti kun täyttää 18. Eikä kannata odottaa edes joulukorttia.
Ei kukaan usko, mutta antaa nyt ap:n hekumoida aloituksellaan ja sadunkerrontataidoillaan.