Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Academic Work

Vierailija
16.05.2018 |

Jos nyt ihan oikein tulkitsen kyseisen vuokrafirman informaatiota, niin näyttäisi että heillä painopisteenä on nuorten, mahdollisesti vastavalmistuneiden sekä uransa alkuvaiheessa olevien henkilöiden työllistäminen.

Olisiko minun piinkovana ammattilaisena, jolla parin vuosikymmenen kokemus it-alalta, järkevää hakea heidän kauttaan paikkoja? Jotenkin suhtaudun itse hieman skeptisesti ajatukseen, koska en hyvällä tahdollakaan pidä itseäni mitenkään junior-tasoisena hakijana. Lisäksi en edes ole akateeminen.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat melko huonoa palkkaa ja  harrastavat ikäsyrijntää. "Rekrykonsultit" suurilta osin juuri koulusta valmistuneita, ei työkokemusta ja päätyvät valinnoissaan itsensä  kaltaisiin henkilöihin eli kunhan ulkoapäin näyttää "hyvältä tyypiltä" mutta substanssia saattaa puuttua valtavasti. 

Tilat  oikein mukavat Keilaniemessä ja kahviautomaattikin löytyy. Noudattavat ihan ok tyäehtosopimusta ja ovat ystävällisiä.

Voisi olla oihan ok firma jos näkemys ei olisi niin homogeeninen ja palkat kohdallaan.

Vierailija
22/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka olisi ymmärtääkseni sen kaksi vuotta 18€/h, lieneekö mahdollisuuksia edetä korkeammalle vai pitääkö semmoistakin odotella pari vuotta? Noilla verkkosivuilla ei selvästikään kerrota kaikkea, vain maininta tuosta palkasta ja työterveydenhuollosta. Mitenhän lomat, matkaedut jne.? Sen sentään kertovat, ettei palkka ole kilpailukykyinen, mutta kuulemma "kohtuullinen". Sitähän on alanvaihtajan hankala arvioida. 

Kovasti muuten mainostavat Facebookissa, saanut tykkäyksiä  muttei kommentteja. Oma firmako siellä tykkää omista mainoksistaan vai mikä tämä juttu on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin donan palkkoja. Vain äärimmäisessä hädässä, kuten vastavalmistuneena.

Vierailija
24/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tapahtuu, jos koulutus on tiiviydessään liian vaikea, eikä läpäise kaikkia tenttejä? Niitä olisi luvassa joka viikko. 

Alkaa vaikuttaa siltä, että tuossa on enemmän hävittävää kuin voitettavaa. 

Vierailija
25/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ohjelma perustettu TE-rahojen hakua varten. Saavat mojovan palkkion, kun hakija työllistyy, mutta työt todennäköisesti loppuvat sen jälkeen siinä firmassa ja uusia tulijoita pukkaa.

Vierailija
26/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei tästä löydy kokemuksia, vaikka firma on ollut Suomessa jo useita vuosia. Toisaalta, eipä ole siis pahojakaan kokemuksia, niitä uskoisi löytyvän herkemmin kuin positiivisia. 

Sitoutuminen olisi siis kahdeksi vuodeksi koulutuksen jälkeen ja palkka 18€/h? Miksei kuukausipalkkaa? 

Vierailija
27/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakevat asiakkaalle esim. ostoreskontranhoitajaa, niin ei tarvii kyllä olla hirveen akataaminen.

Vierailija
28/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain useampia paikkoja ehkä 10 vuotta sitten. Yhteenkään hakemukseen ei tullut vastausta, ei edes kiitos-ei-kiitos tai kiitos hakemuksestasi. oletan syynä olevan ikäni, olinhan jo 40v täyttänyt. Toisaalta, enpä tiedä ketään nuorempaakaan joka olisi kyseisen firman kautta työllistynyt.

Vierailija
29/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex aw kirjoitti:

academic workillä on aika kylmäkiskoinen meininki työntekijää kohtaan. Tosi hierarkinen järjestelmä jossa pienellä työelämäkokemuksella ollaan niin manageria jos sellaiseen asemaan pääsee. Paskaa valutetaan surutta alaspäin tekoamerikkalaisessa we are so great-hengessä. Siellä kyllä selviää aika nopeasti mikä sun asemasi on "konsulttina" ja meininki on aika syyllistävää jos sulla tulee jotain kysymyksiä tai haasteita academic work urallasi.

Sitten on tietysti nämä raukat jotka lähteneet siihen pikakoulutusohjelmaan. Heihin suhtaudutaan kuin johonkin alempiarvoiseen kastiin jos eivät aivan heti työllisty asiakasyritykseen. Jos ei olisi työlakeja niin academic work kyllä vetäisi siitä missä aita on matalin tai sellaista ei olisi. Academyläiset nähdään vain jonain moneymakerinä jonka asiakashinnasta ollaan käsi ojossa jakamassa eri portaille massia. Raukoille maksetaan aivan alan minimihintaa duuneista mihin sattuvat pääsemään tai joutumaan.

Siis juuri näin! Ja itse juurikin tein tuon virheen, että kävin pikakoulutusohjelman Academyn. Nyt olen sitten AW:n velkavankeudessa, eli maksan työlläni ohjelman maksua pois.. Eikä työ ole edes sitä, mitä koulutusohjelmassa opiskelin. Hienosti saivat mut haastavilla alkutesteillä uskomaan, että olen jotenkin eliittiä ja etuoikeutettu käymään Academyn. Pisteet siitä, että ovat hyviä myyjiä, mutta valitettavasti ei mitään muuta. Varmaan sanomattakin selvää, että palkka on surkea, kun AW vetää suurimman osan välistä. No, virheistä oppii ja kierrän jatkossa AW:n kaukaa ja arvostan itseäni enemmän 😕

Vierailija
30/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia tosta 12 vkon koulutuksesta ja takuutyöstä. Mitä se työ sitten on? Onko sitä riittävästi, vai tunti siellä täällä? Mitä jos haluaa irtisanoutua, tuleeko jotain maksettavaa koulutuksesta tms?

Onko se koulutus oikeesti hyvä, hyötyykö siitä tulevaisuudessa työmarkkinoilla?

T. 35v alaa vaihtava

Vierailija
31/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook tökkää mulle näitä aw mainoksia ihan koko ajan!

Vierailija
32/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nuo koulutusohjelmat ovat suurimmaksi osaksi yritysten ostamia, eli Academy kouluttaa tiettyä teknologiaa ryhmälle, ja koko ryhmä työllistyy samaan yritykseen ja työskentee oppimansa teknologian parissa.

Mutta on myös avoimia luokkia, joissa opit esimerkiksi jonkin koodauskielen, muttet välttämättä pääse kahden vuoden sopimuksen aikana tekemään yhtään tuntia koodausta.. Työ voi olla silloin mitä vain IT-alan työtä. Muutenkin näiden asiakasyritysten on todella helppo lopettaa konsulttityösuhteet, jos konsultti sattuu sellaisen edes saamaan. Niiden pituus voi olla melkein mitä vaan, lyhyistä projekteista pidempiin pätkiin. Ja esim korona-aikaan ilman työsuhdetta olevat lomautetaan.

Jos haluaa irtisanoutua ennen kahden vuoden työsuhteen päättymistä, niin joutuu maksamaan koulutuksen loppuosuuden. Ja olet sitoutunut samaan palkkaan koko ajaksi.

12 viikossa oppii hyvin alkeet, että pystyy sen jälkeen työskentelemään senioreiden opastuksella. Tietysti riippuu siitä, mitä kurssilla opiskelee.

33/55 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea. Eivät edes lue hakemuksia van seulovat jotenkin automaattisesti ne.

Olen hakenut heidän kauttaan suorastaan ylipätevän pätevänä kahteenkin työpaikkaan, niin en ole päässyt edes haastatteluun. Viimeisimpään hakemukseeni vastasivat, etten täytä tiettyä kriteeriä, jonka täyttämisestä olin kyllä maininnut hakemustekstissä. Eivät siis lukeneet hakemustani lainkaan.

Veikkaan, että työehdot on niin huonot, etteivät turhan haastattele oikeita työntekijöitä, ottavat vain nuoria joita on helppo riistää. Kannattaa jättää aika tuhlaamatta ja keskittyä hakemaan vaikka suoraan työpaikoista niitä töitä. Tämä on suorastaan rikollinen firma joka kuppaa työntekijöitä sekä työnantajia. Mielestäni firma joka käyttää tällaista toimijaa on sellainen jota kannattaa välttää.

Vierailija
34/55 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kymmenen vuotta sitten piti vaihtaa työpaikkaa ja laitoin CV:ni Academic Workillekin. Lomakkeella luki, että pitävät minua puoli vuotta listoilla.

Sen puolen vuoden aikana ei tullut yhtään yhteydenottoa sieltä. Ei sillä mitään väliä ollut, kun kuukauden sisään löysin itse työpaikan.

Noin vuoden kuluttua CV:n lähettämisestä AW aktivoitui ja lähetti minulle noin parin viikon välein työpaikkatarjouksia satunnaisiin koodaustehtäviin. En vastannut niistä yhteenkään ja niitä tuli parin kolmen vuoden ajan ennen kuin loppuivat.

Tämän kokemuksen perusteella pysyn kaukana firmasta vastaisuudessa.

Vierailija
35/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin reilu vuosi sitten AW Academyn intensiivikurssin ja olen erittäin tyytyväinen, että kävin ruljanssin läpi. Itse koulutus oli täyttä tykitystä, mutta viikottaisista tenteistä pääsi kyllä läpi eikä ketään jätetty yksin, jos joku asia ei mennyt heti kaaliin. Opiskelukavereiden tsemppi ja apu oli huippua ja meillä oli muutenkin mahtava porukka. Palkka oli tosiaan vain 18 €/h, mutta suurin osa omalta kurssilta palkattiin vuoden jälkeen asiakasyrityksiin, joten jos vuoden kitkuttelee, niin... Oma työpaikkani on aivan huippu eikä mitään kitkaa ollut AW:n kanssakaan. Palkka tuli ajallaan ja viestintä toimi hyvin oman yhteyshenkilön kanssa.

Vierailija
36/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei johtaja!

Vierailija
37/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö aw noin huonosti, että täällä pitää ” mainostaa”? Hah.

Vierailija
38/55 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin reilu vuosi sitten AW Academyn intensiivikurssin ja olen erittäin tyytyväinen, että kävin ruljanssin läpi. Itse koulutus oli täyttä tykitystä, mutta viikottaisista tenteistä pääsi kyllä läpi eikä ketään jätetty yksin, jos joku asia ei mennyt heti kaaliin. Opiskelukavereiden tsemppi ja apu oli huippua ja meillä oli muutenkin mahtava porukka. Palkka oli tosiaan vain 18 €/h, mutta suurin osa omalta kurssilta palkattiin vuoden jälkeen asiakasyrityksiin, joten jos vuoden kitkuttelee, niin... Oma työpaikkani on aivan huippu eikä mitään kitkaa ollut AW:n kanssakaan. Palkka tuli ajallaan ja viestintä toimi hyvin oman yhteyshenkilön kanssa.

Aika läpinäkyvää.

Vierailija
39/55 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika läpinäkyvää.

Vierailija
40/55 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika läpinäkyvää.

Tuo edellinen "AW:n markkinointiosasto" täällä hei :D En ole enää Academicillä töissä (eikä siis ollut tuolloinkaan mikään maksettu mainos), mutta mielipide on pysynyt samana. Itse opiskelu oli hektistä ja tooooodella stressaavaakin, mutta kannatti vetää sisulla läpi, koska pääsin tosi kivaan paikkaan töihin.  Tämä asiakasyritys palkkasi heti listoilleen, kun se oli mahdollista. Ainakin meillä tämä tarkoitti, että 1 vuoden jälkeen oli firmalle ilmaista napata itselleen. Ja jos itse olisin ennen 2 vuoden rajaa lähtenyt, niin olisin joutunut maksamaan sakkoja, mutta rekrytapauksessa siis näin. Tämä myös selkeästi AW:n strategiana eli uusia koko ajan sisään ja vanhat 1-2 v. kuluttua ulos.

About 3/4 meidän kurssilaisista on 2 vuoden jälkeen palkattu asiakasfirmoihin vakkarisoppareilla ja muistaakseni kaikki aikalailla heti tuon vuoden jälkeen, ekat n. 10 kk jälkeen. Pari lähtenyt entisiin hommiinsa takaisin ja yhdestä ei mitään hajua onko hengissäkään. Ne joiden palkat tiedän, saivat ok palkankorotuksen vaihdon yhteydessä eli bruttona lisää 1000-1700 €, ka siinä n. 4K paikkeilla ja itse myös pääsin ekan kerran työurani aikana nelosella alkaviin palkkoihin.