Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Academic Work

Vierailija
16.05.2018 |

Jos nyt ihan oikein tulkitsen kyseisen vuokrafirman informaatiota, niin näyttäisi että heillä painopisteenä on nuorten, mahdollisesti vastavalmistuneiden sekä uransa alkuvaiheessa olevien henkilöiden työllistäminen.

Olisiko minun piinkovana ammattilaisena, jolla parin vuosikymmenen kokemus it-alalta, järkevää hakea heidän kauttaan paikkoja? Jotenkin suhtaudun itse hieman skeptisesti ajatukseen, koska en hyvällä tahdollakaan pidä itseäni mitenkään junior-tasoisena hakijana. Lisäksi en edes ole akateeminen.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ihan oikein tulkitsen kyseisen vuokrafirman informaatiota, niin näyttäisi että heillä painopisteenä on nuorten, mahdollisesti vastavalmistuneiden sekä uransa alkuvaiheessa olevien henkilöiden työllistäminen.

Olisiko minun piinkovana ammattilaisena, jolla parin vuosikymmenen kokemus it-alalta, järkevää hakea heidän kauttaan paikkoja? Jotenkin suhtaudun itse hieman skeptisesti ajatukseen, koska en hyvällä tahdollakaan pidä itseäni mitenkään junior-tasoisena hakijana. Lisäksi en edes ole akateeminen.

ei

Vierailija
2/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä. On siellä amk-tutkintoakin edellyttäviä töitä tarjolla, mutta kenenkään yli 25-vuotiaan ei kannata vaivautua laittamaan hakemusta yhtään mihinkään hommaan. Nuoria hakevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoivat, että vanhemmatkin hakijat kelpaavat, mutta ehkä enemmänkin silloin alanvaihtajat, jotka ovat uuden akateemisen uransa alussa.

Mutta luulen, että haussa menevät nuoret kuitenkin ohi.

Vierailija
4/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riipuu ihan täysin siitä millainen paikka on tarjolla. Jos työ vaikuttaa mielenkiintoiselta, tarpeeksi haastavalta ja palkka ok, niin ei sillä ole mitään väliä onko siinä välissä Academic work vai ei. Lopulta vuokrafirman käyttäminen on yritykselle vain riskittömämpi tapa testata onko kaverista oikeasti hommaan vai ei. Jos on, niin sitten voivat palkata vakituiseksi. 

Vierailija
5/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän riipuu ihan täysin siitä millainen paikka on tarjolla. Jos työ vaikuttaa mielenkiintoiselta, tarpeeksi haastavalta ja palkka ok, niin ei sillä ole mitään väliä onko siinä välissä Academic work vai ei. Lopulta vuokrafirman käyttäminen on yritykselle vain riskittömämpi tapa testata onko kaverista oikeasti hommaan vai ei. Jos on, niin sitten voivat palkata vakituiseksi. 

Et tainut ymmärtää kysymystä.

Vierailija
6/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä jos vuokrafirman "asiantuntijat" eivät tunnista osaamista vaan hakevat johonkin omaan muottiinsa sopivaa yhdenlaista tyyppiä (nuori, halpa, koulutus, joku teknologia, sekä riittävän ekstrovertti tullakseen valituksi haastatteluissa). Todelliset asiantuntijat on joskus aika erikoisiakin tyyppejä jotka ei noista vuokrafirmojen prosesseista ihan helposti mene läpi.

Vierailija
7/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä jos vuokrafirman "asiantuntijat" eivät tunnista osaamista vaan hakevat johonkin omaan muottiinsa sopivaa yhdenlaista tyyppiä (nuori, halpa, koulutus, joku teknologia, sekä riittävän ekstrovertti tullakseen valituksi haastatteluissa). Todelliset asiantuntijat on joskus aika erikoisiakin tyyppejä jotka ei noista vuokrafirmojen prosesseista ihan helposti mene läpi.

Vierailija
8/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yritys, joka käyttää noiden palveluja, ei tarvitse ammattitaitoista työntekijää. Kunhan on nuori opiskelija. Työt ovat siis laadultaan helposti opittavissa. Näin saa sen, mikä on joissain firmoissa tärkeintä eli halvan työntekijän.

Vierailija
9/55 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Yritys, joka käyttää noiden palveluja, ei tarvitse ammattitaitoista työntekijää. Kunhan on nuori opiskelija. Työt ovat siis laadultaan helposti opittavissa. Näin saa sen, mikä on joissain firmoissa tärkeintä eli halvan työntekijän.

Mielestäni on hieman huolestuttavaa että esim. IT-sektorilla näyttäisi Academic Work olevan joka toisen avoimen työpaikkailmoituksen takana. Jos nyt yleisiä rekrysivustoja selailee. Mitä tämä kertoo yrityksistä? :o

Vierailija
10/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän omasta kokemuksesta ja muutaman tuttavan kokemuksesta, että näiden kautta töitä ei kannata hakea. Itse olen hakenut työkokemukseen liittyviä paikkoja ja nämä mainitsemani tuttavat koulutustaan ja kokemustaan vastaavaa työtä useita kertoja. Täältä ei ole tullut koskaan minkäänlaista vastausta. Mietin vaan miten paljon firmat menettää hyviä tyyppejä kun nämä välistävetäjät häärää välissä ja valitsee omalla mutu -tuntumalla. Sama juttu kaikissa näissä turhanpäiväisissä välikäsifirmoissa. Ottakaa yhteyttä suoraa väkeä hakeviin yrityksiin, ei vaadi suurta älykkyyttä kaivaa ne tiedot ketä näiden asiakkaat on.

Vierailija
11/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttäjä koko firma. Maksavat työntekijälle paskaa palkkaa vaikka kuppaavat kunnon konsulttihintaa asiakasyritykseltä. Asiakasyritys luonnollisesti odottaa saavansa rahalle vastinetta. Konsulttipalkattu painaa sitten suoli pitkänä sitoutuneena velvoitetyöllistettynä..

Vierailija
12/55 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 40 vuotta ja puoli vuotta olin kohtuullisella palkalla. Kunnes siirryin asiakasyritykseen töihin. Oma kokemukseni oli positiivinen. IT-ala on hieman eri asia kuin kaupallinen ala johon on tulijoita ennemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
13/55 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

academic workillä on aika kylmäkiskoinen meininki työntekijää kohtaan. Tosi hierarkinen järjestelmä jossa pienellä työelämäkokemuksella ollaan niin manageria jos sellaiseen asemaan pääsee. Paskaa valutetaan surutta alaspäin tekoamerikkalaisessa we are so great-hengessä. Siellä kyllä selviää aika nopeasti mikä sun asemasi on "konsulttina" ja meininki on aika syyllistävää jos sulla tulee jotain kysymyksiä tai haasteita academic work urallasi.

Sitten on tietysti nämä raukat jotka lähteneet siihen pikakoulutusohjelmaan. Heihin suhtaudutaan kuin johonkin alempiarvoiseen kastiin jos eivät aivan heti työllisty asiakasyritykseen. Jos ei olisi työlakeja niin academic work kyllä vetäisi siitä missä aita on matalin tai sellaista ei olisi. Academyläiset nähdään vain jonain moneymakerinä jonka asiakashinnasta ollaan käsi ojossa jakamassa eri portaille massia. Raukoille maksetaan aivan alan minimihintaa duuneista mihin sattuvat pääsemään tai joutumaan.

Vierailija
14/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

https://www.awacademy.fi/open/avoimet-ohjelmat

Onko kellään kokemusta noista intensiivikoulutuksista? Eli 12 viikkoa koulutusta ja sen jälkeen takuuvarmatyöpaikka IT-alalla. Onko koulutus mahdotonta läpäistä? Eivätkö maksa palkkaa siitä työstä, jonka lupaavat ja johon opiskelijan on sitouduttava pariksi vuodeksi koulutuksen jälkeen? Vai mikä tuossa on takana? Jotain hämärää noin lupaavassa on...

Vierailija
15/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia?

Vierailija
16/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin uskoa, että sama pätee Suomeen. Täällä naiset uskovat, ettei tuo iskutyyli toimi...koska se ei toimi.

Vierailija
17/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä niin.

Vierailija
18/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä edelleen sellainen pykälä, että työnantaja joutuu maksamaan heille aika ison summan jos haluaisi palkata heidän kautta välitetyn vuokratyöntekijän vakituiseksi. Siis useita tuhansia euroja. Jotenkin järkyttävää. Jos vuokratyöntekijä haluaa vakituiseen työhön, hän joutuu irtisanoutumaan vuokratyöfirmasta ja odottelemaan puoli vuotta, että voi ottaa työn vastaan tai muuten lankeaa lasku? Ko firma siis kävi meidän työpaikalla esittäytymässä ja esittelemässä palveluitaan.

Vierailija
19/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein 40 vuotta ja puoli vuotta olin kohtuullisella palkalla. Kunnes siirryin asiakasyritykseen töihin. Oma kokemukseni oli positiivinen. IT-ala on hieman eri asia kuin kaupallinen ala johon on tulijoita ennemmän kuin tarpeeksi.

Paljonko työnantajasi joutui maksamaan, kun siirryit heille AW:lta?

Vierailija
20/55 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin opiskelija sitoutuu olemaan kaksi vuotta tuon AW:n palkkalistoilla, sen jälkeen on "maksesttu takaisin" sen, mitä ilmainen koulutus ja varmaa työpaikka on AW:lle kustantanut. Hyväntekeväisyyttähän tuo ei ole, mutta kuinka paha tuo kahden vuoden sitoutumien sitten on. Jos palkka on umpisurkea, niin se voi olla paha juttu, mutta muuten, jos toinen vaihtoehto on työttömänä oleminen, ei  tuo varmaan ihan huono mahdollisuus ole.