**ENSIKOT 25.4.06**
Huomenta kanssasisarille!!
Aamulla oikeen säikähin kun katoin peiliin. Finnejä niin perkuleesti =( Ei oo ees murkkuiäs ollu finnejä ni nyt sit päättivät tulla. Ja alaselkä/alamaha oli illalla niin kipee, että itku pääsi. Onneks avokki sit lämmitti sellasen tyynyn ni se vähän helpotti. Selkäkipu jatkuu nytkin.
Ootteko muuten miettiny nimiä lapsillenne? Mä oon päättäny jo teininä, että mun tytöstä tulee Nea. Siitä myös mun nimimerkki =) Pojalle en oo keksiny mitään. Joten jos vauva tulee ni saa luvan olla tyttö =)
Mut hyvää päivänjatkoo kaikille!
T. Nea kp 23
Kommentit (31)
Tulempa taasen tänne teidän puolelle kuokkimjaan.
sabam: mulla oli käytössä kotitestit.comin ovistestit, mutta en onnistunut niihin kahta vahvaa viivaa saamaan, ilmeisesti tikuttelin väärään aikaan.
lähetin juuri tuiskutiuskulle samoja testejä joita jäi sitten yli kun tilasin höyrypäissäni niitä lisää ennen kun plussa tärähti raskaustestiin.
Tuisku varmaan antaa testikokemuksia kunhan aika tulee.
Siru: älähän masennu sen ovulaation kanssa, minä raasu en ikinä onnistunut saamaan kahta vahvaa viivaa ovistestiin mahassa kuitenkin kasvaa pieni ihmisen alku ja kotona on kaksi todella onnellista tulevaa vanhempaa.
Onnittelut kandivaiheelle, tuleppas tuonne odottajien puolelle juttelemaan, siellä meitä enskoja on vinopino.
Nea varovaiset onnittelut plussasta, toivotaan että viiva siitä vahvistuu ja pääset sinäkin meidän mukaan tuonne odotteleviin.
Kaikille muillekkin tsemppiä yritykseen tulkaahan perässä.
Aino ja masuasukki 6+4
Nea, varovaiset onnittelut! Toivottavasti viiva vahvistuu =)!! Meillä on sekä pojalle että tytölle nimet valmiina olleet jo pitkän aikaa. Tulevaisuus sitten näyttää annetaanko " haavenimet" oikeasti. Mutta nimet säilyköön salaisuuutena =). Suomalaisista " vanhoista" nimistä tykätään molemmat.
Kp 9/29 ja hiljalleen voi alkaa taas ovista odottelemaan. Tässä kierrossa en aio ovista tikuttaa, koska viime kierto venyi enkä jaksa testata kahta viikkoa (tai ylikin). Nyt koitetaankin pupuilla useammin ja tasaisempaan tahtiin =).
Emma
Vanha Ensikko (nyt kierto nro 12 käynnissä) taas päässyt palstalle - meillä oli joku tosi mystinen verkkohässäkkä käynnissä, niin en päässyt moneen VIIKKOON netissä mihinkään. Kamalaa aikaa!
Hirveä määrä uusia nimiä näytti olevan ainakin maanantain pinkassa, kun sen äkkiä lukaisin läpi... kiva että meidän pino houkuttelee : )
Paljon vilkutuksia Killalle ja muille tutuille, Poppiupaukin oli palaillut pinoilemaan; jäit jotenkin mieleen kun olit myös Turun suunnalta ja muistaakseni about kolmikymppinen, aivan kuin minäkin...
Täällä ei aiemmista haamuista (joskus helmi-maaliskuussa??) huolimatta olla vieläkään odottavalla kannalla. Tänään gynen soittoaika, ja saan lähetteen julkisen sektorin lapsettomuustutkimuksiin. Eli kohta vuoden verran yritystä takana, eikä muita tuloksia kuin ilmeisen virheellinen haamutulos. Ovistikuissa onneksi plussia! Ja nyt täällä mennään kp 19/28-32.
Aurinkoista tiistaita kaikille! Jos jollain tosi paljon ylimääräistä aikaa, niin saa briiffata mua menneiden viikkojen tapahtumista : )
t. Jessica
Huh, ajattelin pitää pienin hengähdystauon tuossa siivousurakassa ja eksyin sitten koneelle:)
Aivan mahtava ilma jälleen.. Muutaman orvokin ajattelin lähteä hakemaan kuistille, tässä kukka-asiassaKIN niin hätäinen olen. On vaan niin kesäisen oloista:)
Meillä ei mitään nimiä mielessä, tosin muutama nimi on, joihin itse olen kovasti mieltynyt:) Täytyy tunnustaa, että yövuorossa kyllä luin kalenterin takaa kaikki nimet läpi.. ihan vaan siltä varalta, jos niitä jossain vaiheessa tarvitsee alkaa miettiä;)
Mä luulen, että meillä ei tule olemaan kovasti edes nimi vaihtoehtoja, eiköhän se nimi tule " aivan kuin itsestään" jos/kun sen oman pienokaisen saisi=) Niin ainakin toivon.
(.) kp 14 menossa, hyvällä mielikuvituksella tämän päivän ovistestin viiva oli aavistuksen tummempi kuin eilen. Minä kyllä luotan siihen, että vaikka se viiva ei niin tumma olisikaan kuin kontrolliviiva, niin kyllä se jotain ainakin tahtoo sanoa, koska negatestissä ei hyvällä mielikuvitusellakaan mitään näkynyt. Lueskelin äskön toisten kokemuksia, ja kyllähän siellä oli tärppi käynyt, vaikka viiva ei yhtä tumma ollutkaan kokokierrolla kuin kontrolli.
Ja ei muutakuin mopinvarteen takaisin=)
Ja ihanaa kuulla jessicasta!!
Samoissa mennään yrityskiertojen suhteen...
tänään kävin tosiaan gynellä kartoittamassa meidän tilannetta, kun mies viime viikolla mainitsi halukkuutensa tutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin. (jos jotain kiinnostaa, niin mullehan tehtiin perustestit, verikokeet ja munatorvien aukiolotutkimus viime syksynä ja ultralla seurailtiin noin kolmea kiertoa). Määräsi verikokeet tällä viikolla ja simppatekstin asap. Saas nähdä, mitä miehuus sitten oikeesti tykkää, kun kerron sille, että tämä olis aikataulu. Inseminaatiota kaavaillaan meille ensi viikon lopulle / seuraavan viikon alkuun.
Iloista päivää kaikille ja +++++säteitä!
*vilkuttaa Killa-kamulle*
-mooli, kp 5 (tai 4)
TERVETULOA kaikki uudetkin tälle meidän HUIPPU PARHAALLE palstalle!! :)
NEA: Aloin nauramaan, ku huomasin tossa, että olet suunnitellu tytölle nimeksi NEA! :) On nimittäin niin, että samaa olen itse ajatellut!! :) Poikavauvalle olen ajatellut antaa nimeksi NICO. Eli Nea ja Nico olisi meidän lapset, jos haikara sattuu kurvaamaan tänne Keski-Pohjanmaalle.. :) Niin ja siis PALJON ONNEA +:sta, paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan!! :)
Aivan mahtava ilma täällä meillä päin! Aurinko paistaa täydeltä terältä ja asteita on VARJOSSA yli 16!!! =)
Sain just soitettua sinne lääkärille taas, ja sain ajan ensi viikon to:lle, 4.5. Siis sillon on se ultra ja sitten ma:na 8.5 menen sinne S-prog testeihin, niin selviää sekin sitten.. Sitten ei muuta kun odottamaan!! :)
Eilen sain sen verran aikaiseksi, että menin tilaamaan mulle hääkimpun (sis. 3 viin. pun. gerberaa + jotain vihreetä) ja sitten kävin kyselemässä onko hääpukuni vielä saapunu. Ei ollut vielä, mutta tällä viikolla oli tarkoitus tulla :) Kahdet ristiäislahjat sain ostettua myös, yhden miehen veljen lapselle ja toisen tädin pikku tytölle. Semmoiset hopean väriset valokuvakehykset ostin. Saavat sitten käydä ite kaiverruttamassa nimet.
Että semmosta tänne päin. Nyt menen valmistautumaan kaupungille lähtöön.
PALAILEN TAAS!! =)
Lisbet (kp 10/25-..)
Vilkutuksia ja tsemppihaleja! Kyllä mekin voitais nyt jo pikkuhiljaa plussailla : ) Pidäpä meidät ajantasalla inssihommassa - ans kattoa onko Jessicakin kohta samoissa puuhissa...
t. Jessis
Hyvin tosiaan käy yhteen nää ajatukset nimistä. Nimittäin avokki ehotti joku aika sitten et jos pojasta tulis Niko. Muuten tosi kiva nimi, mut mun pomolla on lapset joiden nimet on Nea ja Niko, joten menis liikaa nuoleskeluks =)
Mekin asutaan Keski-Pohjanmaalla =)
[color=EE6363]Moi [b]Jessica[/b]!! Täällä sua huudeltiinkin, mutta arvelin sun kyllästyneen koko touhuun, kun ei kuulunut! Kivaa, kun oot täällä taas! :) Onpa hyvä, että saat sen lähetteen ja asiat selkiytyy sit johonkin suuntaan! Pidähän säkin meidät ajan tasalla!
[color=00FA9A]Ja [b]Iisakin[/b] moi! Ehdinkin jo miettiä, että mihin jouduit! :)
[color=EE6363]Kiva, [b]mooli[/b], kun teidän asiat etenee! Kohtahan sä jo siirrytkin tonne o-puolelle ja mä jään tänne yksin...yhyy! No ei sentään, tervemenoa vaan, mitä pikaisemmin sitä parempi! Ja me muut pitkään palstailleet (ainakin Jessica, Essi, Aurora, Naksu ja Afternoon ja ketäs muita....) seurataan sua sinne pikapuoliin! Ja tietty kaikki muutkin mukavat Enskat!!! :)
[color=00FA9A][b]Nimikyselyyn[/b] sen verran, että mulla on monia nimiä, joita olen lapsille ajatellut. Oon nimiä miettinyt jo varmaan teini-ikäisestä, mutta nykyisen miehen kanssa niitä piti miettiä vähän uusiksi, kun sillä ei ole mikään perinteinen suomalainen nimi (mä oisin nimittäin tykännyt antaa jonkun vanhan suomalaisen nimen lapselleni). Musta vaan tuntuu, että en osaa sitä etukäteen niistä päättää, vaan katsotaan sitten miltä vauva näyttää.
Mies on tosin kuulemma jo päättänyt lasten nimet, meinasi ihan hermostua, kun en niistä niin innostunut! No katotaan sit kumpi vie voiton tässä asiassa, kun se aika koittaa! Mun mielestä kyllä mä saisin päättää etunimet, kun miehen kanssa ei kuulemma neuvotella sukunimestä, vaan lapsille tulee hänen nimensä! Mä olisin kyllä voinut antaa niille omanikin, kun on aika harvinainen...
[color=EE6363]Ja siis [b]tervetuloa kaikki uudet[/b], keitä onkaan tullut mukaan joukkoon mukavaan, menee hetki että oppii nikit muistamaan! Laittakaahan lyhyt esittely itsestänne, vaikka vastaamalla tänään päivitettyyn esittelylistaan, niin lisäilen teitä sinne!
t.Killa kp 7/28-41 jos en väärin muista...
Joo, Killa - ans kattoo ny, josko saan miehen antamaan tarvittavat näytteensä:=) monta mutkaa ooooo-oonpi tälläkin matkalla. Mutta meillepä " vanhoille" tuleekin sitten ens keväänä vaavit samoihin aikoihin - uskotaan näin, niin se toteutuu!
jospa mäkin olisin vähän sosiaalisempi ja osallistuisin kalluppiin:=)
mulla on omassa mielessä ollut jo pidempään nimiä varsinkin tytölle (lähinnä etunimiä), mutta en oo miehelle mitään virkkanut - ei olla muutenkaan suunniteltu " tärpin jälkeistä elämää" , kun se on tuntunut niin kovin kaukaiselta. Kuka se sanoi kanssa, että huonekin odottaa sisustamista - sama meillä (vaikka oonhan mä mielessäni miettinyt miltä se vois näyttää ja ostin työhuoneeseen iiii-iison lipastonkin vauvanvaatekaappimielessä:=). Salaa olen haaveillut tytöstä, mutta viime aikoina mieli on kääntynyt enemmän pojan suuntaan - saahan sitä haaveilla!:=)
halauksia ja tsemppiä piinailijoille! Onko muuten aftiksesta kuulunut vähän aikaan? Ja vieläkö Oona on mukana - edes taustalla:=)?
Tokkis taitaa vaikuttaa L-puolella, mutta kyllä sua tännekin kaivataan..*vink,vink*
heippa taas!
-mooli
p.s. jessica, pidä meidät tiukkaan ajan tasalla kans:=)
Meilläkin nimiä on pohdittu ja pari tytön nimeä olisi jo valmiina. Pojan nimi on paljon vaikeampi keksiä. Joku varteenotettava ehdotus on, mutta ei mitään " varmaa" vielä.
Siru, on meilläkin jo orvokkiamppeli ulkona roikkumassa ja naapurilla samoin. Ja pieniä ruukkunarsissejakin löytyy eli ihan hyvällä omalla tunnolla voit jo olla " hätäinen" kukkaostoksissa. Nuo orvokit ja narsissit kun taitaa kestää jopa pieniä yöpakkasia ihan kiitettävän hyvin. Ja heti tulee keväisempi mieli kun on kukkia pihalla :-)
Moolille tsemppiä inssiin!! Se oli meillä se lastenhuone odottamassa asukkia. Tällä hetkellä huone on semmonen pyykinkuivatus- / vierashuone, mutta mitään oikeaa sisustusta en sinne halua ennen kuin sitten lastenhuoneeksi.
Lisbet on ollut ahkerana hääjärjestelyjen ja ristiäishankintojen kanssa. Se häiden järjestely oli mukavaa aikaa :-) Eikä lahjojen ostelukaan hullumpaa ole.
Mulle taitaa flunssa yrittää iskeä. Eilen illalla paleli, väsytti ja oli vähän semmonen flunssaa enteilevä olo. Rinnat ei edelleenkään ole nännejä lukuunottamatta kipeytyneet eli taitaa olla täti odotettavissa vapun kunniaksi.
Jahas, töitä pitäisi tässä taas jatkaa...
- Essi
Onpas kaunis ilma! Mä tulin just ulkoa kotiin ja mittari näyttää 17,6! =)
Hei vaan taas jessica! On aina kiva jäädä mieleen =) Turusta tosiaan olen ja ikää presiis n. 30 =D
Neakin sitten kohtapuolin siirtyilee odotuspuolelle? =) paljon onnea jo nyt!
Mä kävin just hommaamassa itselleni tosi kiireisen toukokuun töiden puolesta ja näyttää vähän siltä, että mieskin on toukokuun toisella paikkakunnalla töissä just ' parhaimpaan aikaan' , eli en enää kauheasti elättele toivoa pikatärpistä..Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä? =) Vappua kai sitten vaan odotellessa..
Ihanaa päivää kaikille!
heips! olen siis yksi uusista kuumeilijoista, liityin eilen mukaan... en oikein tiedä minne olisi esittelyn tarvinnut laittaa, kun on tämä keskustelupalsta vielä niin vieras juttu, ei ole päässyt kunnolla tutustumaan, opastusta ja ohjeita otetaan mielellään vastaan :)...
no kuitenkin, meillä on menossa tällä hetkellä eka kierto/ yritys kuukausi ja nyt jo tietysti tuntuu, että tärpännyt on, vaikka epätodennäköistähän se on...kaikki oireet kuitenkin tuntuu jo olevan, (kipuja alavatsassa, rinnat on arat, nenä erittäin tarkka hajuille, vuoto normaalista hieman poikkeavaa, lisääntynyt ainakin..) (kp24)....
vauvakuume on ollut jo jonkin aikaa ja aluksi päätettiin tai minä päätin ilman isompia vastalauseita, että jätän pillerit pois juhannuksen jälkeen, sitten se aikaistui koulujen loppumiseen(olen koulussa töissä) ja sitten päätinkin, että mitä sitä odottelemaan, pillerilevy tuli sopivasti valmiiksi synttäreiksi(huhtikuun alussa synttärit ja eka pilleritön päivä vuodon jälkeen oli juuri synttäripäivä)ja nyt on ollut sitten kova yritys päällä.. mies ei ollut ensiksi kovin innoissaan vauva-ajatuksista, koska on reissuhommissa ja reissuisi ei kuulostanut hänen mielestään hyvältä.. nyt hän kuitenkin vaihtoi paikkaa lähemmäksi, että saa yöpyä edes kotona, vaikka ajomatkaa onkin ja on samalla lämmennyt ajatukselle...
ollaan seukattu jo seitsemisen vuotta, oma kämppä on ja talon rakentaminen suunnitteilla eli pohja lapsen tulolle on kyllä valmiina...serkkuja sukuun jo kovasti odotellaan, toivottavasti niitä tulee pian :)
kiva kun pääsi mukaan, on mukava lukea toisten samantapaisia ajatuksia, onnea kaikille tietysti erittäin paljon yrittämiseen ja olisi kiva kuulla teistä muistakin enemmän, vaikka olette sen saaneet moneen kertaan varmasti kertoa...
On ollut melkoista kiirettä töissä enkä ehdi viestejänne lukemaan ennen kuin vasta näin iltasella. No, nyt on ainakin aikaa ja omaa rauhaa kirjoitella. Mies lähti tänään pariksi päiväksi työmatkalle ja nyt yritän saada aikani kulumaan ihan yksikseni.
Nimigallupiin sen verran, että kyllähän tässä vauvakuumeen keskellä ehtii miettiä jos jonkinlaisia vaihtoehtoja, myös nimien suhteen. On meillä mieheni kanssa muutamia suosikkinimiäkin, mutta voi olla etteivät ne omalle vauvalle sitten sopisikaan tilaisuuden tullen. Lemppareita ovat vähän vanhemmat nimet, jotka ovat ulkomaillakin kohtuullisen helppoja lausua. Missään tapauksessa lapsemme ei saa filmitähti-nimeä ts. siis mitään kopiota kenekään superstaran nimestä. Jotkut nimet tuovat ikäviä muistoja/ihmisiä mieleen, joten niitä en tietystikään omalle vauvalle antaisi. Lasten kanssa työskennellessä muotinimet alkavat jo vähän kyllästyttää, joten jotain omaa olisi kiva keksiä -sitten joskus. Taidan olla melkoisen vaativa...
Ainakin Mooli ja muistaakseni myös Killa, ehkäpä vielä joku muukin(taisi olla myös Lisbet), on käynyt jo jonkinlaisissa tutkimuksissa tämän vauva-asian suhteen. Oletteko marssineet suoraan yksityiselle vai kyselleet ensin julkisen puolen tilanteesta? Kävin vuositarkastuksessa muutama viikko sitten ihan terkkarilla eikä se lääkäri siellä oikein osannut sanoa muuta kuin, että odotelkaa sinne syksyyn kun vuosi on kulunut ja tulkaa sitten yhdessä uudelleen. Nyt tietysti kiinnostaa se, että mitäs sitten tapahtuu. Jos me marssitaan sinne lekurille syyskuussa, niin päästäänkö me tutkimuksiin saman tien vai joudutaanko sitten vielä odottelemaan jonoissa tms. Ymmärtääkseni yksityisellä puolella homma lähtee etenemään heti. Ainakin Moolin kertoma inssi-aikataulu kuulosti nopealta toiminnalta.
Illan jatkoa!
-desejo-
Ihan oikeean paikan löysit eli sen esittelypinon! Mä lisään sut sit siihen listaan kunhan päivitän sitä seuraavan kerran! Täällä on kaikki varmaan ihan pihalla alkuksi, kun on kaikkia kummia termejä ym, mutta kyllä pian pääsee sit kärryillekin! Ja kysy ihmeessä jos joku juttu ei aukee! :)
Vastaan kun kyselit noista tutkimuksista:
Me siis käytiin yksityisellä perustutkimuksissa. Julkiselle puolelle ei oltais vielä päästykään, kun ei ole vuotta yritystä takana. Noista julkisen puolen palveluista en osaa tarkemmin siis sanoa, mutta yksityisellä saa kyllä tutkimukset ja hoidotkin nopeasti. Meillä ei siis kummastakaan mitään vikaa löytynyt eli ainakin mä ovuloin ja munajohtimet on auki ja miehen simpat on ok. Mahdolliseksi hoidoksi meillä suositeltiin mulle pistoshormonihoitoa ja sit inssiä, johon ei vielä haluttu lähteä. Katotaan sit kun alkaa toi vuosi yritystä täyttyä. Sit jos siihen lähdetään, niin pitää vaan varata aika lekuriin ja inssi tehdään heti haluamaamme kiertoon, jos ei satu jotkut pyhät just siihen otolliseen aikaan.
Julkisella puolela voi käsittääkseni joutua sit vähän enempi odottelemaan, mutta tosiaan en tarkemmin osaa sanoa. Mitkäs Jessican kokemukset asiasta on?
Piti taas tulla vaklaamaaan.......
Moolilla rupee sitten olemaan jännät hetket käsillä!Ihan hirmusesti lussapölyä siihen teiän inssiiin.Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä!!!!!Onko moolille vielä booli maistunu?Kippis!
Kaikille plussaonneee!!!!!!!!
-Pepsi ja puoliväli on ylitetty....;) rv20+2...eikä vieläkää oikee usko että on raskaana......
Kiitos siis oli sinulle Killa! Taitaa se asia vaan olla niin, että jos nopeaa toimintaa haluaa kannattaa suunnistaa yksityiselle puolelle. Tietty monet asiat ovat kaupunki-/kuntakohtaisia, mutta omat kokemukset julkisesta terkkarista eivät ole kovin hyvät. Enkä tiedä, jaksaisinko yhtään " turhaa" odottelua enää missään tutkimusjonossa. Yritän malttaa mieleni tutkimusten suhteen ja odotella rauhassa kesän yli.
Voi olla, että asiasta on täällä jo aiemmin puhuttukin, mutta olen kuitenkin melko uusi tuttavuus täällä :). Oletteko puhuneet tästä vauvakuumeilusta ystävillenne tai vanhemmillenne? Ja te pidempi aikaiset enskat, oletteko kertoneet, ettei asia ole mennytkään ihan omien toiveiden mukaan? Itse täällä vaan mietiskelen, että pitäisiköhän tilannetta selventää läheisimmille ihmisille. Mieheni ei haluaisi asiasta muille puhua, koska ei halua keneltäkään hyysäämistä ja sääliä. Ymmärrän toki hänen näkemyksensä ja olen vähän samaa mieltäkin, mutta toisaalta kaipaisin tukea ja ymmärrystä.
Jatkan tässä palstailua, kun eivät nuo tiskitkään juuri houkuttele!
Moi kaikki!
onkin ollut jo ikävä tälle palstalle kun oltiin reissussa vähän yli viikon enkä ole ehtinyt kurkkimaan tänne. Mutta ihania uutisia kandivaiheella ja nealla, onnea ja tarrasukkia! :)
oon taas vähän pihalla, että mitä täällä on kenellekin tapahtunut, kun en ehtinyt lukea vielä noita kaikkia pinoja jotka oli jäänyt väliin, eilistä vaan vähähn.
Mutta uusiakin nimiä oli: tervetuloa uudet!
nea: ystäväni lapsen nimi on nea ja hän on kyllä tosi suloinen tyttö, joten ainakin mulle siitä nimestä tulee hyvä assosiaatio :)
Kai sitä itsekin aina välillä miettii lasten nimiä väkisinkin, kun kaikkea muutakin vauvoihin liittyvää päässään pyörittää, mutta mitään ihan varmoja vaihtoehtoja ei meillä ole kuitenkaan.
omaa napaa: tosiaan tuolla reissussa se tätikin oli mukana, nyt jo pois lähdössä onneksi niin päästään taas vauhtiin. Mulla on tässä kuussa jotenkin onnekas olo, tuntuu ihan että nyt tärppäisi. Pidän optimismia yllä. :)
Kivaa viikkoa teille kaikille ja paaaaaljon plussauutisia!
-iisa kp 5-