Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia kuskaillaan kuin valtiovieraita nykyään, ovelta ovelle

Vierailija
16.05.2018 |

kouluun, jopa liikuntaharrastuksiin, eikö järki sano että liikuntaa saisi jo siinä kun liikkuisi itse sinne minne on menossa.
Ymmärrän poikkeustilanteet, mutta että jatkuvasti. Mikä nykyajan kermapersevanhempia vaivaa.
Meillä ei ole autoa, lapset päässeet aina kouluun jalan tai pyörällä, sekä myös harrastuksiin. Miksi lapsenne harrastaa sellasta, mihin se ei itse kykene menemään. Täytyy kyllä olla vanhemmalla vikaa päässä, jos tekee itsestään hovikuljettajan. Sitten ihmetellään kun lapset ei liiku, tavallinen hyötyliikunta on vanhempien toimesta otettu pois kokonaan. Tilalle sitten joku kallis "hieno" liikuntaharrastus tai mieluummin vielä useampi, jonne kyyditys joka ainoa kerta.
Voi tätä jalattomien lasten aikaa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä puhut? Mun tyttö harrastanut naapurikaupungissa 3 vuotiaasta lähtien balettia. En nyt tiiä minkä ikäisenä sinne laittais yksin pyöräilee tai bussilla 🤔 kahdella bussilla pitäis mennä. On nyt 9v. Lisäks aloitti vuosi sitten rytmisen voimistelun omassa kaupungissa. Ajatteli ettei tarvitsis kuskaa, mutta nyt hällä kaikki välineet, pallo, vanne ym ni en oo keksinyt miten pääsis vanteen kanssa fillarilla harkkoihin. Oon varmaan sit luuseri vanhempi, joka estää lapsen liikuntaa. Jep.

Aikamoista selittelyä, on se kumma jos ei lapsi rytmiseen voimisteluun pääse omin jaloin. Kai nyt vanteen saa ihan kädessä kuljetettua vaikka kävellessä ja pallon kassissa tai pyörän korissa. Herran jestas teitä uusavuttomia kädettömiä ja jalattomia selittelijöitä. 

Varmasti välineet saa paikanpäältäkin, tai jättää sinne.

Yleensä ne välineet joutuu itse ostamaan. Ja kaikissa paikoissa ei välttämättä ole lukollisia kaappeja, missä säilyttää tavaroita. Mikä tarkoittaa, että joku ne pöllii. En ole tuon tytön äiti, mutta eiköhän se ole tuon perheen asia, miten asiansa hoitavat. Ei se ole sinulta pois.

Vierailija
42/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan näitä mielipiteitä. Katsellut sivusta, kun avokkini kuljettaa prinssiä ja prinsessaa (eivät minun kakaroita) joka puolelle joka puolelta. Nykyajan kakarat mitään jaksa, saatika viitsi.

Sinuako pitäisi kuskata? Vaihda avokkia, jos noin häiritsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kouluun, jopa liikuntaharrastuksiin, eikö järki sano että liikuntaa saisi jo siinä kun liikkuisi itse sinne minne on menossa.

Ymmärrän poikkeustilanteet, mutta että jatkuvasti. Mikä nykyajan kermapersevanhempia vaivaa.

Meillä ei ole autoa, lapset päässeet aina kouluun jalan tai pyörällä, sekä myös harrastuksiin. Miksi lapsenne harrastaa sellasta, mihin se ei itse kykene menemään. Täytyy kyllä olla vanhemmalla vikaa päässä, jos tekee itsestään hovikuljettajan. Sitten ihmetellään kun lapset ei liiku, tavallinen hyötyliikunta on vanhempien toimesta otettu pois kokonaan. Tilalle sitten joku kallis "hieno" liikuntaharrastus tai mieluummin vielä useampi, jonne kyyditys joka ainoa kerta.

Oletko kateellinen, kun teillä ei ole autoa?

Vierailija
44/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi myös ihmetellään ettei ole aikaa mihinkään, vaikka illat ajellaan edestakaisin muksujen taksikuskina. Tosin kuluuhan se elämä noinkin.

Niin se on ollut oikeasti aika mukavaa aikaa. Lasten kanssa on tullut juteltua paljon ja kaikesta. Olen kiitollinen tästä mahdollisuudesta. Sitä ei ehkä olisi ollut, jos en olisi niitä lapsia kuskannut. Lapsistani on kasvanut hienoja nuoria. Ei ole ollut murrosiän ongelmia. Kyllä lapseni ovat sitä hyötyliikuntaakin harrastaneet. Mutta jos minulla on ollut varaa maksaa se kalliimpikin harrastus, niin miksen olisi sitä mahdollisuutta suonut? Parempi vaihtoehto kuin se, että lapseni olisivat olleet ryyppäämässä. En ole lapsiani harrastuksiin pakottanut. Ja keneltä se on pois jos lasteni kanssa haluan ajella?

Vierailija
45/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aapeen kanssa täysin samaa mieltä. Ihmetellyt tuota jo monta vuotta.

Hanki oma elämä.

Vierailija
46/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ap kattonu aamu-tv:tä 😁

Vierailija
47/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos on kymmenien kilsojen matkat.Meilläpäin yksi mamma ajaa lapsensa maasturilla bussipysäkille 500m matkan...joka aamu...(saattaisi nyt vaikka kävellen...)

Vierailija
48/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan näitä mielipiteitä. Katsellut sivusta, kun avokkini kuljettaa prinssiä ja prinsessaa (eivät minun kakaroita) joka puolelle joka puolelta. Nykyajan kakarat mitään jaksa, saatika viitsi.

Koska tästä syystä sen sun miehen elämän tärkeimmän prinsessan (eli sun) kuskaaminen jää sitten vähemmälle, niin ihan älytöntähän tuo ... hommaa kuule oma mies eikä jonkun toisen jämiä, niin ei tarvitse tuollaista p***aa kattella.

Vierailija
49/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia jos on kymmenien kilsojen matkat.Meilläpäin yksi mamma ajaa lapsensa maasturilla bussipysäkille 500m matkan...joka aamu...(saattaisi nyt vaikka kävellen...)

Jatkaisko se mamma siitä pysäkiltä vaikka töihinsä, jonka palkkarahoilla se on se maasturinsa itselleen hommannut? Mites sulla on noin hyvin aikaa joka aamu vahtia naapurin tekemisiä?

Vierailija
50/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat haluaa nykyään valvoa lasten liikkumista entistä tarkemmin ja auto on tullut siihen kulkuvälineeksi varmaan lähinnä sen vuoksi että vanhempi itse ei viitsi lähteä lapsen kanssa kävelemään tai pyöräilemään matkaa jos hänellä itsellään on meneminen kauemmas lapsen viennin jälkeen.

Vierailija
51/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumaasturilähiömammat on kyllä huvittavia. Ratin takaa vääntyy microbaldingit kun tuskaillaan miten ahdas on koulun piha ja kohta pitää viedä Jimmy-Jani-Petting sinne vielä ahtaamalle päiväkodin pihalle. Töihinhän ei ole kiire, riepuverkkokauppa pyörii itsekseen mutta täytyyhän se luomumaito hakea automarketista supermaasturilla että saa hyvän letunvatkauskuvan instaan. Hästäk#meidänperheajatteleeluontoa.

Vierailija
52/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljetan liikuntaharrastuksiin seuraavista syistä:

- julkisilla kulkuaika 1h25min, autolla 25 minuuttia/suunta. Jos pyörällä lähtisi, matkaa olisi yli 30 km/suunta.

- (eri lapsella) koulu loppuu välillä 15 min ennen harrastuksen alkua, matka-aika julkisilla vähintään 25 min, autolla 10 min.

- kuljetan myös harrastukseen päin jos harjoitukset kestävät muutenkin esim. 4-5 tuntia (tavalliset+lisäharjoitukset) ja takana on jo koulupäivä.

Kuljetan lapsiani, koska he ovat minulle tärkeitä. Meillä on myös muuta elämää kuin koulu ja harrastukset, joten jos sitä loppuaikaa ei halua käyttää bussissa istumalla ja myöhästymällä joka paikasta, autokyyti on pakollinen. Jos nuorimmainen kulkisi bussilla, joutuisin lisäksi itse istumaan siellä bussissa myös, koska bussin vaihtoineen, harvoine vuoroväleineen, harrastuspaikan sijainnin vuoksi jne. hän ei voisi sinne yksin kulkea. Harrastukset eivät ole mitenkään "erikoisia" tai kaukana. Asumme pääkaupunkiseudulla.

"Kuljetan lapsiani, koska he ovat minulle tärkeitä".. hmm. Oletko ihan varma. Teet niille vain karhunpalveluksen.

Juuri näin.

Ja ketjuun tuppasi taas näitä selittelijöitä "lapsellani on satakilometriä balettikouluun jonka alotti kolmevuotiaana plaaplaa", no kukahan sellasen harrastuksen on lapselle hankkinut, se vanhempi itse. Että eihän tossa mitään järkeä ole, joka kunnasta jotain harrastuksia löytyy, ei niitä tarvitse lähteä naapurikunnasta hakemaan. Ellei sitten asu jossain tosi korvessa tai lapissa. Mutta vaikuttaa vähän siltä että sketjun hivikuljettajat asuvat taajamissa.

Poikani oma päätös oli aloittaa jääkiekko 5-vuotiaana. On sitä 12 vuotta harrastanut. Ja naapurikunnassa. Itse voisit mennä äidinkielen tunnille, että oppisit kirjoittamaan.

Vierailija
53/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 9-vuotias joka menee balettiin ja pitäisi ihan bussi kerran vaihtaa välissä, no voi hui kauhistus. Itse kujin tuon ikäisenä joka toinen viikonloppu yksin junalla isän luokse 300 km ja piti junaa vaihtaa välissä. Eikä ollut mitään kännyköitä. Voi herranjumala mitä pullamössöä näistä lapsista kasvaa.

Jääkiekkoharrastuksen vielä ymmärrän että kuskataan, kun niitä varusteita on niin tolkuttoman paljon. En saisi niitä pyörällä kulkemaan itsekään.

Te aliarvioitte lapsianne!!!

Onko jäänyt jotain hampaan koloon lapsuudestasi, vai mistä moinen katkeruus? Älä huolehdi muiden lapsista.

Vierailija
54/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 9-vuotias joka menee balettiin ja pitäisi ihan bussi kerran vaihtaa välissä, no voi hui kauhistus. Itse kujin tuon ikäisenä joka toinen viikonloppu yksin junalla isän luokse 300 km ja piti junaa vaihtaa välissä. Eikä ollut mitään kännyköitä. Voi herranjumala mitä pullamössöä näistä lapsista kasvaa.

Jääkiekkoharrastuksen vielä ymmärrän että kuskataan, kun niitä varusteita on niin tolkuttoman paljon. En saisi niitä pyörällä kulkemaan itsekään.

Te aliarvioitte lapsianne!!!

Ihmeelliset b-luokan vanhemmat sulla kun eivät asu yhdessä.

Vierailija
55/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät sitten kun hankit sellaisen auton jolla on nautinto ajaa.

Vierailija
56/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katumaasturilähiömammat on kyllä huvittavia. Ratin takaa vääntyy microbaldingit kun tuskaillaan miten ahdas on koulun piha ja kohta pitää viedä Jimmy-Jani-Petting sinne vielä ahtaamalle päiväkodin pihalle. Töihinhän ei ole kiire, riepuverkkokauppa pyörii itsekseen mutta täytyyhän se luomumaito hakea automarketista supermaasturilla että saa hyvän letunvatkauskuvan instaan. Hästäk#meidänperheajatteleeluontoa.

Jos se näyttää, kateudelle, tuntuu kateudelle ja kuuloostaa kateudelle, olisiko se silloin kateutta?

Vierailija
57/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tästä syystä sen sun miehen elämän tärkeimmän prinsessan (eli sun) kuskaaminen jää sitten vähemmälle, niin ihan älytöntähän tuo ... hommaa kuule oma mies eikä jonkun toisen jämiä, niin ei tarvitse tuollaista p***aa kattella.

Oho, hovikuski repi pelihousunsa.

Vierailija
58/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä.

Jotain esittämistähän se on. Normaalit lapset kyllä pääsee ihan omin avuin sinne kouluun, ei tarvitse autolla kyyditä kuin kuninkaallisia.

Huvittava ilmiö, rantautunut varmaan jenkkilästä sekin, on katottu vähän liikaa teeveetä ja heitetty aivot narikkaan.

Onkohan ne kaikki hovikuskit työttömiä, vai miten on edes aikaa.. 

Kun miettii paljonko noikin turhaan joka päivä pörräävät autot vielä on ilmaa saastuttaneet ja tulevat saastuttamaan, niin sekin tekee asian vielä vastenmielisemmäksi. Ensin viedään lapsilta hyötyliikunta, sitten vielä hengitysilma, nice.

Vierailija
59/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä puhut? Mun tyttö harrastanut naapurikaupungissa 3 vuotiaasta lähtien balettia. En nyt tiiä minkä ikäisenä sinne laittais yksin pyöräilee tai bussilla 🤔 kahdella bussilla pitäis mennä. On nyt 9v. Lisäks aloitti vuosi sitten rytmisen voimistelun omassa kaupungissa. Ajatteli ettei tarvitsis kuskaa, mutta nyt hällä kaikki välineet, pallo, vanne ym ni en oo keksinyt miten pääsis vanteen kanssa fillarilla harkkoihin. Oon varmaan sit luuseri vanhempi, joka estää lapsen liikuntaa. Jep.

Vau. Eli sun mielestä ilman hovikuskia ei voi harrastaa rytmistä voimistelua. Uskomatonta. :D

Vierailija
60/60 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia vanhempia on kovin vaikea mun ymmärtää. Omat lapset pääsee itse kouluun ja muuallekin tällä paikkakunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän