"Maantien väriset hiukset"??? Kenellä on tuon väriset hiukset?
Mistä tuo ilmaisu tulee ja miksi se on niin typerä? Minkä väriset hiukset on "maantien väriset"?
Kommentit (29)
Katso sitä maantien väriä ja mieti uudestaan minkä värinen on maantien värinen.
Vierailija kirjoitti:
Katso sitä maantien väriä ja mieti uudestaan minkä värinen on maantien värinen.
Vaaleanharmaa?
Ehkä noin 90% suomalaisista?
Katso lähintä miestä jonka näet (oletan ettei värjää hiuksia). Minkä väriset hiukset hänellä on?
Se tarkoittaa mitä tahansa tuhkanvaaleasta ja dirty blondesta vaaleanruskeaan ja (vaaleaan) tuhkanruskeaan.
Vierailija kirjoitti:
Katso lähintä miestä jonka näet (oletan ettei värjää hiuksia). Minkä väriset hiukset hänellä on?
Tummanruskeat.
Mulla on, sellainen kuivan hiekkatien värinen. Paitsi auringossa näyttää blondilta. Tosi vivahteikas ja kiva väri siinäkin mielessä, että harvalla aikuisella tätä näkee, kun kaikki värjää pois :D
Hiekkatien väriset. Ei vaaleat mutta ei ruskeat, eikä harmaat, ei myöskään punerra vaikka punapigmenttiä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummanruskeat.
Ok. Entä seuraavaksi lähin?
Olen ihmetellyt samaa. Olisko ne tumman vaaleat, mitkä ei ole kuitenkaan ruskeat, eikä blondit?
No minulla. Sellainen kylmä, harmaaseen paikoin vivahtava ruskea, joka ei ole kunnolla vaalea eikä tumma. Muutama suortuva taittaa lämpimään, vähän punertavaan. Kesällä aurinko vaalentaa vielä lisää vivahteita. Moni värjää piiloon, itse pidän kyllä väristä. :)
Mä olen koko ikäni sättinyt omia "maantien värisiä" hiuksiani. Nyt kun olen ollut vuosia värjäämättä, niin saan jatkuvasti kampaajilta ja tutuilta kehuja yläselkään ulottuvista, luonnollisista hiuksistani. Alettuani kiinnittää asiaan huomiota niin monella suomalaisella on todella kauniin väriset ja vivahteikkaat vaaleanruskeat hiukset <3
Kasvatusvaiheessa oma väri tuntui kieltämättä valjulta, mutta kun sai vanhan "kypärävärin" pois niin lopputulos oli kaiken vaivan arvoinen. Aurinkoraitoja odotellessa :-)
Eli tarkoittaako tuo nyt siis hiekkatien väristä? Koska ainakin täällä päin Suomea nuo maantiet tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän harmaan sävyisiä, riippuen siitä, koska tie on päällystetty. AP
esim. tässä laitettu maantienvärisiin luonnollisiin hiuksiin tumma väri ja tulos upea verrattuna aikaisempaan.
https://www.google.fi/search?q=dakota+johnson+original+hair+color&sourc…:
Vierailija kirjoitti:
Eli tarkoittaako tuo nyt siis hiekkatien väristä? Koska ainakin täällä päin Suomea nuo maantiet tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän harmaan sävyisiä, riippuen siitä, koska tie on päällystetty. AP
Toiset ihmiset vaan erottaa eri värejä huonommin kuin toiset, niin ei tää nyt niin vakavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummanruskeat.
Yllättävän harvalla on muuten tummanruskeat hiukset Suomessa. Siis värjäämättöminä.
Tummanvaaleaa tarkoittaa. Sellaista joka ei ole pahemmin kultainen, punertava tms. -vivahteinen.
Ruotsissa sanotaan että on rotanväriset hiukset, Suomessa että maantienväriset hiukset, englanninkielisissä maissa sanotaan että on tuhkaisen väriset hiukset. Tosin uutena muoti-ilmiönä USAssa alettu sanomaan että dirty blonde hair ja nyt kaikkien pitää saada se vaikka värjäämällä :D Meillä suomalaisilla se on luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
esim. tässä laitettu maantienvärisiin luonnollisiin hiuksiin tumma väri ja tulos upea verrattuna aikaisempaan.
Päinvastoin, toi on just se mitä suomalaisetkin harrastaa. Liian tumma väri niin näyttää sitten olmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, toi on just se mitä suomalaisetkin harrastaa. Liian tumma väri niin näyttää sitten olmilta.
niin tulee ihon vaaleus esiin ja ihon vaaleus on kaunista. Esim. Jenni Vartiainen joka hieman Dakotan näköinen ja sävyinen
Dirty blonde/maantienvärinen kuvassa, juuri Jenkeistä tulleena tiedän että tämä on nyt suurinta muotia ja siellä se tosiaan hankitaan vaikka värjäämällä. Harva haluaa enää mitään tuksu&maisatorppatyylistä hattaravalkaisua päähänsä.
https://i.pinimg.com/originals/d4/1a/13/d41a135026fc7ddafd9bb5926a2dff0…
mä käsitän et asteikolla 8-6