Mikä olisi vastaavalla tavalla toisen mielen pahoittavaa?
Henkilö ei saa äitienpäivänä 14-vuotiaalta lapseltaan äitienpäivän huomioimisia ja haluaa kostaa lapselle, ja suuttuu ja pakottaa tämän metsään poimimaan itselleen valkovuokkoja. Pahoitti sillä lapsensa mielen, joka jo sitä ennen koki, että äitinsä inhoaa häntä, että TUSKINPA kaipaa sitten hyvääkään lapseltaan.
Niin mikä olisi samanlainen asia, jolla pahoittaa kyseisen henkilön mieli, koska hän toteutti tuon, koska hän näki sen valtataisteluna. Tarkoituksena ei ollutkaan ilahtua, kuten 14-vuotias aikoinaan luuli, vaan kiusata sitä lasta.
Kommentit (77)
Niin, tietenkin sellainen, johon liittyy mitä tahansa, mitä tämä vanha ihminen haluaa (sinulta). Sitten ei vain anna sitä, mutta miten tilanteesta saisi vielä osoituksen siitä, että loukkaat oikeastaan itse itseäsi, siis se vanhus, että saisit muuten tätä, mutta nyt et saa, koska...? Olit tuhma? Olit tyhmä? Olit ilkeä? Tai siis et saa koska et osannut ajatella, että sinua kohtaan vain halutaan käyttää valtaa? Se, se on lähinnä varmaan vastaava syy.
ap
Olet siis aikuisena ja itsekin jo äitinä kostamassa omalle äidillesi valkovuokkoreissua?
Yritä jo viimein päästä yli ja jätä kostamiset sikseen, tuskin täältä toisenlaista vastausta saat.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis aikuisena ja itsekin jo äitinä kostamassa omalle äidillesi valkovuokkoreissua?
Yritä jo viimein päästä yli ja jätä kostamiset sikseen, tuskin täältä toisenlaista vastausta saat.
Kostan siitä tulleen pahan mielen, koska anteeksipyyntöä ei ole kuulunut, eikä henkilö suostu katumaankaan.
ap
Kiinnostais tietää miltä tämä kivikissa näyttää luonnossa! Ja millaiset jutut..
Joskus ajattelin että miten täällä tunnistetaan palstalaisia kirjoitustyylistä mutta taidan olla roikkunut täällä liikaa kun tämän tädin jutut tunnistaa ekasta lauseesta!
Ehkä toi on paras, että ilmoittaa aikanaan jos tulee tilanne päättää jostain tavalla, jota äiti ei hyväksy, että sinut pannaan nyt siksi tänne tai tuonne tai jätetään ilman sitä tai tätä, koska haluan vain käyttää valtaani sinuun. Ole hyvä.
ap
Eikä siis siksi, että olit tuhma tai tyhmä tms, vaikka olit kyllä niitäkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toi on paras, että ilmoittaa aikanaan jos tulee tilanne päättää jostain tavalla, jota äiti ei hyväksy, että sinut pannaan nyt siksi tänne tai tuonne tai jätetään ilman sitä tai tätä, koska haluan vain käyttää valtaani sinuun. Ole hyvä.
ap
Tai vielä paremminkin, jos tulee tilanne, jossa muut päättää noin ja mulla ois valta se estää. Niin asetun niiden muiden puolelle ja tuo on peruste. Minäkin haluan käyttää valtaani sinuun sinun epäparhaaksesi. Koska voin aina hurskastella, että MINUSTA se on sinun parhaasi.
ap
Ei se pyydä anteeks eikä kadu vaikka mitä tekisit. Ärtyy ehkä vaan, mutta mitä hyödyt siitä?
Edes teinit ei ole niin lapsellisia kuin tämä aikuinen nelikymppinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei sinulla tule koskaan olemaan sellaista valtaa
Vierailija kirjoitti:
Kohta viiskymppinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEi sinulla tule koskaan olemaan sellaista valtaa
Kyllä lapsella on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta viiskymppinen
En ole niin vanha.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se pyydä anteeks eikä kadu vaikka mitä tekisit. Ärtyy ehkä vaan, mutta mitä hyödyt siitä?
Saan sille silloin pahan mielen, kuten hän aiheutti mulle.
ap
Kidnappaa se ja pidä sitä vankina kellarissa joitain vuosia tai vaikka sen elämän loppuun asti.
On kyllä ollut raskas lapsuus. Joutui poimimaan valkovuokkoja!
Äitihullu on jopa sanonut että hänellä oli vaikeampaa kuin vaikka hakatuilla ja hyväksikäytetyillä. Ja kertoi että 70-luvun lastenkodissa olisi ollut parempi olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan sille silloin pahan mielen, kuten hän aiheutti mulle.
ap
Toki en yhtä vakavasti pahan, kuin hän aiheutti mulle. Siksi tarvitaankin vallankäyttöä hänen epäparhaakseen.
ap
Onhan sekin äidin vika ettei tienaa 5000 kuussa kuten ansaitsisi
Kostosta ei ole mitään hyötyä. Uskomatonta, että viet lapsilta vielä suhteen isovanhempaan omien kaunojen takia. Oma äitini oli tunnekylmä kun olin lapsi ja anteeksipyyntöjä häneltä mistään on turha odottaa. Olen antanut mielessäni anteeksi ja tullaan hyvin toimeen. Omille lapsilleni mummi on erittäin rakas. Olen terapiassa käsitellyt äitisuhdettani. Sinunkin kannattaisi.
Mikä voisi olla vanhan ihmisen kanssa sopiva valtataistelu? Joka vielä hoitaa omat asiansa jne? Ainakin se, ettei saa kuulla lapsenlapsistaan, mutta jokin muu?
ap