Antaisitko sinä 8v lapsen ottaa korvakorut?
Lapsi on nyt vinkunut korvakoruja kun hänen paras ystävänsä sai sellaiset hiljattain lahjaksi. Isä on sitä mieltä että ei, itse ajattelen samoin siksi että on muutenkin melko huithapeli ja hampaidenkin pesu usein jää.
Kommentit (63)
Minä en antanut.
Voi ottaa sitten, kun on täysi-ikäinen, jos itse haluaa.
Jää näistä arvet kuitenkin. Puhdas iho on kaunis. Tyttärellä kauniit korvat.
Ei hirveää hinkua ole osoittanut. Jostain vaiheissa hinkui, kun kavereillakin.
Antaisin ottaa, sain itsekin 6-vuotiaana kun pyysin. Ymmärrän kyllä tuon täysi-ikäisyysaspektinkin.
Mutta miten ihmeessä hampaiden pesu tähän liittyy??
Kouluikäisen antaisin ottaa yhdet korviksenreiät.
Muista lävistyksistä: toiset reiät voisi ottaa +16v ja muita lävistyksiä sitten aikuisena halutessaan.
En antaisi. Meillä on ollut tapana jättää nuo teini-ikään koska alkuun ne korvakorut ja korvareiät vaativat hoitoa jota tuon ikäinen ei osaa.
Itse sain ottaa tuon ikäisenä ja korvareiät olivat usein tulehtuneena ja märkivät pitkän aikaa, kun ei tullut puhdistettua tarpeeksi usein (eikä ollut rihkamakoruja). Kannattaisi odottaa pari vuotta ainakin, tulehtuneet korvareiät etenkin tuossa iässä on iso riesa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on nyt vinkunut korvakoruja kun hänen paras ystävänsä sai sellaiset hiljattain lahjaksi. Isä on sitä mieltä että ei, itse ajattelen samoin siksi että on muutenkin melko huithapeli ja hampaidenkin pesu usein jää.
On aikuisen tehtävä valvoa ja muistuttaa että tuon ikäinen pesee hampaat, eikä siihen vedota. Minä olen saanut reiät korviin kun menin kouluun ja silloin monella muullakin oli. Tämä tapahtui 80-90-luvun vaihteessa. Oman lapseni annan laittaa jos hän tuon ikäisenä itse haluaa mutta mieluusti ei alle kouluikäisenä.
Ja miksi vanhemmat eivät voi auttaa 8-vuotiasta putsaamaan niitä tuoreita korviksen reikiä? Miksi kasivuotiaan pitäisi hoitaa se itse? Lapsihan se vielä on.
Annoin ottaa kun lapsi oli 7-vuotias.
Annoin ottaa kun tyttö oli 6v. Toisen reijän otti noin 12v ja kolmannen 13v. Tyttö nyt 15v.
Muita lävistyksiä en anna ottaa. Ainoat on korvat mihin suostun.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin ottaa, sain itsekin 6-vuotiaana kun pyysin. Ymmärrän kyllä tuon täysi-ikäisyysaspektinkin.
Jos hampaiden pesu tahtoo jäädä (miksi sitä ei vahdita?), niin oletettavaa on ettei niitä reikiäkään hoidettaisi ihan niin kuin kuuluu.
Ap:n kysymykseen vastaan, että olen ollut antamassa niitä lahjaksi jo puolitoista vuotta saman ikäiselle tyttärelleni mutta ei ole vielä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hampaiden pesu tahtoo jäädä (miksi sitä ei vahdita?), niin oletettavaa on ettei niitä reikiäkään hoidettaisi ihan niin kuin kuuluu.
Ap:n kysymykseen vastaan, että olen ollut antamassa niitä lahjaksi jo puolitoista vuotta saman ikäiselle tyttärelleni mutta ei ole vielä halunnut.
Niin ja tietysti lävistämällä, ei ampumalla. Mutta se taitaa olla jo oma ketjunsa :D
Joo. Mun esikoinen oli viiden, kun sai korvikset.
Ei mitään ongelmia ole ikinä niiden reikien kanssa ollut, edelleen on samat reiät korvissa ja ikää on jo 23 vuotta.
Nyt 4-vuotias tyttöni sai korvikset kuukauden ikäisenä. Ei huutanut (ei siis sattunut) eikä reikiä puhdistettu koskaan, korujen laittaja nimenomaan kielsi hypistelemästä tai putsailemasta niitä. Eli joo.
Tyttö sai, kun oli täyttänyt 4v. Minä hoidin ne, ei ole iso vaiva. Tänä päivänä tytär melkein 7v. ja edelleen samat siistit ja terveet reiät korvissa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt 4-vuotias tyttöni sai korvikset kuukauden ikäisenä. Ei huutanut (ei siis sattunut) eikä reikiä puhdistettu koskaan, korujen laittaja nimenomaan kielsi hypistelemästä tai putsailemasta niitä. Eli joo.
Ootteko miettineet miksi tää lapsen koskemattomuuten kajoava ja turhaa kipua aiheuttava kulttuurillinen tapa on teille ok mutta muiden kulttuurien tavoista heti huudetaan?
13 v oli hyvä ikä, hoidin tunnollisesti
Todennäköisesti en lupaisi.