Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAkuisten tiistai

25.04.2006 |

Huomenta!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt sitten käyty neuvolassa, ja ihanat sydänäänet löytyi heti kun anturi laskettiin masulle! kyyläpä pelkäsin , mutta nyt voi huokaista ja nauttia taas odotuksesta!

oikein napakat ja selkeät äänet kuuluikin, syke humpsutti 140-155 välillä kokoajan, hih, korkeammat kuin pojasta, olisikohan nyt sitten tytön vuoro, niinkuin minusta vähän tuntuu:)

muutenkin kaikki oli hyvin! hemppa oli noussut(!) entisestä, nyt oli 139!!! mikä on aivan mahtava, aina hieman aneemiset luvut ollet minulla normaaleja ja nyt ilman mitään rautaa tms on noussut tuo noin hyväksi, millähän kummalla, ihmettelen!

painokaan ei ollut onneksi noussut huimana(viimekerralla kun oli tullut lähtöpainoon 7kg) nyt paino oli noussut 180g/viikko.

paineetkin oli hyvät 100/60, yleensä minulla aika alhaiset ja tuo onkin jo aivan mainio, tosin jännitin hirmuna sitä käyntiä niiden sydänäänien takia, että voipi olla että se jännitys on nostanut paineet korkeammalle.

useasti seisoessa tai muuten paikallaan ollessa laskee nuo paineet todella alas, ja rupeaa pyörryttämään ja silmissä sumenee ja ällöttää ja päässä humisee.

mutta olipa ihanaa kun kaikki oli hyvin!

kiitokset tätionnitteluista! päästään jo ehkä tänään uutta ihanaa tulokasta ja tuoreita vanhempia katsomaan! ihanaa!

jaksamista ja voimia kaikille vielä pahoinvoinninkourissa kärsiville!

toivottavasti pian jo helpottaisi ja pääsisitte kunnolla nauttimaan raskaudesta!

mianni: kylläpä oli ikävä neuvolantätsy.. no älä välitä, itsehän kuitenkin tiedät että tyttö kasvaa ja voi hyvin:)!

jenille kanssa onnittelut sydänäänien kuulumisesta!

on se vaan joka kerta yhtä ihana ääni kuulla!:)

nyt lähden vähän lepäilemään ennenkuin poika herää ja sitten ei taas hetken lepohetkeä, täysvauhdilla pitää mennä!

pisti muuten pikkutuholainen terkkarin huoneen ihan uuteen uskoon , kaikki piti tutkia ja lelut levitellä,huooh!

fiikuna ja mytty, taas 15+6:)

Vierailija
22/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mulla myös oli tänään neuvolapäivä. Siellä nyt ei ollut mitään ihmeitä, kaikki oli hyvin ja suorastaan tylsä visiitti. Kaikki arvot kohdallaan, sydänäänet kuului heti, sisätutkimuksessa kaikki kunnossa ja sitä rataa. Ainoa yllätys oli että siellä ultrattiinkin, kun oli siis lääkärintarkastus kyseessä. Lääkäri sanoi jotenkin niin, että hänellä on tuo ultra tuossa ja hänen pitäisi opetella käyttämään sitä. Eipä hän siitä kyllä hirveästi osannut kertoa, eikä tehnyt mitään mittauksia tai muuta, näytti vaan missä jalat viuhtoi ja missä sydän sykki. Sen puoleen oli kyllä kiva, kun saatiin taas vilkasita sikiötä, mutta ei siitä kyllä sen kummenpaa hyötyä ollut, kun viime viikolla juuri käytiin ultrassa.

Mulla alkaa elämä voittaa selvästikin tän väsymyksen kanssa! Kai tuo auringonpaiste tekee sen. Melkoisen energinen olo ollut jo muutaman päivän.

Minea rv. 14+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyty ja kaikki oli ihan ok jos ei oteta lukuun mun korkeeta verenpainetta. Se siis huolestutti neuvolatätiä, ittiä ei niinkää koska yritin selittää että oon juuri polkenut 2km pyörällä niin lujaa kuin jaksoin, ja tottahan se lääkärille menokin aina jännittää! Onpa kumma jos vähän verenpaineet heittelee.. mutta eihän ne koskaa tollasta ota huomioon, ei etes mitannu toiseen kertaan uudestaan vaan jätti asian siihen. Meijänki terkka on sellanen joka tuijottelee hirveesti kaiken maailman käyriä sun muita. Argh!

Vauvan sydänäänet kuitenki kuulu ja se on se tärkein juttu :)

Äippäpakkausta ei meille tänä vuonna oteta, koska esikoiselta on niin tuore pakkaus jälellä. Eikä niitä vaatteita tullu käytettyä ku yöpukuina melkein kaikkia, joten...turhaan ottaa toista :) Ja lisäksi mua rupes ärsyttään että siitä on se tuttipulloki jätetty pois, " kun se on imetysvastainen" . (ihan pelkästään tuo syy jo ärsyttää) Naurettavaa. Ja ne kestovaipat jäis kans käyttämättä meidän taloudessa joten mitäpä nuita turhaa ottaa. Ostetaan sillä rahalla esikoiselle turvaistuin :)

Hankintoja en oo tehny vielä yhtään mitään, enkä varmaan hirveesti teekkää. Ehkä tulee kaksostenrattaiden osto ja ainaki sen kantoliinan haluan, mutta siinäpä ne suurimmat.

Niin, ja onnea tosiaan Camelonille ja Fiikunalle! Paranemista myös.

Täällä kituutetaan JÄLLEEN oksennustaudin kourissa- lapsi siis. Raukka pieni kun vasta 1,5kk sitte oli tauti niin nyt taas uudestaan..menee herrrrmot. Ja just saadaan korvatulehuksen lääkekuuri lopettaa tänää. Onpas kivaa..

Mutta ei auta ku lähtä laittamaan pyykit kuivumaan ja lapsi ruokkimaan. Palaamisiin..

Jääsydän rv 13

Vierailija
24/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea päivänsankarille!!!

Je_Ni ei tainnut innoltaan muistaa kysyä neuvolasta/kirjoittaa tänne niitä iskiaksen karkoitusvinkkejä;) Alkaa täälläkin taas uhkaavasti vasenta kankkua vihloa ja säteilee ihanasti nilkkaan saakka:( Ihan missä asennossa tahansa tuntuu paitsi liikkeellä ja ihan koko ajan ei oikein jaksa olla menossa.

Mulla on tänään jotenkin tuntunut omituiselta vatsassa. Ei mitenkään sattunut ja tuntemukset ovat ikäänkuin ulkopuolella...Hankala selittää, mutta luulen, että joko kohtu ottaa juuri spurttia kasvussa tai sitten olen rasittanut itseäni epämukavilla asennoille, liialla seisomisella tms. Tavallaan jomottaa kyljistä ja ylävatsasta...Mutta onneksi kipu ei selvästikään ole missään kohdun alueella, joten varmaan johtuu äsken järkeilemistäni syistä. Kyllähän tää pötsi alkaa jo jonkun kokoinen ollakin, joten ei kai mikään ihme jos vähän tekee kipeää kun pitää raivata tilaa ja venyttää nahkaa:)

Me ei oteta äitiyspakkausta. Edellisen tarvikkeet vaatteita lukuunottamatta on vielä kaikki tallessa ja käytössäkin, joten ei ole tarvetta. Niitä vaatteita mäkään en käyttänyt juuri lainkaan (olen ne antanutkin jo eteenpäin), ostelin tytölle niin paljon kaikkea muuta. Jos tällä kertaa tulee poika, niin jossain vaiheessa täytyy kyllä taas taapertaa vaateostoksille. Ihan pienimmät vaatteet on paljolti unisex, mutta vähän isommat jo niin tyttömäisiä että. Esikoista odottaessani olin tässä vaiheessa käynyt jo triljoona kertaa hypistelemässä pieniä vaatteita, mutta nyt en ole käynyt vielä kertaakaan:O Tytöllekin ostelen nykyään paljon vähemmän kuin alussa, nyt kun yhden kokoiset vaatteet menee päälle monta kuukautta. Eikä muuten jää yhtään niin montaa vaatetta kokonaan käyttämättä kuin jossain vaiheessa:p Esikoinen ei pulautellutkaan juuri lainkaan ja välillä piti vaihtaa vaatteita ihan vaan siksi kun niitä oli niin paljon=)

Kiitos muuten muistutuksesta, että jos ei ota pakkausta niin siitä saa vielä rahaakin, meillä kun on tuplien osto edessä. Nykyiset yhdistelmät laitetaan myyntiin, ovat vielä hyvässä kunnossa kun vasta kaksi vuotta sitten hankittiin. Että jos jotakuta kiinnostaa Gesslein Hightlightit vm. 2004 niin...

Ai niin Je_Ni vielä, meillä on rakenneultra sitten samana päivänä:) Kamalan pitkä aika odottaa...Seuraava neuvolakin mulla on vasta kesäkuussa, joten tuntuu pitkiltä nämä välit. Onneksi teidän kanssa saa päivittäin jakaa näitä ihania (ja välillä ei niin ihania) kuulumisia. Tsemppiä kaikille, jotka edelleen kärsivät pahoinvoinnista, tosi kauan jouduttekin kärvistelemään:(

Päätä särkee taas parin päivän tauon jälkeen, taidan vähän venytellä. Ai niin, ilmottauduin jo syksyksi äitiysjoogakurssille. Kävin samalla kurssilla esikoisen odotuksen aikana ja oli kyllä niin ihanaa että uudelleen on päästävä ehdottomasti!

Lillis 15+5

Vierailija
25/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea nämä Lilliksen myynnissä olevat vaunut olis? Jos Turku tai Tampere niin voisin olla kiinnostunut...

Minea

Vierailija
26/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta toimitus Turkuun saattaisi onnistua, meillä on sukulaisia siellä.

Vierailija
27/27 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIIKUNALLE ja CAMELOTILLE onnittelut :)

ÄITIYSPAKKAUKSESTA: Mä olen alkanut vähän miettiä että otetaanko sittenkään. Aiemmin arvelin että tottakai otetaan, mutta nyt kun laitoin esikoisen vaatteita viikonloppuna säilytykseen (upouusiin sängynaluslaatikoihin, jippii!) niin huomasin että niitä aivan hel-ve-tis-ti. En mä tiedä tarvitaanko me uusia vaatteita enää mihinkään. Eikä siellä oikein mitään sellasta ole mitä tarvisi kahta, ehkä makuupussi lähinnä ja niitäkin saa kyllä kirpparilta edullisesti.

Joten mietinnässä on meillä tuo asia. Periaatteesta vaan tuntuu hassulta että ottaisi 140 euroa 290 euron sijaan :)

).( - Ei muuta uutta kuin että liitoskivut on jatkuneet. Inhottavaa. Kammottaa lähinnä että kuinka kamaliksi ne vielä yltyy, jos nyt jo ovat näin epämiellyttäviä. En muista milloin alkoi esikoisesta.

Nyt taidan vetäytyä lukemaan kun ei työnteko huvita. Hyvät yöt kaikille!

Coe rv 14+2