Terapoin salaa puolisoni mieluisaksi ja sopivaksi minulle. Pitäisikö kertoa hänelle itselleen?
Löysin ihanan miehen vuosia sitten. Hänessä oli kuitenkin psyykkisesti monia piirteitä, jotka eivät sopineet minulle. Alan ihmisenä terapoin salaa mieheni sopivaksi, en tiedä huomasiko hän. Tavallaan ehdollistamista käytin hyväkseni; Aina kun sinulle tulee tuollainen mielentila, sinulla soi hälytyskellot päässä ja ping ! Hän oppi analysoimaan vääränlaista käytöstään, joka olisi johtanut lopulta eroon.
Prosessi kesti noin viisi vuotta.
Olemme hyvin onnellisia nykyään, eikä alkuvaiheen riidoista ole tietoakaan.
Pitäisikö kertoa miehelleni, että terapoin hänet sopivaksi minulle ? Omatunto painaa.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
:D
Ei ole kyllä naurunasia tuo. Aika sairasta suorastaan.
Onhan tuo vähän kyseenalaista ehkä... Olette onnellisia? Ehkä riippuu omasta näkemyksestä ja käsityksestäsi, onko oikein kertoa totuus (ja onko se välttämättä totuus) vai onko jopa väärin mahdollisesti rikkoa onnellisuus, joka teillä nyt on.
Voihan olla, että mies on huomannutkin ehdollistamisen, mutta on halunnut osallistua siihen kun on tajunnut oman ja yhteisen edun.
Jos mies on oikeasti niin paljon sinua tyhmempi ettei ole huomannut mitään, niin herää ehkä kysymys, miksi halusit niin manipuloitavan yksilön etkä jotakuta vertaistasi. Pelkäätkö itse kehittyä?
Mitä ihmettä? Jos olet alan ihmisiä niin ihmettelen kertomaasi. Terapiassa terapoitava tekee työn eikä terapeutti. Onkohan sulla nyt turhan suuret luulot itsestäsi?
Käytiin psykoterapiasta tuttuja ratkaisukeskeisiä menetelmiä siis.
Suosittelen muillekin.