Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos baarissa vesi on ilmaista, onko "väärin" juoda vain sitä?

Vierailija
15.05.2018 |

Ärsyttääkö baarin tarjoilijaa, jos joku tilaa vain vettä? Tarjoilija joutuu kuitenkin kaatamaan sen lasiin eli tekemään työtä antaakseen sen asiakkaalle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sille makseta siitäkin.

Vierailija
2/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se ei ole ilmaista, jos ei osta jotain muuta juomaa samalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut sekä sen että maksaa, että senkin että on ollut ilmaista. Tosin olen ottanut sitä ilmaista vettä vain joko ainoana juomana ja lähtenyt sen jälkeen pois, tai sitten juonut sitä alkoholijuomien väleissä.

Mietin vain että JOS olisin sen sijaan juonut koko ajan vain vettä (silloin kun ollut ilmaista) useammin kuin kerran enkä ollenkaan mitään maksullista juomaa sen lisäksi, niin miten tuomittavaa se olisi?

Vierailija
4/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan yhdessä baarissa Tampereella pistivät veden hinnan hyvin korkeaksi, kun moni tannsi veden voimalla ( ja aineissa) illan. En enää muista näin 20 vuotta myöhemmim baarin nimeä.

Vierailija
5/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen kun kävin portugalissa baarissa ja en tilannut mitään niin iso musta portsari tuli sanomaan että "if you dont drink you have to leave" tai jotain tuon tapaista.

Vierailija
6/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut sekä sen että maksaa, että senkin että on ollut ilmaista. Tosin olen ottanut sitä ilmaista vettä vain joko ainoana juomana ja lähtenyt sen jälkeen pois, tai sitten juonut sitä alkoholijuomien väleissä.

Mietin vain että JOS olisin sen sijaan juonut koko ajan vain vettä (silloin kun ollut ilmaista) useammin kuin kerran enkä ollenkaan mitään maksullista juomaa sen lisäksi, niin miten tuomittavaa se olisi?

En tiedä tarjoilijan kannalta, mutta ehkä itse tuossa tilanteessa ottaisin kivennäisvettä tai limsaa pelkän veden tilalla.

Vierailija
7/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, että millainen baari. Esimerkiksi terassilla ei ole kovin suotavaa juoda pelkkää vettä (mieluummin kivennäisvettä?) mutta esimerkiksi yökerhoissa, joissa on sisäänpääsymaksu, on ihan hyväksytympää.

Vierailija
8/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin baareihin on ilmestynyt vesihana tai -kanisteri tiskin nurkkaan, mistä saa itse ottaa vettä. Ainakin Helsingissä näin. En tiedä tuliko se pakolliseksi jossain vaiheessa, vai halusivatko tehdä muiden juomien myynnistä sujuvampaa. Jokatapauksesta hyvä juttu mun mielestä.

Vierailija
9/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ite tuon oman veden mukaan tai sittet vessasta haen. kas kun oon hieman fiksumpi jeppe kuin te muut! Ja miks kukaan maksaisi vedestä kun se on ns. FREE!!! Vai onko teillä himassa jotain maksulaitetta vesihanassa!?  :D

Vierailija
10/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee baariin juomaan vettä??

Vierailija
11/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, että millainen baari. Esimerkiksi terassilla ei ole kovin suotavaa juoda pelkkää vettä (mieluummin kivennäisvettä?) mutta esimerkiksi yökerhoissa, joissa on sisäänpääsymaksu, on ihan hyväksytympää.

Näin se menee. Ja "hyväksyttävyyteen" vaikuttaa minusta seurakin. Jos on isompi porukka, joka tilaa juomia, mutta joista yksi (yleensä kuski) on vesilinjalla, se ei pistä pahasti silmään, kun seurue kokonaisuutena on ravintolalle tuottoisa. Paheksuttavampaa olisi joku yksinäinen hyypiö istumassa kaksi tuntia terassilla lipittämässä ilmaista vettä. Pääsymaksullisissa paikoissa en vesilinjaa katsoisi pahalla.

Vierailija
12/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka menee baariin juomaan vettä??

Miksipä ei. Mun pointti baariin menossa ei ole alkoholi. Jos olisi, niin ostaisin halvemmalla alkoholia kotiin. En tykkää alkoholista, käytän sitä vain välineenä vieraiden ihmisten kanssa olemiseen.

Yksi drinkkikin tuo pientä rentoa oloa (lumevaikutus?), joka auttaa olemaan seurallisempi ja puheliaampi, mutta sen jälkeen voisin juoda jotain muuta, mutta köyh...säästeliäänä en haluaisi juoda maksullisia juomia. Mutta musta olisi outoa, jos ei joisi mitään. Se joku siemailtava lasi siinä pöydällä tekee siellä olemisesta jotenkin helpompaa. Jos vesi maksaa 50 snt, se on ok.

Vierailija
13/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole _väärin_, mutta olisi se ihan kohteliasta ottaa vaikka kahvi tai vissy ja sen lisäksi sitä vettä. Näin koen itse ja olen baarimikko.

Vierailija
14/14 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin sillä juuri tarjoilijalle niin väliä on. Baarin omistajalle sen sijaan varmasti, koska hän maksaa tilasta, työvoimasta jne. Siksi on ihan perussääntö, että ravitsemusliikkeessä on maksettava jostain. Baarin pito ei ole hyväntekeväisyyttä.

Minusta on moukkamaista ja pihiä istua toisten vaivoina, toisen ihmisen omistamassa paikassa, jos ei mitään tilaa. Ota vaikka kahvi, tee, limu, mehu tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi